Решение на проблем с дроселовата клапа - 2.0 tdci.
Публикувано: 08 май 2014, 13:13
Решение на проблем с дроселовата клапа - 2.0 tdci. Ford Mondeo 4, S-max, Galaxy
Ако сте се сблъсквали с трудно стартиране на двигателя и временно разрешавате проблема с почукване по корпуса на дроселовата клапа, то това ръководство е за вас. При загасяне на мотора клапата се затваря и остава в такова заклинено положение.
Корпуса на дросела:

Естествено почукването е временно решение и естествено никой няма желание да отваря постоянно капака при всяко запалване.
1. Сваляне на дроселното тяло:
Издърпваме тръбата идваща от интеркулера (вътре може да има доста масло, което е нормално, особено в хладно време. При сглобяването обратно почистваме всичко хубаво). Ако не можем да измъкнем маркуча, го нагряваме със сешоар. Отвиваме двата датчика на дросела, сваляме малкия маркуч, който привежда в движение клапата и отвиваме три болта с торкс и двата болта по края.
След като свалим тялото го изчистваме хубаво със спрей за карбуратори или Meglio.


На тази снимка се вижда от къде постъпва въздухът за затваряне на клапата (вдясно над цифрата 2):

Сваляме внимателно датчиците със същия торкс. При обратното им слагане бъдете внимателни да не прищипете уплътнителните пръстенчета!
2. А сега направо на проблема:

Както знаем вече, клапата се затваря при постъпването на въздух в нея, а не чрез всмукването му. Когато е в крайно положение клапата засяда.
По пътя на изучаване на дроселното тяло ни прави впечатление, че клапата е не достатъчно качествено изпълнена. Тялото е изцяло от пластмаса и самата клапа има луфт от едната страна, а от другата се опира в корпуса.

3. Решение
Всичко е достатъчно просто, трябва да изпилите (част от милиметъра даже е достатъчно- пластмасата е достатъчно мека и податлива) част от пластмасата на клапата. Работата извършваме с канцеларски нож и фина шкурка. За по- точна работа ви съветвам да използване някакъв маркер, който се нанася по края на клапата, за да ни покаже къде точно тя се опира в корпуса.

Естествено като изпилите едната страна на клапата, ще забележите че тя започва да опира и от другата страна (не се затваря до край), така че извършваме и от другия край същата процедура, докато клапата престане да опира при завъртане на 90 градуса.
Имаше доста обсъждания за ефекта от процедурата, дали пиленето няма до попречи на работата на клапата. Аз смятам че няма проблем, тъй като фабрично клапата също не е изработена съвсем точно (има достатъчно големи допуски). Клапата ще продължи да изпълнява точно функциите си, да затваря подаването на въздух и да загася двигателя.
Изчистваме хубаво тялото от стружки и слагаме обратно датчиците. Процедурата по сглобяването е в обратен порядък.
Запалваме и повече нямаме проблеми. Вече съм в тестов режим една седмица и не се наблюдават никакви проблеми.
Защо възникват дадените проблеми:
1. По някаква причина въздухът, който постъпва е в повече, от колкото е предписано фабрично;
2. При новата клапа има по- голямо съпротивление при триене, затова не се завърта;
3. С времето отслабва възвратната пружина- което считам за най вероятната причина.
На автомобилите след 2010 г. се поставя модифицирано дроселно тяло с датчик за положение на клапата:

Ако сте се сблъсквали с трудно стартиране на двигателя и временно разрешавате проблема с почукване по корпуса на дроселовата клапа, то това ръководство е за вас. При загасяне на мотора клапата се затваря и остава в такова заклинено положение.
Корпуса на дросела:

Естествено почукването е временно решение и естествено никой няма желание да отваря постоянно капака при всяко запалване.
1. Сваляне на дроселното тяло:
Издърпваме тръбата идваща от интеркулера (вътре може да има доста масло, което е нормално, особено в хладно време. При сглобяването обратно почистваме всичко хубаво). Ако не можем да измъкнем маркуча, го нагряваме със сешоар. Отвиваме двата датчика на дросела, сваляме малкия маркуч, който привежда в движение клапата и отвиваме три болта с торкс и двата болта по края.
След като свалим тялото го изчистваме хубаво със спрей за карбуратори или Meglio.


На тази снимка се вижда от къде постъпва въздухът за затваряне на клапата (вдясно над цифрата 2):

Сваляме внимателно датчиците със същия торкс. При обратното им слагане бъдете внимателни да не прищипете уплътнителните пръстенчета!
2. А сега направо на проблема:

Както знаем вече, клапата се затваря при постъпването на въздух в нея, а не чрез всмукването му. Когато е в крайно положение клапата засяда.
По пътя на изучаване на дроселното тяло ни прави впечатление, че клапата е не достатъчно качествено изпълнена. Тялото е изцяло от пластмаса и самата клапа има луфт от едната страна, а от другата се опира в корпуса.

3. Решение
Всичко е достатъчно просто, трябва да изпилите (част от милиметъра даже е достатъчно- пластмасата е достатъчно мека и податлива) част от пластмасата на клапата. Работата извършваме с канцеларски нож и фина шкурка. За по- точна работа ви съветвам да използване някакъв маркер, който се нанася по края на клапата, за да ни покаже къде точно тя се опира в корпуса.

Естествено като изпилите едната страна на клапата, ще забележите че тя започва да опира и от другата страна (не се затваря до край), така че извършваме и от другия край същата процедура, докато клапата престане да опира при завъртане на 90 градуса.
Имаше доста обсъждания за ефекта от процедурата, дали пиленето няма до попречи на работата на клапата. Аз смятам че няма проблем, тъй като фабрично клапата също не е изработена съвсем точно (има достатъчно големи допуски). Клапата ще продължи да изпълнява точно функциите си, да затваря подаването на въздух и да загася двигателя.
Изчистваме хубаво тялото от стружки и слагаме обратно датчиците. Процедурата по сглобяването е в обратен порядък.
Запалваме и повече нямаме проблеми. Вече съм в тестов режим една седмица и не се наблюдават никакви проблеми.

Защо възникват дадените проблеми:
1. По някаква причина въздухът, който постъпва е в повече, от колкото е предписано фабрично;
2. При новата клапа има по- голямо съпротивление при триене, затова не се завърта;
3. С времето отслабва възвратната пружина- което считам за най вероятната причина.
На автомобилите след 2010 г. се поставя модифицирано дроселно тяло с датчик за положение на клапата:
