Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Niko Rozberg
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 01 сеп 2016, 10:22
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от Niko Rozberg » 01 сеп 2016, 11:36

Здравейте на всички. Регистрирах се във форума за да потърся съдействие по моя проблем от притежатели на такива коли. Проблема е,че маслото изчезва без видими следи. Колата е Ford Focus Zetec SE 1.6 2003 100hp купих я преди няколко месеца нов внос от Австрия. Неколкократно проверих за течове по двигателя, такива няма абсолютно сух е без никакво омазняване дори. Смених маслото преди 5000км с Formula Ford 5w30 купено за 50лв. 5л От тогава постоянно даливам поради изчезването му. Долял съм 2л от същото масло после долях 1л пак формула но 10w40 След което долях и 1л igat 10w40 и в момента пак е на минимум щеката и иска ново доливане. Това прави раход към 1л на 1000км. Чудното в случея е че колата изобщо не пуши нито мирише на изгоряло масло, било то при студен старт, при форсиране, при моторна спирачка, при натоварване и прочие не пуши. За тези няколко месеца съм я хващал едва 3 пъти да пропушва инцидентно без причина за не повече от 5секунди. По ауспуха има малко сажди но по скоро са сухи отколкото мазни. Замерихме компресията и показа 12.7-13 атмосвери на всички цилиндри, след накапване на масло в цилиндрите показа точно 15 атмосфери на всички цилиндри. Свещите са омазнени и по тях има нагар, тях също съм ги сменял при смяната на масло преди 5000км. Колата не придърпва, пали от раз, но усещам че като е студена имам доста повече мощност, след като загрее усезаемо и намаляват силиците. Да вметна и че колата е с действащ катализатор ако това има значение. Температурата също е в норми стрелката не мърда от средата, на бордния тест максимум стига до 104С след което се охлажда принудително.
Последна промяна от Niko Rozberg на 01 сеп 2016, 12:05, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от ЯЛТА » 01 сеп 2016, 12:00

За основен ремонт.............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от aspasia » 01 сеп 2016, 14:22

И аз го минах по този път сегменти там е проблема!

Niko Rozberg
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 01 сеп 2016, 10:22
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от Niko Rozberg » 01 сеп 2016, 14:48

Ей много стреляте на посоки значи. Няма как да са сегменти или цилиндри, бутала при полужение , че компресията е перфектна. Търся обективно мнение обосновано и логично, а не кой какъв прожлем имал на неговата или че проблеми по двигателя се оправят само с основен ремонт! Бях забравил да спомена че PCV клапана съм го ревизирал и работи нормално, дори му бях закачил прозрачна шауфка с която карах извесно време но се бяха образували едва няколко капки. Чудното е как може да изгаря такова количество масло без да има и помен от пулек или мирис. За сравнебие след теста с налятото масло в цилиндрите при замерване на компресията, при първото запалване на колата стана голяма мъгла бълваше зверски а бяха налети едва 20грама масло в цилиндрите.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от HACKO » 01 сеп 2016, 14:59

Като направя забележка, че смяната на сегменти далеч не е основен ремонт, се присъединявам към мнението на колегите. Този мотор, както и всички с късополи бутала, страда от износване на маслените сегменти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Niko Rozberg
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 01 сеп 2016, 10:22
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от Niko Rozberg » 01 сеп 2016, 15:18

Е защо тогава не пуши и не мирише на масло и има перфектна компресия? Нали се сещате че трябва да съм на 101% сигурен че проблема е в сегменти преди да предприема нещо! Колата е със сервизна книжка и винаги е била сервизирана на време , също така е карана от жена.

btzvetanov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от btzvetanov » 01 сеп 2016, 17:32

Колега, разгледай добре щеката за маслото. В долния край има една метална капка черна на цвят малко по-нагоре е засечката за минимално количество масло, един сантиметър над нея е засечката за максимално количество. Като гледаш нивото на маслото внимателно виж къде се намира възможно е черната част на щеката да се приеме като ниво на маслото (под минимума) а то да си е с нормално ниво (особено ако е бистро). Ако това се е случило винаги караш с презалят с масло двигател и това обяснява състоянието на свещите. Ако катализаторът ти работи очаквай в скоро време да ти светне жълтата лампа „CHECK ENGINE” (задната ламбда сонда ще отчете, че катализаторът не работи коректно). Тази теория удовлетворява това, което си написал като симптоми. Ако двигателят по някакъв начин харчи масло то при всички положения трябва да излезне през ауспуха. Когато двигателят не е натоварен (форсира се на място когато колата не е в движение) може и да не изпушва. Виж как е при натоварване на някой баир. Между другото, когато двигателят започне да харчи масло става много икономичен по отношение разхода на гориво. Като едно от по-елементарните места за проникване на масло в цилиндрите са уплътненията на стеблата на клапаните (гумичките), те си заминават с времето или ако пробегът е малък обикновено става ако двигателят е прегряван.

Niko Rozberg
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 01 сеп 2016, 10:22
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от Niko Rozberg » 01 сеп 2016, 18:03

Маслото вече не е бистро и ясно се откроява къде е нивото му. Винаги е проверявано както си му е реда на равно при студен двигател, винаги доливам до максимум на щеката след което дори си записвам километрите и след 1000 1500км маслото вече е под реската за минимум . Не знам дали знаете но този фокус не може да се прегрее има защита която изключва цилиндрите при определена температура. А и съм я следил в движение изобщо не включва вентилатори дори и в голяма жега темп стига до 95С ясно е че изгаря маслото но защо не пуши? Ако бяха гумички при първият старт щеше да става облък дим. Чудя се възможно ли е това фокусно масло да е пълен ментак и да изгаря по такъв начин че да не пуши?

elkin
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 10 яну 2013, 08:53
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 бензин, 2008г.
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от elkin » 01 сеп 2016, 18:06

Бях чел някъде че при работещ катализатор е много трудно да пропуши видимо, но маслото си го гори. Няма къде да отиде просто...

Sent from my SM-N920T using Tapatalk
Ей я моята: [url]http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=66006[/url]

Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от bodurov » 01 сеп 2016, 18:28

Моята преди да я продам стигна 2,5-3л от смяна до смяна.И на мен ми казаха за сегменти(маслени).
Колата е със сервизна книжка и винаги е била сервизирана на време , също така е карана от жена.
Между другото ,няма кола внос да не е карана от жена,баба,монахиня само до пазара и т.н.Серв.книжки се пишат на коляно преди да я продадат.
Изображение

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от aspasia » 01 сеп 2016, 18:49

Niko Rozberg написа:Е защо тогава не пуши и не мирише на масло и има перфектна компресия? Нали се сещате че трябва да съм на 101% сигурен че проблема е в сегменти преди да предприема нещо! Колата е със сервизна книжка и винаги е била сервизирана на време , също така е карана от жена.
Щом компресията ти се качва след като слагате масло в цилиндрите значи сегментите не уплътняват няма как да ти е компресията 12-13 по каталог е 11. Как я мерихте компресията тази процедура се прави на загрят двигател с отвити свещи и натиснат педал на газта.
Изображение

Niko Rozberg
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 01 сеп 2016, 10:22
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от Niko Rozberg » 01 сеп 2016, 19:09

За пояснение колата е карана от жена с бебе, не от монахиня с любовник. Талонат и беше в мен. Катализатора сработва само при достигане на работна температура, което не обеснява защо не пуши и грам дори. Компресията я мерихме на загрят с отвити всички свещи и гас до ламарината. Тя е много относителна тая компресия, зависи от надморската височина както и студено или топло е времето, важно е да няма фрапиращи разлики в показанията. А теста с маслото и покачването на компресията показва че няма задрано, луфтове или заминали сегменти. Загуба на масло може да има от течове,pcv клапан, сегменти комп и маслени , клапани и гумички, гарнитура, старо масло или фалшиво такова. Всяко едно от тези неща оставя видими следи които при мен липсват. Факт е че не капе и няма следи в антифриза, значи го гори, а и си личи по свещите. Нямам единствено представа как се държи колата с масло менте и възможно ли е да е чак такова менте че да се изпарява в такива количества? Другото е или маслени сегменти или гумички на клапаните но и при двете с такъв разход на масло щеше да пуши зверски.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от OgiDogi » 01 сеп 2016, 19:14

Niko Rozberg написа:...Смених маслото преди 5000км...
Niko Rozberg написа:Маслото вече не е бистро и ясно се откроява къде е нивото му...
От какво мислиш, че му се променя цветът?

Подсказвам: Изгорели газове (саждите в тях).
Сети се как са попаднали в картера, щом между тях и маслото има само 2 компресионни и 1 маслен (който всъщност е от 3 части) сегменти.

П.П. Изгорелите газове са с висока температура, която помага за по-интензивното изпаряване на маслото и дори то да не е менте, пак се превръща в маслени пари и заминава през картерната вентилация към цилиндрите.

aspasia написа:Щом компресията ти се качва след като слагате масло в цилиндрите значи сегментите не уплътняват няма как да ти е компресията 12-13 по каталог е 11.
Нали правиш разлика между степен на сгъстяване (която си посочил на картинката) и показанията на манометъра при измерване на компресията в цилиндрите?
Първото е отношение на обеми, безразмерна величина; второто е налягането на сгъстения до ГМТ въздух, който на всичкото отгоре при компресиране се загрява и се разширява допълнително, вдигайки още налягането. Към това, като добавиш и няколкото кубични сантиметра сипано в цилиндъра масло, което като течност не подлежи на компресиране и намалява горивната камера, като нищо можеш да докараш и до 18-20 bar налягане.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от antipower » 01 сеп 2016, 19:46

И аз имам същия двигател, и аз имах разход от 1л./1000км.
Сегменти и гумички и сега е добре работата. При този разход на масло не съм забелязал да пуши и да мирише.
Забелязал съм, че когато колата ти гори масло и примерно спускаш много дълго време (примерно прохода Шипка),
като дадеш газ и отзад започват да се вият каделки. Ако имаш как го пробвай този вариант някой да кара зад теб и да ти каже.
Отделно може да пуснеш снимка на ауспуха да погледнем.

elkin
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 10 яну 2013, 08:53
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 бензин, 2008г.
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от elkin » 01 сеп 2016, 20:38

HACKO написа:Като направя забележка, че смяната на сегменти далеч не е основен ремонт, се присъединявам към мнението на колегите. Този мотор, както и всички с късополи бутала, страда от износване на маслените сегменти.
Не знаех термина късополи, но... Както прочетох и по руски форуми, за да не се стига до въпросното износване, дуратек иска честа смяна на маслото, примерно на 10К, + да се избягва каране или поне натоварване на ниски обороти, да се разбира под 2К оборота.
Информативно моята гори половинка (от макс до мин на щеката) за 2К км.

Sent from my SM-N920T using Tapatalk
Ей я моята: [url]http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=66006[/url]

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от OgiDogi » 01 сеп 2016, 21:08

antipower написа:...
Забелязал съм, че когато колата ти гори масло и примерно спускаш много дълго време (примерно прохода Шипка),
като дадеш газ и отзад започват да се вият каделки...
Двигател в спирачен режим = спрени инжектори + свръх ниско налягане в колектора и цилиндрите (което засмуква масло през сегментите директно в цилиндъра).
Маслото не се пали от искрите на свещите и поради тази причина просто се изхвърля към ауспуха, където се натрупва. Даваш газ и компютърът пуска бензин, който се пали и изгорелите газове започват да подгряват и изпаряват натрупаното в колектора и нататък масло.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от antipower » 01 сеп 2016, 21:17

OgiDogi написа:
antipower написа:...
Забелязал съм, че когато колата ти гори масло и примерно спускаш много дълго време (примерно прохода Шипка),
като дадеш газ и отзад започват да се вият каделки...
Двигател в спирачен режим = спрени инжектори + свръх ниско налягане в колектора и цилиндрите (което засмуква масло през сегментите директно в цилиндъра).
Маслото не се пали от искрите на свещите и поради тази причина просто се изхвърля към ауспуха, където се натрупва. Даваш газ и компютърът пуска бензин, който се пали и изгорелите газове започват да подгряват и изпаряват натрупаното в колектора и нататък масло.
Предполагам, че този процес е по-силно изразен при коли със склонност да горят масло ?
OgiDogi, ти си като енциклопедия ;) _friends_

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от fordmaniac » 01 сеп 2016, 22:29

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 24#p497924
Тези мотори са ясни, имали са кофти доставчик на сегменти и винаги когато отварям такива, се оказва, че са с оргиналните сегменти. Новите са с друга форма на сепаратора.
Относно компресията, не се заблуждавайте, compression ratio е степен на сгъстяване , което е съотношение на обемите над буталото в долна мъртва точка към горна мъртва точка и е число без дименсия.
А това което може да се измери през дупката на свещта е compression pressure което в превод е налягането на компресия и се измерва в атмосфери, барове ...
Компресията на двигателя е по-висока от степента на сгъстяване с грубо 2-5 единици.
В Аутодата се побликува квото производителя на колата даде, яно новите коли са по-секретни
ето един древен CVH:

Изображение

Това пък е на Опел, те са щедри и дават повече:

Изображение

Поздрави

Niko Rozberg
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 01 сеп 2016, 10:22
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от Niko Rozberg » 02 сеп 2016, 01:42

Писах още в първият пост, че колата не пуши по никакъв начин включително и при моторна спирачка. Мисля да направя промивка с впръскване на вода а после и промивка с керосин и смяна на маслото равенол от Германия заръчано. Ако и тогава пак го гори и закачам табелата с цената. Уж японски двигател бил надежден то бюджетна работа.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus Zetec SE 1.6 Мистериозно изчезване на масло

Мнение от ЯЛТА » 02 сеп 2016, 02:36

Прекалено големи надежди храниш. Приготви едни хиляда лева, и проблема ще бъде решен, пак ще си караш автомобила. Смяна на сегменти и биелни лагери, и си готов.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 45 госта