Страница 1 от 1
Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 04 фев 2014, 22:21
от dalaver3
Здравейте колеги,
Интересувам се от чертеж и последователност на демонтажа на ГНП от 1.6 дизел - LTB мотор - орион/ескорт 1989 г.
ГНП е на БОШ, ако не се лъжа ??!!
Благодаря на отзовалите се ?
Успях да намеря това за въпросната помпа:
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
Гайката "3-4" между 3 и 4 ли държи вала на помпата ?
Къде са хванати към блока помпата "6" и фланеца "5"
Поздрави
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 05 фев 2014, 16:38
от dalaver3
Няма ли майстори ??
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 05 фев 2014, 16:59
от HACKO
Той голям майсторлък не трябва. Като свалиш зъбно колело 4, всичко ще ти се изясни. Не че съм свалял, ама аз така ще процедирам.
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 05 фев 2014, 20:09
от dalaver3
HACKO написа:Той голям майсторлък не трябва. Като свалиш зъбно колело 4, всичко ще ти се изясни. Не че съм свалял, ама аз така ще процедирам.
Чертежа малко заблуждава, тези зъбни колела са скрити в кожух и не се виждат. Всъщност върху фланеца на ЗК4 има захванато зъбно колело за назъбен ремък чрез който се предава движение на разпределителния вал.
И аз се учудих, но така са го решили задвижването при 1.6 Д LTB ДВГ-то.
Така, че има тънкости за който трябва да се помисли ?
Та затова питах, ако някой го е правил къде трябва да се обърне внимание ?
Още един чертеж на помпата от другата страна:
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-20.jpg
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 06 фев 2014, 21:18
от specialista
Свалял съм такава помпа.Работата не е малко защото трябва да се свали ангренажния капак което си е приключение но не и невъзможно.
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 12 фев 2014, 15:33
от dalaver3

- Поглед отдясно - 3-те гайки са свалени

- Поглед отляво - колелото за ремъка е свалено

- Поглед отляво гайката е развита но е там за да не я загубя :)
Стигнах до тук с демонтажа, но помпата не излиза, не знам какво още и пречи но явно е здраво заклинена в зъбното колело и фланеца "4" от чертежа :
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
specialista написа:Свалял съм такава помпа.Работата не е малко защото трябва да се свали ангренажния капак което си е приключение но не и невъзможно.
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Под ангренажен капак имаш впредвид капака които прикрива назъбения ремък или капака който скрива зъбните колела "1", "2" и "4" от по горния чертеж ?
Ще я свалям защото един колега я иска за резервна.
-----------------------------------------------------------------------
Сега ми хрумна една идея, да използвам ангрежнато колело като му запуша дупката с планка и с болтовете му да избутам назад оста като скоба.
Все си мисля, че е на конус оста в зъбното колело ЗК4 ?
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 12 фев 2014, 20:32
от specialista
Зъбното колело е на конус към вала на ГНП.Теоретично със подходящ инструмент би трябвало да можеш да да ги разедениш.Помпата върти ли се около оста си?Питам защото не знам тази снимка дали е твоя.От нея става ясно че помпата се движи на ляво и на дясно и теоритично само зъбното колело не я пуска на зад.Аз съм свалял и капака който скрива зъбните колела,но на този мотор преди много години съм правил основен ремонт,така че вече имам и бели петна

Още нещо,ако тази снимка е твоя да знаеш че тази помпа има поне два теча и мисля че не е редно да я предлагаш за резервна,но все пак ти си знаеш.
Поздрави!
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 12 фев 2014, 22:10
от dalaver3
specialista написа:Зъбното колело е на конус към вала на ГНП.Теоретично със подходящ инструмент би трябвало да можеш да да ги разедениш.Помпата върти ли се около оста си?Питам защото не знам тази снимка дали е твоя.От нея става ясно че помпата се движи на ляво и на дясно и теоритично само зъбното колело не я пуска на зад.Аз съм свалял и капака който скрива зъбните колела,но на този мотор преди много години съм правил основен ремонт,така че вече имам и бели петна

Още нещо,ако тази снимка е твоя да знаеш че тази помпа има поне два теча и мисля че не е редно да я предлагаш за резервна,но все пак ти си знаеш.
Поздрави!
Снимките са мой, помпата се върти около оста си да.
Последно съм я палил колата миналата зима и тогава не течеше.
Какво мислиш за идеята да ползвам ангренажното колело на помпата за да я избутам с него ??
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 12 фев 2014, 22:12
от specialista
Трябва да си направиш инструмент(скоба) и да натискаш в противоположните посоки оста на помпата и зъбното колело и ще излезе.
Успех!
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 12 фев 2014, 22:34
от dalaver3
Благодаря за насоките.
Ще пиша какъв е резултата.
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Публикувано: 25 апр 2014, 22:17
от dalaver3
Най-сетне помпата се предаде, и то как ?!
С много бой естсествено и нетрадиционни похвати
Пробих дупка от към подкалника за да имам директен достъп до вала на помпата и бой с чук и щанга. На десетия удар се предаде.
Стигна се до това решение, защото никаква скоба не можа да свърши работа и да избута вала, а пък и купето отива за скраб така, че е простено.
"Не пробвайте това у дома"
