Ламята пак се обади ... или някои "турбо" дертове
Публикувано: 29 юли 2014, 11:51
Здравейте колеги,
Колата е Фокус МК.2 1.8 TDCi 115 hp. Преди време, когато я взех имаше едно свистене при ускорение, което се оказа спукан турбо маркуч. Проблемът беше успешно отстранен и всичко беше наред за няколко месеца. От около близо месец забелязвам, че пак се появи свистене при ускорение, чува се дори при затворени прозорци вътре в колата. Реших, че отново имам дертове с маркучи, още повече странното свистене се появи след ремонт на генератора при опит за удавяне в големите дъждове. Накратко след посещение на два сервиза, оглеждане и опипване на всички маркучи, включително и на подемник не се установи нищо притеснително, според майсторите. Оттам, защото карайки всеки ден колата, знам че не трябва да е така отидох в Мото Пфое. Прегледаха я и ми съобщиха диагноза, че имало пропуск от остта на геометрията на турбото. Било още в много начален стадий, ама те нямали практика да ремонтират турбини и общо взето ме пратиха по живо по здраво, защото нова турбина струва колкото половината кола. Посетих и двата сервиза в Пловдив, които научих че ремонтират турбо компресори - Реал Турбо и Георгиев Авто ... От Реал общо взето ми казаха те, от МП нищо не разбират, те тия турбини така работят. Като вземела да вие на умряло тогава да съм ходил. Нещо не ме удовлетвори тоя отговор и отидох в другия сервиз за турбота - Георгиев Авто. Интересното е, че и оттам получих отговор, че нищо й нямало, въпреки че на всички казвам, че това свистене го е нямало преди. Според специалиста оттам имало някакъв пропуск, ама още не било за правене. Да съм карал и като се счупила да съм ходил да я ремонтират. Посъветва ме да съм почистил ЕГР клапана, защото можело и оттам да идвало това свистене. С което общо взето ми се изчерпаха идеите. Нещо отговора "... ами ще се счупи след време, ела като се счупи" не ме удовлетворява, защото ако може да се предотврати да не се стига до повреда защо да се чака. Та някой идеи ?
Колата е Фокус МК.2 1.8 TDCi 115 hp. Преди време, когато я взех имаше едно свистене при ускорение, което се оказа спукан турбо маркуч. Проблемът беше успешно отстранен и всичко беше наред за няколко месеца. От около близо месец забелязвам, че пак се появи свистене при ускорение, чува се дори при затворени прозорци вътре в колата. Реших, че отново имам дертове с маркучи, още повече странното свистене се появи след ремонт на генератора при опит за удавяне в големите дъждове. Накратко след посещение на два сервиза, оглеждане и опипване на всички маркучи, включително и на подемник не се установи нищо притеснително, според майсторите. Оттам, защото карайки всеки ден колата, знам че не трябва да е така отидох в Мото Пфое. Прегледаха я и ми съобщиха диагноза, че имало пропуск от остта на геометрията на турбото. Било още в много начален стадий, ама те нямали практика да ремонтират турбини и общо взето ме пратиха по живо по здраво, защото нова турбина струва колкото половината кола. Посетих и двата сервиза в Пловдив, които научих че ремонтират турбо компресори - Реал Турбо и Георгиев Авто ... От Реал общо взето ми казаха те, от МП нищо не разбират, те тия турбини така работят. Като вземела да вие на умряло тогава да съм ходил. Нещо не ме удовлетвори тоя отговор и отидох в другия сервиз за турбота - Георгиев Авто. Интересното е, че и оттам получих отговор, че нищо й нямало, въпреки че на всички казвам, че това свистене го е нямало преди. Според специалиста оттам имало някакъв пропуск, ама още не било за правене. Да съм карал и като се счупила да съм ходил да я ремонтират. Посъветва ме да съм почистил ЕГР клапана, защото можело и оттам да идвало това свистене. С което общо взето ми се изчерпаха идеите. Нещо отговора "... ами ще се счупи след време, ела като се счупи" не ме удовлетворява, защото ако може да се предотврати да не се стига до повреда защо да се чака. Та някой идеи ?