Focus tddi чука и пуши
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus tddi чука и пуши
Така както го описваш, ми прилича на нещо по газоразпределителния механизъм, а този мотор има и верига. Допитай се до @Specialista, и той да ти даде насока, или Огнян от Сливен.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus tddi чука и пуши
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Focus tddi чука и пуши
Ако не са повдигачи (а този мотор май е с пулове, като моя), нещата приличат на засядащ във водача клапан от натрупана мизерия по стеблото, особено ако чукането е около цилиндъра, който е най-близо до EGR клапана.CappY написа: ↑29 юни 2017, 21:32...
Колата е 1.8 TDdi 90 коня.
Колата чука на метал яко - чува се откъм главата. Чукането го има само при даване на газ (независимо дали на свободна или на скорост). При спускане на баир - няма грам чукане. Има лека загуба на мощност (чувствам я като 60-70 коня).
Чукането първоначално се появи изведнъж - за около 1минута, после се оправи. Карах 10км после паркирах, 8 часа престой на паркинга и след това чукането беше почти постоянно (имаше моменти в които се оправяше за 20-30 секунди, връщаше си мощността и после пак се прецакваше)...
Потърси в тубата клипове за чистене на EGR със спрей. В общи линии - вземаш спрей за почистване на EGR, откачаш тръбата от интеркулера и докато работи двигателят, пръскаш в нея на интервали. Ръмжи, трака и изкарва чернилка от ауспуха, идеята е спреят да почисти всмукателния колектор и клапани, а изгорелите газове с повишена температура да позапалят и издухат саждите по изпускателния и EGR клапана. Ако спре да трака, по най-бързия начин търсиш и слагаш тапа на EGR, най-лесно е да изрежеш подходяща форма от ламарината на спрея, че е стоманена и ще устиска на температура и налягане.
Моторът е с верига от КВ до ГНП и ремък от ГНП до РВ. Сменял съм ремъци на такива, но глави не съм разглобявал.
- CappY
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 05 май 2012, 13:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D - Местоположение: гр. Горна Оряховица
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus tddi чука и пуши
Малко ъпдейт - след многобройни предложения от много места, колата престоя 4 дни без да е карана и тази сутрин запалих - още докато беше студеничко - нямаше и следа от проблема.
Утре мисля да направя едно кръгче да тествам дали като загрее пак ще се счупи.
Утре мисля да направя едно кръгче да тествам дали като загрее пак ще се счупи.
- CappY
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 05 май 2012, 13:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D - Местоположение: гр. Горна Оряховица
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus tddi чука и пуши
Още малко ъпдейт - запалих и минах 10км без никакъв проблем - нямаше и следа от проблема - проблема се прояви след като за финал на един байр на пълна газ на 2ра скорост изцедих колата до 2-2.5 оборота. След това проблема отново се прояви и си остана.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Focus tddi чука и пуши
То това не е цедене, ама както и да е . Аз на изтегляне в ляв завой на кръстовище редовно пращам стрелката на оборотомера към 4 часа.
Просто си подгрял малко по интензивно главата и клапанът е започнал да задържа, а буталото да го връща в изходно положение. Като най- елементарна проверка на тази теория, свали термостата и покарай няколко дни с по-студен мотор (поизцеждай и до към 4000 де, к'во ти се свиди ). Ако не се прояви - почти гарантирано е засядащ от нагар по стеблото клапан.
- CappY
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 05 май 2012, 13:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D - Местоположение: гр. Горна Оряховица
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus tddi чука и пуши
Предпоследен ъпдейт от мене - оказа се от авансов клапан - проблема е решен, колата в момента е в сервиза, утре ще ходя да я вземам от сервиза - Ремонта ще е около 200-300лв. Ще разбера утре.OgiDogi написа: ↑06 юли 2017, 18:06То това не е цедене, ама както и да е . Аз на изтегляне в ляв завой на кръстовище редовно пращам стрелката на оборотомера към 4 часа.
Просто си подгрял малко по интензивно главата и клапанът е започнал да задържа, а буталото да го връща в изходно положение. Като най- елементарна проверка на тази теория, свали термостата и покарай няколко дни с по-студен мотор (поизцеждай и до към 4000 де, к'во ти се свиди ). Ако не се прояви - почти гарантирано е засядащ от нагар по стеблото клапан.
- CappY
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 05 май 2012, 13:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D - Местоположение: гр. Горна Оряховица
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus tddi чука и пуши
Последен ъпдейт - 250лв беше ремонта.
Който иска ще му снимам клапана, ако има същия проблем да го търси.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 61 госта