Течност за DPF

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
laluger
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 03 май 2012, 15:04
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Течност за DPF

Мнение от laluger » 12 мар 2014, 18:15

Здравейте,

Наскоро се оказа, че на Фокуса му привършва течността за дизеловия филтър на твърди частици, и понеже от Мото Пфое предлагат такава, но за 900 лв (за 5 литра, което е доста над нужното), исках да попитам дали някой вече е имал опит с тази ситуация. Знам, че може да се премахне филтъра и да спрат занимавките с неговата подръжка, но за сега предпочитам да го оставя. Някъде гледах за алтернативни течности от JLM, но мисля, че беше на форума на Пежо, и съответно нямаше нищо споменато за Форд. Другата опция за която се замислих е да купя от някой, на когото му е останала такава течност в излишък, но не намерих предложения. Или пък, ако от Пежо / Ситроен, които уж имат същите двигатели, а предполагам и DPF филтри, я предлагат но в по-малка разфасовка (1л или 2л.), също би бил вариант.

Бих оценил всеки съвет. (Става дума за Форд Фокус 2008, 1.6 TDCi).

Мерси,
иван

П.П. Само да добавя -- номера на частта в каталога на Мото Пфое е 9C196, с продуктов код 3M5J 9C196 AA. Ето тук го има показано: http://www.msds.ford.com/cpc/main/produ ... 9C196%20AA

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от JFS » 12 мар 2014, 21:08

Е ти сега ме хвърли в музиката. Каква е тази течност за dpf филтъра? Моля някой да ми обясни. За сефте чувам подобно нещо.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от mi6o » 12 мар 2014, 21:37

Четох преди бая време за на Мерцедес моторите Блу Тек ли бяха не помня,имаше май урея или нещо подобно. Баща ми е тираджия и казва преди време,че е сипвал нещо такова по Европа-та на Актрос-а. Ама тия от мото фое за тотално изгърмели хора :lol: Има такава течност и до колкото съм запознат (не е много) се впръсква в или преди катализатора за да го чисти по някакъв начин....някаква игра става с изгорелите газове и по-точно с тяхната температура. Може и да бъркам обаче ;;):

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от OgiDogi » 12 мар 2014, 21:41

JFS написа:Е ти сега ме хвърли в музиката. Каква е тази течност за dpf филтъра? Моля някой да ми обясни. За сефте чувам подобно нещо.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
По-новите дизелови автомобили имат допълнителна система с добавка, която се впръсква от дюза директно в изпускателнaта система, за понижаване на азотните оксиди в изгорелите газове.

Adblue System
Diesel Exhaust Fluid
adblueonline.co.uk написа:Essentially the process involves the AdBlue mixture being passed on to the super heated porous ceramic head of the SCR where the de-ionised water evaporates and the remaining urea is passed on as a reagent (breaking the Nitrous Oxides into mostly Nitrogen and Water).
Последна промяна от OgiDogi на 12 мар 2014, 21:55, променено общо 1 път.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от mi6o » 12 мар 2014, 21:45

Точно за Ад Блу-то се сетих ама забравих името хахаха

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от kosta69 » 12 мар 2014, 21:47

Колеги, тук видях интересни неща !
http://caralyze.bg/articles/kakvo-e-fil ... ci-dpf-fap
http://sgbulgaria.blogspot.com/2012/11/blog-post.html
От Google.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от OgiDogi » 12 мар 2014, 22:05

kosta69 написа:Колеги, тук видях интересни неща !
http://caralyze.bg/articles/kakvo-e-fil ... ci-dpf-fap
http://sgbulgaria.blogspot.com/2012/11/blog-post.html
От Google.
Добавки за почистване на DPF има в почти всяка бензиностанция или магазин за авточасти/аксесоари - наливаш направо в резервоара и караш, а температурата на изгорелите газове се повишава достатъчно за изгарянето на саждите. Саждите са по-малкото зло, тъй като представляват предимно въглерод и негови съединения.
Системата AdBlue е за намаляне на азотните оксиди, които при подходящи атмосферни условия и състав могат да предизвикат "киселинен дъжд". Представи си през ден разредена азотна киселина да ти наръсва возилото...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от kosta69 » 12 мар 2014, 22:26

OgiDogi написа:
kosta69 написа:Колеги, тук видях интересни неща !
http://caralyze.bg/articles/kakvo-e-fil ... ci-dpf-fap
http://sgbulgaria.blogspot.com/2012/11/blog-post.html
От Google.
Добавки за почистване на DPF има в почти всяка бензиностанция или магазин...
Колега,аз имах пердвид какво е този филтър и как действа.
За химичните процеси сигурно си прав!Не разбирам от това!Извинете ме.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от specialista » 12 мар 2014, 22:38

Тук се ползва същото като при Пежо.Катализаторната течност Eolys.Във сервизите на Пежо е далеч по-ефтина.За литър около 130 лв.
Тази информация е от Пежо форума.На който му се чете един примерен линк http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 15&t=45473
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от OgiDogi » 12 мар 2014, 22:41

kosta69 написа:Колега,аз имах пердвид какво е този филтър и как действа.
За химичните процеси сигурно си прав!Не разбирам от това!Извинете ме.
Съжалявам, че не съм разбрал интереса ти, тъй като DPF-a е дъвкан в други теми, трябва само малко да разровиш.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от JFS » 13 мар 2014, 06:52

OgiDogi написа:
JFS написа:Е ти сега ме хвърли в музиката. Каква е тази течност за dpf филтъра? Моля някой да ми обясни. За сефте чувам подобно нещо.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
По-новите дизелови автомобили имат допълнителна система с добавка, която се впръсква от дюза директно в изпускателнaта система, за понижаване на азотните оксиди в изгорелите газове.

Adblue System
Diesel Exhaust Fluid
adblueonline.co.uk написа:Essentially the process involves the AdBlue mixture being passed on to the super heated porous ceramic head of the SCR where the de-ionised water evaporates and the remaining urea is passed on as a reagent (breaking the Nitrous Oxides into mostly Nitrogen and Water).
Хм. Много съм бил назад с информацията. Моят Фокус е 1,6 tdci 95к.с. 2012г. Аз имам ли такава система и къде се налива тази течност? Ако има някакво резервоарче поне да му следя нивото.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от synthez 3D » 13 мар 2014, 07:56

Нама начин да нямаш. Съвременните дизели всичките имат филтър за твърди частици. Питай в МП как се поддържа филтъра конкретно на твоя двигател защото има особености при различните модели, а не вярвам тук да има някой с нов Фокус 3, който вече да се е сблъскал с въпросите около DPF-а. Доколкото знам повечето хора разбират за съществуването му около 80-100000км.
Изображение

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от JFS » 13 мар 2014, 11:21

Аз знам че имам (на старата кола доста патих с него), но не знаех, че има някаква течност на която трябва да следя ниво и евентуално да доливам. Това е напълно нова информация за мен.

laluger
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 03 май 2012, 15:04
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от laluger » 13 мар 2014, 12:59

След допълнително търсене, течността се оказа Eolys 176, и наистина я има в Пежо за ~130лв/л. (имат и разфасовка от 3л за около 300лв). Понеже ще я добавям, вместо напълно да почиствам и замествам оставащата течност, мисля да купя тази оригинална течност, а не някоя от алтернативите (за да не се получава смеска, която при този вид добавка май не е добра идея). Остава само да намеря и комплект за дозареждане (от JLM, където продават алтернативната течност, имат такъв, но не знам дали е съвместим с моя Фокус), и съм до Мото Пфое да ми я долеят. Имало и малко врътка с компютъра, понеже трябвало да му се укаже колко е добавено, за да знае кога пак да се оплаче, че отново свършва (явно няма сензор за нивото в резервоара на течността); ако това не стане, то колата ще продължи да показва сегашната грешка (Engine Malfunction).

И още малко информация по темата:
- по-модерните автомобили вече можели да бъдат оборудвани с филтър, който не се нуждае от течност за да се самопочиства, но моята явно е от старата технология
- някои шофьори направо си свалят DPF-а, за да няма главоболия с неговото замърсяване и последващи ремонти и смени (които могат да излезнат доста солени), но това май може да стане само в неоторизираните сервизи (и няма гаранция, че колата ще мине следващия технически тест без да даде твърде завишени количества от изгорелите газове) и е свързано и с репрограмиране на компютъра
- течността е изключително токсична, и се препоръчва работата с нея да става само с подходящите за целта предпазни мерки (ръкавици, маски, и т.н.)

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от JFS » 13 мар 2014, 14:47

Можеш ли да направиш една снимка на казанчето в което доливаш тази течност, за да потърся при мен дали има такова нещо.

laluger
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 03 май 2012, 15:04
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Течност за DPF

Мнение от laluger » 13 мар 2014, 15:07

JFS написа:Можеш ли да направиш една снимка на казанчето в което доливаш тази течност, за да потърся при мен дали има такова нещо.
Аз няма лично да я доливам, и няма как да проверя и снимам отдолу, но ето едно клипче където е показано на по-стар модел Фокус: http://www.youtube.com/watch?v=rgxqXFGQ5YU
В твоя случай също бих уточнил при Мото Пфое или където биха знаели, дали FAP/DPF филтъра ти изобщо работи с течност, или е от "сухите" при които изгарянето на саждите става без да има нужда от добавки (ако съм ги разбрал нещата правилно). Мощността на твоя Фокус (95 коня) също ме кара да се съмнявам, че твоя е оборудван с такъв филтър (поне при старите модели си спомням, че опциите с 1.6 двигател бяха или 109 коня + филтър, или 95 коня без филтър).

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 4 госта