Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта
Публикувано: 04 ное 2014, 23:35
Здравейте колеги!
Пиша по повод новопоявил се проблем с колата: Форд Ескорт 1.8 ТД, 1996г, 265.000 км, ГНП Лукас без електроника.
Септември се прибрах до България (живея в Германия, карам горепосочения автомобил вече 100.000 км и 3,5 години тук), оставих колата в доверения варненски сервиз за смяна на консумативи (ремъци, ролки, филтри, спирачки, лагери и подобни дреболии), взех я от сервиза 2 седмици по-късно и на следващата сутрин стартирах обратно за Германия. Шестте хиляди км (ДЕ-БГ-ДЕ) бяха изминати на галоп с бързо каране (не под 120 км/ч) с единствената пауза в сервиза в родината. Майсторът ми препоръча добавки на Bardahl и преди да потегля от Варна добавихме еднократно в резервоара следното нещо - 50 мл добавка за 50 л. гориво, както е според инструкциите. Следваха 3000 км и няколко зареждания (София, Унгария, Германия) без никакви добавки.
Поради високото темпо нямах възможност да преценя, дали има някакъв проблем с колата. Едва след изминатите 5500 км, когато тръгнах из града и на работа установих следните премени в работата на двигателя:
1. Доста често равномерният празен ход на мотора е смутен от единични прескачания, които бих характеризирал като детонации. По време на т.нар. детонации имам чувството, че от ауспуха излиза облаче дим, но дали е сиво, черно или бяло ми е трудно да преценя...
2. При отпускане на газта и понижаване на оборотите+скоростта на предавка (например при спиране) колата под 1200-1300 об. сякаш се дави, започва да подскача като че ли нещо или я запъва или се опитва кратковременно да я ускори...
3. Пали по-трудно, с повече въртене и докато запалва сякаш има детонации и претрисане, докато запалят всички цилиндри. Не е от свещите (на 2 години са, оригинални, купувани от Форд Германия), освен това ги проверих.
4. Сякаш разхода е леко завишен (към 6,0-6,5 л), но в по-голямата част от времето съм се движил с над 120 км/ч, а имам и не малко изминати км на макс скорост (180 км/ч).
Всичко ме навежда на мисълта, че нафтовата помпа заминава. Затова се разрових из форума, прегелдах различни теми, но конкретно решение не открих. Проверих изправността на мотора според указанията на Aaleks и по всички показатели двигателят е изправен (с изключение на паленето и празния ход).
Не съм сигурен дали не съм сипал мръсна нафта някъде по пътя. Германия, Австрия, Унгария автоматично ги изключвам, в България на Витиня посока Варна доверчиво заредих един резервоар от безименна бензиностанция за 2,30 лв/л. Оттогава са изминати към 4000 км.
Майсторът ми ми даде тази добавка за почистване на горивна система. Предполагам би имало смисъл да я пробвам...
Какви са вашите предположения за моите проблеми? Какво мога да проверя, ремонтирам, подобря и т.н.?
Предварително благодаря за съдействието!
Поздрави
Светльо
Пиша по повод новопоявил се проблем с колата: Форд Ескорт 1.8 ТД, 1996г, 265.000 км, ГНП Лукас без електроника.
Септември се прибрах до България (живея в Германия, карам горепосочения автомобил вече 100.000 км и 3,5 години тук), оставих колата в доверения варненски сервиз за смяна на консумативи (ремъци, ролки, филтри, спирачки, лагери и подобни дреболии), взех я от сервиза 2 седмици по-късно и на следващата сутрин стартирах обратно за Германия. Шестте хиляди км (ДЕ-БГ-ДЕ) бяха изминати на галоп с бързо каране (не под 120 км/ч) с единствената пауза в сервиза в родината. Майсторът ми препоръча добавки на Bardahl и преди да потегля от Варна добавихме еднократно в резервоара следното нещо - 50 мл добавка за 50 л. гориво, както е според инструкциите. Следваха 3000 км и няколко зареждания (София, Унгария, Германия) без никакви добавки.
Поради високото темпо нямах възможност да преценя, дали има някакъв проблем с колата. Едва след изминатите 5500 км, когато тръгнах из града и на работа установих следните премени в работата на двигателя:
1. Доста често равномерният празен ход на мотора е смутен от единични прескачания, които бих характеризирал като детонации. По време на т.нар. детонации имам чувството, че от ауспуха излиза облаче дим, но дали е сиво, черно или бяло ми е трудно да преценя...
2. При отпускане на газта и понижаване на оборотите+скоростта на предавка (например при спиране) колата под 1200-1300 об. сякаш се дави, започва да подскача като че ли нещо или я запъва или се опитва кратковременно да я ускори...
3. Пали по-трудно, с повече въртене и докато запалва сякаш има детонации и претрисане, докато запалят всички цилиндри. Не е от свещите (на 2 години са, оригинални, купувани от Форд Германия), освен това ги проверих.
4. Сякаш разхода е леко завишен (към 6,0-6,5 л), но в по-голямата част от времето съм се движил с над 120 км/ч, а имам и не малко изминати км на макс скорост (180 км/ч).
Всичко ме навежда на мисълта, че нафтовата помпа заминава. Затова се разрових из форума, прегелдах различни теми, но конкретно решение не открих. Проверих изправността на мотора според указанията на Aaleks и по всички показатели двигателят е изправен (с изключение на паленето и празния ход).
Не съм сигурен дали не съм сипал мръсна нафта някъде по пътя. Германия, Австрия, Унгария автоматично ги изключвам, в България на Витиня посока Варна доверчиво заредих един резервоар от безименна бензиностанция за 2,30 лв/л. Оттогава са изминати към 4000 км.
Майсторът ми ми даде тази добавка за почистване на горивна система. Предполагам би имало смисъл да я пробвам...
Какви са вашите предположения за моите проблеми? Какво мога да проверя, ремонтирам, подобря и т.н.?
Предварително благодаря за съдействието!
Поздрави
Светльо