Страница 1 от 2

Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 01 апр 2016, 22:55
от anaxos
Здравейте, имам въпрос. От вчера с един майстор опитвам да сменим ангренажа на Форд Фокус 1.6 2001 година. Имам няколко въпроса.
Първи, тъй като резбата на коляновия вал (за болта) е отишла и няма как да се навие контрата, има ли друг начин да се извърши тази операция.
Второ, въртим първият цилиндър в горна мъртва точка, но не знаем, как трябва да бъдат завъртяни горните два вала, вярно че направихме няколко белега, но след като сложим ремъка, системата не иска да превърт и спира. Единствено завърта когато всички клапани са отворени, но тогава шумът и тресенето при запалена кола са като при трактор, та ме съмнява че има нещо гнило в цялата работа.
Ако някой би могъл да даде съвет, защото знам, че тази работа с центровката си е доста фина, ще бъда много благодарен.

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 01 апр 2016, 23:07
от essex
Така както го описваш, сигурно вече са ударени клапаните, по-добре кажи на човека че като не разбира, да не пипа. Взимай си колата и му кажи че след ремонта трябва да ти осребри касовата бележка от ремонта който той ти е създал. mechanic-smile

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 01 апр 2016, 23:15
от anaxos
Лошото е че съм в Козлодуй, а тук много много сервизи няма. Нямам на идея какво може да се направи, ако наистина е станало това нещо.

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 02 апр 2016, 08:12
от fordmaniac
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B6#p406279
Описал съм случки и други се похвалиха. Особенно е зацепването и не става без знания. А тва с белязки и ...
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B6#p484622
Лошо за добрия иначе мотор. Ама си далече..
Поздрави

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 02 апр 2016, 12:48
от essex
Да я качва на нещо и при теб, според мен е най-добрия вариант.
Колега Anaxos само ще кажа че Fordmaniac познава тези коли като двете си ръце и знае какво и как да пипне :twistednew:
И какъв е тоя кух майстор дето директно ще пали след смяната на ангренажа, първо се превърта коляновия вал на ръка и така се разбира дали ще удари клапаните, точно 1 минута отнема за да разбереш :D:

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 02 апр 2016, 13:35
от bobiraio
Важното е да се вземат парите... в Бг е така.

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 02 апр 2016, 14:56
от anaxos
Kолега #essex някъде да съм казал, че са запалили колата, преди да превъртят на ръка ремъка ?
Няма такова нещо, в едното положение не искаше да завърти оборот и откачихме ремъка и отново правихме реглаж. След като завъртя на ръка, запалихме колата.
Но проблема, идва от бобината в момента, днес даде грешка, че липсва възпламеняване в 4-ти цилиндър. Замерихме я и единствено там имаше проблем. Поръчахме друга, днес ще я сменяме и ще пиша. Надявам се проблема да е само в бобината.
Благодаря за отговорите :) Иначе ако имам път към София бих отишъл при #Fordmaniac да я види и чуе.

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 03 апр 2016, 15:11
от essex
Така ми се е сторило може би :)
anaxos написа: Единствено завърта когато всички клапани са отворени, но тогава шумът и тресенето при запалена кола са като при трактор, та ме съмнява че има нещо гнило в цялата работа.
Махаш капак на калапаните и отдясната страна на 2-та разпределителни валове има прорези, там се вкарва инструмент за да се контрират валовете, внимавай да не тръгнеш да въртиш и да потрошиш валовете.
http://pics.data.bg/albums/39658/%D0%B0 ... 819_185837
След което въртиш коляновия вал посока часовниковата стрелка, слагаш шаибата за пистовия ремък и на нея трябва да има 2 белега, първия го подминаваш и слагаш на втория , слагаш ангренажния ремък стягаш и превърташ след което пак гледаш дали е на белези на разпределителните валове и на коляновия вал на шабатана пистовия ремък на втория белег. Нямам снимки сега на коляновия вал, ако нещо греша моля да ме редактирате :)

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 03 апр 2016, 22:27
от cvetan.cenkov
И на коляновия вал има отвор за застопоряване.На него няма белези.По добре закараи колата на човек които знае как се зацепва ремъка а не си правете самодейни спектакли.И двата вала се застопоряват със инструмент.Без да имаш тези инструменти не можеш да го зацепиш защото н а вала няма шпонка и колкото и белези да слагаш по тези белези ще слажиш шайбата но не и вала

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 06 апр 2016, 01:17
от anaxos
Благодаря за отговорите.
Май , essex се оказа прав.Новата бобина не свърши работа.Оказаха се проблемни клапаните на 4-ти цилиндър.Карах я 450км с три цилиндъра .
На всичко отгоре отказа и газовата уредба.Абе каръшка му работа

Сега съм я закарал на друг майстор и умуваме дали да купим друга глава с клапаните или да ремонтираме старата.
Само проблеми, дано се решат,че без кола е кофти.

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 06 апр 2016, 08:46
от Didibao
Ремонт поне, ще знаеш какво ще слагаш, иначе бях сигурн какво е станало.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 07 апр 2016, 11:23
от essex
Съжалявам че излезнах прав, но така както го описа, ми стана ясно че човека не си разбира от работата.
Както каза колегата Didibao , по добре е да си отремонтираш своята глава, нещата не са страшни, сваляш главата, караш я на специалист който само с отремонтиране на глави се занимава !!! сменя клапаните,сменя гумичките на клапаните, водачите ако има нужда и едно шлаифане. Слагаш главата с нова гарнитура и този път ако не се сгреши центровката, ще си доволен smileys-car-driving

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 07 апр 2016, 19:55
от aspasia
Главата се оправя и на мене като ми сменяха сегментите удариха 4 клапана щото не знаеха как да зацепят двигателя смениха ги но пак не зацепиха двигателя правилно и вторият път други 4 клапана удариха буталото. Смениха и тези клапани зацепиха двигателя ама оборотите играеха и отидох при друг майстор оказа че съм си карал една година с един прескочил зъб. Направиха ми точното зацепване и се оправиха нещата! Ако не ти е крива много главата сменяй клапаните шлайф ако се налага и нови болтове и гарнитура!

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 08 апр 2016, 19:18
от ANGEL4O
можем ли да хванем неправилно зацепен ангренажен ремък прескочил дори и с един зъб с някаква диагностика ,без сваляне капака на клапаните и поставяне на шината във валовете и превъртане на коляновия вал в гмт на първи цилиндър

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 08 апр 2016, 19:42
от ЯЛТА
ANGEL4O написа:можем ли да хванем неправилно зацепен ангренажен ремък прескочил дори и с един зъб с някаква диагностика ,без сваляне капака на клапаните и поставяне на шината във валовете и превъртане на коляновия вал в гмт на първи цилиндър
Не.

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 08 апр 2016, 19:53
от aspasia
ANGEL4O написа:можем ли да хванем неправилно зацепен ангренажен ремък прескочил дори и с един зъб с някаква диагностика ,без сваляне капака на клапаните и поставяне на шината във валовете и превъртане на коляновия вал в гмт на първи цилиндър
Не, на две диагностики ходих всичко показваше че е в норма!

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 08 апр 2016, 21:31
от ANGEL4O
колега имам същия проблем с оборотите всичко е прегледано да некажа и сменено само зацепването на ангренажа не е проверявано,може ли да ми кажеш какво е било поведението на автомобила освем неравномерните обороти дали се форсира и върви добре защото на мен само оборотите са ми проблемни по скоро дразнещи защото мотора претриса без да гасне ,иначе си върви добре

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 08 апр 2016, 21:34
от ANGEL4O
aspasia написа:Главата се оправя и на мене като ми сменяха сегментите удариха 4 клапана щото не знаеха как да зацепят двигателя смениха ги но пак не зацепиха двигателя правилно и вторият път други 4 клапана удариха буталото. Смениха и тези клапани зацепиха двигателя ама оборотите играеха и отидох при друг майстор оказа че съм си карал една година с един прескочил зъб. Направиха ми точното зацепване и се оправиха нещата! Ако не ти е крива много главата сменяй клапаните шлайф ако се налага и нови болтове и гарнитура!
колега имам същия проблем с оборотите всичко е прегледано да некажа и сменено само зацепването на ангренажа не е проверявано,може ли да ми кажеш какво е било поведението на автомобила освем неравномерните обороти дали се форсира и върви добре защото на мен само оборотите са ми проблемни по скоро дразнещи защото мотора претриса без да гасне ,иначе си върви добре

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 09 апр 2016, 19:25
от aspasia
ANGEL4O написа:
aspasia написа:Главата се оправя и на мене като ми сменяха сегментите удариха 4 клапана щото не знаеха как да зацепят двигателя смениха ги но пак не зацепиха двигателя правилно и вторият път други 4 клапана удариха буталото. Смениха и тези клапани зацепиха двигателя ама оборотите играеха и отидох при друг майстор оказа че съм си карал една година с един прескочил зъб. Направиха ми точното зацепване и се оправиха нещата! Ако не ти е крива много главата сменяй клапаните шлайф ако се налага и нови болтове и гарнитура!
колега имам същия проблем с оборотите всичко е прегледано да некажа и сменено само зацепването на ангренажа не е проверявано,може ли да ми кажеш какво е било поведението на автомобила освем неравномерните обороти дали се форсира и върви добре защото на мен само оборотите са ми проблемни по скоро дразнещи защото мотора претриса без да гасне ,иначе си върви добре
Не се форсираше нямаше мощност повечко трябваше да се настъпва педала за да върви разхода беше малко завишен. Като изключех от скорост оборотите падаха до 300-400 после пак на 800 и така постоянно и така си карах една година докато не откриха проблема.

Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6

Публикувано: 11 апр 2016, 23:08
от cvetan.cenkov
Ако не е зацепен ремака правилно на диагностиката би трябвало да излезне грешка несъответствие секция 1 и секция 2 на газоразпределение.На ауди а3 го показва на диагнастиката