Страница 1 от 1

Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 31 май 2014, 12:35
от newDummy
Привет,
Мотара ми е Zantek 1.6 бензин и съответно е на Ford Focus 1999. Когато мотора загрее до работната си температура (стелката е посредата) на скорости 3, 4, или 5 и натисна педала на гаста ряско или пък до край, колата започва да "хълца" и да се разтриса сякаш караш на висока предавка с ниска скорост. Това разтрисане продълвава докато не стигне 3000 оборота и после спира. Често се случва на треда когаро се опирвам да изпреварвам, освен че тресе не може и да ускори какво трябва (мн. е гадно при изпреварване). Също табелязах, че става и при пера без да съм дал гас, но има лек наклон на пътя. На стръмно на 5 се получава и около 2000 оборота. Колкото е по-висока предавката ( наклона на пъря) толкова при по-ниски обороти се получава това тресене и трае по-дълго време. Това ме кара да карам се с над 3000 оборота. Този проблем го няма когато колата е студена, появява се горе долу след около 15-20 каране. Някой имали си на идея към коя нейна част да гледам поне :roll:. Яно че не е от радиото :-/: . Надявам се да помогните защото този проблем е мн неприятен и от доста време ме мъчи.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 31 май 2014, 14:33
от Doin
Така както го описваш изглежда температурен датчик, но без диагностика няма да минеш!

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 31 май 2014, 18:36
от paci
От телефон ли е писан поста? :)


На мен ми прилича на проблем със свещите.
Тези мотори се развъртат след 3000 оборота.
Ако се мъчиш да ускоряваш на висока предавка преди тези 3000 оборота, просто забрави ...

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 31 май 2014, 18:57
от OgiDogi
newDummy написа:Привет, ...
Исклучи си фременно дибитометъра (онуй по пътя между кутията на въздушния филтър и жилото на гаста) и пробвай как фърча колата. Ако не фърча - виш ко ти рекоха за свещите по-горе. Ама ако фръкне - търси си друго, твойто се е скапало.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 31 май 2014, 19:03
от newDummy
paci написа:От телефон ли е писан поста? :)


На мен ми прилича на проблем със свещите.
Тези мотори се развъртат след 3000 оборота.
Ако се мъчиш да ускоряваш на висока предавка преди тези 3000 оборота, просто забрави ...
Не само, че е от телефон, но и този е от същият телефон. Значи, това си е проблем. Преди го нямаше, т.е. без оглед на това колко бързо ще ускоря на висок а предавка и на какви обороти съм, колата не се задъхваше така. Преди ако съм на 5 с 2000 оборота и натисна до дупка си ускорявах (бавно но сигурно) без този проблем.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 31 май 2014, 19:41
от kimi666
А когато си спрял и изключил от скорост, нормално ли се форсира?

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 31 май 2014, 20:00
от newDummy
kimi666 написа:А когато си спрял и изключил от скорост, нормално ли се форсира?
ДА! Когато колата е на спряла или си в първите 15 мин. от каренето няма никъкъв проблем. Дори и след като вече е загряла и изклуча от скорост и дам газ - нищо :(:

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 31 май 2014, 21:07
от paci
На място нямаш натоварване.
На място чукни леко педала и виж преди да вдигне обороти дали претриса когато е загряла.
Ама не да стъпиш на педала и да мачкаш яко :)
Само леко бутни газ и виж дали ще разтресе преди да се форсира.
Трябва обаче да е напълно загряла т.е. оборотомера да ти е на 850-900 оборота. По-високи ли са няма да прекъсне преди да се форсира.
Студена не е толкова изразен този проблем, защото имаш компенсанция от компа заради това, че е студен двигателя.

МАФ, байпасен клапан, дросел ... всичко трябва да прегледаш :)

Обаче това, което описваш на мен ми го е правила заради свещи

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 01 юни 2014, 11:29
от rscossworth
Това не е нищо друго освен дефектен кабел. При запален двигател почваш да ги вадиш един по един. Ако като извадиш някой двигателя не си промени звука, значи трябва да го сменяш.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 01 юни 2014, 13:11
от OgiDogi
rscossworth написа:Това не е нищо друго освен дефектен кабел. При запален двигател почваш да ги вадиш един по един. Ако като извадиш някой двигателя не си промени звука, значи трябва да го сменяш.
А ти къде прочете за проблем с оборотите на празен ход, за да си толкова категоричен, че е кабел?
Щото аз пак прочетох (с мъка) описанието на проблема и все оставам с впечатление за проблеми само при ускоряване и движение на висока предавка с обороти под 3000. Това беше и причината да насоча вниманието към дебитомера, който оказва много по-голямо влияние за дозиране на горивото при натоварен режим на двигателя, отколкото при празен ход.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 01 юни 2014, 16:21
от newDummy
Миришеми на диагностика, ясно са доста нещата които може да са се скапали. Искам да попитам за добро местенце в Плодив и околия за тази цел. Просто не искам да отида на място без да съм чул и едно мнение за него. Мерси!

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 02 юни 2014, 09:28
от rscossworth
Пич, имал съм същия проблем. При опукал кабел колата умира между 2 и 3 хиляди оборота. Диагностиката няма да хване кабелите.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 02 юни 2014, 19:00
от newDummy
rscossworth написа:Пич, имал съм същия проблем. При опукал кабел колата умира между 2 и 3 хиляди оборота. Диагностиката няма да хване кабелите.
Значи е логично първо да сменя кабелите на свещите профелактично и тогава диагностика.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 02 юни 2014, 19:01
от OgiDogi
rscossworth написа:Пич, имал съм същия проблем. При опукал кабел колата умира между 2 и 3 хиляди оборота. Диагностиката няма да хване кабелите.
Нещо ти изгубвам мисълта. Ако от "опукал кабел колата умира между 2 и 3 хиляди оборота", излиза че на празен ход и високи обороти на място ще работи добре, каквото е и наблюдението на newDummy (или не?). Какъв е тогава смисълът да вади лулите от свещите, за да търси неработещ цилиндър заради опукал кабел? Нали на всеки цилиндър ще оказва влияние върху работата и тогава "к'во праим"? Може би някой се вози отпред с отворен капак и вади лулите при натоварен двигател, за да открие дефектният...
Аз предложих елементарна проба - откача дебитомера и вкарва компютъра да работи по заводските настройки според настъпен педал и изгорели газове. Ако нещата се нормализират - проблемен дебитомер, който за мен е най-вероятната причина. Ако няма промяна - закача дебитомера и откача ламбда сондата, да не е забила в състояние "богата смес" и компютърът да ограничава горивото. Тези неща могат да се видят и на диагностика, стига да има кой да закара колата в сервиз.

П.П. Да не забравяме, че колите вече не са с карбуратор и настройката на гориво-въздушната смес се прави динамично, според показанията на различни датчици.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 03 юни 2014, 09:28
от momo76
Това са типичните проблеми при проблем с бобината. Огледай я за пукнатини, а най лесно вземи една от някой за проба.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 03 юни 2014, 11:13
от rscossworth
Кой е казал "неработещ". Казах "да си промени звука" двигателя, и то да си го променя като извади здрав кабел а не опукания. А иначе ако смени бобината с дефектни кабели и свещи ще развали новата за нула време.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 03 юни 2014, 19:48
от pantata
Кабел най-лесно се проверява на тъмно с отворен капак. Един форсира и друг гледа има ли фойерверки(искри) или не, може би става и за бобината, ако е пукната.

Re: Разтрисане на колата и губене на мощност

Публикувано: 05 юли 2014, 10:48
от newDummy
Sorrry за забавянето - оказаха се кабелите на свещите :twisted: . Сега колата тръгна да ускорява както трябва и вече не се "дави" :D: