Страница 1 от 2
2 въпроса относно дизела ми
Публикувано: 14 ное 2006, 03:21
от mistyrain
1. Сутрина като запаля работи на много ниски обороти а оборотомера гррам не мръдва. Трябва да подам малко газ и всичко се оправя. Това нормално ли е че вече е студено или не?
2. имам много странен и дразнещ шум межсу 1500-2000 оборота независимо на коя предавка. после изчезва. вумат е като все едно няма гърнета, грачещ, обаче ако натисна съединителя изчезва.
Ще съм много благодарен на малко съвети от ваша страна преди да се забия в сервиза.
Ford Escort '94 TDI
10х
Публикувано: 14 ное 2006, 09:08
от nikolovvd
Според мен на втория ти въпрос отговора е:
Тръгнал ти е аксеалния лагер. Ако колата ти е над 10 години и не си сменял комплект съединител до сега - време е да почнеш да събираш пари.
Публикувано: 14 ное 2006, 10:21
от Dundee
За първия въпрос: може би ти е хлабав ремъка на генератора. Като палиш сутрин чуваш ли някакво присвирване на ремък? Доста ескорти дизел на студен двг го правят тоя номер със скърцащия ремък, дори ако е нормално опънат. Май защото генераторът е по-натоварен веднага след подгряването и запалването.
Публикувано: 14 ное 2006, 18:24
от mistyrain
Няма просфирване няма нищо. само дето не може да се опомни на колко треа да работи и като му подам газ се оправя. иначе никакви странни звуци.
nikolovvd написа:Според мен на втория ти въпрос отговора е:
Тръгнал ти е аксеалния лагер. Ако колата ти е над 10 години и не си сменял комплект съединител до сега - време е да почнеш да събираш пари.
Имаш ли на представа горе долу колко струва тази смяна и дали няма да доведе до още нещо за смяна ако се забавя не заради друго ами финансови причини?
Публикувано: 14 ное 2006, 19:03
от Jinxy
Просто идея....... относно проблема с оборптпмера....
при бензинова кола съм имал подобен номер но с лампата за зареждане. При запалването оборотите са ниски и немогат да задействат реле-регулатора на алтернатора - той не зарежда. При подаване на газ напрежението нараства и той включва...... (веднаж включил вече няма проблеми на каквито и да е обороти ). Та по темата.... дизелите вземат сигнал за оборотомера от алтернатора..... ако той не е заработил и сигнала го няма.... след подаване на газ той ( алтернатора ) сработва и сигнала идва ( оборотомера работи).....
Публикувано: 14 ное 2006, 19:43
от Vaklin
За дрънченето. Скъсани (разнебитени) пружини на феродовия диск. Смяна с нов.
За оборотомера. Ниските обороти не са достатъчни за да тръгне реле регулатора в нормален режим. Оборотомера показва спрямо напрежението на генератора.
За оборотите. Не е нормално да се налага подаване на газ за достигане на нормални обороти. Възможно частично запушен горивен филтър който при ниски обороти не позволява на пластинчатата помпа да засмуче достатъчно гориво необходимо за нормалната работа на двигателя. Вариант 2. Залепнали пластини на помпата и съответно по-ниско налягане на горивото в корпуса на помпата. При форсиране се наместват и почва да работи нормално. И в двата случая, ако няма потребителска намеса, скоро ще спре да пали.
Публикувано: 14 ное 2006, 22:25
от mistyrain
Само малко ако пипна газта и всичко се оправя и няма проблеми, но до колкот си спомням това го нямаше при топлото време. а относно този реле регулатор - непрекъснато ми прищраква някакво реле, може ли да е точно това?
Публикувано: 15 ное 2006, 08:15
от diesel1.6
Vaklin написа:За оборотите. Не е нормално да се налага подаване на газ за достигане на нормални обороти. При форсиране се наместват и почва да работи нормално. И в двата случая, ако няма потребителска намеса, скоро ще спре да пали.
може просто да му е паднала малко компресията, да не са идеални разпръсквачите или регулаторите на помпата. нормално е докато е студен да има много по-ниски обороти, но преполагам има или обогатител да дава газ автоматично, или автоматичен авансатор, да впръсква по-рано и да компенсира лошото горене преди загряването на горивната камера. което и от двете да не работи - ако всичко е наред с разхода после, значи няма значение.
според мен давай газ сутрин и си карай така. милионо автомобили са така даже и фабрично, а ти може и да изкараш още х00000 км - колата ти е нова за дизел.
Публикувано: 15 ное 2006, 08:25
от Vaklin
Реле-регулатора се намира в генератора. Няма нищо общо с щракащи релета.
За малкото подаване на газ и оправянето. Пробвай да елиминираш рециркулацията на отработените газове. Възможно е да заклинва и регулатора на изпреварването на впръскването поради ниско налягане на нафтата вътре в корпуса на помпата. Това пак е от подкачащата помпа. Тези неща обаче не можеш да ги оправиш сам. Без сваляне на помпата пък изобщо...
Карай засега така. Бъдещето ще покаже.
Публикувано: 15 ное 2006, 10:02
от nikolovvd
mistyrain написа:nikolovvd написа:Според мен на втория ти въпрос отговора е:
Тръгнал ти е аксеалния лагер. Ако колата ти е над 10 години и не си сменял комплект съединител до сега - време е да почнеш да събираш пари.
Имаш ли на представа горе долу колко струва тази смяна и дали няма да доведе до още нещо за смяна ако се забавя не заради друго ами финансови причини?
Мога да ти дам информация за Скорпио, защото преди месец правих тази операция. Но мисля че при теб (понеже си с предно предаване), ще излезе наполовина като цена, защото разглобяването е по-лесно. Няма да откачаш кардан и ауспух и ще отнема няколко часа, а не цял ден както при мен. Цената на комплекта съединител варира от 160 до 300 лв. Най-скъми са Немските, ако са оригинални и са за предпочитане. Но ти се решаваш. Първо мини и си запиши различните марки и цените за да си в час. Иначе майсторите почват да те правят на маймуна и обикновенно те одират. Ако ти си го купиш и им го занесеш да го монтират стой там и ги гледай в рацете да не стане инфекция.
И накрая задължително вземаш фактура, особенно ако те са ти доставили комплекта съединител. Дори ги предупреди, че ще искаш факура, та да внимават какво правят. Така ще можеш да ги осъдиш, ако нещо не е наред.
Публикувано: 15 ное 2006, 14:27
от diesel1.6
nikolovvd написа:
И накрая задължително вземаш фактура, особенно ако те са ти доставили комплекта съединител. Дори ги предупреди, че ще искаш факура, та да внимават какво правят. Така ще можеш да ги осъдиш, ако нещо не е наред.
извън темата, но все пак -
май вече това е добра практика - фактура и после отговорност
Публикувано: 15 ное 2006, 15:11
от nikolovvd
За всичко трябва да се носи отговорност. От клеветата до убийството.
Неможе да плащаш по 200 лв. на счетоводител да ти води счетоводството и като ти направят данъчна ревизия да ти шибнат един акт от 5000 лв. Или да ти сменят спирачните апарати с нови по 1000 лв. парчето и ти да се нацепиш в някой при първата по-сериозна ситуация на пътя. Така като ги предупредиш, че искаш и фактура можеш да докажеш, че колата ти е пипана от лицето Х и ако е станало нещо да можеш да потърсиш отговорност от сервиза У, чийто работник е.
Публикувано: 15 ное 2006, 22:29
от T punchev
По първия проблем мисля че ти е от алтернатора,по втория(често срещан при дизелите) съм чул че е от накакъв първичен вал на диференциала,или както по горе е писано от съединителя.Аз лично мисля че е от диференцияла!
Публикувано: 16 ное 2006, 04:53
от mistyrain
е да но проблема е че засичам че като натисна съединитея това несхто изчезва. възможно ли е да не е аксиалния лагер?
Публикувано: 16 ное 2006, 10:07
от nikolovvd
Връзката е следната:
Педал на съединителя - жило - система лостове - аксиален лагер - феродов диск.
Единствено аксиалния лагер и феродовия диск могат да генерират колебания с такава честота. Ако не е от аксиалния лагер, то тогава ще е от феродовия диск. След обяд ще приложа снимки, за да разбереш защо може да е и от него.
Публикувано: 16 ное 2006, 13:48
от Vaklin
Абе да свали двигателя и да провери състоянието. Какви картинки, какви идеи?
Публикувано: 16 ное 2006, 14:15
от nikolovvd
Ето една една от причините за вибрации. В случая (на снимката оградено с червено) са останали само 20% от феродото на диска, което предизвикна вибрации. Тези вибрации по жилото достигат до педала. Така минах 2500 км това лято.
На Vaklin му е лесно. Техника дал Господ може да ти свали ДВГ-то за минути, ама е чак в Козлодуй.
Публикувано: 16 ное 2006, 16:17
от Vaklin
На снимката се виждат и 4 пружини. Като се раздрънкат и се чува едно неприятно звънене. Появява се най-често когато не е включена никоя предавка. При леко чукване на съединителя изчезва за момент. Звукът е метално-звънтящ...
Публикувано: 16 ное 2006, 17:18
от Dundee
Vaklin написа:На снимката се виждат и 4 пружини. Като се раздрънкат и се чува едно неприятно звънене. Появява се най-често когато не е включена никоя предавка. При леко чукване на съединителя изчезва за момент. Звукът е метално-звънтящ...
При мен май го има това нещо, чувам че е от скоростната кутия но не знам/знаех от какво точно е. Повечето пъти като натисна съединителя и след това го пусна, дрънченето утихва или изчезва. А при вдигнати колела, на пета предавка, се чува нещо като чукане.
Иначе нямам проблеми с включването на скоростите и затова си карам така.
Публикувано: 16 ное 2006, 17:40
от Mondeo18TDI96
стария ми орион1.6д имаше подобен шум - понякога (1-2 пъти седмично или по-рядко) на празен ход се чуваше един доста силен шум (обикновенно при спряло положение на колата) - като натиснех съединителя леко и изчезваше ... до следващия път.
на около 70х. км (откакто аз я карах) смених съединител и май че шума пак си го имаше !
съединителя го смениха когато ми обръщаха зъбното колело дето се зацепва с бендикса, щото "съединителя почти се бил разпаднал" а не заради проблеми!
ориона съм го карал 120х. км и не съм имал проблеми със съединителя или скоростите въпреки тоя шум - и сигурно още си го има!