Два проблема с Focus 1.8 TDDI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
joroace
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 10 ное 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK8 1.25 16V 2009
Ford Escort MK5 1.8D 1992
Status: Извън линия

Два проблема с Focus 1.8 TDDI

Мнение от joroace » 16 яну 2015, 00:38

Здравейте, колеги!
От няколко месеца карам Focus 1.8 TDDI 75к.с. и от самото начало ми направи впечатление нещо странно. Например, когато карам из града и наближа кръстовище, вкарвам от трета на втора, за да спра на скорост. Ако оборотите са малко по-ниски, колата сама ускорява :roll: за 2-3 секунди (кракът ми не е на газта), след което се нормализира и започва да спира плавно. Карам я така от май месец и вече свикнах с тази особеност, но ми е интересно на какво се дължи. Нещо като междинна газ, но е абсурдно за тази кола.

Вторият проблем се появи преди около две седмици. Запалих колата и след около минута тръгнах, макар че беше още студена. Стрелката за температурата не беше мръднала изобщо а и си беше доста студено, но от друга страна колата стои в гараж, където е значително по-топло. Както и да е, като изключим малко по-високите обороти и промененият звук на мотора, след 3-4 минути каране освободих от скорост и я пуснах леко по инерция, при което ми направи впечатление, че мени оборотите (950-1100). Погледнах температурата - стрелката беше закована все още в крайно ляво положение. Вкарах на скорост - набира и върви нормално. След още няколко минути колата загря и оборотите се стабилизираха. Понеже акумулаторът беше 8 годишен и се налагаше да го зареждам веднъж седмично, реших да го сменя. След смяната обаче, проблемът остана (очаквано). Докато не загрее колата, мени леко оборотите, а като загрее няма проблем. Искам да уточня, че карам само с нафта от Лукойл и капвам малко двутактово масло, понеже четох на доста места, че е добре да се слага. Някакви идеи на какво може да се дължи и по-скоро какво мога да направя на първо време сам, без да ходя по сервизи? Четох, че някои слагат добавки, за да се прочисти горивната система и такъв проблем може да се дължи на лоша нафта, която се сгъстява повече от нормалното, когато е студено. Разбира се има и далеч по-песимистични прогнози, но на повечето колите им направо гаснат, докато в моя случай не е така.

Благодаря предварително!

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Два проблема с Focus 1.8 TDDI

Мнение от tushan » 16 яну 2015, 21:32

Когато оборотите паднат под 1000 и си на скорост колата сама си подава газ.Другият проблем със играенето на оборотите го имам и аз и все още не съм открил от какво е.Ако разбера ще пиша.

joroace
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 10 ное 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK8 1.25 16V 2009
Ford Escort MK5 1.8D 1992
Status: Извън линия

Re: Два проблема с Focus 1.8 TDDI

Мнение от joroace » 17 яну 2015, 11:02

Т.е. да смятам, че това подаване на газ е нормално?

По другия въпрос, вчера като я карах първоначално никакъв проблем. После на един мн лек баир надолу започна да мени оборотите, но едва доловимо, дори стрелката не мърдаше. И накрая като се прибирам я пуснах по инерция пак надолу (малко по-стръмно е) и почна да ги мени сериозно. Нарочно после набрах и изключих от скорост на равно - няма проблем. Върнах се на баира, засилвам, изключвам от скорост... пак почват да играят. Не знам какво значи това, но поне мога да отхвърля съмнението ми, че го прави като не е загряла - беше си загряла. Другата седмица ще ходя на елкон.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Два проблема с Focus 1.8 TDDI

Мнение от opex » 17 яну 2015, 12:54

Съветвам те да сипваш нафта на ОМВ или ШЕЛ, като ОМВто е за предпочитане. Или просто зарежи Лукойл ако ще да имаш и карта с 20ст отстъпка.
И маслото, което сипваш - правилно си чул, че има смазочни своиства, но трябва да е обикновено най-евтино двигателно, не 2Т.
Също така е добре да го разреждаш с нафта в друг съд преди да го сипваш, защо - маслото е МНОГО по-гъсто от нафтата и е по-тежко. При сипване в резервоара особено ако е по-празен то отива на дъното от където смуче подкачващата помпа - ако вкара повече към ГНП ще скъса буталото или други поражения.
За другите проблеми може да идеш на компютърна диагностика първо, да се види какви грешки има записани, но трябва да е покарана и да не е свалян акумулатора за да не се затрият.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Два проблема с Focus 1.8 TDDI

Мнение от kilikanzer » 20 яну 2015, 13:19

Това играене на оборотите го има само в движение.Спрете и ще видите,че ще се успокоят.Тва го прави и моя шлеп.Причината е в датчика за километража,отдавна е писано тук за това.

Sent from my Lenovo A328 using Tapatalk
Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 32 госта