Отново прословутия EGR-клапан

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
milenium3
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 фев 2016, 18:29
Местоположение: София
Status: Извън линия

Отново прословутия EGR-клапан

Мнение от milenium3 » 06 май 2016, 19:07

Драмата е следната:
моят прекрасен C-max 1.6 109к.с, 2004, който притежавам от няколко месеца, е прекрасен автомобил и съм изключително доволна от покупката, но... Имаше сериозни проблеми с мощността - като подадеш газ от място, муцуната първо забива, оборотите падат и чак след няколко секунди се сеща, че трябва да набере. Като съм първа на светофара, много ме псуват. :D Освен това имаше и стабилно количество черна пушилка. Първият майстор каза дебитомер. Даде ми каталожен номер на дебитомер в Мегапартс, отидох, купих го, смених го - пушекът изчезна, имаше ряз, реших, че проблемът е приключил. Карах 30км, светна чек на двигателя, даде надпис на борд-компютъра, че има грешка в двигателя и влезе в авариен режим. Нов майстор - този дебитомер не бил за мен. Върнах го, сложих си стария, вече не дава грешка на дебитомера, но продължава да седи грешка на EGR-клапана. Свалиха го, изчистиха го, слагат го, колата работи 20-30 мин, отново дава грешка и влиза в авариен режим. Клапанът не е само механичен, а и електронен. От там идва драмата, че не можело да се изолира, защото трябва да се прави и софтуерна настройка. Майсторът каза, че ще търси втора употреба, но засега резултат няма. Най-евтиният нов, който намерих е 320лв. Чудя се как да процедирам.
Да търся ли човек, който може да го изолира софтуерно или да карам на сигурно с нов? И най-голямата ми чуденка е дали този клапан оказва сериозно влияние върху разхода? Защото колата и градско, и извънградско категорично отказва да свали разхода под 8. За градско бива, но ми се струва ненормално да не сваля разхода на извънградско. Държи го твърдо на 8 и това е, като това се случваше, докато не влизаше в авариен режим.
Ще съм благодарна на мнения и препоръки. :)

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Отново прословутия EGR-клапан

Мнение от BIGFORDFAN » 07 май 2016, 10:53

Взимай нов клапан, 320лв даже е добра цена, всяка кола си иска своето. Дано само да е правилна "диагнозата", защото надали е само EGR, ако е само той сменяш с нов и се возиш.

Sent from my Lenovo

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Отново прословутия EGR-клапан

Мнение от fordmaniac » 07 май 2016, 11:04

320 е най-евтиния... Що си мислиш, че "добрата цена" ще е като истинска после колата?
Възтановяване за да е както трябва е с добри или по скоро оригинални части, а баш на новите ЕГР с датчик позиция разни ментета не вършат работа. Още повече, че става въпрос за коли на години с повишено вече съдържание на сажди и маслени пари в изпускателния тракт. Там дори и нов оригинален се е случвало да не изкара много време.
Варианта, доказан е премахване софтуерно и хардуерно, за да има нормална кола, другото е имитации.
Поздрави

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Отново прословутия EGR-клапан

Мнение от men1977 » 07 май 2016, 12:47

Здр.,аз също съм на мнение,че само ще се набутваш с нови части и ефекта ще е временен.Фордманяка е абсолютно прав,като се изкорени на 100% раковото образование наречено ЕГР, колицата ще литне и разхода ще се нормализира ;):

milenium3
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 фев 2016, 18:29
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Отново прословутия EGR-клапан

Мнение от milenium3 » 07 май 2016, 20:32

Благодаря за мненията!
А имате ли идея къде мога да го закарам, за да го изолират софтуерно? Защото самото затапване е лесно, но въпросът е къде да я пипнат софтуерно, така че да е сигурно. ;)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Отново прословутия EGR-клапан

Мнение от fordmaniac » 08 май 2016, 09:09


Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 127 госта