Страница 1 от 1

Горивна помпа - за смяна или поправка?

Публикувано: 11 фев 2014, 17:05
от Stanax
Здравейте колеги,

Дайте малко акъл какво да правя в следната ситуация:

Колата е Focus 2006, 1.8 TDCi.
Купих я преди два месеца от първи собственик българин. поддържана е само в мотофое. От известно време, много рядко, забелязвах леко играене на оборотите докато не съм на скорост. Вчера тези симптоми се позасилиха и вечерта колата изгуби мощност и съвсем спря да реагира на педала на газта в движение. Отбих, изгасих, опитах да запаля - опитва се но не може. Дойде приятел и ме дръпна до мотопфое.
Тази сутрин при тях е запалила, на компа не е показала никакви проблеми и грешки, при пътен тест обаче са отчели пикове в налягането на горивото. Тяхната диагноза е или горивен филтър(малко вероятно защото е на 14к от 40) или горивна помпа. Предлагат ми да пробвам да сменя първо филтъра и ако не е от него да сменям/поправям помпата.

Ще съм благодарен на всеки който даде някакво мнение как да процедирам, колко струва една такава помпа втора ръка, или свестен майстор който може да оправи сегашната помпа.

Re: Горивна помпа - за смяна или поправка?

Публикувано: 11 фев 2014, 19:28
от HACKO
Филтъра може да е 100км и пак да се задръсти от гадна Нафта (това че зареждаш само от голяма бензиностанция не е гаранция за качеството на горивото). Така и иначе ще смениш филтъра при ремонт/смяна на помпата, нищо не ти пречи да почнеш от него. Не вярвам той да е причината, но цената му е в пъти по-ниска от тази на помпата и нищо не ти пречи да пробваш, пък може да имаш късмет.

Re: Горивна помпа - за смяна или поправка?

Публикувано: 11 фев 2014, 20:50
от specialista
Stanax написа:Здравейте колеги,

Дайте малко акъл какво да правя в следната ситуация:

Колата е Focus 2006, 1.8 TDCi.
Купих я преди два месеца от първи собственик българин. поддържана е само в мотофое. От известно време, много рядко, забелязвах леко играене на оборотите докато не съм на скорост. Вчера тези симптоми се позасилиха и вечерта колата изгуби мощност и съвсем спря да реагира на педала на газта в движение. Отбих, изгасих, опитах да запаля - опитва се но не може. Дойде приятел и ме дръпна до мотопфое.
Тази сутрин при тях е запалила, на компа не е показала никакви проблеми и грешки, при пътен тест обаче са отчели пикове в налягането на горивото. Тяхната диагноза е или горивен филтър(малко вероятно защото е на 14к от 40) или горивна помпа. Предлагат ми да пробвам да сменя първо филтъра и ако не е от него да сменям/поправям помпата.

Ще съм благодарен на всеки който даде някакво мнение как да процедирам, колко струва една такава помпа втора ръка, или свестен майстор който може да оправи сегашната помпа.

Със каква горивна апаратура е колата? Делфи или Сименс? Аз първо бих проверил дюзи и регулатор и тога ще ми се изясни ситуацията.
Успех!

Re: Горивна помпа - за смяна или поправка?

Публикувано: 13 фев 2014, 17:35
от Stanax
Карах я и в София Дизел Център и от там не могат да кажат със сигурност - по компютър колата е перфектна.
За нещастие се оказа че на тоя двигател горивния филтър му е някъв супер скъп - 150лв. цените които те ми предлат са по 60лв на дюза за монтаж/демонтаж и диагностика, и 400лв за монтаж/демонтаж и диагностика на помпата щото на тоя двигател била на много гадно място и трябвало да свалят целия двигател... май се пак ше се изръся първо за филтъра така или иначе му е що-годе време