Решение на проблем с дроселовата клапа - 2.0 tdci.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Решение на проблем с дроселовата клапа - 2.0 tdci.

Мнение от Nebhotep » 08 май 2014, 13:13

Решение на проблем с дроселовата клапа - 2.0 tdci. Ford Mondeo 4, S-max, Galaxy

Ако сте се сблъсквали с трудно стартиране на двигателя и временно разрешавате проблема с почукване по корпуса на дроселовата клапа, то това ръководство е за вас. При загасяне на мотора клапата се затваря и остава в такова заклинено положение.

Корпуса на дросела:


Изображение

Естествено почукването е временно решение и естествено никой няма желание да отваря постоянно капака при всяко запалване.

1. Сваляне на дроселното тяло:


Издърпваме тръбата идваща от интеркулера (вътре може да има доста масло, което е нормално, особено в хладно време. При сглобяването обратно почистваме всичко хубаво). Ако не можем да измъкнем маркуча, го нагряваме със сешоар. Отвиваме двата датчика на дросела, сваляме малкия маркуч, който привежда в движение клапата и отвиваме три болта с торкс и двата болта по края.
След като свалим тялото го изчистваме хубаво със спрей за карбуратори или Meglio.

Изображение

Изображение


На тази снимка се вижда от къде постъпва въздухът за затваряне на клапата (вдясно над цифрата 2):

Изображение

Сваляме внимателно датчиците със същия торкс. При обратното им слагане бъдете внимателни да не прищипете уплътнителните пръстенчета!


2. А сега направо на проблема:


Изображение

Както знаем вече, клапата се затваря при постъпването на въздух в нея, а не чрез всмукването му. Когато е в крайно положение клапата засяда.


По пътя на изучаване на дроселното тяло ни прави впечатление, че клапата е не достатъчно качествено изпълнена. Тялото е изцяло от пластмаса и самата клапа има луфт от едната страна, а от другата се опира в корпуса.

Изображение

3. Решение

Всичко е достатъчно просто, трябва да изпилите (част от милиметъра даже е достатъчно- пластмасата е достатъчно мека и податлива) част от пластмасата на клапата. Работата извършваме с канцеларски нож и фина шкурка. За по- точна работа ви съветвам да използване някакъв маркер, който се нанася по края на клапата, за да ни покаже къде точно тя се опира в корпуса.

Изображение


Естествено като изпилите едната страна на клапата, ще забележите че тя започва да опира и от другата страна (не се затваря до край), така че извършваме и от другия край същата процедура, докато клапата престане да опира при завъртане на 90 градуса.

Имаше доста обсъждания за ефекта от процедурата, дали пиленето няма до попречи на работата на клапата. Аз смятам че няма проблем, тъй като фабрично клапата също не е изработена съвсем точно (има достатъчно големи допуски). Клапата ще продължи да изпълнява точно функциите си, да затваря подаването на въздух и да загася двигателя.

Изчистваме хубаво тялото от стружки и слагаме обратно датчиците. Процедурата по сглобяването е в обратен порядък.

Запалваме и повече нямаме проблеми. Вече съм в тестов режим една седмица и не се наблюдават никакви проблеми. 8)

Защо възникват дадените проблеми:

1. По някаква причина въздухът, който постъпва е в повече, от колкото е предписано фабрично;
2. При новата клапа има по- голямо съпротивление при триене, затова не се завърта;
3. С времето отслабва възвратната пружина- което считам за най вероятната причина.



На автомобилите след 2010 г. се поставя модифицирано дроселно тяло с датчик за положение на клапата:

Изображение

tracer_80
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 23 сеп 2009, 21:53
Модел на автомобила: s-max 2.0 tdci 140ps 2009: focus 2.0 16v zetec 2000; mondeo 1.6 16v DOHC
Status: Извън линия

Re: Решение на проблем с дроселовата клапа - 2.0 tdci.

Мнение от tracer_80 » 21 ное 2014, 16:37

Здравей колега,

Случайно попаднах на темата и ми е интересно това което си посочил за положението на дросела когато двигателя е загасен. Вчера си играх да разглабям и почиствам, но когато измъкнах дросела беше в положение отворен а ти казваш, че тебе да бъде затворен. Идея си нямам как трябва да бъде но след като го почистих клапата си уплътнява много добре по корпуса. Да си призная вчера разбрах че разполагам с дросел, до този момент съм карал само бензини и там ми е ясно функцията му каква е, но при дизела идея нямам.
Щастието на женения мъж, зависи от тези за които не е женен.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблем с дроселовата клапа - 2.0 tdci.

Мнение от Nebhotep » 21 ное 2014, 18:00

Здравей, при загасен двигател клапата трябва да се затваря. Явно при теб от мръсотия или от измятане на самата клапа, е заклинила отворена. Проблемът с паленето се появява, когато клапата не се отваря. Можеш да престържеш леко краищата както е показано в ръководството, за да нямаш бъдещи ядове. Успех!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблем с дроселовата клапа - 2.0 tdci.

Мнение от Nebhotep » 23 юли 2015, 10:28

Наскоро направих профилактика и на моята клапа, защото при едно от 10 паления се случваха нещата по- горе, клапата не се отваряше и двигателя не можеше да стартира без въздух. Пределно лесно е, само трябва да се внимава с главите на болтовете, които държат дроселното тяло, че са доста меки. Използва се Торкс 30 и удължител за тресчотката. Почистваме тялото добре с Meglio и с едно макетно ножче леко отнемаме от материала, там където опира в дроселния корпус. След това почистваме датчиците с контактен спрей и готово.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 130 госта