Страница 1 от 2

Чукане в двигателя

Публикувано: 25 сеп 2015, 22:58
от чарли74
Здравейте колеги!Днес като запалих мондеото,започна да чука нещо,като на стар транзит.Няма мощност и пуши като я настъпя.Пушекът е черен и сякаш работи на 3 цилиндъра.До сега не ми е правила такъв проблем.Ел.клапанът си работи защото като дам на контакт си цъка.Моля за вашето мнение и благодаря предварително.Колата е 1.8тд 98г.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 26 сеп 2015, 08:05
от OgiDogi
чарли74 написа:Здравейте колеги!Днес като запалих мондеото,започна да чука нещо,като на стар транзит.Няма мощност и пуши като я настъпя.Пушекът е черен и сякаш работи на 3 цилиндъра.До сега не ми е правила такъв проблем.Ел.клапанът си работи защото като дам на контакт си цъка.Моля за вашето мнение и благодаря предварително.Колата е 1.8тд 98г.
Сваляй дюзите и отивай да ти ги проверят. Някой разпръсквач не уплътнява и дюзата хвърля много гориво с голямо предварение в съответния цилиндър. Течаща дюза може да ти направи дупка в буталото!
Можеш да откриеш коя е дюзата, като разхлабваш един по един холендрите на тръбичките към дюзите. Спре ли да чука - тази е. Малко ще се омаже моторът с нафта, но един МОТОХ ще му дойде добре.
Носиш и четирите дюзи за проверка, ако имат разлики в наляганията - да се оправят и всички да са еднакви.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 27 сеп 2015, 08:23
от чарли74
Здравейте !Отвих холендрите и мисля ,че дюзите са наред.При всяко отвиване ,моторът заглъхва и иска да угасне .Шумът не спря при тази интервенция и мисля да сменя ел клапана за аванса.Чука все едно ,бензинова кола с голямо предварение!

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 27 сеп 2015, 09:49
от specialista
чарли74 написа:Здравейте !Отвих холендрите и мисля ,че дюзите са наред.При всяко отвиване ,моторът заглъхва и иска да угасне .Шумът не спря при тази интервенция и мисля да сменя ел клапана за аванса.Чука все едно ,бензинова кола с голямо предварение!

До като работи мотора авансатора чуваш ли го да работи?
Провери и съпротивлението на умната дюза.
Успех!

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 28 сеп 2015, 11:36
от чарли74
Здравейте!Смених авансатора ,но не е от него.Имам теч от задната част на помпата,който се е увеличил драстично.Преди само падаха по 2/3 капки на ден а сега си просълзява.Мисля ,че е от пръстена на задната част на помпата/там където са тръбичките и ел.клапана за спиране и пускане на нафтата.Та се питах ,не може ли от там да е проблема с това чукане,да смуче въздух и да чука от това.днес ще направя и видео.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 28 сеп 2015, 20:40
от specialista
Чукането не е от теча.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 14 дек 2015, 22:44
от чарли74
Здравейте!Днес днес ми направиха диагностика и ми излязоха грешка р0120(дефект във сензора за позицията на педала на газта) р 1641(нафтова помпа,дефект в главния ел.кръг) р1765(соленоида за реглажа на впръскването на горивото–дефект в ел. кръга)
Изтриха грешките, но остана р120.Смених тпс–а но пак същата история–трака като че ина предварение.Като я настъпя,пуши черно.Има ли нчкакви релета или бушони които са свързани с тези датчици.Теча не съм го оправил,защото помпата която занесах на Специалиста беяе ръждясала отвътре и не ми се разправяше да търся друга,въпреки настояването на Спеца.Та ако може да помогнете да открия проблема,ще съм ви безкрайно благодарен.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 15 дек 2015, 10:16
от чарли74
Измерих и съпротивлението на тпс–а и ми даде стойности 1.73 на затворено положение и 7,00 на пълна газ.Това го направих при снет сензор и само на червен и жълт кабел.На зелен с жълт или зелен с червен ,не показва нищо.Вчера забелязах също ,че при стариране на двигателя,при подаване първоначално на газ,няма никаква реакция от мотора .След това ,като пработи и му подам газ се форсира но продълйава да чука.Сега ще меря и съпротивлението на умната дюза и ще пиша. Дайте мнение,ако обичате!

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 15 дек 2015, 11:55
от tushan
Както са ти писали по-горе имаш нерабореща дюза.Твоятя помпе е лукас и номера с отвъртането на холендрите не става.Сваки ги и ги занеси на диагностика.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 15 дек 2015, 12:03
от чарли74
Значи,умната дюза има съпротивление 0,13килоома,а ел.магнитния е с 0,02килоома.А колкото до дюзите ,аз знам че така се проверяват защото не са електронни а механични.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 15 дек 2015, 13:50
от tushan
Ако си с ГНП Бош-да така се проверяват.При Лукас не става.Нищо не ти пречи да провериш дюзите.Нито е трудоемко,нито скъпо.Като/ако/ги свалиш провери отворите на бренерите,защото ако имаш прегорял бренер също ще се появи „тракане”.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 15 дек 2015, 21:10
от specialista
tushan написа:Ако си с ГНП Бош-да така се проверяват.При Лукас не става.Нищо не ти пречи да провериш дюзите.Нито е трудоемко,нито скъпо.Като/ако/ги свалиш провери отворите на бренерите,защото ако имаш прегорял бренер също ще се появи „тракане”.

Колега би ли обяснил на всички защо разделяш помпите на марки и метода на проверка?

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 16 дек 2015, 00:24
от OgiDogi
чарли74 написа:...Вчера забелязах също ,че при стариране на двигателя,при подаване първоначално на газ,няма никаква реакция от мотора .След това ,като пработи и му подам газ се форсира но продълйава да чука...
Това вече определено е проблем със самата помпа, щом не увеличава горивото при подаване на газ.
Споменаваш нещо за ръждясване по-нагоре, възможно е ръжда да пречи на механизмите в помпата да се движат нормално и съответно да се регулират обороти и предварение.
При много голямо предварение, освен силният звук на детонационно чукане, ще се губи и мощност - запалването на горивото и създаването на изгорели газове пресреща буталото, убива инерцията на маховика и забавя движението на коляновия вал, до достигане на ГМТ. След това пък, няма достатъчен обем газове за нормално ускоряване на маховика, заради образуването на твърди въглеродни частици от "прегаряне" на горивото.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 16 дек 2015, 07:27
от чарли74
Тази с ръждата остана при Специалиста.А помпа от ескорт ще стане ли,защото май нчма много за Мондео

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 16 дек 2015, 07:53
от tushan
specialista написа:
tushan написа:Ако си с ГНП Бош-да така се проверяват.При Лукас не става.Нищо не ти пречи да провериш дюзите.Нито е трудоемко,нито скъпо.Като/ако/ги свалиш провери отворите на бренерите,защото ако имаш прегорял бренер също ще се появи „тракане”.

Колега би ли обяснил на всички защо разделяш помпите на марки и метода на проверка?
Защото когато с теб гледахме моя ескорт в Ямбол го коментирахме този въпрос и ти каза,че трябва да провериме дюзите на стенда за да сме сигурни.

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 16 дек 2015, 22:01
от specialista
Това че най-добре може да се заключи за състоянието на дюзата като се провери на стенд по никакъв начин не изключва диагностика на място със цел да се установи в кой цилиндър има проблем.Със спиране на горивото в даден цилиндър се спира и работата му.Много често се хващат проблеми
които са причинени от самата дюза или механичен проблем в цилиндъра кото изчезва със спиране на работата му.Така направена проверката не се влияе от марката и модела на горивната система! :D И още нещо не правете това на комънрейл системи!!!
Поздрави!

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 05 яну 2016, 08:31
от чарли74
Здравейте!Вчера един приятел ми зае неговите дюзи.Сложих ги но двигателя си чука.Теча го оправих.Съмнява ме че може проблема да е от РСМ ,защото преди няколко дена шума изчезна за секунда две.Колата пали от раз ,затова изключвам да е датчик на колянов вал.Двигателят продължава да работи в предварение!

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 05 яну 2016, 13:38
от mi6o
Здрaвей колегa. Провери центровкaтa нa ГНП-то дaли не се е променилa по някaквa причинa. Мaхaш ремъкa нa хидрaвличнaтa помпa, мaхaш и шaйбaтa нa ГНП-то и зaд нея е зъбното колело с aнгренaжния ремък. Имa 3 болтчетa, които седят в овaлни отвори и трябвa дa сa в средaтa нa отворите.
Поздрaви

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 05 яну 2016, 13:53
от чарли74
Помпата ми я смениха онзи ден.Пставяна е по белези.Ако и се губи центровката ,ще пали трудно,а сега пали и по-лесно отпреди.Когато откача буксите на умната дюза,на дебитомера,на авансаторния клапан,нищо не се променя в работата.Когато са свързани същата история.Та затова ме навежда на мисълта ,че нещо с тоците не е наред и мисля да сваля и рсм-а та да видя има ли нещо прецакано ,поне визуално.Ебаси таралясника!!!

Re: Чукане в двигателя

Публикувано: 07 яну 2016, 11:04
от чарли74
Ще кача видео за да видите за какво иде реч.