Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
esko148
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
Местоположение: Пловдив България
Status: Извън линия

Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от esko148 » 28 май 2015, 19:41

Здравейте, колеги. От известно време колата ми Мондео МК1 1.8i започна да проявява характер. Преди да започна с обяснението на проблема искам да кажа, че вчера смених свещите и кабелите, тъй като повечето ми приятели ме посъветваха, че след смяната нещата ще се оправят, но уви проблема остана. Колата пали безпроблемно, държи ниските на празен ход стабилно, но при смяна в ниските предавки от 2-ра до 3-та като че ли нещо я спъва, от 4-та нагоре проблем няма, но при скорост м/у 80-90 км/ч прихълцва леко за секунда като може и да не го направи. Онзи ден ходих на електродиагностика ( ЕЛКОН ), но там даже и не я закачиха на компютъра, защото бяха на 100% сигурни, че са свещи и кабели ( колата беше още с оригиналните кабели, а майстора ми каза, че след като колата е на 250К кабелите са за смяна ). Смених ги с BERU, а свещи сложих на NGK, но не платинени. Дебитомера също го свалиха за да го продухат с въздух и ми казаха, че си е наред. Бензиновия филтър съм го сменял преди 2 години. Започвам да се съмнявам, че проблема може да идва от EГР-клапана и смятам да му запуша маркуча.
А що се отнася до придърпването на ниска предавка майстора ми каза, че може да е от съединителя, който никога не е сменян ( оригинал ). Наистина отделя доста горе и когато е валяло на паважен път при тръгване предните гуми превъртат. Насочил съм се и съединител да сменям. Беше ми препоръчан на LUK, а аз се бях навил на някой по-нискобюджетен ( гледам в KANEX има съединители комплекти на ROLLMAX за по 120лв, но ми казаха, че много бързо се били износвали ).
Днес забелязах, че по време на пътуване при ляв завой се чува едно тъпо пристъргване и настръхнах, но след малко се оправи от само себе си. Стрелката за горивото също спря да отчита. Свалях сондата в резервоара и огледах графитната писта на потенциометъра, която се беше износила доста където е работила най-много стрелката. Аз натегнах малко пластината която трие по пистата, но пак не отчита. Ходих да питам в магазина за такава част, но нямат. По моргите ходих , ама и там са на същото дередже. Незнам вече какво да правя с тази кола. До вчера и нямаше нищо и изведнъж като се започна една, та няма край.
Дано се намери някой който да ми даде съвет какво да правя.
Може и дапрепоръчате добър ЕЛКОН в Пловдив :)
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine

Потребителски аватар
esko148
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
Местоположение: Пловдив България
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от esko148 » 29 май 2015, 09:10

Хайде, давайте предложения >:D<:
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от Nikola Iordanov » 30 май 2015, 17:57

Колега извади вакум маркучето от клапана за излишното гориво затапи го със нещо , запали колата и ако от отвора на клапана пропуска гориво клапана е повреден и от това може да ти идва придърпването .

Потребителски аватар
esko148
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
Местоположение: Пловдив България
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от esko148 » 01 юни 2015, 22:00

Nikola Iordanov, това за което говориш не е ли ЕГР клапана? Защото чух че при затапването му ( най-добре било с неръждавейка 2мм ) разхода на гориво скачал драстично, пък и то си е и логично, защото по този начин мотора не се "задушава" от изгорелите газове, а си смуче доволно въздух :) Хайде, да се включат и останалите колеги. Знам, че темата ми се препокрива с вече съществуващи такива във форума, но повярвайте- прочел съм ги всичките!
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от HACKO » 02 юни 2015, 08:21

Не, това не е ЕГР, той се намира на системата за рециркулация на изгорелите газове. Всъщност при Бензиновите д-ли няма такава а има система, която вкарва въздух във изпускателния колектор при определени режими.
Затапването на регулатора на налягането на рейката не е добра идея. Ако системата издържи, напълно нормално е да гори в пъти повече, компютъра дозира горивото на база налягането в рейката (което е константа) и времето на отваряне на дюзите. Когато се затапи регулатора налягането се покачва и оттам разхода скача.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от Nikola Iordanov » 02 юни 2015, 20:58

Клапана за излишното гориво не се затапва оставя се отворен затапва се маркучето което отива под дроселовата клапа и то само за проба Палиш ако от отвора на клапана пропусне гориво клапана е за смяна ако не пропуска поставяш отново маркучето на мястото му и търсиш друга причина .И колега клапана се намира на горивната рейка .

Потребителски аватар
esko148
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
Местоположение: Пловдив България
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от esko148 » 02 юни 2015, 21:43

Nikola Iordanov в Събота ще го пробвам това, което си написал и ще пиша за резултати. Само да питам с какво трябва да запуша това маркутче?
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от Nikola Iordanov » 03 юни 2015, 20:14

esko148 написа:Nikola Iordanov в Събота ще го пробвам това, което си написал и ще пиша за резултати. Само да питам с какво трябва да запуша това маркутче?
Със нешо което ти е пот ръка болт 6мм молив..................

Потребителски аватар
esko148
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
Местоположение: Пловдив България
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от esko148 » 05 юни 2015, 21:00

Днес я направих процедурата със затапването на ЕГР, но резултат никакъв! Проблема си остана, даже май започнаха и да се влошават нещата :( Днес при опит за изпреварване при скорост от около 100 км/ч при подаването на газ, колата вместо да "награби" заби муцуна. Не знам къде да търся проблема. Може да е от спукан маркуч и от там да смуче въздух и да се дави ( т.е нарушен вакуум ). Не знам дали може от горивната помпа да го прави. Може пък и от дебитомера да идва проблема. Взех да се побърквам вече с тази кола. Ходих на специализиран сервиз в Пловдив само за FORD, за да я закачат на компютъра, но майстора беше категоричен че са си свещи и кабели и даже и не пожела да я закачи на диагностика, въпреки това обаче си ми взеха 35 лв за почистване на дебитомера с въздух и смениха един от кабелите на свещите с техен, който майстора ми каза, че бил "втора ръка" и е само временно решение за да мога да се добера до магазина и да си купя свестни кабели. Е, добре смених и кабелите и свещите, но пак същото. Преди две години сменях дебитомер, защото оборотите на колата играеха на празен ход и гаснеше и след смяната му всичко се оправи, но такъв проблем със забиване на муцуна при скорост от 100 км/ч не съм имал. Кажете, колеги от какво най-вероятно може да идва проблема, че ми омръзна от сервизи и майстори, където само ме ограбват :(
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от varby » 06 юни 2015, 08:28

Мисля,че имаш проблем с бобината.

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от Nikola Iordanov » 06 юни 2015, 08:43

Колега провери горивния клапан за теч по горе ти вях обяснил как .Също замери налягането на горивото във горивната рейка ,замерва се със манометър който се поставя на клапанчето което е на рейката точно където влиза маркуча идващ от бензиновата помпа ,на него има капачка като за вентил .Налягането трябва да е 2,75 бара при работещ двигател на тихи обороти .Ако е по малко причини повреден клапан или задръстена цедка на горивната помпа .Недостиг на гориво.

Потребителски аватар
esko148
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
Местоположение: Пловдив България
Status: Извън линия

Re: Мондео Мк1. Едно странно придърпване.

Мнение от esko148 » 06 юни 2015, 20:44

Ако някой, четящ тази тема има като моя проблем и се чуди на кой Господ да се поклони, ще му облекча мъките, като споделя намереното от мен решение на този проблем :) Отивате на някоя бензиностанция на OMV с една яка 5л туба и си я наливате с бензинец "supermaxx 95 " ( цена за литър към 06.06.2015г, 2,29 ст с ДДС ). След това бягате към Kaufland и си купувате добавка за гориво на Liqui Moly "за инжекцион". Точно име на добавката: Liqui Moly Injection Reiniger 300ml за 70л гориво! Т.е за да не предозирате като слагате от добавката ще си вземете от аптеката една спринцовка и на всеки литър гориво ще слагате точно 5мл !!! Това с повишено внимание! Не сипвайте повече от оказаното от мене количество, че ще получите обратен ефект! Прекомерно количество добавка разтваря боклуците в резервоара и горивния филтър и ги "навира" в инжекционите, след което ще трябва да бягате на ултразвук да ви ги чистят, а там е скъпо ( 30лв на дюза ). Затова слагате 5мл на всеки литър гориво за да ви е мирна главата ;) Сипвате чудната смес в резервоара и бягате да покарате "талигата" :D При мене всичко това даде резултата "Уоу" :o . Не си давайте парите по безмислени ЕЛКОН-и, където най много да си навлечете повече проблеми ( от сервиз "Формула" бягате надалеч ).
Качвам и снимка на добавката за да ви е лесно :) И не забравяйте! Бензин само от OMV! В Лукойл са тарикати и бензина им не е хубав!
2015-06-06 20.42.30.jpg
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта