Страница 1 от 2
Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 03 фев 2015, 16:44
от Georgiev
Да споделя в какъв филм се вкарах. Поради проблем в главата на ескорта ми който е 1992 година бензин 1.6 карбуратор се наложи да търся друга втора употреба. При обстоен оглед установих че главата на моя двигател е от 81 година модел. Никъде неможах да намеря такава. Всички глави които са за двигател след 90 година са малко по различни от моята/става въпрос за самата горивна камера/При мен буталата са гърбави и имам малки съмнения че самите бутала ще се ударят в главата.Аз така или инъче купих главата и я дадох за шлайфане, припасване на клапани, смяна на гумички, абе ще стане като нова. Но почна да ме гложди това дали ще стане или ще трябва да сменям буталата. Ако някой има опит и вече е играл в такъв филм моля да сподели опит.
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 03 фев 2015, 18:09
от HACKO
Няма да стане.
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 03 фев 2015, 19:23
от fordmaniac
Изобщо не пробвай да я слагаш, дирекно блъска буталата. Търси друга.
Поздрави
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 04 фев 2015, 08:16
от Georgiev
Яснон но главата стана перфектна , като нова. Сега или трябва да търся други бутала или да я продавам. То стана една работа "на това копче търся балтон"

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 05 фев 2015, 08:08
от Georgiev
Мисля да сваля буталата и да ги мина на струг.
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 05 фев 2015, 10:06
от ufer
Най-вероятно е да не стане. Не вярвам дъното на буталото да е дебело 10-15 мм! Или търси глава, или други бутала с биели евентуално. Друг начин няма. Пък заоблените бутала, ако са добри, винаги можеш да продадеш на някого. Такива експерименти си прави някой, който има много опит и много резервни варианти...

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 05 фев 2015, 10:10
от Georgiev
Ако не стане, заминава за скрап само главата ще продам че е направена като нова /ако има кой да я купи/ .А и като гледам аз немога да намеря по моргите двигател за тази глава. Незнам дали има друг с такъв. На всякъде се срещат 16 клапанови мотори.
Достатъчно ми е дето си купих тази глава и я ремонтирах. Няма да се набутвам повече с този Форд. взимам на жена ми електронната кухненска везна, отивам при стругар и почваме да отнемаме буталата. И каквото стане, я запали я не.
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 05 фев 2015, 10:21
от ufer
Ако имаш търпение - може и да намериш всичко, което ти трябва. Ако нямаш - пътища много!!!

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 05 фев 2015, 21:26
от Любо
Я виж в наши форум каква обява има
ford escort 1.6 карборатор
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 13 фев 2015, 14:45
от Georgiev
Днес сложих главата върху блока. Ами буталта в ГМТ не опират в главата. Дори сложих пластелин на челото на буталото.От това установих че има хлабина от 3 мм. Следователно челото на буталото няма да удари в главата. През почивните дни ако ми остане време ще и сложа хидравличните повдигачи ще сложа ангренажа и ще завъртя шайбата на коляновия вал да видя клапаните да не опират. Ъгъла на клапана и отстоянието от равнината на главата са едни и същи и на старата и на новата глава.
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 13 фев 2015, 18:15
от peigera
Ако изобщо стане тази кола ще даде компресия към 20 ат. +
Горко им на железата.
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 16 фев 2015, 09:10
от ufer
Колегата е прав. Ще ти се промени компресията, степента на сгъстяване и обемът. Дори и да не удрят буталата, или колата ще върви като луда, или няма да мръдне, за разход да не говорим. Намери си човек, който да може поне да ти пресметне някои параметри. Иначе всеки може да си експериментира, както си иска...

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 16 фев 2015, 15:23
от Georgiev
Тъй като сменям само глави. разликата в обема е близо 2 куб. см на цилиндър, което не е толкова много. Спринцовката с която мерих не е толкова прецизна

Днес си купих и други кобилици защото са малко по различни моите и се оказа, че няма пълно затваряне на клапаните. Ако експеримента стане ще съм супер доволен. През почивните дни се надявам да монтирам главата върху блока и дано запали.
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 18 фев 2015, 18:17
от peigera
Дано колега, пожелавам ти успех и се надявам, че ще кажеш какъв е резултата. Ако имаш компресомер, мерни я.

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 19 фев 2015, 15:22
от ufer
Успех! Викай ни с колегата да бутаме...

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 23 фев 2015, 16:47
от Georgiev
Запали без проблем и то на газ и върви перфектно. 5000 оборота ги вдига само докато бутна газта.Върви като Луд. Компресията не можах да измеря
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 23 фев 2015, 18:26
от HACKO
За газта ясно, тя е по-устойчива на детонации от Бензина. А пробва ли на Бензин, може би ще се наложи да я караш само с високооктанов?
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 24 фев 2015, 16:06
от ufer
Едно от двете ми предположения е вярно - върви като луда... Трябва да засиля играта на тото...

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 25 фев 2015, 09:17
от Georgiev
И на бензин върви прекрасно 95 октана. Като я запалих държа високи обороти и на бензин и на газ. Изпробвахме я и с ремарке въобще няма нищо общо с преди. Все пак тази кола е работен автомобил и с нея носим материали за вилата. Има още доста живот в тази кола и доста работа върши, затова беше и основната идея да я възстановя.
Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L
Публикувано: 25 фев 2015, 10:21
от ufer
Направи ли някоя снимка около сглобяването на двигателя? Бих искал да видя как стърчат буталата...