Страница 1 от 2
Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 09 ное 2015, 13:02
от rosevalley
Здравейте колеги, отдавна форделата не беше създавала ядове, та сега наведнъж. Ескорт Джия / междинка / 1986, карбуратор Вебер 2321, обикновен двукамерен. 1.6, 90 коня. През март една сутрин не щя да задържи оборотите на празен ход и досега никой не можа да усети къде е ключът. Ходих на диагностика, казаха, че проблемът е горивен, някак си закрепиха някакви обороти и си измиха ръцете - явно не им се занимава, така и не намерих сервиз, който да се заеме. Намериха скъсан опръстен на единия жигльор и го смениха, както и една мембрана, после бензинова помпа, но става по-зле. Свещите са в сажди само за десетина километра, ауспухът пуши чернилка при подаване на газ, мирише на неизгорял бензин и качи разхода на 15 на 100 средно. Последно с 10 литра минах 60 километра градско и междуселско, но пак си е много. Свещите са на 5000 км, въздушният филтър и той, автоматичният смукач работи нормално, има си необходимата компресия. След плеяда специалисти поне си пали нормално и държи нормални обороти, понякога ги сваля и вдига рязко. Газ ще реши проблема, но моите кадъни се страхуват. Наясно съм, че си е старо добичето и си иска ново / пак ще е Форд, но Фокус и дизел /, но ако може да се направи нещо ми се ще да опитам. Карбураторът е отварян многократно, почистван, продухван и пр. Ще съм благодарен за вашите мнения.

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 10 ное 2015, 08:37
от fordmaniac
Карбуратора си иска познания, дето повечето съвременни майстори нямат. При черни свещи дори и без газанализатор е ясно, че има преобогатена смес.
Газова уредба би решила много проблеми, но това което описваш с рязка промяна на оборотите не е сигурно че ще се оправи. Обикновенно се слага газ на кола, която работи нормално на бензин.
Иска сериозен преглед на горивната система.
Поздрави
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 10 ное 2015, 08:45
от rosevalley
Благодаря, на същото мнение съм, но и старите майстори, които са изучавали карбуратор в добрите стари техникуми, констатират горивен проблем и не се захващат, в това число са и оторизираните сервизи.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 10 ное 2015, 19:42
от fordmaniac
Ако оторизиран сервиз е Мото Пфое, там няма как да го оправят, задачата им е да са в час с нови коли. Не си писал от къде си, иначе мога да ти оправя колата.
В момента съживявам Фолф I 1.1 '80 г карбуратор, отказвали са му навсякъде.
Да не говорим, че личните ни коли са Ескорти с карбуратори.
Поздрави
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 10 ное 2015, 23:26
от OgiDogi
rosevalley написа:... Свещите са в сажди само за десетина километра, ауспухът пуши чернилка при подаване на газ, мирише на неизгорял бензин и качи разхода на 15 на 100 средно...
Някой майстор да си направи труда да провери, дали в поплавъка не се бълника бензин?
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 11 ное 2015, 12:10
от rosevalley
От Карлово съм, започнах да чета литература по въпроса преди да извикам Неволята. А поплавъкът е здрав, първо това проверихме. Последно се захвана един даскал по ДВГ, до тук поне не става по-зле, но и напредък никакъв. Относно сервизите даже и този на Ицо Форда от Пловдив отказа - стара била колата.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 11 ное 2015, 19:40
от OgiDogi
rosevalley написа:От Карлово съм, започнах да чета литература по въпроса преди да извикам Неволята. А поплавъкът е здрав, първо това проверихме. Последно се захвана един даскал по ДВГ, до тук поне не става по-зле, но и напредък никакъв. Относно сервизите даже и този на Ицо Форда от Пловдив отказа - стара била колата.
Щом поплавъкът е здрав, а колата продължава да се дави от гориво, проверяваш иглата, която поплавъкът натиска и затваря притока на гориво - може да е заседнала/крива или ако има уплътнение, да е скъсано. Идва ми на ум и вариант за скъсана гарнитура на капака, от която да прелива, ама пак е свързано с нивото и положението на поплавъка (не пречи профилактично да намалите малко нивото).
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 12 ное 2015, 12:22
от rosevalley
И това е в ред, просто загадка, с цел ограничаване на горивото единият жигльор беше временно изолиран, но ефект нямаше. Няма и задавяне, върви като нова, мърка, но много яде и цапа.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 12 ное 2015, 17:39
от OgiDogi
rosevalley написа:И това е в ред, просто загадка, с цел ограничаване на горивото единият жигльор беше временно изолиран, но ефект нямаше. Няма и задавяне, върви като нова, мърка, но много яде и цапа.
Тогава - карбуратора на масата, подсушаваш и със спринцовка почваш да наливаш в камерата. Намокри ли около дросела преди да си напълнил камерата - има пукнатина и тръгваш да си търсиш друг.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 12 ное 2015, 19:44
от rosevalley
И това ми се е приисквало - до го сложа на масата и да опитам, явно причината е там, но не олива отникъде. Иначе fordmaniac добре предлага ремонт, за което благодаря, ама ми е далече. През лятото често посещавам Истанбул с туристи и намерих нов карбуратор, същия номер 2321, но като го сравнявам със снимките от моя ми изглежда по-различен. 300 лири е, към 190 лева.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 15 ное 2015, 19:42
от rosevalley
За пореден път отворихме карба - гарнитури, жигльори, мембрани, игла - настройки по книга, проверки за течове и т.н. И пак пуши. Иначе върви като нова. Явно е преобогатена смес, но откъде? По околните морги в широк радиус няма такива карбуратори, плащам и за точна диагностика и мнение.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 15 ное 2015, 20:01
от HACKO
Иглата какво, сменихте ли я (откъде ли изобщо ще намерите)? Иглата не затваря добре и препълва карбуратора и оттам богатата смес. Вместо да даваш 190лв за карбуратор (луда работа), по-добре си сложи една най-обикновенна газова уредба. Така "с един куршум ще убиеш два заека", хем колата ще тръгне да върви, хем цената за километър ще ти падне наполовина. Не слушай жените (това не е тяхна работа), като видят колко е евтино ще им мине, а като не искат да ходят с такси!
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 15 ное 2015, 21:12
от lubomirov89
Извинявам се, ама да не отварям нова тема, някой знае ли това платно за какво отговаря, каква му е функцията

(най в ляво) на карборатора стои точно до ускорителната помпа.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 15 ное 2015, 22:09
от HACKO
Това платно (да го наречем триъгълно за яснота) служи да отвори смукача малко след като запали за да не се удави мотора.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 15 ное 2015, 22:25
от lubomirov89
Ясно! вече ми е ясно защо като запаля колата студена почва да се дави от бензин и защо платното беше напоено с бензин. Благодаря Наско !
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 15 ное 2015, 22:29
от HACKO
Ако си с ръчен смукач, като запали просто връщаш леко смукача и готово, ако обаче си с автоматичен ще трябва да го оправиш.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 16 ное 2015, 06:51
от lubomirov89
Насе с автоматичен съм. Ще търся такова платно .
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 16 ное 2015, 08:47
от fordmaniac
rosevalley написа:И това ми се е приисквало - до го сложа на масата и да опитам, явно причината е там, но не олива отникъде. Иначе fordmaniac добре предлага ремонт, за което благодаря, ама ми е далече. През лятото често посещавам Истанбул с туристи и намерих нов карбуратор, същия номер 2321, но като го сравнявам със снимките от моя ми изглежда по-различен. 300 лири е, към 190 лева.
При 130 км до София или нов карбуратор за 190 лв не знам кое е далече или кое скъпо. Още повече, че дълго каране с преобогатена смес почва да пълни картера с бензин и скоро имах автомобил, който захапа биелни лагери. Та до лятото има време...
Поздрави
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 16 ное 2015, 09:03
от rosevalley
Наско, здравей, преди години дискутирахме наличието на бензин в картера. Сега тази беля. Вчера проверихме иглата - здрава е, запушва нормално, нивото в камерата е 29 / по спецификация /, и всичко друго по книга. Оборотите се повишават и намаляват рязко на празен ход. Аз съм стигнал до идеята за обикновена АГУ или един фокус дизел 2002 - 2004, защото взе и да ми омръзва. Другото е екскурзия до София при fordmaniac. Харесвам си дарака, но всичко си има трайност.
Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6
Публикувано: 16 ное 2015, 09:24
от peigera
Другото е екскурзия до София при fordmaniac.
Изобщо не го мисли а отивай. Човека ще ти я направи и отново ще и се радваш. Ако искаш пак си вземи Фокус ама такива Ескорт-и вече няма и не си заслужава да се погубва заради нещо подобно и поправимо. Малко ще разгърна темата с въпрос какво значи далеч 130км? Преди време ми слагаха газовия инжекцион в Бургас при един от така наречените най добри майстори в града ни (Бургас) който се казва Станимир. Та същия той и целия му екип в продължение на три месеца ходене през ден за реглаж, НЕ МОЖАХА ДА Е СВАЛЯТ ПОД 14/100. Един единствен път отидох до Варна, реголираха ми е, човека като видя настройките на компа се подсмихна, не коментира почти нищо и колата ми свали на 7,5-8/100 газ. С най проста сметка, се оказа, че реглажа в гради ми, ми е излизал солен в сравнение с това да отида до Варна и още след 300км пробег, да си избия пътните и да съм на печалба!