Проблем с Фокус 1,6 - оборотите играят , опитва се да гасне при потегляне
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 11 дек 2006, 19:21
- Модел на автомобила: Искам Мондео 1.8тди 98 ??????
- Status: Извън линия
Проблем с Фокус 1,6 - оборотите играят , опитва се да гасне при потегляне
Здравейте ,
Пуснах отговори в две подобни теми - мнение не получих ....
Проблема е следния, играят оборотите на празен ход ......Не ми е гаснала досега на празен ход нито на газ нито на бензин, но леко ме дразни ,всъшност промяната на обороти след като загрее е едва доловима....
Форд Фокус 1,6 ,101 к.с., 2000г
След като загрее на свободен ход усещам как оборотите се вдигат да кажем от 800 до 830 (850) и пак на надолу до 800 , все едно е синосуида , нагоре-надолу-нагоре -надолу>прави го постоянно
Един път ми се случи на студен двигател да запали с тресене ....Друг път пак единичен случай при по-студено време , запалва , предполагам автоматичния смукач вдига оборотите като за студен мотор и при потегляне изведнъж рязко падат оборотите , не успява да изгасне , но пак не е приятно
Свещите съм ги сменил с нови .Това моторче или клапа ли е IAC което е от пред пред мотора го почистих и измих много добре с обезмаслител - що чернилка и гадория изтече от там....След това изплакнах с топла вода, но не смазах вътре със смазка , следвах инструкциите от тази тема
http://fordbg.com/forum/dvigatel-skoros ... -valve%29/
Някъде четох че се накисвало в разредител и се държало цяла нощ.Така ли е ?
Като работи на празен ход май ми се счува някакво съвсем леко съскане ...., но дали е така или си внушавам не знам
Къде са точно тези вакум маркучи за да ги проверя , колко общо са ?
Възможно ли е да е от това ? Какво друго да проверя или за такъв дребен проблем да не се занимавам
Малко перфекционист си падам и такива дребни нещица могат да ме побъркат....
Пуснах отговори в две подобни теми - мнение не получих ....
Проблема е следния, играят оборотите на празен ход ......Не ми е гаснала досега на празен ход нито на газ нито на бензин, но леко ме дразни ,всъшност промяната на обороти след като загрее е едва доловима....
Форд Фокус 1,6 ,101 к.с., 2000г
След като загрее на свободен ход усещам как оборотите се вдигат да кажем от 800 до 830 (850) и пак на надолу до 800 , все едно е синосуида , нагоре-надолу-нагоре -надолу>прави го постоянно
Един път ми се случи на студен двигател да запали с тресене ....Друг път пак единичен случай при по-студено време , запалва , предполагам автоматичния смукач вдига оборотите като за студен мотор и при потегляне изведнъж рязко падат оборотите , не успява да изгасне , но пак не е приятно
Свещите съм ги сменил с нови .Това моторче или клапа ли е IAC което е от пред пред мотора го почистих и измих много добре с обезмаслител - що чернилка и гадория изтече от там....След това изплакнах с топла вода, но не смазах вътре със смазка , следвах инструкциите от тази тема
http://fordbg.com/forum/dvigatel-skoros ... -valve%29/
Някъде четох че се накисвало в разредител и се държало цяла нощ.Така ли е ?
Като работи на празен ход май ми се счува някакво съвсем леко съскане ...., но дали е така или си внушавам не знам
Къде са точно тези вакум маркучи за да ги проверя , колко общо са ?
Възможно ли е да е от това ? Какво друго да проверя или за такъв дребен проблем да не се занимавам
Малко перфекционист си падам и такива дребни нещица могат да ме побъркат....
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Фокус 1,6 - оборотите играят , опитва се да гасне при потегляне
Този клапан нищо, че е чистен може да не е наред.
1.6 при Мк1 е доста сходен с моя.
По посока на движението отпред на дросела имаш два тънки маркуча един над друг.
На мен и на един колега с Фокус МК1 1.6 (като твоя) ни се бяха сцепили долните маркучета по един и същ начин.
И в двата случая маркучетата са добавяни и снаждани заради газовото.
И аз и той имахме различни други проблеми.
Той имаше проблеми с байпасния клапан, а аз със свещи и кабели.
Неговата я тествахме с моя клапан и всичко заспа и той отиде да си вземе друг клапан от морга.
А аз навлязох в страшен филм с кабели и свещи.
Все още имам някаквии ядове с празния ход, но няма откриване за сега.
Усъмнил съм се в байпасния клапан и сега карам с друг клапан дето не е за мен и с една цигания само и само да не режа инсталацията и да преправям докъто тествам.
Само, че при мене проблема се поява ненадейно изчезва от само себе си.
Или гасне или се форсира и после се оправя без да барам нищо
Маф също трябва да свалиш и изчистиш. Дросела също
Доста са нещата, които могат да ти въртят номера.
Даже чета че проблем със заряда на акумулатора също може да дава отражение на регулирането на оборотите на празен ход.
1.6 при Мк1 е доста сходен с моя.
По посока на движението отпред на дросела имаш два тънки маркуча един над друг.
На мен и на един колега с Фокус МК1 1.6 (като твоя) ни се бяха сцепили долните маркучета по един и същ начин.
И в двата случая маркучетата са добавяни и снаждани заради газовото.
И аз и той имахме различни други проблеми.
Той имаше проблеми с байпасния клапан, а аз със свещи и кабели.
Неговата я тествахме с моя клапан и всичко заспа и той отиде да си вземе друг клапан от морга.
А аз навлязох в страшен филм с кабели и свещи.
Все още имам някаквии ядове с празния ход, но няма откриване за сега.
Усъмнил съм се в байпасния клапан и сега карам с друг клапан дето не е за мен и с една цигания само и само да не режа инсталацията и да преправям докъто тествам.
Само, че при мене проблема се поява ненадейно изчезва от само себе си.
Или гасне или се форсира и после се оправя без да барам нищо
Маф също трябва да свалиш и изчистиш. Дросела също
Доста са нещата, които могат да ти въртят номера.
Даже чета че проблем със заряда на акумулатора също може да дава отражение на регулирането на оборотите на празен ход.
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 11 дек 2006, 19:21
- Модел на автомобила: Искам Мондео 1.8тди 98 ??????
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Фокус 1,6 - оборотите играят , опитва се да гасне при потегляне
Здравейте,
От снощи проблема се задълбочи...До сега оборотите играеха само докато е студена колата,загрееше ли и всичко се оправяше,оборотите се нормализираха ...
Снощи започна да променя много рязко пборотите още след като я запалих и продължи да го прави и след като загря ...Оборотите първоначално ги вдигна над 2000, от сле започна бъквално един след друг да ги вдига до около 1200 ,падат до около 700 опитва се да изгасне и пак вдига до 1200 пак падат и така
Дори по време на движение за първи път ми се случва при изключване от скорост и колата изгасна...
Маркучетата ги проверих ,мислех че едното е леко спукано подмених го но проблема си остана ....
Не ми светва грешка на таблото?!?Казвайте кое под ред да започвам да ровя за да си открия проблема....
Благодаря
От снощи проблема се задълбочи...До сега оборотите играеха само докато е студена колата,загрееше ли и всичко се оправяше,оборотите се нормализираха ...
Снощи започна да променя много рязко пборотите още след като я запалих и продължи да го прави и след като загря ...Оборотите първоначално ги вдигна над 2000, от сле започна бъквално един след друг да ги вдига до около 1200 ,падат до около 700 опитва се да изгасне и пак вдига до 1200 пак падат и така
Дори по време на движение за първи път ми се случва при изключване от скорост и колата изгасна...
Маркучетата ги проверих ,мислех че едното е леко спукано подмених го но проблема си остана ....
Не ми светва грешка на таблото?!?Казвайте кое под ред да започвам да ровя за да си открия проблема....
Благодаря
-
- потребител
- Мнения: 1451
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Фокус 1,6 - оборотите играят , опитва се да гасне при потегляне
Колега и при мен играеха оборотите само че на загрял двигател причината беше едно пластмасово маркуче за вакум излизащо от смукателният колектор. Открих го като си купих спрей за прозорци и почнах да да пръскам по маркучите и около гарнитурите на колектора дросела и накрая пръснах на маркуча за вакум и оборотите се оправиха.
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 11 дек 2006, 19:21
- Модел на автомобила: Искам Мондео 1.8тди 98 ??????
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Фокус 1,6 - оборотите играят , опитва се да гасне при потегляне
Колеги проблема е решен !!!
Оказа се елементарен ! Едно маркуче пластично (гумено) с вътрешен отвор 10 мм, около 12 см дълго Г-образно в единият си край , намиращо се под пластмасовите колектори като застанете пред тях в лявата им част неше СЦЕПЕНО по дължина.....
Явно докато е студена колата маркуча е по-твърд и е отворена цепнатината като позагрее малко маркуча става гъвкъф и поуплътнява тази цепнатина ....
Ебаси номера....Елементарно решение от най близкия магазин срещу 50 стотинки ми продадоха такъв маслоустойчив маркуч 20 см (реално ми трябваха около 12-14 см)- оставихме го малко по дълъг защото е прав и няма заводското огъване в края на буквата г - та така като го прегънахме направи малко по-голяма гърбица но няма чупка която да прекъсне притока на въздух
Малко на гадно място се намира непосредственно под пласмасовите всмукателни колектори и за смяната ще са ви нужни дълга отверка за въркане отдолу и подпиране , както и някави закривени дълги клещи тип "гарги " за да може да манипулирате отдолу без да сваляте колекторите
С цялата му пипкавост отне около 5 минути
Елементарно евтино решение !!!
Благодаря на колегите със съветите и насоките
Оказа се елементарен ! Едно маркуче пластично (гумено) с вътрешен отвор 10 мм, около 12 см дълго Г-образно в единият си край , намиращо се под пластмасовите колектори като застанете пред тях в лявата им част неше СЦЕПЕНО по дължина.....
Явно докато е студена колата маркуча е по-твърд и е отворена цепнатината като позагрее малко маркуча става гъвкъф и поуплътнява тази цепнатина ....
Ебаси номера....Елементарно решение от най близкия магазин срещу 50 стотинки ми продадоха такъв маслоустойчив маркуч 20 см (реално ми трябваха около 12-14 см)- оставихме го малко по дълъг защото е прав и няма заводското огъване в края на буквата г - та така като го прегънахме направи малко по-голяма гърбица но няма чупка която да прекъсне притока на въздух
Малко на гадно място се намира непосредственно под пласмасовите всмукателни колектори и за смяната ще са ви нужни дълга отверка за въркане отдолу и подпиране , както и някави закривени дълги клещи тип "гарги " за да може да манипулирате отдолу без да сваляте колекторите
С цялата му пипкавост отне около 5 минути
Елементарно евтино решение !!!
Благодаря на колегите със съветите и насоките

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта