Страница 1 от 2
Нещо не е както трябва
Публикувано: 03 яну 2007, 19:35
от methodboy
За горивния филтър си говорихме, но пак не е както трябва цялата картинка. Сутрин прави магарии (Mondeo TDI`94 дизел). Пали от четвърт оборот но държи много ниски обороти за около 10-тина секунди. Трябва да и се помага с педала на газта. Вече съм сигурен че не е от филтъра, изключвам компресия зашото не върти много, изключвам и подгрев понеже след като си захапе нормалните обороти няма грижи дори и след 7-8 часа. Мисля си за гълтане на въздух. На четвърти цилиндър тапата за неизгорялата нафта която се връща в резервара я няма а някои тапанар е набил клечка (имаше такава тема за 1.6 дизел някъде). Другото ми предположение е щуцера на горивния филтър, понеже много лесно излиза единия докато другия се отказах да го вадя при смяната на горивния филтър. Трето предположение боклук от стария филтър да е задръстил нещо. Изключвам клапана на помпата понеже си цъка както. Давайте акъли. Предварително глагодаря.
Re: Нещо не е както трябва
Публикувано: 03 яну 2007, 22:18
от diesel1.6
ako e въздух, проблемът трябва д аизчезне веднага след леко форсиране за секунда-две. а и няма да пали лесно. вероятно е има нещо с неработещ авансатор/обогатител - каквото има на мондеото
Публикувано: 03 яну 2007, 23:03
от bobios
при мен е сащтото и модела и проблема и е от обогатитела. Тои се задеиства от жило кото се намира под термостата това регира на топлината на охладителната течност такова става и от фрнски ажтомобил ''дизел'' че инече ново само оригинална част и означава130лв. Аз утре имам оговорка да го сменя
Публикувано: 04 яну 2007, 03:32
от mistyrain
при мен го има същото само че ако е студено го прави това нещо Ford Escort 1.8 TDi
Публикувано: 04 яну 2007, 10:10
от Drake
Да, и на моя 1.8Д като стана студено почна да го прави... Е, не за 10 секунди, а за 2-3.
За съжаление обаче нищо не вдянах от обяснението на bobios. При студен старт температурата на охладителната течност е теоретически равна на околната, така че не виждам как това жило може да реагира на нея. Освен това, извинявам се за глупавия въпрос, ама дизелите имат ли обогатител?
Публикувано: 04 яну 2007, 11:07
от efico
Явно повечето сме така... И при мен са много ниски когато е по-студено за наколко секунди, а корекцията на оборотите при студено ми работи (вдигат се около 1000 след изв. време). Но имам следните наблюдения: всеки път когато запаля независимо дали е топъл или студен дв-ля след няколко сек. се чува "цъкане" на някакво реле и оборотите леко се вдигат съответно осветлението леко се засилва(т.е. отпада мощен ел. консуматор). Релето за подгряване го изключвам, защото го чакам да изключи преди да завъртя, остава нещо свързано със зареждането на акумулатора.
цъкане
Публикувано: 04 яну 2007, 13:44
от tata1971
Това цъкане е от релето за накалните свещи.Като изгасне лампичката за подгрева и стартираш Д. релето задържа няколко секунди още включени накалните свещи/дизел е това/ и след изкл.
Публикувано: 04 яну 2007, 16:44
от Пламен_Plamen
Здравейте,за първи път съм във форума и искам да допълня колегата.
При паленето на двигателя подгряващите свещи отново се включват за 7-10с.Това е големимият консуматор ,който се изключва...
При студено време и аз/ЕСКОРТ1,8D/леко вдигам оборотите с педала ,за да запаля успешно.
Публикувано: 04 яну 2007, 18:03
от bobsan81
карам ескорт 96 година и ми прави същия номер когато е студено подгрявам и започвам да паля малко преди релето да изключи а не когато ми загасне лампата на таблото. Двигателя пали почти от четвърт но даржи около 500 оборота след което подавам гас и го даржа на околко 1500 оборота за 2-3 секунди и проблема се оправя. Не че не мога да карам така но все пак ако някой знае точно какъв е проблема ще му бъда благодарен ако отговори
Публикувано: 04 яну 2007, 18:39
от methodboy
Да но при мен го прави само при първия старт. След 7 часа я пробвах пали без грешка. А и при този първи старт педала на газта е до дупка за да държи 300-400 оборота. През тия 10-тина секунди не може да се форсира затова си мисля че е въздух. Утре вземам пари и мисля да я закарам на сервиз, само не зная как ще констатират проблема като колата работи перфектно след като я запаля веднъж.
Публикувано: 04 яну 2007, 18:59
от bobsan81
абсолютно същия проблем е и при мене. След като поработи малко и я загася а после я запаля отново проблема изчезва и си работи без проблеми
Публикувано: 05 яну 2007, 22:36
от bobios
bobios написа:при мен е същото и модела и проблема и е от обогатитела. Той се задейства от жило което се намира под термостата това реагира на топлината на охладителната течност такова става и от френски автомобил ''дизел'', че иначе ново само оригинална част и означава130лв. Аз утре имам уговорка да го сменя
Оказа се
, че нестава от френско
Drake написа:Да, и на моя 1.8Д като стана студено почна да го прави... Е, не за 10 секунди, а за 2-3.
За съжаление обаче нищо не вдянах от обяснението на bobios. При студен старт температурата на охладителната течност е теоретически равна на околната, така че не виждам как това жило може да реагира на нея. Освен това, извинявам се за глупавия въпрос, ама дизелите имат ли обогатител?
Като е ст
удена жилото стои оп
ънато, като зав
ърти топла вода запо
чва да отпуска жилото
.
Публикувано: 06 яну 2007, 00:13
от Drake
bobios написа:Като е студена жилото стои опънато, като завърти топла вода започва да отпуска жилото.
Все още не разбирам - при работа на двигателя за 10-ина секунди едва ли охладителната течност се стопля дотолкова, че да влияе чак толкова осезаемо на някакво жило. При всички писали дотук проблемът е в първите няколко
секунди след студен старт
Публикувано: 06 яну 2007, 09:29
от methodboy
Все още не разбирам - при работа на двигателя за 10-ина секунди едва ли охладителната течност се стопля дотолкова, че да влияе чак толкова осезаемо на някакво жило. При всички писали дотук проблемът е в първите няколко секунди след студен старт
Правилно само при студен старт, само дето няма смисъл да си чешем езиците с глупости. Нека някой каже как е решил проблема и колко му е струвало.
Публикувано: 06 яну 2007, 11:50
от Jinxy
Четейки написаното дотук виждам, че на всички не ни работи обогатителя.... Имам следната идея. Нали на същото лосче на помпата е закачено и жилото на принудително вдигане на оборотите при включване на климатика ( според колеги и при включване на задна - при мен на задна не реагира ). Та там имаме ел. клапан който пуска вакуум към едно мехче свързано с жилото вдигащо оборотите. Ако някой знае каква е температурата на сработване и на изключване на обогатителя с малко електронока може да се вземе сигнал от датчика за температурата на мотора и да се командва този клапан. Ефекта ще е същия, а цената символична.
Публикувано: 06 яну 2007, 17:55
от methodboy
Пичове днес разгледах това което ми описахте и резултата е има резон в цялата работа но не и при мен. Жилото не е закачено никъде, стига до планката минава през един отвор в нея но не се закача по никакъв начин. И това е така откакто съм я купил. и си мисля че не ми е от там проблема.
Публикувано: 06 яну 2007, 22:19
от Jinxy
Ами ако не е закачено никъде, занчи, че със сигурност не работи - следва, че нямяш стабилни ниски обороти когато колата е студена. Попринцип преминава през планката и има механична стопорка с болт само върху жилото. Настройката е при топъл мотор се оставя около 1 милиметър хлабина между стопорката на жилото и планката на помпата.
Публикувано: 07 яну 2007, 11:45
от Jinxy
Мисля, че имам решение ( поне за себе си ) на проблема с нислите обороти и незадействащия се обогатител.......
Просто ще командвам вакуумния клапан за вдигане на оборотите при пускане на климатика с помощта на едно реле за време ( за около 2 минути - при мен е пре достатъчно за да си влезе мотора в рейим ) и ще се задейства при всяко палене на колата - без значение топла или студена, но пук за 2 минути няма да изгори 1 тон нафта

. Разбира се и климатика ще си командва клапана през друго реленце за да са независими подаваните токове един от друг. Да не говорим че това е система която е нужна преди всичко ( да не кажа и само ) през зимата, а тогава климатика не се ползва ама никак....

. За целта ще са ми нужни 2 микро релета и едно реле за време. Нищо повече.
Дайте и други идеи......
Публикувано: 07 яну 2007, 13:34
от T punchev
Маи само моя обогатител работи!При мен колата пали и заработва на 800 оборота,и след 7,8 секунди като изчезне големия консуматор за които се предполага че е релето за свещите ,двигателя вдига оборотите на 900!Първите 6,7 минути докато достигне някаква твмпература двигателя работи доста шумно,и при достигане на съответната температура рязко започва да работи както трябва(обогатителя се изключва)
Публикувано: 07 яну 2007, 17:44
от Dundee
И при мен работи. При сегашните слаби студове, след като запаля, за 2-3 секунди двигателят работи нестабилно и се тресе, после се стабилизира и оборотите са 850-900, а след като цъкне релето за свещите се вдигат на 1100-1200. След около минута-две почват постепенно да падат.