Силно бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
Публикувано: 29 авг 2014, 09:02
Решение на проблем:Силен шум(бръмчене, свистене) след загасяне на двигателя S-max, Mondeo, Galaxy 2.0 TDCI
Силен шум (наподобяващ мучене) след загасяне на двигателя S-max 2.0 TDCI!
Става въпрос за този звук:
http://youtu.be/uREhFNE1KyA
Виновниците са тези два кафяви клапана:



На снимките се виждат два клапана, единия управлява дроселовата клапа при всмукване- той няма отношение към ЕГР. Вторият клапан управлява геометрията на турбината. По конструкция и код са абсолютно еднакви. Може да се разменят местата им, за да се види кой не работи, но трябва да се внимава, че ако се объркат тръбичките към тях, двигателя влиза в авариен режим. Клапанът за управление на турбината е по отдалечения от нас на втората снимка.
Номер на клапана: 7.01771.01.0 Цена около 300 лв. за брой.
По евтин вариант: от Volvo: 1449602 (6G9Q9E882CA) Цена около 120 лв. за брой.
Клапан от производителя Pierburg: Цена около 80 лв. Клапанът на Volvo също е произведен от Pierburg, но с надпис Volvo и затова е по- скъп ??? (rofl) (rofl).
Вече сме локализирали проблемният клапан, а може и направо двата да са дефектирали. Пристъпваме към:
Разглобяване на клапана:
За частично разглобяване се сваля черната пластмасова надстройка:



Направих си извод, че всички проблеми с клапана са по вина на мръсните ни пътища!
Оказва се, че клапанът черпи въздух за своята работа направо от атмосферата. За тази цел той е оборудван с нещо като филтър, обикновено дунапренче, което не е разчетено за такава мръсотия. Той реално не ни е нужен, не предоставя никаква защита срещу пясък и прах.


Този пясък и прах, както е видно на снимките прониква покрай филтърът и износва работната повърхност на клапана. Така че и да сложим нов клапан, той няма да ни служи дълго.


Ако изберем да си купим нов клапан, може да се замислим за поставяне на допълнителен филтър преди клапана, за да обира мръсотиите!
Вариант:

Ако обаче сме стипци, пристъпваме към разглобяване:
С макетен се прави разрез по корпуса между черната и кафявата част на клапана, като сме свалили преди това корпуса на въздушното филтърче с капачето. Нищо необичайно няма вътре в самия клапан. Стъблото на соленоида е неподвижно съединено с мека, наподобяваща силикон, мембрана, която херметично го отделя от работната вакуумна камера. Странният звук наподобяващо мучене, се появява по две причини:
- Засмукване на пясък и прах в тялото на соленоида;
- Изсъхване на заводската смазка на соленоида.

В резултата на мръсотията, стъблото започва да засяда във втулката и не може да изпълнява коректно своята работа




Процедурата по регенериране е следната (ако клапанът е силно увреден нищо няма да се получи):
1. Измиваме хубаво филтъра;
2. С компресор хубаво продухваме клапана от мръсотията;
3. Смазваме с подходяща лека гресираща смазка. Най- добре на Wurth. С WD40 нищо не се получава!!
4. Съединяваме обратно разделените части на клапана като ги залепваме херметично с двукомпонентно термоустойчиво лепило!
Ако ще ви успокои при някои проблемът се проявява само след 1 година експлоатация, има и такава, които са изминали над 100 000 км. с такъв звук, а налягането в турбината при диагностика все още влиза в нормите.
Силен шум (наподобяващ мучене) след загасяне на двигателя S-max 2.0 TDCI!
Става въпрос за този звук:
http://youtu.be/uREhFNE1KyA
Виновниците са тези два кафяви клапана:



На снимките се виждат два клапана, единия управлява дроселовата клапа при всмукване- той няма отношение към ЕГР. Вторият клапан управлява геометрията на турбината. По конструкция и код са абсолютно еднакви. Може да се разменят местата им, за да се види кой не работи, но трябва да се внимава, че ако се объркат тръбичките към тях, двигателя влиза в авариен режим. Клапанът за управление на турбината е по отдалечения от нас на втората снимка.
Номер на клапана: 7.01771.01.0 Цена около 300 лв. за брой.
По евтин вариант: от Volvo: 1449602 (6G9Q9E882CA) Цена около 120 лв. за брой.
Клапан от производителя Pierburg: Цена около 80 лв. Клапанът на Volvo също е произведен от Pierburg, но с надпис Volvo и затова е по- скъп ??? (rofl) (rofl).
Вече сме локализирали проблемният клапан, а може и направо двата да са дефектирали. Пристъпваме към:
Разглобяване на клапана:
За частично разглобяване се сваля черната пластмасова надстройка:



Направих си извод, че всички проблеми с клапана са по вина на мръсните ни пътища!
Оказва се, че клапанът черпи въздух за своята работа направо от атмосферата. За тази цел той е оборудван с нещо като филтър, обикновено дунапренче, което не е разчетено за такава мръсотия. Той реално не ни е нужен, не предоставя никаква защита срещу пясък и прах.


Този пясък и прах, както е видно на снимките прониква покрай филтърът и износва работната повърхност на клапана. Така че и да сложим нов клапан, той няма да ни служи дълго.


Ако изберем да си купим нов клапан, може да се замислим за поставяне на допълнителен филтър преди клапана, за да обира мръсотиите!
Вариант:

Ако обаче сме стипци, пристъпваме към разглобяване:
С макетен се прави разрез по корпуса между черната и кафявата част на клапана, като сме свалили преди това корпуса на въздушното филтърче с капачето. Нищо необичайно няма вътре в самия клапан. Стъблото на соленоида е неподвижно съединено с мека, наподобяваща силикон, мембрана, която херметично го отделя от работната вакуумна камера. Странният звук наподобяващо мучене, се появява по две причини:
- Засмукване на пясък и прах в тялото на соленоида;
- Изсъхване на заводската смазка на соленоида.

В резултата на мръсотията, стъблото започва да засяда във втулката и не може да изпълнява коректно своята работа




Процедурата по регенериране е следната (ако клапанът е силно увреден нищо няма да се получи):
1. Измиваме хубаво филтъра;
2. С компресор хубаво продухваме клапана от мръсотията;
3. Смазваме с подходяща лека гресираща смазка. Най- добре на Wurth. С WD40 нищо не се получава!!
4. Съединяваме обратно разделените части на клапана като ги залепваме херметично с двукомпонентно термоустойчиво лепило!
Ако ще ви успокои при някои проблемът се проявява само след 1 година експлоатация, има и такава, които са изминали над 100 000 км. с такъв звук, а налягането в турбината при диагностика все още влиза в нормите.