Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от didon80 » 03 апр 2014, 23:10

От едно известно време мондеото вдигна доста разхода, а освен това работата на двигателя на празен ход е нестабилна. Дори когато загрее моментния разход на място, който отчита трип компютъра не пада под 1.7-1.4, докато преди винаги е бил 0.9-0.6 при нормална работна температура. Чува се на аспусите как на моменти прекъсва двигателя, а когато се гледа самия мотор от време на време претриса. Сложих нови свещи и кабели, чистих стъпковото моторче, дебитомера, дросела и спортния въздушен филтър и промяна няма! Вече не знам какъв му е проблема. При разкачане на буксите на дебитомера и ламбда сондата промяна в работата на двигателя няма, а при разкачане на буксата на стъпковото моторче изгасва веднага. След като свалих новите свещи за проверка всички имаха сух черен нагар, а преди по-старите беше лек керемиден както трябва да бъде.........
Понякога придърпва на газ при ускорение меду 2000 - 2500 оборота, понякога забива носа на бензин на студен мотор при опит за ускорение. С новите свещи това изчезна за известно време, но сега започна да го прави и с тях. Старите кабели на тъмно светят дори на празен ход, а новите само при форсиране. Друго не се сещам.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от dreadx » 04 апр 2014, 03:12

Да не е нещо запушени дюзи или ниско налягане на горивото, или да смуче въздух от някъде? Това и на газ и на бензин ли го прави?

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от amonev » 04 апр 2014, 08:35

От написаното, бих ти дал съвет да пробваш с друг дебитомер.

Ако имаш Bluetooth OBD с него лесно можеш да измериш данните за постъпилия въздух, температурата на мотора и изгорелите газове като така се насочиш към евентуалната причина на проблема.
Е ли правото право?

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от z42 » 04 апр 2014, 09:41

Колега, иди да ти прочетат какви грешки има записани, това може да ти спести много лутане!
Е, може и да не - ако е само за бедна или богата смес, това е само симптом, но все-пак ще е нещо от което да се тръгне.
При мене с подобни симптоми (мисля само без черните свещи) дава само бедна смес и то на хиляда и повече км. чак я записва като покарам.
Ако и на газ го прави същото, не се занимавай с дюзи и налягане на гориво.

ПП. Check engine лампа имаш ли (може да нямаш, затова да не свети - галакси-то няма например)?
На свободна след изключване от скорост оборотите как се движат - ако не е както обикновено, значи най-вероятно е в авариен режим, задължително иди да прочетеш грешките.
Ако си забелязал при какви условия минава на ППХ, виж има ли разлика сега - и това може да е сигнал за авариен режим.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от essex » 04 апр 2014, 11:17

На мен ми се струва че ламбда сондата е за смяна :mrgreen:
Колега ако кабелите и свещите са ти оригиналните на моторкрафт едва ли са за смяна, според мен си се набутал за нови.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от didon80 » 04 апр 2014, 12:23

Проблема го има и на бензин и на газ, колата е спъната не върви както преди. Сякаш се дави и не може да изгори пълноценно горивото, понеже и след около 15 км градско каране разхода по трип е 25л/100 км (вчера разкачих акумулатора за да я обуча наново), което е пълен абсурд - никога не е бил толкова и няма как да бъде ако всичко е наред. Съпротивлението на дебитомера е някъде около 4 килоома, незнам на вашите колко е. Свещите бяха над 60000 км и са си изпяли песента, а кабелите бяха оригиналните от 1997г.
Извадих и свещите за проверка, сега състоянието им е по-различно - електродите са чисти, като има лек черен нагар само по пръстена на свеща.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от essex » 04 апр 2014, 14:25

Да значи кабелите и свещите са си за смяна :mrgreen:
Един познат скоро прави един опел корса, симптомите бяха сеедно се дави, неравномерна работа на презен ход и някакви странни вибрации :shock:
той се хвана за газоразпределенито - клапани, сипа неква добавка и я изпъна 100-200 км извънградско но няма резултат, диагностика мина преди това и смени един температурен датчик но съвсем малко подобрение и накрая се оказа ламбда сондата. След смяната на ламбдата нещата заспаха.
Каква ти е газовата уредба и определено е добре да прегледаш мафа отвсякъде.
Остави си новите кабели и свещи. Защото не направиш една диагностика, човека който ти я прави трябва да знае какво да гледа защото иначе няма да свършите работа.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от dreadx » 04 апр 2014, 20:43

Наистина ако нямаш индикация за грешки от типа: "Check Engine" е желателно да прочетеш дали има грешки.
Може да е от ламбда-сондата.
Май са доста полезни онези светодиодни индикаторчета за ламбда-сонда, които се обсъждаха преди време по форумите - и аз мисля да си направя такова.

Иначе нормално ли се изменят оборотите според загряването на двигателя?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от didon80 » 06 апр 2014, 12:04

Измерих клемите на дебитомера и между D-E и C-E са по 4 килоома. При измерване директно върху жичките на първата от към въздушния филтър показа 28 килоома, а на втората 4 килоома. Ако може някой да направи тези измервания да сравним.
Ламбда сондата показва 5.3 ома и 12 волта на буксата. Бобината на буксата има 1.2 ома между 1-2 клема, 1.2 ома между 2-3 клема и 1.7 ома между 1-3 клема. По надолнище на 5-та без газ трипа показва разход 0, както и преди, т.е. има принудителен празен ход. При откачане на вакумно маркуче от смукателния колектор се чува свистене при работа на двигателя, т.е. много ясно как смуче въздух от там, а преди това не съм чувал такъв звук, т.е. няма и проблем с вакума никъде. Забелязах обаче друго - тресе на празен ход от време на време, но когато дам малко газ двигателя работи като часовник! Започвам да се съмнявам все повече в моторчето за празен ход. Има и още нещо от доста години съм изолирал ЕГР-а и картерната вентилация от смукателния колектор, защото в движение като освободя от скорост и оборотите се колебаят, а без тях са стабилни. Обаче явно всичко е сметнато да работи в тандем и само моторчето не може да достави нужния дебит за празния ход и мисля пак да включа картената вентилация и ЕГР-а с риск за оборотите и по инерция и евентуално да купя ново за да оправя и тоя проблем.
Оборотите на празен ход след студен старт са около 1300 и започват постепенно да падат до към 900 като загрее, както е било винаги.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от deathstorm » 06 апр 2014, 13:25

Това измерване на дебитомера нищо не ти показва. Намери му сигналния кабел и виж дали с увеличаване на потока въздух се увеличава сигнала. Мисля че на празен ход беше около 0.7-1 волт и стига до 4-5 волта при пълна газ. Виж и ламбда сондата дали превключва, но след като загрее хубаво.

П.С. Миналия месец се убедих колко неприятна е липсата на Check engine лампа при по старите фордове. Нещо бараниках по двигателя и след като сглобих съм забравил да закача буксата на дебитомера. След цяла седмица каране с завишен разход се усъмних и отворих капака да търся проблема и видях висящата букса. Една лампа на таблото щеше да спести това неудобство.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от didon80 » 07 апр 2014, 14:48

Измерих напрежението на всички пинове на дебитомера. На празен ход са някъде около 0.17 волта, а при средно обороти става двойно някъде 0.32 волта. Може би дебитомера е здрав, поне реагира, но нямам база за сравнение. Повече мр притеснява ламбда сондата - на загрял двигател измерих напрежението на празен ход стои 0.22 волта и на бензин и на газ без да се променя. Чак когато дам газ пада направо на 0 волта. Изглежда е забила на бедна смес и ще трябва да се сменя. Когато двигателя е студен не може да се форсира дори на място - започва да тресе и да глъхне. Като загрее малко вече ср форсира без проблем.

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от KovachevGR » 07 апр 2014, 17:10

Първи пин на дебитомера ти е връщащото напрежение към екуто,което на празен ход трябва да е 0.7-8 волта това го мериш на загрят мотор и закачена букса.
Втори пин е 5 волта от екуто към дебитомера........мериш на откачена букса,аз при мене така и не успявам да ги докарам 5в....все съм отгоре 5.50-60+ волта.
Трети пин маса.
Пети пин +12в

Сондата ти е с 4-ри проводника,2 бели-подгрев. 1 сив- маса. 1 черен- сигнал......Закачаш плюса на мултицета на сигнала на сондата а минуса на маса най добре директно на акулмолатора, на загрял мотор трябва да има постоянни пулсаций на напрежението от 0.1-1 волт.......при подаване рязко на газ може да мине и малко над волт.......При задържане да кажем на 3000 об/мин също трябва да има постоянни пулсаций на напрежението.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от deathstorm » 07 апр 2014, 19:42

Само на първи пин и маса премери дебитомера на празен ход и на 3000 оборота. Долу съм прикачил какво трябва да връща. Ламбда сондата явно ти е за смяна, но при положение че имаш проблеми и на студен мотор (забиване на носа) премери и дебитомера.
Прикачени файлове
maf.JPG

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от KovachevGR » 07 апр 2014, 21:17

Ами ако на 2-пин има входящо напрежение 6 волта,няма ли да се промени и изходящото напрежение от 1-пин на дебитомера към еку-то
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от didon80 » 12 апр 2014, 23:22

След измерване с мултицет дебитомера дава 0.03 волта на празен ход и 0.05 волта при 3000 оборота, а ламбда сондата 0.4-0.6 волта на празен ход и загрял мотор. Резултатите се потвърдиха и на диагностика. Предстои смяна на дебитомер и повторна проверка.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от Didibao » 13 апр 2014, 10:31

Мда този дебитомер е мъртъв.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от KovachevGR » 13 апр 2014, 19:01

Мери ли на втори пин на дебитомера при откачена букса какво напрежение имаш,че ми е интересно как е при тебе
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от didon80 » 17 апр 2014, 18:52

Напрежението при работещ двигател на втори пин е 5.8 волта, а на пети 14 волта - това на разкачена букса.
Намерих дебитомер втора употреба оригинален със същия номер на плочката и колата веднага нормализира разхода по трип компютър. Връщащото напрежение към ЕКУ-то на първи пин е 0.71-0.72 волта на празен ход и 1.45 волта при 3000 оборота на загрял двигател. Отдавам малко по-високата стойност при 3000 оборота на спортния панелен филтър на JR, който пропуска повече въздух от хартиения! Ще пиша пак след няколко дена да мога да я покарам и да видя как се държи и какъв разход дава реално.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от essex » 17 апр 2014, 20:36

Колега погледни тази тема http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &start=240 последния отговор, дал съм някой неща, едно клипче за мафа. Като гледам "новия" маф е в границите при 3000 оборота :wink:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Висок разход и нестабилна работа на празен ход

Мнение от didon80 » 17 апр 2014, 20:49

Да споделя само, че не мога да си позная колата с този дебитомер. Никога не е вървяла толкова! Направих кратък тест на ускорение на газ при загрял двигател. Тръгвам и цеда първа до 6500 оборота и на втора на сух асфалт с 17-ките подскача, така както преди го е правила само на първа на мокър асфалт с 15-ките! В обороти на втора някъде около 4000-5000 като настъпя газта направо ме катапултира....... :D:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта