Теч на масло около дюзите?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Теч на масло около дюзите?

Мнение от numak » 27 апр 2014, 19:00

Здравейте!
Преди месец взех колата и като я покарах забелязах теч на масло около 2 от дюзите. Не е много, но не е и приятно да знаеш, че ти тече масло от някъде. Според мен без да претендирам че разбирам много е от уплътнението на самите дюзи и разбрах че има о-пръстени по на на дюза. Въпросът ми е какво може да е според някой с повече опит от мен, трябва ли да се притеснявам от нещо по сериозно и ако наистина е от пръстените, къде мога да ги намеря, защото ги открих само в ebay, а не ми се чака месец за доставка (и в мото фое сигурно ги имат но най-вероятно на промоция... :D ).
Благодаря предварително!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от OgiDogi » 27 апр 2014, 19:19

numak написа:Здравейте!
Преди месец взех колата и като я покарах забелязах теч на масло около 2 от дюзите. Не е много, но не е и приятно да знаеш, че ти тече масло от някъде. Според мен без да претендирам че разбирам много е от уплътнението на самите дюзи и разбрах че има о-пръстени по на на дюза. Въпросът ми е какво може да е според някой с повече опит от мен, трябва ли да се притеснявам от нещо по сериозно и ако наистина е от пръстените, къде мога да ги намеря, защото ги открих само в ebay, а не ми се чака месец за доставка (и в мото фое сигурно ги имат но най-вероятно на промоция... :D ).
Благодаря предварително!
Покрай дюзите не може да има масло - няма от къде да дойде, освен ако не се стича откъм капака на клапаните, ама тогава нямаше да изказваш предположение за О-пръстени на дюзите.
Евентуално са пропуснали поради прогаряне медните уплътнителни пръстени между челото на дюзата и гнездото в главата и виждаш една смолиста маса, която е смес от сажди и неизгоряла нафта. Струват стотинки и се сменят сравнително лесно, ако успееш да измъкнеш дюзите от смолата (най-добре на затоплен мотор, че е омекнала). Като извадиш дюзите, навиваш парцал на дълга отвертка, напояваш го с разтворител от рода на коресилин и почистваш добре гнездата, после почистваш и дюзите.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от synthez 3D » 27 апр 2014, 19:57

Колегата OgiDogi е прав, че това е нафта, а не масло. Съветвам те да оправиш теча възможно най-бързо, за да нямаш други по-сериозни проблеми. Черната маса се почиства доста трудно, но пък медната дифтунка се сменя лесно. Мисля че в МП имат налични и няма да се налага да чакаш, а освен това не са скъпи. Само като почистваш инжекторите не се опитвай да им чистиш механично върховете (там от където пръскат), защото има вероятност да ги повредиш.
Изображение

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от numak » 27 апр 2014, 21:51

Намерих тема в чужд форум, за подобен проблем има и снимки:http://www.fordownersclub.com/forums/to ... injectors/
2-рата снимка е най-показателна, но за щастие при мен теча е много много по-малък и е само около 2 от инжекторите. Там са препоръчали смяна на injector seals. Въпросът ми е за injector seals - това медните пръстени, за които вие говорите ли са или нещо друго?
Благодаря предварително!!!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от fordmaniac » 27 апр 2014, 22:07

Тва е 1.6 и омазва с масло. Четири пръстена са с вид на семеринг.
Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от OgiDogi » 28 апр 2014, 18:38

numak написа:Намерих тема в чужд форум, за подобен проблем има и снимки:http://www.fordownersclub.com/forums/to ... injectors/
2-рата снимка е най-показателна, но за щастие при мен теча е много много по-малък и е само около 2 от инжекторите. Там са препоръчали смяна на injector seals. Въпросът ми е за injector seals - това медните пръстени, за които вие говорите ли са или нещо друго?
Благодаря предварително!!!
Не се вижда добре на снимките, но ако дюзите минават и през капака на клапаните, а не лягат директно в главата, със сигурност имат О-пръстени и е твърде възможно те да са пропуснали.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от numak » 28 апр 2014, 18:46

OgiDogi написа:Не се вижда добре на снимките, но ако дюзите минават и през капака на клапаните, а не лягат директно в главата, със сигурност имат О-пръстени и е твърде възможно те да са пропуснали.
Мисля, че точно това е ситуацията. Мисля, че се касае за уплътнения, които утре ще бъдат сменени :)

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от mi6o » 28 апр 2014, 21:08

Човека във форума от линка пише,че в сервиз (на Митсубиши) са му казали,че е заминала гарнитурата на капака на клапаните и са му я сменили за 113 лири :shock: :shock: :shock: . Казва,че нямало течове повече,но пък после не е писал нищо. Дали и тук проблема може да се окаже в нея ?
Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от OgiDogi » 29 апр 2014, 07:27

mi6o написа:Човека във форума от линка пише,че в сервиз (на Митсубиши) са му казали,че е заминала гарнитурата на капака на клапаните и са му я сменили за 113 лири :shock: :shock: :shock: . Казва,че нямало течове повече,но пък после не е писал нищо. Дали и тук проблема може да се окаже в нея ?
Поздрави
На някои бензинови двигатели с 16 клапана (примерно Опелският EcoTec), отворите за свещите в капака на клапаните имат такива кръгли уплътнения, които са част от гарнитурата и при различните марки гарнитури някои са свързани с надлъжна лента към външната част, други се търкалят в опаковката като пръстени. Цената на труда в UK няма да я коментираме :)
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от numak » 29 апр 2014, 17:48

Оказа се гарнитурата на всмукателния колектор, просто около дюзите е най-ниско и се събирало там маслото. Благодаря за мненията :)

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от numak » 04 юни 2014, 14:55

Днес ме хвърлиха в голям размисъл.... Както казах за теча ми казаха че е от гарнитура на всмукателен колектор... По една или друга причина чак днес отидох в друг сервиз да ми сменят въпросните пръстени. Там обаче се учудиха,че от всмукателен колектор може да изтича масло.... Въпросът ми е възможно ли е от там изобщо да изтича масло???

Благодаря предварително!!!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от OgiDogi » 04 юни 2014, 18:38

numak написа:Днес ме хвърлиха в голям размисъл.... Както казах за теча ми казаха че е от гарнитура на всмукателен колектор... По една или друга причина чак днес отидох в друг сервиз да ми сменят въпросните пръстени. Там обаче се учудиха,че от всмукателен колектор може да изтича масло.... Въпросът ми е възможно ли е от там изобщо да изтича масло???

Благодаря предварително!!!
На бензинов мотор не може - колекторът е винаги с налягане, по-ниско от атмосферното и ако гарнитурата пропуска, то посоката на въздуха е от вън навътре. На дизела с турбина обаче, нещата са съвсем наопаки и при спечени сегменти или изпускаща масло турбина може да се олива здраво.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

niki85
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от niki85 » 04 юни 2014, 20:08

Няма дизелов мотор, на който колектора да не е омаслен.

Както и да е, да минем по темата - аз имах същия проблем. Течеше нафта и масло под дюзите. Даже и нивото на маслото ми намаляваше след определен пробег. Смених въпросните медени дифтунги в Мото Пфое. Дифтунгите ги закупих от тях, понеже не ми се чакаше да ги поръчвам от ибей. В МП цената им е около 25 лв за 4 бр и ги имат в наличност. За работата по смяната им по спомени беше около 1.1 или 1.2 норма-часа, което в лв са около 60 с калкулирана 20% отстъпка.
В момента нямам течове или намаляване на нивото на маслото. Ако има промяна, ще пиша отново.

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от numak » 04 юни 2014, 22:14

niki85 написа:Няма дизелов мотор, на който колектора да не е омаслен.

Както и да е, да минем по темата - аз имах същия проблем. Течеше нафта и масло под дюзите. Даже и нивото на маслото ми намаляваше след определен пробег. Смених въпросните медени дифтунги в Мото Пфое. Дифтунгите ги закупих от тях, понеже не ми се чакаше да ги поръчвам от ибей. В МП цената им е около 25 лв за 4 бр и ги имат в наличност. За работата по смяната им по спомени беше около 1.1 или 1.2 норма-часа, което в лв са около 60 с калкулирана 20% отстъпка.
В момента нямам течове или намаляване на нивото на маслото. Ако има промяна, ще пиша отново.
И аз първо мислех че е от дифтунгите, но ми казаха, че е от всмукателния. А и на мен нивото на маслото ми не мърда. Теча е малък. Но днес като ми казаха в сервиза какво разглабяне трябва за да се се стигне до заветните пръстенчета свят ми се зави... Колектора бил с общи болтове с капака на двигателя и за 8 гумички половината ми мотор ще разглобят... Утре ще взема колата, ще я покарам малко и ще споделя какво е станало. :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от OgiDogi » 05 юни 2014, 07:42

niki85 написа:... В МП цената им е около 25 лв за 4 бр и ги имат в наличност...
Добра цена обаждат! При нас са Elring (по-оригинално от това - накъде?) и струваха нещо към 1.80 или 2.80 за брой, не помня точно. МотоПфойската цена е само 2-3 пъти нагоре, а и нашите не са от евтините.


П.П.
Проверих за цените:
dichtung.jpg
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от numak » 05 юни 2014, 15:45

Те там цените им са... За комплекта на всмукателния ми искаха над 90 лв. Намерих си ги за 40...

В крайна сметка май пак ще излязат уплътненията и медните пръстени на инжекторите. В колектора ми е имало толкова много сажди и така е бил запечен към главата, че и без гарнитури няма да пропуска сигурно. Изчистиха ми го, смениха му гарнитурите, но най-вероятно проблема ще остане за сега :(

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от fordmaniac » 06 юни 2014, 08:43

Ето снимки от един правен при мен 1.6 TDCI колектор:

Изображение

Изображение

Изображение

Нагара като се почисти и колата тръгва по-добре. О пръстените ги има и на Елринг и на Рейнц.
Поздрави

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от deathstorm » 06 юни 2014, 19:37

Баси ужаса, все едно печка на въглища е горяла, а колата сигурно е след 2006та ...

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от numak » 06 юни 2014, 20:13

Това е заради екологичните им простотии! Тоя ЕГР едва ли ще оправи глобалното затопляне, а колко ядове произтичат от него.....

niki85
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Теч на масло около дюзите?

Мнение от niki85 » 08 юни 2014, 11:39

Някой може ли да даде информация трудно ли се сваля колектора в домашни условия? Каква е ориентировъчната цена за почистването му в сервиз? Благодаря.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 104 госта