Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от dr. Svetlyo » 04 ное 2014, 23:35

Здравейте колеги!

Пиша по повод новопоявил се проблем с колата: Форд Ескорт 1.8 ТД, 1996г, 265.000 км, ГНП Лукас без електроника.

Септември се прибрах до България (живея в Германия, карам горепосочения автомобил вече 100.000 км и 3,5 години тук), оставих колата в доверения варненски сервиз за смяна на консумативи (ремъци, ролки, филтри, спирачки, лагери и подобни дреболии), взех я от сервиза 2 седмици по-късно и на следващата сутрин стартирах обратно за Германия. Шестте хиляди км (ДЕ-БГ-ДЕ) бяха изминати на галоп с бързо каране (не под 120 км/ч) с единствената пауза в сервиза в родината. Майсторът ми препоръча добавки на Bardahl и преди да потегля от Варна добавихме еднократно в резервоара следното нещо - 50 мл добавка за 50 л. гориво, както е според инструкциите. Следваха 3000 км и няколко зареждания (София, Унгария, Германия) без никакви добавки.

Поради високото темпо нямах възможност да преценя, дали има някакъв проблем с колата. Едва след изминатите 5500 км, когато тръгнах из града и на работа установих следните премени в работата на двигателя:

1. Доста често равномерният празен ход на мотора е смутен от единични прескачания, които бих характеризирал като детонации. По време на т.нар. детонации имам чувството, че от ауспуха излиза облаче дим, но дали е сиво, черно или бяло ми е трудно да преценя...

2. При отпускане на газта и понижаване на оборотите+скоростта на предавка (например при спиране) колата под 1200-1300 об. сякаш се дави, започва да подскача като че ли нещо или я запъва или се опитва кратковременно да я ускори...

3. Пали по-трудно, с повече въртене и докато запалва сякаш има детонации и претрисане, докато запалят всички цилиндри. Не е от свещите (на 2 години са, оригинални, купувани от Форд Германия), освен това ги проверих.

4. Сякаш разхода е леко завишен (към 6,0-6,5 л), но в по-голямата част от времето съм се движил с над 120 км/ч, а имам и не малко изминати км на макс скорост (180 км/ч).


Всичко ме навежда на мисълта, че нафтовата помпа заминава. Затова се разрових из форума, прегелдах различни теми, но конкретно решение не открих. Проверих изправността на мотора според указанията на Aaleks и по всички показатели двигателят е изправен (с изключение на паленето и празния ход).

Не съм сигурен дали не съм сипал мръсна нафта някъде по пътя. Германия, Австрия, Унгария автоматично ги изключвам, в България на Витиня посока Варна доверчиво заредих един резервоар от безименна бензиностанция за 2,30 лв/л. Оттогава са изминати към 4000 км.
Майсторът ми ми даде тази добавка за почистване на горивна система. Предполагам би имало смисъл да я пробвам...

Какви са вашите предположения за моите проблеми? Какво мога да проверя, ремонтирам, подобря и т.н.?

Предварително благодаря за съдействието!

Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от koinov_bg » 10 ное 2014, 09:24

Дали са ти зацепили правилно ремъците и ролките?
Нищо че си карал автомобила в доверен сервиз,а при каране с 150-180 км в час усети ли няква промяна в автомобила,по муден,нещо което е било не-присъщо до влизането в сервиза?
Силно ме съмнява за не-качествена работа по обслужване на автомобила.
Я върни лентата(помисли) назад във времето и виж до какъв извод може да стигнеш.
А по въпроса с добавките има вярянт да си пренаситил горивото с добавка и от там да ти се попрецакат разпръсквачи,или след като си сипал добавката тя да е "дигнала" всички боклуци от резервоара и да ти ги е набила по горивната система и да ги е позадръстила.Но това се решава лесно като смениш горивния филтър с нов и пробваш.
Поздрави
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от dr. Svetlyo » 12 ное 2014, 00:36

Благодаря за отговора, koinov_bg!

Всъщност няма как да са объркали ремъците, защото самият майстор ми каза че всичко си е дошло само на място по старите белези от предишната смяна, освен това ускорява и върви като ужилена, тегли здраво, въобще никаква разлика от преди... освен в празния ход...

Вчера наблюдавах колата на свободна: отпред работи неравномерно, тресе, има детонации или по-скоро сякаш прекъсва, отзад съответно плюе бели облаци пушилка, мирише силно на нафта, а асфалта отдолу остава мазен... Спомням си че преди 4 години и 120 000 км правеше нещо подобно - пушеше, форсираше се и имаше висок разход при непроменена динамика. Тогава се бяха скъсали прословутите мембранки на хашите Фордове. Не знам дали настоящите симптоми не са първите признаци на тръгнали мембрани...

И понеже в Германия (по обясними причини) тази кола не подлежи на ремонт, вчера цял ден гледах коли, правих тест драйвове и днес си купих нова кола. Пък след 2 месеца ще закарам Форделата в България и евентуално или ще я продам или ще излезе в пенция...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от opex » 12 ное 2014, 02:32

Аз мисля, че сте постъпили по правилен начин като сте си купил нова кола. Някой може да каже, че съм die-hard фен на Ескорт (и може да не е твърде далеч от истината), и че дизел поддържан по този начин може да бъде вечен, но щом имате средствата за нещо по-ново и по-надеждно при описаният начин на експлоатация е най-добре нещо ново.
Колкото до проблема, докато не се види от специалист по този двигател тук може само да си чешем езиците. Иначе тук има най-много 2ма, които могат да обелят читава дума за дизел.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от OgiDogi » 12 ное 2014, 07:33

dr. Svetlyo написа:...
Вчера наблюдавах колата на свободна: отпред работи неравномерно, тресе, има детонации или по-скоро сякаш прекъсва, отзад съответно плюе бели облаци пушилка, мирише силно на нафта, а асфалта отдолу остава мазен...
Подобно поведение може да се обясни с пропускащ изпускателен клапан на един от цилиндрите. При ниски обороти не успява да компресира достатъчно, за да запали нафтата и съответно я изхвърля в изпускателната система.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от dr. Svetlyo » 13 ное 2014, 06:12

OgiDogi написа:Подобно поведение може да се обясни с пропускащ изпускателен клапан на един от цилиндрите. При ниски обороти не успява да компресира достатъчно, за да запали нафтата и съответно я изхвърля в изпускателната система.
Не би ли трябвало тогава да има разлика в динамиката? От какво мохе да изпусне клапан? И ако има такъв, не били трябвало да се проявява постоянно? Не винаги на празен ход има неравномерна работа. Освен това при намалавяне на скоростта (на предавка) или при понихаване на предавките когато спирам, при обороти под около 1300-1400 колата запо4ва много осезаемо и неравномерно на тласъци да задърза, сяка6 не6то блокира двигателя.

Откакто притехаваме колата (10 год. / 150 000 км) не е загрявала никога, не е хар4ила масло или антифриз, винаги е имала ра3xод около 5,5л/100км, има работе6ти ЕГР, система за рециркулация на картерните газове, не плюе масло през 6теката или при отворена капа4ка за наливане на масло, не оцветява или разпенва маслото, турбината се 4ува о6те от 1200-1300 об., винаги е бил обслухван редовно и про4ие... Затова с4итам, 4е при4ината е в помпатa...

P.S.: Извинявам се за правописните гре6ки, но транслитерацията от латиница не позволява друго.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от OgiDogi » 13 ное 2014, 08:34

dr. Svetlyo написа:
OgiDogi написа:Подобно поведение може да се обясни с пропускащ изпускателен клапан на един от цилиндрите. При ниски обороти не успява да компресира достатъчно, за да запали нафтата и съответно я изхвърля в изпускателната система.
Не би ли трябвало тогава да има разлика в динамиката? ...
Нали се сещаш как при повишаване на оборотите, клапанът не успява да пропусне толкова, че да окаже влияние на запалването. При ниски обороти, пропуснатото е значителен процент от компресираното.
Клапани пропускат от прегаряне (което при дизел е почти невероятно да се получи) или от изкривяване. Попадане на твърди частици в леглото на клапана, като отлющен нагар от всмукателните колектори при наличие на EGR е най-вероятната причина.
Измерване на компресията ще даде насоки, дали пропуските в запалване се дължат на понижена компресия или проблеми с подаването на гориво..
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от dr. Svetlyo » 14 ное 2014, 01:54

Благодаря за отговорите!

Тези дни ще бъда зает с бъзикане по новата играчка (Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI, 185 к.c., 380 Nm, чисто нова, на 0 км с първа регистрация на 14.11.14, с почти всички възможни екстри за модела). Съвсем скоро ще намеря време да поръчам и сменя горивния филтър. Ще пиша какъв е резултата.

Поздрави
Светлъо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Детонации на празен ход, придърпване при връщане на газта

Мнение от dr. Svetlyo » 08 яну 2015, 02:34

Здравейте и за много години!

Смених горивния филтър на Форделата. Както и предполагах промяна никаква. Със зареден акумулатор на температури коло нулата (+/- 5 *С) колата пали с претрисане не на всички цилиндри, след подаване на газ се пооправя. Докато е студена работи почти идеално с редки претрисания и детонациии. В момента, в който превключи от "студен" режим с авансово впръскване в нормален "топъл" режим мотора се побърква. На празен ход започва да тресе, прекъва, пуши, плюе нафта, мирише на гориво. Разходът сякаш не е особено променен, може би съвсем леко завишен, разлика в динамиката няма.

Считам, че причината е в помпата, конкретно или в центривката или в прословутите мембранки. Не очаквам да има изкривен клапан или други дефекти, защото ако беше механичен проблемът шеше да се проявява постоянно.

Напролет планирам да докарам автомобила за диагностика и ремонт в България.

Офф: Добре, че се реших да взема нова кола - няма и 2 месеца, а вече е на 6000 км. С това темпо Форделата сигурно щеше да грохне...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 38 госта