Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
biggy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
Status: Извън линия

Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от biggy » 11 юли 2014, 20:52

Здравейте колеги, сменяйки въздушния филтър забелязах нещо, което ми се стори странно.
Филтърната кутия нама маркуч, който да я снабдява със свеж въздух. Според мен това не е нормалнно и нещолипсва.
Става въпрос за колата от профила. Моля колегите с подобна кола, мотор да споделят как е при тях или как смятат, че трябва да бъде?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от peigera » 11 юли 2014, 21:28

А забелязал ли си дали на кутията има свободна дупка за въздуховод ?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от synthez 3D » 11 юли 2014, 21:31

Кутията на филтъра продължава надолу и накрайника е изведен под калника и за това не се вижда. След фейслифта от 2007г. цялата система е преработена с нов филтър и директен вход от предната страна на най-високото възможно място. Това се е наложило след доста случаи на хидравличен удар в двигателя, предизвикан от ниско разположения вход на системата. Все пак при нормално шофиране няма никакви проблеми, просто трябва да се избягват по-дълбоки локви, защото има опасност от засмукване на вода.
Изображение

mitko1962
потребител
потребител
Мнения: 247
Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от mitko1962 » 11 юли 2014, 22:00

Да попитам нещо по тази тема. Имам едно тънко маркуче /предполагам за вакуум/, което явно е било вързано някъде отдолу на кутията на въздушния филтър. Другия край не знам къде отива. Сега съм го затапил. Някой може ли да каже дали е грешно и възможно ли е от това да имам понякога проблем със оборотите когато спирам и съм изключил от скорост. Просто за секунда падат под нормалните на празен ход и с потреперване се нормализират.

biggy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от biggy » 11 юли 2014, 22:26

peigera написа:А забелязал ли си дали на кутията има свободна дупка за въздуховод ?
Да колега кутията има дупкка за маркуч, съжалявам, че пропуснах да спомена. Точно това ме усъмни и че нещо не е както трябва.

biggy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от biggy » 11 юли 2014, 22:28

synthez 3D написа:Кутията на филтъра продължава надолу и накрайника е изведен под калника и за това не се вижда. След фейслифта от 2007г. цялата система е преработена с нов филтър и директен вход от предната страна на най-високото възможно място. Това се е наложило след доста случаи на хидравличен удар в двигателя, предизвикан от ниско разположения вход на системата. Все пак при нормално шофиране няма никакви проблеми, просто трябва да се избягват по-дълбоки локви, защото има опасност от засмукване на вода.
За съжаление при мен няма нищо такова. Утре ще махна кутията, за да разгледам всичко.
Дали случайно имаш линк с описание как трябва да е зада мога да се запозная подробно.

biggy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от biggy » 11 юли 2014, 22:29

mitko1962 написа:Да попитам нещо по тази тема. Имам едно тънко маркуче /предполагам за вакуум/, което явно е било вързано някъде отдолу на кутията на въздушния филтър. Другия край не знам къде отива. Сега съм го затапил. Някой може ли да каже дали е грешно и възможно ли е от това да имам понякога проблем със оборотите когато спирам и съм изключил от скорост. Просто за секунда падат под нормалните на празен ход и с потреперване се нормализират.
Колега това маркуче най-вероятно е вентилацията от капака на клапаните.
Би трябвало във филтърната кутия да имаш едно дунапренче, зад което е и входа на маркучето във филтърната кутия.

mitko1962
потребител
потребител
Мнения: 247
Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от mitko1962 » 11 юли 2014, 22:38

biggy написа:Колега това маркуче най-вероятно е вентилацията от капака на клапаните.
Би трябвало във филтърната кутия да имаш едно дунапренче, зад което е и входа на маркучето във филтърната кутия.
Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?

biggy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от biggy » 11 юли 2014, 22:46

mitko1962 написа:Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?
Не мога да те посъветвам, но според ме не трябва да е затапено. Нека някой по-запознат колега се изкаже.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от synthez 3D » 12 юли 2014, 08:38

Ето така трябва да изглежда системата за входящ въздух

Image

Картинките са от дизелов двигател, но и при теб конструкцията е същата.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от HACKO » 12 юли 2014, 10:11

mitko1962 написа:
Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?
Ако наистина е картерната вентилация, може да не е закачена на кутията на филтъра, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да е отпушена!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

biggy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от biggy » 12 юли 2014, 10:25

synthez 3D написа:Ето така трябва да изглежда системата за входящ въздух
Картинките са от дизелов двигател, но и при теб конструкцията е същата.
Много благодаря.Днес ще разглобя и проверя кое си е на място и кое липсва и ще пиша.

biggy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от biggy » 12 юли 2014, 20:36

Махнах днес филтърната кутия и изненада :evil: , няма резонаторна кутия няма нищо.
Това според мен обяснява следните прояви на колата:

1. При рязко подаване на газ си променя гласа и се получава нещо като глъхнене. При постепенно форсиране го няма.
2.Когато колата е топла и тръгвам по наклон с малко газ се опитва да изгасне и се налага понякога да се тръгва на полусъединител.
3.Има чувството че не върви, като за 120 коня.

Какво бихте ме посъветвали да направя:

1.Да си свирками да карам така, но тогава горните пробеми ще останат;
2.Да търся реонаторна кутия от морга;
3.Да взема въздух от маската с гофрирана тръба и да захраня филтърната кутия, като така и мога да кача входа максимално, по този начин да реша проблем с евентуален хидро удар.

Какво бихте е посъветвали.

mitko1962
потребител
потребител
Мнения: 247
Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от mitko1962 » 12 юли 2014, 22:10

HACKO написа:Ако наистина е картерната вентилация, може да не е закачена на кутията на филтъра, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да е отпушена!
Наско, а може ли нещо да се повреди, или да има някакви симптоми, понеже от около месец я карам затапена. Понякога ми мирише на изгорели газове, може би да е от това.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от koinov_bg » 12 юли 2014, 22:13

Ако искаш да прайш мотор дръж тоя маркуч затапен
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от OgiDogi » 12 юли 2014, 22:17

mitko1962 написа:Наско, а може ли нещо да се повреди, или да има някакви симптоми, понеже от около месец я карам затапена. Понякога ми мирише на изгорели газове, може би да е от това.
Ако затапиш картерната вентилация, очаквай загуба на масло и добре омазан от горе до долу двигател.
Друг е въпросът за размера на маркучето - на картерната вентилация не може да се нарече "тънко" и вероятно предположението на biggy е невярно. Ако е тънко, като от вакуумната система - най-добре да е затапено.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

mitko1962
потребител
потребител
Мнения: 247
Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от mitko1962 » 12 юли 2014, 23:40

OgiDogi написа:Ако затапиш картерната вентилация, очаквай загуба на масло и добре омазан от горе до долу двигател.
Друг е въпросът за размера на маркучето - на картерната вентилация не може да се нарече "тънко" и вероятно предположението на biggy е невярно. Ако е тънко, като от вакуумната система - най-добре да е затапено.
Благодаря за отговорите. Маркучето наистина е тънко/ не повече от 5мм диаметър/, дълго е и отива някъде зад двигателя. Не съм забелязал да се омаслява двигателя, затова и аз си мисля, че е някакъв вакум.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от HACKO » 13 юли 2014, 12:45

5мм е вакум, ако не му намираш мястото, трябва да е затапено. Карането така не е фатално, но нещо няма да работи правилно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

biggy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от biggy » 13 юли 2014, 14:05

Реших да сложа една тръба да "суче" чист хладен въздух.
Използвах гофра за кухненски аспиратор, понеже е гъжкава и издържа на висока температра.
Закачих я от едната страна зад маската и я прекарах в страни от радиатора и с една скоба я захванах за отвора на кутята.

Направих едно кръкче и резултата е по-голяма пъргавина и по тих потор при подаване на газ.
След като навъртя повече километри ще мога д акажа дали всичко е наред.

Ако разсъжденията ми са правилни би трябвало и разхода дори да падне леко, защото подозирам че до сега съм карал с по-богата смес, но това са размислите на един лаик.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???

Мнение от synthez 3D » 13 юли 2014, 15:51

Значи изобщо нямаш резонаторна кутия? По принцип няма проблеми да караш така, но шумът е доста повече, особено при отворен дросел и натоварване. Кутията служи само за заглушаване на шума и ако не те дразни, може да си караш и без нея.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 58 госта