Проблем с мощността и харченето след облсужване !?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с мощността и харченето след облсужване !?

Мнение от Yovchev » 26 дек 2006, 18:10

Здравейте колеги,
Имам голям проблем с моето возило. миналия месец ходим до МП за смяна на масло, маслен филтър, възушен и горивен.. Дотук добре, но сега по празниците пътувах повече и забялязах, че на 4-та и 5-та хич го нама горкото.. едвам изпреварвам дори :cry:
На всичкото отгоре гогато подавам газ колата запова да се мъчи , да вибрира повече и едвам отлепя нагоре.. например: Карам на 5-та със 110 натискам педала на газта, натискам още и още и .. до последно .. и чак след 10-15 секунди се усеща леко повишаване на скоростта..
Помислих, че съм случил на кофти нафта.. но се оказа , че не е от нафтата :( .
Оказа се, че извънградско ми харчи 7/100, а градско над 10 :shock:
Вече се замислям дали ми бачка турбото , както трябва .. над 3000 оборота в момента ми е почти непостижимо..

Къде може да е проблема .. не ми се вярва да е от обслужването.. ама знам ли .

Посъвечтайте ме какво да правя.. диагностика , къде.. сервиз .. или... ?

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 26 дек 2006, 22:08

Според мен обратно в МП с документите за сменените консумативи и...... няма да е лесно, но се жалваш докато ти обърнат внимание..... стига да си сигурен, че преди това всичко си е било ОК.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 26 дек 2006, 23:00

Преди правила ли ги е тези проблеми или изведнъж се появиха? Нещо като запушено гърне или катализатор ми звучи, щом не можеш да вдигаш обортите... а недей си Боже да е турбото :shock:
Изображение

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 27 дек 2006, 09:17

Ами на тези от МП иди им докажи, че след това е взела да прави проблеми.. просто си мисля, че там нама начин..

Ами намаше ги тея проблеми преди. Харчеше ми 5,6/100 извънградски и 7,5/100 градско, което мисля , че е нормално.
Аз не разбирам много от дизелови двигатели.. от година и половина карам дизел (преди карах Фиеста 1.4 карбуратор).

Гарнитурата на клапаните ми от доста време е леко влажна. Сега забелязвам, че една тръба е взема да ми се омаслява много. Намира се малко по отзад и отива при клапаните. Довечера ще я снимам, че не мога да обясня.
Задното гърне ми е малко поизгнило на външен вид.. но дали е запушено..незнам. Чудя се може ли да е от горивния филтър ?

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

МОЩНОСТ

Мнение от tata1971 » 27 дек 2006, 10:00

Както пишеш мисля че не ти достига гориво при номиналните обороти.
Причината може и да е в горивния филтър или някъде да нямаш теч на гориво.При всички случаи мисля че имаш недостиг на гориво.Имаше един такъв случай на кораба и се оправи с измиване на горивните филтри и след това се върна мощноста.
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 27 дек 2006, 20:36

Ако накой може да ме посъветва къде да отида в София да ми "измият" горивния филтър нека сподели, че в събота пак ще пътувам към 600км и ми се искаше да видя дали ще има разлика.

Днес пробвах колата на една по- права отсечка с "мръсна" газ, на ниските редавки не се усеща спадане на мощността, странно :shock:

Ето снимка.. накой може ли да ми каже каква е тая тръба(маркуч) дето ми се е омазала с масло в долния си край (ограденото в червено) ?
Прикачени файлове
ОК.JPG

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 27 дек 2006, 21:48

Ами това ти е отдушника на картерните газове. Вкарва ги през турбото за доизгаряне. Това, че е толкова омаслен ........ незнам.... не е добре, а май и турбото ти е цялото в масло.... поне така ми се струва от снимката. Я огледай по-внимателно дали турбото не омазнява маркуча.

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 27 дек 2006, 22:00

Jinxy, мерси за разяснението.
Малко ми е трудно да различа от къде почва и къде свършва турбото.. (както казах, отскоро съм с дизел)
Ето още една снимка, имам чувство, че от връзката която съм посочил "излиза" малко и се олива надолу. Тези от МП са ми напълнили масло малко над "мах" на щеката, възможно ли е това да е причината ?
Прикачени файлове
OK2.JPG

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 27 дек 2006, 22:13

Ами точно при стрелката е турбото. Твоя двигател не е точно като моя ( няма интеркулер ), но при мен проблема с това омасляване се реши като уплътних малкото ( около 6мм ) маркуче излизащо от турбото и утиващо мисля към клапана за изпускане на налягането. Най-добре е да се почисти добре омазненото и да се види откъде точно изпуска...... тогава ще е по-лесно да намерим проблема и съответно решението му. От това че има повече от нужното количество масло ....... да може да изхвърля, но се съмнявам това да става точно от там. Почисти и кажи точно от къде маже.

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

мощност

Мнение от tata1971 » 27 дек 2006, 23:13

Дадох за пример корабен двигател-идеята ми беше да помогна.Надали твоя горивен филтър се измива.По принцип би трябвало да има груб и фин филтър.Гледал съм на РОВЪР -до задната гума е единия и в двигателния отсек другия.Като гледам снимките това омасляване идва от маркучето за изсмукване на картерните пари-факта че се е омаслило не означава ли че там вече няма подналягане а оттам че и турбото може би не работи както трябва?
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 28 дек 2006, 00:31

tata1971, не съм те разбрал много правилно :) мислех , че на Скорпиото му казваш "кораба" :oops:

Преди малко слезнах до колата да проверя гадното маркучле за колекторните газове.
Имам чувството , че по него се стича масло кък търбото, възможно ли е това? Kaто го побутнах и той излезе и вътре имаше масло :( , май трябва да има само въздух там?
Другото: Тоя маркуч направо си хлопа долу на връзката, не трябва ли да има накаква скоба или нещо такова ?

Утре след работа мисля да отскоча до накой сервиз, да видим какво ще ми кажат, само някой ако може да ми каже как да разпозная ГНП-то какво ми е Lucas или Bosch ?
Прикачени файлове
OK5.JPG
По тази снимка дали може да се познае каква е помпата?
OK4.JPG
Това е като извадих маркуча
OK3.jpg
Направо си хлопа в другия !?

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: МОЩНОСТ

Мнение от snaiperisto » 28 дек 2006, 01:42

tata1971 написа:Както пишеш мисля че не ти достига гориво при номиналните обороти.
Причината може и да е в горивния филтър или някъде да нямаш теч на гориво.При всички случаи мисля че имаш недостиг на гориво.Имаше един такъв случай на кораба и се оправи с измиване на горивните филтри и след това се върна мощноста.

Кои са горивните филтрИ , че аз знам само за един? Питам щото имам абсолютно същия проблем.

Преди ми се случи същото и проблема беше : запушен катализатор , ама сега не знам кво да мисля ?
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МОЩНОСТ

Мнение от Yovchev » 28 дек 2006, 09:06

Къде да отида да ми проверят катализатора дали е запушен ? Днес след работа мога да отскоча ..само кажете къде.. плс

п.с Днес ходих да търся тоя сервиз на в пресечките на Житница,, обиколих всички пресечки в околността.. само един сервиз за Ситроен намерих :( и мнооого дупки :(

Edit: Намерих го ! Утре сутрин ще карам Ескорта на диагностика.

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

двигател

Мнение от tata1971 » 28 дек 2006, 17:32

ПРИЧИНИ ДВИГАТЕЛЯ ДА НЕ РАЗВИВА ПЪЛНАТА СИ МОЩНОСТ
1 Горивния филтър е замърсен/горивопроводите са замърсени разхлабени или повредени
2 Дюзите са неизправни
3 Топлинна хлабина или неизправен клапан
4 Горивната помпа е разрегулирана или неизправна
Относно свирене или свистене в двигателя -може и да са от разхерметизирана вакумна система.
Дано съм ти бил полезен.
Наесен с песен в К1.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 28 дек 2006, 18:36

Помпата ти е Лукас - доколкото виждам от снимката. Дори съм сигурен. И моята е същата. Относно филтрите - само един е. Големия горивен филтър монтиран на двигателя. Ако са ти върнали стария горивен филтър си заслужава просто за проба да смениш новия със стария стария. Така ще отдадне възможността да са объркали филтъра при смяната. Аз те съветвам да пробваш - ти си реши. Останалото - дюзи, реглажи на помпи....... е много по-скъпо и трудоемко. Обикновено се проверяват първо горивния и въздушния филтър. При ннамокрен въздушен филтър се получават същите проблеми от недостиг на въздух. Просто информативно......

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 28 дек 2006, 19:07

За жалост нищо не ми върнаха от МП.
Те без малко да ми сложат 5W30(синтетиката). Питам аз защо това масло са писали за слагане на ескорта(както и накой гарнитури са ми за смяна).. оня започна да обаснява, че намало да имам проблеми дори и на 6000-7000 оборота :roll: .. след като му казах, че надали накога ще мина 4500 той ме изгледа странно.. "уфф, то това да не е дизел?" - :evil: :evil: :evil:

Един познат ми каза, че при повече масло в двигателя.. го изхвърля към ауспуха и запушва катализатора..
Утре ще мина диагностика в Lucas Service и ще мина и през ЕМК33 за катализатора да го тестват.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 28 дек 2006, 21:59

Забравих да ти кажа че моята е с фабричен резонатор... т.е. фабрично няма катализатор. Вмос е от Италия. Е твоята е и с една година по-нова... Но да знаеш че катализатора не се запушва отведнъж... колата започва малко по малко да се задъхва и чак тогава се стига до тоталното спъване в което си ти..... По повод на маслото.... 5W30 е супер добро масло но не е за нашите коли.... за нас навсякъде пише 10W40 и то за Дизел ( в него има специални добавки за почистване на мотора от сажди и други нагари и отлагания ). Само да добавя ( не си спомням дали ти казах вече ) горивните филтри не се почистват - те се сменят. На маркуча от снимката задължително трябва да има скоби и от двете страни. Ако няма си сложи.

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 29 дек 2006, 18:26

Така, днес пообиколих:

1. Lucas Service - 42 лв
- Диагностика на двигателя
- Смяна на едни напукани маркучлета (м/у цилиндрите) Незнам за какво са точно.
- Продухване на дюзите
- Почистване на разпръсквачите

Резултат: Добра компресия на двигателя (около 30), леко подобряване на мощността, изчезнаха вибрациите при 1800-2000 оборота.

2. ЕМК-33 - 0 лв - засега
- катализатор има! и се намира на най- шибаното мясно.. точно под турбото.. Беше много късно днес, утре в 9 сутринта първата работа ще е да изтърбушим катализатора (25-30лв)

Ще пиша какъв е резултата като се върна след празниците, хем и да я тествам малко.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 29 дек 2006, 21:27

Така и така си тръгнал да тровиш ката. Не го изтърбушвай, смени го с резонатор, има едни Bosal гърнета резонаторни, разликата е драстична.

Не мога да помогна за дизел, щото грам идея си нямам за какво става въпрос, но много ми намирисва на калпав въздушен филтър или калпава нафта. Иначе просто няма логика. Приятели и колеги казват че Мото Пфое много са се скапали в услугите, но не може да са "чак такива кретени". Аз последно попаднах на такава ужасна газ от Shell Ямбол че едва минах 280 км с 23 литра (а вътре имаше още малко), няма просто такъв разход/100км. Не можах да вдигна повече от 150 и сега с Опет газ е направо нова кола. А и ужасно бързо пълнеше, но това са си мои проблеми, аз да се оплача.

Но не изтърбушвай гърнето просто така. Виж дали можеш да намериш читав резонатор, че е важна част струва от 30 до 40 лв. [/b]
Изображение Изображение

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 01 яну 2007, 00:29

Избушиш ли катализатора , колата ти ще стане "куршум".
...дрън-дрън...мноо важно...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта