Мондео мк3 - авариен режим
Публикувано: 18 ное 2015, 02:00
Здравейте,
Колата е форд мондео 05' tdci 2.0 и е с познат на всички проблем - влизане в авариен режим и гаснене, обаче четох много теми и при моята се случват неща които не видях в други теми, затова реших все пак да питам.Да започна с това, че колата няма повишен разход на гориво, лети като самолет и е на реални 180к. Грешката която дава е p0251- контрол A, започнах със смяна на клапанчетата на дюзите,понеже бяха заминали, а и влизаше в авариен при високите обороти.Колата няма нищо общо с вървежа от преди да се сменят, но започна да пуши бяло при студен двигател (предполагам конденз), а на загрят - гъст черен пушек, въпреки че не гори масло(5w30).Изпушва черно само при подаване на газ, аварийния режим разбира се продължава, но вече се случва повечето пъти само да мига лампичката без да изгасва, също така сега влиза в авариен само при обороти от порядъка на 2000-3000, ако се кара над 3к колата е невъзможно да влезе - мъчил съм я доста.Случвало ми се е да влиза в авариен и да гасне, когато е пусната по инерция.Понякога става и нещо странно, угасне ли един път - паля отново, тръгвам не съм стигнал 2000 оборота и отново изгасва, и след като се повтори 3-4 пъти един след друг, колата започва да бучи на 2500-3000 оборота все едно я карам с 200 и ускорява от 0-100 за 20-30 секунди... Почива си 1-2 часа и всичко се оправя.
Имам и проблем с температурата, случва се след като загрее да връща стрелката в движение
Всички консумативи(горивен филтър, водна помпа, термостата за температурата и т.н) са сменени със скъпи.Скъпия термостат за охлаждането на маслото е с развалени оплътнения и предстои да бъде сменен, но той не влияе на температурата на колата доколкото знам.
Клапана на помпата е свалян и няма стружки по него, буквално изглеждаше като нов.
Егр е чистен, и в момента затапен.
Понеже колата е 115к.с 6 скорости, няма дебитомер, та затова майстора ми мисли, че може да е от мап сензора, но аз се чудя дали пък да не купя помпа от някоя автоморга, някакви идеи към какво да се насоча?
Колата е форд мондео 05' tdci 2.0 и е с познат на всички проблем - влизане в авариен режим и гаснене, обаче четох много теми и при моята се случват неща които не видях в други теми, затова реших все пак да питам.Да започна с това, че колата няма повишен разход на гориво, лети като самолет и е на реални 180к. Грешката която дава е p0251- контрол A, започнах със смяна на клапанчетата на дюзите,понеже бяха заминали, а и влизаше в авариен при високите обороти.Колата няма нищо общо с вървежа от преди да се сменят, но започна да пуши бяло при студен двигател (предполагам конденз), а на загрят - гъст черен пушек, въпреки че не гори масло(5w30).Изпушва черно само при подаване на газ, аварийния режим разбира се продължава, но вече се случва повечето пъти само да мига лампичката без да изгасва, също така сега влиза в авариен само при обороти от порядъка на 2000-3000, ако се кара над 3к колата е невъзможно да влезе - мъчил съм я доста.Случвало ми се е да влиза в авариен и да гасне, когато е пусната по инерция.Понякога става и нещо странно, угасне ли един път - паля отново, тръгвам не съм стигнал 2000 оборота и отново изгасва, и след като се повтори 3-4 пъти един след друг, колата започва да бучи на 2500-3000 оборота все едно я карам с 200 и ускорява от 0-100 за 20-30 секунди... Почива си 1-2 часа и всичко се оправя.
Имам и проблем с температурата, случва се след като загрее да връща стрелката в движение
Всички консумативи(горивен филтър, водна помпа, термостата за температурата и т.н) са сменени със скъпи.Скъпия термостат за охлаждането на маслото е с развалени оплътнения и предстои да бъде сменен, но той не влияе на температурата на колата доколкото знам.
Клапана на помпата е свалян и няма стружки по него, буквално изглеждаше като нов.
Егр е чистен, и в момента затапен.
Понеже колата е 115к.с 6 скорости, няма дебитомер, та затова майстора ми мисли, че може да е от мап сензора, но аз се чудя дали пък да не купя помпа от някоя автоморга, някакви идеи към какво да се насоча?