Страница 1 от 1
Смяна на биелни лагери и сигменти
Публикувано: 11 мар 2014, 21:22
от Гриша Григоров
Здравеите! Имам една фиестичка 1.3 гореше ми малко масло и доста гориво реших да сменя гумичките на клапаните и сигментите.В последствие останових че биелите са поизносени. Първо бих искал да попитам. Преди смяна на биелните лагери трябва ли да шлаифам коляновия вал или не ? Второ на какви килограми се затягат болтовете на главата и буталата? И третото ми запитване е на какви мм да си реголирам клапаните? Наченаещ маѝстор сам

ако може някои да помогне пишете.
Благодаря ви предварително.
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Публикувано: 12 мар 2014, 07:39
от OgiDogi
Гриша Григоров написа:Здравеите! Имам една фиестичка 1.3 гореше ми малко масло и доста гориво реших да сменя гумичките на клапаните и сигментите.В последствие останових че биелите са поизносени. Първо бих искал да попитам. Преди смяна на биелните лагери трябва ли да шлаифам коляновия вал или не ? Второ на какви килограми се затягат болтовете на главата и буталата? И третото ми запитване е на какви мм да си реголирам клапаните? Наченаещ маѝстор сам

ако може някои да помогне пишете.
Благодаря ви предварително.
Ако няма задирания, по принцип не ти трябва шлайф. Лагерите са стоманена основа с електролитно помедняване и лагерна част от специален композитен материал, който е по-мек от коляновия вал. Ако само е изтрит до медта и си е гладък и ако шийките нямат видими следи, сменяй черупките и не пипай вала.
Силите на стягане и самата процедура, са различни за различните двигатели. Някои са до определени Nm, други са с първоначално леко притягане и после на градуси, зависи от материала на главата и на болтовете.
Например, вчера събирах едно дърто Renault 19 обикновен дизел 1.9 и стягането на главата беше в ей такава последователност:
фаза 1 - 25 Nm
фаза 2 - 80 градуса
фаза 3 - почивка 3 минути
фаза 4 - разхлабване
фаза 5 - 25 Nm + 210 градуса
Материал на главата - алуминий и клингеритена гарнитура. По усилието на първия болт към 210 градуса приблизително определих към 140 Nm и натегнах до там динамометричния ключ. Някои от следващите болтове тракнаха, обаче други - не.
За клапаните - търсиш данни за мотора (например в AutoData) и регулираш според тях, ако подлежат на регулировка.
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Публикувано: 14 мар 2014, 18:47
от Гриша Григоров
А болтовете на черупките на биелните лагери колко се затягат?
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Публикувано: 14 мар 2014, 19:10
от OgiDogi
Гриша Григоров написа:А болтовете на черупките на биелните лагери колко се затягат?
Там, където си намерил за болтовете на главата, трябва да има и за биелните лагери. Пак си е според колата - има на Nm, има и на Nm+градуси.
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Публикувано: 14 мар 2014, 19:32
от Гриша Григоров
Там е работата че в Auto data не намирам нищо, може би аз не знам каде да търся. но ми казаха че на гарнитурата на главата си пишело всичко.
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Публикувано: 14 мар 2014, 20:32
от OgiDogi
Гриша Григоров написа:Там е работата че в Auto data не намирам нищо, може би аз не знам каде да търся. но ми казаха че на гарнитурата на главата си пишело всичко.
Tightening torques
Стягане на главата - Cylinder head - има схема и усилия/градуси, указана е смяната на болтовете (new bolts Yes/No) и допустими размери за разтягащите се, в зависимост от препоръките на производителя
Стягане на биелни лагери - Big end bearings - усилие/градуси и смяна на болтовете при нужда.
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Публикувано: 21 мар 2014, 19:11
от Гриша Григоров
Ако някой друг го интересува...
болтове глава 30нм и 2 пъти по 90 градуса
болтове биели 30нм или мах 3,5кг