Страница 1 от 1

разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 06 май 2014, 22:01
от rakov
Някой може ли да обясни разликата между карбуратор и инжекцион ?

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 06 май 2014, 22:25
от ЯЛТА
Грубо казано при карбуратора бензина се стича в цилиндрите, а при инжекциона строго дозирано количество бензин се впръсква под налягане в цилиндрите. При моно инжекцията има една дюза в карбуратора, която го впръсква на мъгла бензина към смукателните тръби,- където се образува горивната смес.

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 06 май 2014, 23:08
от OgiDogi
Малко по-научно обяснено:
- в карбуратора с поплавък се поддържа определено ниво на горивото, за да може преминаващият през дифузьора към цилиндрите въздух винаги да засмуква пропорционално количество бензин (скачени съдове + Бернули = стехиометрична смес) и получената горивна смес постъпва във всмукателния колектор, където се разпределя към цилиндрите
- моноинжекцията е модернизиран за повишено налягане на горивото карбуратор, в който горивото в дифузьора се дозира от компютър чрез отваряне на иглата с електромагнит за определено време
- пълната инжекция има отделен инжектор за всеки цилиндър, който впръсква горивото точно преди засмукването на въздуха

Първите две формират горивната смес преди колектора и при ниски температури капките се сливат една с друга, като горивото почва да се стича по колектора неравномерно към цилиндрите, обеднявайки въздуха на бензинови пари - трудно палене и нестабилен празен ход до затоплянето на двигателя. Някои автомобили от онова време (например Audi 80) имат допълнително електрическо подгряване на колектора точно под карбуратора, за предотвратяване на стичането.

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 06 май 2014, 23:53
от HACKO
Бих казал точно обратното на това което е написал Ялта, при Карбуратора горивото се пулверизира и смесва хомогенно с въздуха и чак тогава постъпва в цилиндрите. Докато при инджекциона дюзите пръскат върху всмукателните клапани и колкото се смесят толкова. Относно количество гориво, да при инжекционите е малко по-прецизно заради обратната връзка, която дава Ламбда сондата, но пък всяко отклонение на показанията на множеството датчици, които спомагат за работата му, води до преразход. При инжекциона корекции могат да се направят само със специализиран софтуер и то ако протокола позволява, докато при карбуратора може да се правят настройки, при това доста добри само с една отверка. От производствена гледна точка, карбуратора е много по-сложен за производство и затова след средата на 90те вече няма масови коли с карбуратор.
Оги, по това време на деня не ми се спори, но и при инжекционите има обогатяване на сместа при студен двигател., по принцип всички колектори се подгряват, от охлаждащата течност. А смея да твърдя че не всички Ауди 80 имат ел подгряване на колектора, но пък карбураторите им са ужасно усложнети със всичките магнитвентили по вакумните им пътища.

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 07 май 2014, 00:30
от OgiDogi
HACKO написа:...
Оги, по това време на деня не ми се спори, но и при инжекционите има обогатяване на сместа при студен двигател., по принцип всички колектори се подгряват, от охлаждащата течност. А смея да твърдя че не всички Ауди 80 имат ел подгряване на колектора, но пък карбураторите им са ужасно усложнети със всичките магнитвентили по вакумните им пътища.
Аз само споменах един недостатък при формирането на горивната смес преди колектора, но не и методите за компенсирането му, а такива има и никъде не твърдя обратното. А колко и кога ще подгрее охлаждащата течност на добре изстинал и току-що запален двигател при -10°, да му мисли собственикът...

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 07 май 2014, 16:12
от essex
Да допълня Наско, видях на голф1(кади) 1983 година, има електрически подгрев на смукатения колектор и още едно място по карба.

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 07 май 2014, 16:52
от rakov
А според вас кое е по-добро ?

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 07 май 2014, 17:35
от deathstorm
Директно впръскване в цилиндрите под налягане (да разбулим малко духовете :mrgreen: )

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 07 май 2014, 21:20
от dreadx
rakov написа:А според вас кое е по-добро ?
По-добро за какво?
Ако темата не е по конкретен въпрос, също може да обсъдим разликата между механичен и електронен часовник - и кое е по-добро.

Мен си ме кефи комбинацията от карбуратор и обикновена газова уредба.
Щеше да е добре, ако можех да му ашладисам и някакво моторче за празния ход.

Предимства на карбуратора: при атомен взрив няма какво да му се повреди от EMP.. ;)

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 07 май 2014, 22:00
от mi6o
deathstorm написа:Директно впръскване в цилиндрите под налягане (да разбулим малко духовете :mrgreen: )
Това май беше разработка на Митсубиши GDI (Газолин Директ* Инжекшън). Май Опел пък имаха ''Туин Порт'' на 16 клапановите мотори-две дюзи или една с две ''цъцки'' впръскват бензина малко преди всмукателните клапани в двете разклонения на колектора за двата клапана. Нямаше ли на времето в Ауди-тата и механичен пълен инжекцион,дето нямаше кой да го направи като хората-мисля,че даже съм виждал на живо такова чудо. В тоя ред на мисли трябва да видя Екобууста с какъв инжекцион са го нагласили :D
Поздрави

Намерих го (за Екобууст-а)-директно впръскване DPI-Директ* Петрол Инжекшън- http://www.youtube.com/watch?v=wmHxiY2J8Ok
http://www.youtube.com/watch?v=SaUDNhS1nrg

*-за по-английско произнасяне се казва ''Дайрект'' :lol:

Поздрави

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 08 май 2014, 00:03
от deathstorm
Не само Екобууста, тенденцията е всички нови бензини да са с директно впръскване в цилиндрите и турбо, а скоро и с Керс и ERS както във Формула 1, които от тази година използват директно впръскване с много високо налягане.

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 08 май 2014, 01:00
от OgiDogi
deathstorm написа:Не само Екобууста, тенденцията е всички нови бензини да са с директно впръскване в цилиндрите и турбо, а скоро и с Керс и ERS както във Формула 1, които от тази година използват директно впръскване с много високо налягане.
Няма друг начин, трябва да се намаля разходът на гориво и да се вдигат конете - работа с обеднена горивна смес (lean burn) и помпане с турбина.
А директното впръскване в цилиндъра при бензиновите двигатели е на повече от век и се е използвало в самолетните двигатели, за да се намали влиянието на високите скорости и разредената атмосфера върху формирането на горивната смес.

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 08 май 2014, 08:45
от amonev
Никаква икономия, директно като от кофа се лее бензина :mrgreen:

Изображение

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 08 май 2014, 23:57
от bateto_toshko
Не е точно така .Служебната ми кола е Шкода фелиция ,1,3 карбуратор и харчи 5-6л /100км. Наскоро карах сузуки игнис 1,3 пълна инжекция , същия разход.Сигурно при голяма кубатура инжекциона ще победи в категория разход на гориво , но ще загуби по експолатационни разходи.Зависи кой какво търси когато определяме кое е по-добро...все си мисля , че при добре настроен карбуратор няма да гори много повече от инжекциона........Преди 2 години мисля , на едно състезание победител беше кола с карбуратор тъй като се оказало , че по трасето имало елетромагнитни лъчения и на всички инжекциони им каталяса електрониката :lol:

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Публикувано: 09 май 2014, 07:21
от amonev
Настройката е важна, но най-вече зависи от самия карбуратор. Този Weber DGAV на снимката определено не е от икономичните, за разлика от моделите DFTH :D