Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от Vilito » 19 авг 2016, 16:02

Здравейте колеги,
Колата е S-max '06 с двигател Duratec HE 2.0(145кс). Двигателя видимо си работи без проблеми и върви поне за мен добре с приличен разход на горивото. Имам и монтирана ГУ. От време на време ми светва чек енджин с грешка р0171 което си е за бедна смес. Това след разговор с доста хора в бранша си е знайно връзката между грешката и ГУ. Разликата при мен дойде, че на два пъти светна когато двигателя работи на празен ход. От там с газаджията погледнахме компа какво става в реално време (закачихме се на компа за газовото и там четем данните). Установихме, че на бензин времето за работа на третия инжектор клони към нула. На останалите времето е около 2,94мс като от време на време се променя, но рядко за разлика от третият на който времето непрестанно играе между 2,9 и 0,9. До сега опитах с откачане на акумулатора за няколко часа и след това около 60-70км само на бензина. Евентуално да се обучи правилно. Това не даде ефект. Откачих ламбда сондите, и двете, за тест - няма промяна, времето си продължава да играе. Странното ми е, че е само на единият инжектор. Знам, че доста отдавна принципа на работа на компа бе да записва данните в буфер който служи и за останалите системи да четът данните и по тях да се ориентират. Има следната вариация: ако буфера се е прецакал, а компа си подава коректно сигналите към инжекторите. Това обаче няма как сам да го проверя, а може и да бъркам.
Въпросът е: има ли инструмент с който да се "коригира" това време да не играе толкова?

gras
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от gras » 19 авг 2016, 19:57

колега , такъв инстумент няма . времената се коригират от компютъра на колата ... за да си сигурен къде ти е проблема най-добре размени за проба местата на инжекторите (примерно трети го сложи на мястото на втори) , ако грешката ти се запази на трети цилиндър проблема ти е в управлението (компютър) ако се премести - проблем в инжектора. Ако е инжектора с почистване с ултразвук може да се оправи . Провери съпротивлението на инжекторите ...трябва да е еднакво.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от martin1977 » 19 авг 2016, 20:01

Доколкото знам, не може да коригираш времената на бензиновите инжектори. А и вероятно проблема в случая е механичен, едва ли времето на един инжектор ще "избяга" от само себе си. Корекции правят само тунерите чрез ремап или чип, но тогава е мащабно и за всички инжектори. По-запознатите да ме поправят ако греша.

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от Vilito » 19 авг 2016, 21:52

gras написа:колега , такъв инстумент няма . времената се коригират от компютъра на колата ... за да си сигурен къде ти е проблема най-добре размени за проба местата на инжекторите (примерно трети го сложи на мястото на втори) , ако грешката ти се запази на трети цилиндър проблема ти е в управлението (компютър) ако се премести - проблем в инжектора. Ако е инжектора с почистване с ултразвук може да се оправи . Провери съпротивлението на инжекторите ...трябва да е еднакво.
Много благодаря за отговора. Разместването с инжекторите е добра идея. Въпреки, че мислейки логически, инжекторите се управляват аналогово и нямат обратна връзка с компа или поне не директна. Да ме поправи някой ако греша. Мисълта ми е, че компа еднопосочно подава електрически сигнал към инжектора без обратна връзка дали е коректно или не. Сега се сещам и за още един тест. Понеже газовото чете по ОБД-то данните от компа, ще му прекъсна връзката и ще видя как се държи. Ще се консултирам с газаджията дали така ще стане. Почивните дни ще се тества.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от specialista » 25 авг 2016, 13:49

Обратната връзка е датчика на колянов вал,сондата.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от Vilito » 25 авг 2016, 19:33

specialista написа:Обратната връзка е датчика на колянов вал,сондата.
Съгласен, въз основа на върнатата информация се определя процента гориво-въздух и др., но не и времето на определен инжектор. В момента търся осцилоскоп да проследя сигнала директно на инжектора дали наистина е такъв какъвто казва компа :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от OgiDogi » 25 авг 2016, 21:32

Vilito написа:... Разместването с инжекторите е добра идея. Въпреки, че мислейки логически, инжекторите се управляват аналогово и нямат обратна връзка с компа или поне не директна. Да ме поправи някой ако греша. Мисълта ми е, че компа еднопосочно подава електрически сигнал към инжектора без обратна връзка дали е коректно или не...
Има си обратна връзка и то не една. Компютърът следи тока, за да светне лампа при прекъснал/окъсил инжектор, чрез детонационния датчик на блока следи силата и момента на експлозията в цилиндрите, за да коригира количеството гориво и момента на запалване... Ей такива неща.
Размени го този въпросният инжектор със съседен и виж дали няма на новото място да дава същите симптоми. (Понеже някои производители номерират наобратно, най-добре да се разменят двата крайни или двата средни при локализиране на проблем с тях или управлението им: 1-4 и 2-3)
Аз силно подозирам препикаващ инжектор, на който компютърът се опитва от време на време да намали количеството гориво до степен да го спира, за да вкара амплитудата на детонациите в приемливи граници. Ако "игрането" на импулсите се запази на същото място - проблемът отива към компютъра, освен ако няма механична вибрация в буталната група на цилиндъра, която да заблуждава детонационния датчик, но тогава заради бедна смес ще има пропуски в запалването със съответното тресене на двигателя (работа на 3 цилиндъра).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от fordmaniac » 28 авг 2016, 09:38

От цялата работа мисля, че търсенето е в грешна посока. То и газаджии щом взеха да правят диагнози на бензиновите... Последните такива бяха казали на мой клиент " Ламбда Сондата ти е "мудна", кат я смениш, пак ще си говорим и ще настройваме газта" . А колата искаше настройка на времената на газ и я направих, при което всичко се нормализира.
Та по темата: Време от 2.9 ms е идеално за този мотор. Впръскване под половината да речем 1.5 е количество недостатъчно за нормално горене, твърде бедна смес, съответния цилиндър ще прекъсва при работа на бензин. При което е изключено да не се усеща в работата.
Индивидуална корекция в такива граници по скоро не е възможна.
Убеди газаджията да размени каналите на трети цилиндър с който и да е друг, примерно 4. Става въпрос за кабелите, които получават сигнала от инжектора. При тази размяна ще се види дали проблема е в газовия комп или в инсталацията на бензиновия. Ако проблема се премести на друг канал примерно 4 , то е ясно че бърка газовия, което е най-възможния вариант.
При такова разместване е проблем работа на газ, но идеята е диагностициране на глупавите стойности. Може да се окаже че е за смяна газовия компютър.
Друг е въпроса, че и газовия не работи по индивидуални времена, а по усреднено по четирите бензинови дюзи и няма как играенето на една да даде отклонение чак в сместа. Още повече, че газовата като последователна система променяйки нещо докарва промяна на бензновите коефиценти за адаптация. Грешката идва като излезе от обхвата. Ако газаджията си търси оправдание за да не настрои сместа, варианти ехеее...
Поздрави

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от Vilito » 28 авг 2016, 20:45

fordmaniac написа:От цялата работа мисля, че търсенето е в грешна посока. То и газаджии щом взеха да правят диагнози на бензиновите... Последните такива бяха казали на мой клиент " Ламбда Сондата ти е "мудна", кат я смениш, пак ще си говорим и ще настройваме газта" . А колата искаше настройка на времената на газ и я направих, при което всичко се нормализира.
Та по темата: Време от 2.9 ms е идеално за този мотор. Впръскване под половината да речем 1.5 е количество недостатъчно за нормално горене, твърде бедна смес, съответния цилиндър ще прекъсва при работа на бензин. При което е изключено да не се усеща в работата.
Индивидуална корекция в такива граници по скоро не е възможна.
Убеди газаджията да размени каналите на трети цилиндър с който и да е друг, примерно 4. Става въпрос за кабелите, които получават сигнала от инжектора. При тази размяна ще се види дали проблема е в газовия комп или в инсталацията на бензиновия. Ако проблема се премести на друг канал примерно 4 , то е ясно че бърка газовия, което е най-възможния вариант.
При такова разместване е проблем работа на газ, но идеята е диагностициране на глупавите стойности. Може да се окаже че е за смяна газовия компютър.
Друг е въпроса, че и газовия не работи по индивидуални времена, а по усреднено по четирите бензинови дюзи и няма как играенето на една да даде отклонение чак в сместа. Още повече, че газовата като последователна система променяйки нещо докарва промяна на бензновите коефиценти за адаптация. Грешката идва като излезе от обхвата. Ако газаджията си търси оправдание за да не настрои сместа, варианти ехеее...
Поздрави
Хмм интересно предположение. Въпреки това нека да изясним случая, че да не се окаже, че наистина гоним вятъра. Отидох при газаджията, защото ми даваше от време на време грешка само като е на газ. Естествено е да се преследи дали това го дава на бензин и от там да се прехвърля на газовото. Затова гледайки живите данни забелязахме това играене на времената. Основното предположение е, че тези стойности се прехвърлят на газовото от бензиновия комп (а те си имат връзка чрез ODB-то) и затова се получава грешката.. Но от твоят пост останах с впечатление, че това може да е вследствие на ненастроено газово.. правилно ли съм те разбрал?
Впръскване под половината да речем 1.5 е количество недостатъчно за нормално горене, твърде бедна смес, съответния цилиндър ще прекъсва при работа на бензин. При което е изключено да не се усеща в работата.
Точно това ме спира да ровичкам инжектора и съм по-склонен да наплюя компа. И спорен мен ако нещо не е наред с инжектора то щеше да се усеща като работене на три цилиндъра или тресе или играене на обороти... А такова определено липсва, колата си върви нормално с подобаващото ускорение и на бензин и на газ.
Определено ще се тества с размяна на каналите па да видим какво ще стане :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от OgiDogi » 28 авг 2016, 22:36

Защо не вземете да понаблюдавате времената както на газ, така и на бензин, но през компютъра на колата?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

LoGo
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 03 окт 2014, 00:16
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 ST
Status: Извън линия

Re: Коригират ли се времената на бензиновите инжектори?

Мнение от LoGo » 27 дек 2016, 19:24

Колеги има ли разяитие по този казус? При мен на 2 цилиндър времето на празен ход е 2 пъти по-голямо на бензин....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта