2 въпроса относно дизела ми
- mistyrain
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
- Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
- Местоположение: Sofia\Lom
- Status: Извън линия
2 въпроса относно дизела ми
1. Сутрина като запаля работи на много ниски обороти а оборотомера гррам не мръдва. Трябва да подам малко газ и всичко се оправя. Това нормално ли е че вече е студено или не?
2. имам много странен и дразнещ шум межсу 1500-2000 оборота независимо на коя предавка. после изчезва. вумат е като все едно няма гърнета, грачещ, обаче ако натисна съединителя изчезва.
Ще съм много благодарен на малко съвети от ваша страна преди да се забия в сервиза.
Ford Escort '94 TDI
10х
2. имам много странен и дразнещ шум межсу 1500-2000 оборота независимо на коя предавка. после изчезва. вумат е като все едно няма гърнета, грачещ, обаче ако натисна съединителя изчезва.
Ще съм много благодарен на малко съвети от ваша страна преди да се забия в сервиза.
Ford Escort '94 TDI
10х
- mistyrain
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
- Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
- Местоположение: Sofia\Lom
- Status: Извън линия
Няма просфирване няма нищо. само дето не може да се опомни на колко треа да работи и като му подам газ се оправя. иначе никакви странни звуци.
Имаш ли на представа горе долу колко струва тази смяна и дали няма да доведе до още нещо за смяна ако се забавя не заради друго ами финансови причини?nikolovvd написа:Според мен на втория ти въпрос отговора е:
Тръгнал ти е аксеалния лагер. Ако колата ти е над 10 години и не си сменял комплект съединител до сега - време е да почнеш да събираш пари.
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Просто идея....... относно проблема с оборптпмера....
при бензинова кола съм имал подобен номер но с лампата за зареждане. При запалването оборотите са ниски и немогат да задействат реле-регулатора на алтернатора - той не зарежда. При подаване на газ напрежението нараства и той включва...... (веднаж включил вече няма проблеми на каквито и да е обороти ). Та по темата.... дизелите вземат сигнал за оборотомера от алтернатора..... ако той не е заработил и сигнала го няма.... след подаване на газ той ( алтернатора ) сработва и сигнала идва ( оборотомера работи).....
при бензинова кола съм имал подобен номер но с лампата за зареждане. При запалването оборотите са ниски и немогат да задействат реле-регулатора на алтернатора - той не зарежда. При подаване на газ напрежението нараства и той включва...... (веднаж включил вече няма проблеми на каквито и да е обороти ). Та по темата.... дизелите вземат сигнал за оборотомера от алтернатора..... ако той не е заработил и сигнала го няма.... след подаване на газ той ( алтернатора ) сработва и сигнала идва ( оборотомера работи).....
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
За дрънченето. Скъсани (разнебитени) пружини на феродовия диск. Смяна с нов.
За оборотомера. Ниските обороти не са достатъчни за да тръгне реле регулатора в нормален режим. Оборотомера показва спрямо напрежението на генератора.
За оборотите. Не е нормално да се налага подаване на газ за достигане на нормални обороти. Възможно частично запушен горивен филтър който при ниски обороти не позволява на пластинчатата помпа да засмуче достатъчно гориво необходимо за нормалната работа на двигателя. Вариант 2. Залепнали пластини на помпата и съответно по-ниско налягане на горивото в корпуса на помпата. При форсиране се наместват и почва да работи нормално. И в двата случая, ако няма потребителска намеса, скоро ще спре да пали.
За оборотомера. Ниските обороти не са достатъчни за да тръгне реле регулатора в нормален режим. Оборотомера показва спрямо напрежението на генератора.
За оборотите. Не е нормално да се налага подаване на газ за достигане на нормални обороти. Възможно частично запушен горивен филтър който при ниски обороти не позволява на пластинчатата помпа да засмуче достатъчно гориво необходимо за нормалната работа на двигателя. Вариант 2. Залепнали пластини на помпата и съответно по-ниско налягане на горивото в корпуса на помпата. При форсиране се наместват и почва да работи нормално. И в двата случая, ако няма потребителска намеса, скоро ще спре да пали.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
може просто да му е паднала малко компресията, да не са идеални разпръсквачите или регулаторите на помпата. нормално е докато е студен да има много по-ниски обороти, но преполагам има или обогатител да дава газ автоматично, или автоматичен авансатор, да впръсква по-рано и да компенсира лошото горене преди загряването на горивната камера. което и от двете да не работи - ако всичко е наред с разхода после, значи няма значение.Vaklin написа:За оборотите. Не е нормално да се налага подаване на газ за достигане на нормални обороти. При форсиране се наместват и почва да работи нормално. И в двата случая, ако няма потребителска намеса, скоро ще спре да пали.
според мен давай газ сутрин и си карай така. милионо автомобили са така даже и фабрично, а ти може и да изкараш още х00000 км - колата ти е нова за дизел.
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Реле-регулатора се намира в генератора. Няма нищо общо с щракащи релета.
За малкото подаване на газ и оправянето. Пробвай да елиминираш рециркулацията на отработените газове. Възможно е да заклинва и регулатора на изпреварването на впръскването поради ниско налягане на нафтата вътре в корпуса на помпата. Това пак е от подкачащата помпа. Тези неща обаче не можеш да ги оправиш сам. Без сваляне на помпата пък изобщо...
Карай засега така. Бъдещето ще покаже.
За малкото подаване на газ и оправянето. Пробвай да елиминираш рециркулацията на отработените газове. Възможно е да заклинва и регулатора на изпреварването на впръскването поради ниско налягане на нафтата вътре в корпуса на помпата. Това пак е от подкачащата помпа. Тези неща обаче не можеш да ги оправиш сам. Без сваляне на помпата пък изобщо...
Карай засега така. Бъдещето ще покаже.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Мога да ти дам информация за Скорпио, защото преди месец правих тази операция. Но мисля че при теб (понеже си с предно предаване), ще излезе наполовина като цена, защото разглобяването е по-лесно. Няма да откачаш кардан и ауспух и ще отнема няколко часа, а не цял ден както при мен. Цената на комплекта съединител варира от 160 до 300 лв. Най-скъми са Немските, ако са оригинални и са за предпочитане. Но ти се решаваш. Първо мини и си запиши различните марки и цените за да си в час. Иначе майсторите почват да те правят на маймуна и обикновенно те одират. Ако ти си го купиш и им го занесеш да го монтират стой там и ги гледай в рацете да не стане инфекция.mistyrain написа:Имаш ли на представа горе долу колко струва тази смяна и дали няма да доведе до още нещо за смяна ако се забавя не заради друго ами финансови причини?nikolovvd написа:Според мен на втория ти въпрос отговора е:
Тръгнал ти е аксеалния лагер. Ако колата ти е над 10 години и не си сменял комплект съединител до сега - време е да почнеш да събираш пари.
И накрая задължително вземаш фактура, особенно ако те са ти доставили комплекта съединител. Дори ги предупреди, че ще искаш факура, та да внимават какво правят. Така ще можеш да ги осъдиш, ако нещо не е наред.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
извън темата, но все пак -nikolovvd написа: И накрая задължително вземаш фактура, особенно ако те са ти доставили комплекта съединител. Дори ги предупреди, че ще искаш факура, та да внимават какво правят. Така ще можеш да ги осъдиш, ако нещо не е наред.
май вече това е добра практика - фактура и после отговорност
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
За всичко трябва да се носи отговорност. От клеветата до убийството.
Неможе да плащаш по 200 лв. на счетоводител да ти води счетоводството и като ти направят данъчна ревизия да ти шибнат един акт от 5000 лв. Или да ти сменят спирачните апарати с нови по 1000 лв. парчето и ти да се нацепиш в някой при първата по-сериозна ситуация на пътя. Така като ги предупредиш, че искаш и фактура можеш да докажеш, че колата ти е пипана от лицето Х и ако е станало нещо да можеш да потърсиш отговорност от сервиза У, чийто работник е.
Неможе да плащаш по 200 лв. на счетоводител да ти води счетоводството и като ти направят данъчна ревизия да ти шибнат един акт от 5000 лв. Или да ти сменят спирачните апарати с нови по 1000 лв. парчето и ти да се нацепиш в някой при първата по-сериозна ситуация на пътя. Така като ги предупредиш, че искаш и фактура можеш да докажеш, че колата ти е пипана от лицето Х и ако е станало нещо да можеш да потърсиш отговорност от сервиза У, чийто работник е.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Връзката е следната:
Педал на съединителя - жило - система лостове - аксиален лагер - феродов диск.
Единствено аксиалния лагер и феродовия диск могат да генерират колебания с такава честота. Ако не е от аксиалния лагер, то тогава ще е от феродовия диск. След обяд ще приложа снимки, за да разбереш защо може да е и от него.
Педал на съединителя - жило - система лостове - аксиален лагер - феродов диск.
Единствено аксиалния лагер и феродовия диск могат да генерират колебания с такава честота. Ако не е от аксиалния лагер, то тогава ще е от феродовия диск. След обяд ще приложа снимки, за да разбереш защо може да е и от него.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ето една една от причините за вибрации. В случая (на снимката оградено с червено) са останали само 20% от феродото на диска, което предизвикна вибрации. Тези вибрации по жилото достигат до педала. Така минах 2500 км това лято.
На Vaklin му е лесно. Техника дал Господ може да ти свали ДВГ-то за минути, ама е чак в Козлодуй.
На Vaklin му е лесно. Техника дал Господ може да ти свали ДВГ-то за минути, ама е чак в Козлодуй.
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
На снимката се виждат и 4 пружини. Като се раздрънкат и се чува едно неприятно звънене. Появява се най-често когато не е включена никоя предавка. При леко чукване на съединителя изчезва за момент. Звукът е метално-звънтящ...
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
При мен май го има това нещо, чувам че е от скоростната кутия но не знам/знаех от какво точно е. Повечето пъти като натисна съединителя и след това го пусна, дрънченето утихва или изчезва. А при вдигнати колела, на пета предавка, се чува нещо като чукане.Vaklin написа:На снимката се виждат и 4 пружини. Като се раздрънкат и се чува едно неприятно звънене. Появява се най-често когато не е включена никоя предавка. При леко чукване на съединителя изчезва за момент. Звукът е метално-звънтящ...
Иначе нямам проблеми с включването на скоростите и затова си карам така.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
стария ми орион1.6д имаше подобен шум - понякога (1-2 пъти седмично или по-рядко) на празен ход се чуваше един доста силен шум (обикновенно при спряло положение на колата) - като натиснех съединителя леко и изчезваше ... до следващия път.
на около 70х. км (откакто аз я карах) смених съединител и май че шума пак си го имаше !
съединителя го смениха когато ми обръщаха зъбното колело дето се зацепва с бендикса, щото "съединителя почти се бил разпаднал" а не заради проблеми!
ориона съм го карал 120х. км и не съм имал проблеми със съединителя или скоростите въпреки тоя шум - и сигурно още си го има!
на около 70х. км (откакто аз я карах) смених съединител и май че шума пак си го имаше !
съединителя го смениха когато ми обръщаха зъбното колело дето се зацепва с бендикса, щото "съединителя почти се бил разпаднал" а не заради проблеми!
ориона съм го карал 120х. км и не съм имал проблеми със съединителя или скоростите въпреки тоя шум - и сигурно още си го има!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта