Страница 1 от 1
Проблем с турбото 1.8tddi
Публикувано: 24 сеп 2014, 18:43
от k0kicha91
От месец насам се появи някакъв проблем с турбото. Проблемът е там, че някой път турбото сработва и колата върви адски добре, но в другите случай работи без турбо. Турбото не сработва. Прави го доста често. Когато карам извънградско си позволявам в движение да изгася и запаля отново колата, когато турбото не работи и в повечето случай се оправя, но отново за малко. Последният път, когато карах извънградско забелязах, че ако сработи турбото и я държа над 2000 оборота - всичко е нормално, но изтърва ли я под 2000 (примерно да пусна по инерция, изкл. от скорост) след това отново не сработва и остава така. Когато работи и след това откаже - повече не се оправя през цялото каране, колкото и да я натискам или да опитвам. Единствено, ако изгася и запаля отново има вероятност да се оправи. Днес проверих за запушване маркуча от MAP датчика към колекторите, но е идеално чист и няма запушване. Току-що погледнах и маслото. Преди да се получи така нивото беше малко над средата, а сега е малко над минимума. Възможно ли е това да се случва от проблема с турбото? Някой имал ли е подобен проблем и какво се е оказало? Ще съм благодарен някой с подобен проблем да сподели.
P.S. Не отивам на сервиз, тъй като съм се разбрал за след седмица да посетя отново specialista.

Имам доверие единствено на него, че няма да ме "мята" и лъже относно това какво се случва. А във Варна не знам турбо сервиз, който да не "дере".
Re: Проблем с турбото 1.8tddi
Публикувано: 24 сеп 2014, 20:47
от specialista
Без живи данни е трудно да се обвини нещо по колата.Възможно е да е нещо друго,от което мен ме страх повече.Имах случай подобен ,на клиент, беше ремонтирана помпата в София и след да речем два/три месеца се оплака че колата както върви така и губи част от силата.Гледах я в движение и се оказа че по непонятни за мен причини в момент под товар когато колата има нужда от гориво,в един момент се получава "орязване" максималната порция
И колата спира да върви като турбо,и остава в аварика.Трия грешка,колата тръгва и на трета след 2500 пак губи тяга.
Последва сваляне и пращане на помпата в София на човека който е беше правил,и сега всичко е наред.
Не че ако е турбо ще е по-ефтино за ремонт,но някак си не ме клони на там още повече че не съм се запознал със проблема в детайли.
Поздрави!
Re: Проблем с турбото 1.8tddi
Публикувано: 24 сеп 2014, 22:36
от diesel1.6
Не е турбо, то се чува като е недоволно. Другата седмица ще е. Филтър, горивопроводи трябва да се проверят за да не се окаже някоя глупост там.
Re: Проблем с турбото 1.8tddi
Публикувано: 29 сеп 2014, 22:26
от k0kicha91
Днес вече тотално отказа. Изгуби пъргавината и дори и да пробвам да изгася и пак да запаля двигателя - не се оправя (до сега се оправяше). Чува се звукът (леко свирене) от турбото при форсиране на място, но в движение го няма дърпането и пъргавината, която я имаше преди.
Re: Проблем с турбото 1.8tddi
Публикувано: 30 сеп 2014, 08:29
от MapTo_D
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=69566 Колега поразрови се и ти и погледни дали всички вакуми са си на място, да няма някъде прекъснат кабел или нещо такова, мен ми се е случвало същотото нещо, пълен мъртвец едва креташе, оказа се, че единия кабел на някъв датчик за турбото се е скъсал, след презапояването му всичко си дойде на място. Успех.
Re: Проблем с турбото 1.8tddi
Публикувано: 04 окт 2014, 12:58
от k0kicha91
Да, в интерес на истината ден преди да пиша поогледах и свалях MAP датчика и маркучето явно не съм сложил добре и е излязло. От това е било обаче цялото спиране, а сега се върнахме пак на предишното - един път върви и дърпа адски добре, другият път забива муцуната и не може да се наеме. Преди малко слязох да поогледам и кабели към датчици, маркучи и колекторни тръби. Това, което ми направи впечатление е, че тръбата и маркуча от колектора към кулера е омаслена, но не мога да предположа дали е нормално омаслена или повече от нормалното.
Re: Проблем с турбото 1.8tddi
Публикувано: 15 окт 2014, 18:49
от k0kicha91
Бях в събота и в понеделник при specialista. Направихме каквото трябваше, но решение на проблема все още не сме намерили, тъй като проблемът не се оказа в турбото, а в ГНП. Компютърът засича 2 грешки - едната е заявка за намаляване на подаваното към помпата гориво, а другата проблем в момента на впръскване на горивото. От живите данни разбрахме, че когато запаля и настъпвам колата (когато всичко е наред) впръскваното гориво достига до 38мг и колата върви перфектно. При намаляване на скоростта, падане на оборотите под 1800об./мин. без значение дали изключа от скорост или не, при повторно настъпване на газта и искане колата да дръпне и изпревари бързо - пъргавината я няма и впръскването на горивото не може да надвиши 25мг. В този момент записва и тези две грешки. Имал ли е някой подобен проблем?
Помпата ми преди време е пращана в Авел Пловдив, където са правили почистване с ултразвук, смяна на клапан, който е задирал, смяна на уплътнения, както и уж настройка и зацепване на помпата. Колата, обаче тогава пушеше бял дим (
Темата за това ). Тогава specialista с много играчка успя да хване, че главината на помпата не е зацепена правилно към вала. Благодарение на него и уменията му успя да оправи проблема и от пушенето помен няма. Получи се обаче този проблем. Имал ли е някой подобен проблем с помпата и какво е било решението му?
С това не обвинявам ни най-малко specialista (някой да не си помисли, че искам да го упрекна или обвиня, напротив). . Просто споделям, ако случайно има подобен решен проблем.