Страница 1 от 1

Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 10 мар 2014, 17:45
от bikeman
Здравейте хора,
имам следния проблем...
Първо за това пиша тука - защото ми писна от "кадърни майстори"
Проблема с фиестата 1993 1.4 карбуратор е че, спря да пали...
заведох я на един сервиз BOSH уж смениха КОМУтатор и се оправи ама седмица след това пак почна трудно да пали
Пак ми казаха същото...

та почнах сам да си я правя макар да не разбирам от коли..
Смених бобина и кабели и свещи пак същата работа изобщо не иска да пали

И тук бия на камък, моля без смешни коментари, казах, че не разбирам.

Какво аджаба е Комутатор ? И нали е съвсем различно нещо от компютъра ?
Моля кажете.

Ако някой може да ми покаже снимка на комутатор за този модел, ще бъда благодарен.
за да зная какво да тръся.
Благодаря.


( Датчика на коляновия вал е чисто нов.)

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 10 мар 2014, 18:26
от essex
ето ти няколко снимки http://pics.data.bg/albums/37781/%D0%B2 ... 0%BE%D1%80 намира се на десния калник, като си с лице пред колата, на една от снимките виждаш ли кафявия кабел дето е хванат с болт към купето, е това е масата на комутатора, провери я! гледаш дали кабелната обувка е тъмна и не се вижда цвета на метала, взимаш малко шкурка и е жулиш, както и дали болта се стяга хубаво без да превърта, ако искаш направо пусни един кабел от минуса на акумулатора до него само за проверка дали ще стане. Другия виновник който мен лично ме съмнява е ето това http://pics.data.bg/albums/35169/%D1%82 ... 0%BD%D0%B8 нарича се табло с релета и бушони, няколко платки са запоени и има доста споики, форда срада от тях, една да прекъсне където не трябва и съответното нещо не работи. Миналата седмица го ремонтирах мойто точно заради споика. Провери дали имаш искра на свещите, махаш лулата на свеща, отвиваш свеща и я слагаш обратно на лулата на кабела, някой да върти на стартер а ти доближи свеща до корпуса на двигателя,точно главата на двигателя има издадени ръбове за тая работа( но се пази че гадно удря ток, хвани възможно по нагоре лулата на кабела и не се допирай до колата), ако има искра значи проблема е в горивната система, ако ли няма искра, значи вадиш мултицета и мериш дали до средния кабел на буксата на бобината идва 12 волта, махаш буксата и забиваш сондата в средния пин но гледай да не го деформираш, дори и да го дефорираш може после пак притиснеш 2-те пластинки една към друга за да дава контакт на бобината, минуса от мултито го слагаш на заголен метал на колата или най-добре на минуса на акумулатора, само на контакт има 12 волта до средния кабел на буксата на бобината.
Това е за сега от мен :D:

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 10 мар 2014, 19:17
от bikeman
А това компютъра ли ми е ?

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 10 мар 2014, 20:01
от essex
Опа аз чета комутатор а то пише компютър :D: , не това не е компютър, а е комутатор колега.

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 10 мар 2014, 21:29
от bikeman
Не разбрах сериозно-
Компютър и комутатор е едно и също нещо така ли ?

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 10 мар 2014, 21:31
от HACKO
Пишеш че е карбуратор, при него няма компютър.

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 11 мар 2014, 00:30
от dreadx
Не разбрах при теб има ли нещо като искра - някакво, каквото и да е запалване?

Мисля, че при теб модулът се води ESC-P1 модул за запалването. (на много малко места в нет-а се среща под това име, може би по-често като DIS или ESC, но в книжката на Haynes със схемите е отбелязан като такъв ESCP1.)
Той сам си прави всички изчисления. Отделен компютър, който да го командва няма. Модулът ползва четири датчика.
- MAP - датчик за налягането (вакуум) във всмукателния колектор - вграден е в самия модул -> онова маркуче, което влиза в него.
- Температура на входящия въздух - намира се на филтърната кутия.
- Температура на антифриза - изглежда като този за въздуха, но е по-важен от него - намира се на всмукателния колектор, отзад под карбуратора.
- Датчик за коляновия вал.

Единственото и най-същественото, за да има някакво запалване е да идва сигнал от датчика за коляновия вал. Ако искаш за да избегнеш варианти с лоша смес от карбуратора, почерпи го една капачка бензин - сипи отгоре и завърти - ако запали, значи проблемът е в сместа или подаването на гориво (в карбуратора има и ел.клапан).
Но ако не запали изобщо, търси проблема около датчика за коляновия вал - отива на 1-во и 2-ро краче на куплунга към модула. Представлява една бобина, около която се върти колело с 36 зъба и дупка вместо един от зъбите - за да може модулът за запалването да си ги преброи и да знае къде е началото.
Този датчик при измерване трябва да дава връзка между 1-во и 2-ро и да няма късо към други - напр. към захранване +12V, маса и т.н.

На 8-мо ти влиза +12V от контакт, същото трябва да ходи и за захранване на бобината.
На 9-то е маса (измери дали има връзка към минуса на акумулатора).
11-то и 12-то са изходи за управление за 2-те бобини. Които бобини пък се захранват от плюса на 8-мо.
(11 и 12 към 8-мо трябва да имат връзка през бобините - може да ги премериш профилактично, не на контакт - при изваден куплунг дали има връзка между 11, 12 и 8. На контакт на 11 и 12 и 8 трябва да излизат 12V.)

Хвани някой приятел, ако съвсем нищо не разбираш, да ги измерите тези неща. (и дано да не съм объркал нещо, ама гледах да ги препиша правилно от схемите. Ако трябва ще ти изпратя книжката - Haynes.) Огледай и кабелите визуално, задърпай ги дали няма да изскочи някоя прекъсната жица и т.н.

Общо взето много малко неща му трябват за да запали - захранване, датчика за коляновия вал и двете бобини. Всяка от тези две бобини е свързана към две свещи - веригата се затваря през едната от свещите, през двигателя и към другата свещ. Така са избегнали нуждата от механичен дистрибутор, който да дава механични дефекти. Самият модул за запалването мисля, че е доста държелив и едва ли ти е изгорял - прегледай датчика и кабелите.
(и сипи малко бензин направо върху дросел-клапата - ако запали тогава, значи е не е от модула за запалването, защото не участва във формирането на гориво-въздушната смес - ами ще е или от липса на гориво, или може някой вакуум да се е измъкнал, или да се е спукала някоя вакуумна тръба, карбураторът да е запушен и т.н.)

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 11 мар 2014, 08:20
от bikeman
МНого благодаря за този изчерпателен отговор!!!!!!!
Но проблема на 90 % е в Комутатора.....
Обаче предния път като са го сменили са махнали лепенката и сега не мога да видя номера на часта!!!
някой ако може да помогне с това ще е Супер
1993 - 1.4 Карбуратор

И втори въпрос ако се окаже, че е от него каква е причината да заминава толкова често...
не изведнъж, постепенно спира да пали

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 11 мар 2014, 13:42
от madboy
Май този трябва да е. Виж и линка от ebay, там надолу посочват за кои двигатели става.
Image

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FIESTA-M ... 27df322421

За да гори толкова бързо, или е дефектен комутатора, или не са му сложили термо паста при монтажа и е гръмнал пак.

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 11 мар 2014, 13:50
от essex
колеги сам се обедих че лесно не изгаря комутатора, погледни кабела който е масата, казах ти вече :D:

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 12 мар 2014, 17:46
от bikeman
Проверих масата !?!?! същата работа този комутатор не изглежда изобщо като моя като снимката която съм постнал

моля помогнете да намеря комутатор

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 12 мар 2014, 19:10
от essex
колега с делко ли ти е колата, направи една снимка на двигателния отсек, аз имам 2-3 делка :D:

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 13 мар 2014, 00:51
от dreadx
Не е с делко, ами е DIS, но е желателно да се смени с комутатор от кола със същия двигател 1.4.
Все пак измери ли захранването, връзката с датчиците, почерпи ли го с бензин и т.н.?
Колегата essex е жив свидетел, че тези комутатори са много държеливи.
(Всъщност не си спомням дали имаха защита от прегряване. Защо не са му стегнали винтовете?).
Не каза дали прави искра - може проблемът с паленето да е съвсем друг - например някой от маркучите да се е разхлабил и да не държи вакуум. Може да не е настроен смукача и при по-ниски температури да прави проблем.
(Гледах веднъж на битака един вакуумен манометър за диагностика на ЛАДА, ама и за всички карбураторни ще свърши работа. Много полезен метод - с измерване на вакуума.)

Re: Фиеста 1.4 Карбуратор

Публикувано: 13 мар 2014, 12:11
от essex
Значи при мен гредата на която беше закрепена беше крива и само в краищата лежеше , където са винтовете за захващане, паста нямаше и много печеше но не изгоря, накрая аз взех едно радиаторче и си направих добро охлаждане. Според мен не е нещо механично, а точно обратното електрически проблема.
Вече съм написал какво и как да провери просто докато не го направи ще си гадаеме :mrgreen: