странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
NETRICA
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от NETRICA » 11 сеп 2016, 05:22

Здравейте колеги, нов съм тук :) Имам си от скоро една количка форд фокусче от 98-ма първа генерация. 1.6 16V бензинче с двигател зетек С. Нововноска имаше си проблеми малко, наложи се смяна на бутала, акумолатор и смяна на пуловете на повдигачите. Общо 3 пъти е зацепван ангренажния ремък. 1-ви път скъсан болт на колянов вал или нещо такова - сменен. При третия път след зацепването, двигателя работи идеално, но се появи проблем с паленето. Когато иска пали от воле, когато иска пали за 5 до 10 секунди въртене на стартера(в повечето случаи). Съквартиранта ми има същия фокус, и при него се появи проблем с паленето по същия начин след обслужване на ангренажен ремък. Всички майстори са на мнение, че проблема е в електрониката. Пращат ни за бензинови помпи, и куп други глупости. Диагностиката не показва нищо - единствено данните за положение на коляновия вал се променя постоянно в реално време - бедно - богато или нещо от сорта. Казват, че е датчика на положение на коляновия вал. (глупости, ако питате мен, понеже нов немски датчик е купуван за колата на съквартиранта, а проблема си остана). За мен е проблем в центровката, но не мога да убедя никой майстор да ми презацепи ремъка, а майстора, който ми оправя колата отказва да го направи. Реално ми върна колата с нов проблем. Примерно колата не иска да запали лесно 1-вия път, Като запали и я изгася пали веднага. След 15 20 минути пак пали едва едва... какво мислите вие по въпроса? Датчика го замерих в норми е по данни на аутодата като импеданс в студено и топло положение. Дайте някаква идея да знам като се прибера на Пловдив какво да направя. Всеки майстор започва от точка А, а ми писна да обяснявам всеки път, че бензиновата ми помпа е наред (пробвано е, изчакване припомпване няколко пъти на контакт преди да запали... ефект 0лев). За мен е центровка това чудо. Има ли някой да се е сблъсквал с точно този проблем след ангренажно обслужване ... чистени са дюзи на бензинова рейка, абе всичко е ток. Свещите са нови... и по двете коли е пробвано какво ли не... ефекта е ЗЕРО. Не знам вече какво да пробвам и какво да направя за да съм щастлив един път за винаги. Акумолатора също е перфектен, дизелов автомобил пали от воле без проблем с него.

Благодаря предварително.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от aspasia » 11 сеп 2016, 09:22

Гаранция че не са то зацепили правилно ремъка при мене беше прескочил с един зъб и показваше богата смес. На диагностиката не показваше че имам разминавания с центровката. Само да не са ти ударили някой клапан щото при мене така стана два пъти се опитваха да го зацепят и сега съм с нови клапани за сметка на майсторите. Иначе помпата се тества лесно проверява се дали прави налягане в рейката или отварях капачката на резервоара някой дава на контакт и се чува как бръмчи.

btzvetanov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от btzvetanov » 11 сеп 2016, 13:18

Колеги, какво означава опитват се да зацепят ангренажния ремък?!!! Ангренажа или се зацепва правилно или ако не знаеш как (не четеш и нямаш необходимите приспособления) не го правиш както трябва и тогава настъпва леш с двигателя. Колега aspasia във всеки нормален сервиз или всеки грамотен майстор ще ти направи проверка на правилното зацепване на ангренажния ремък и при необходимост ще ти го коригира. При теб са сменявани пулове на клапаните - възможно е да имаш проблем с топлинните хлабини и то в посока претегнат клапан (с по-малка от предписанате топлинна хлабина)тогава на студено ще ти пали добре и след като позагрее двигателят ще почне да не работи добре, съответно няма да пали добре. Ако ангренажният ремък е зацепен нормално няма какво друго, според мен, да влияе на работата на двигателя в твоя случай освен топлинните хлабини на клапаните. Успех с решаването на проблема!!!

Потребителски аватар
NETRICA
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от NETRICA » 12 сеп 2016, 13:59

Колеги, това е така, да. При мен имаше ремонт на клапани глава, пулове, бутала. Но при съквартиранта нямаше такива екстри и пак същия проблем. Щом вала подава на кранкшафт датчика грешна информация, а самия датчик е ОК, значи остава вала да не е правилно зацепен. Съмнява ме, че набързо са ми я сглобили и един градус да е на криво става леща. ще видим ... тук ми искат космически суми в Пловдив за презацепване на ангренаж... 100 лева. Ще поогледам още малко за по-сносна оферта, пък ще видим. Бензиновата помпа си смуче. Проблем има при оборотите до 2.5 някакво забавяне има се усеща на колата. Иначе, все едно пали на 3 цилиндъра - и на бутане, и на стартер. прихлопва леко и тогава захапва глухо едва едва. Но когато то си пожелае, няма студено, няма топло .. когато пожелае, може 5 пъти да запали чудесно, на 6-тия да мъчи на стартер. Може и 5 пъти да мъчи а 2 да запали ок. И на бутане го прави същия номер. А бедно богато не говоря за сместа а за някакво положение на колянов вал до колкото ми каза компютърджията. Докато колата работи променя някакви данни на вала, които трябвало да не се сменят така. Ще видим казуса, че ми стана интересно ще пренаписваме ли дебелите книги за зацепване на ангренажен ремък за форд фокус зетек ес, че натам ми отиват нещата. Всички казват, че или ще работи или не при зацепването, но никой не ми отговаря на въпроса какво им е на тия две коли при положение елкон ОК, комп ОК помпа ОК свещи бубина ОК ... а проблем има, но не е от ангренажа ... Ще прежаля 60-тина лева за основна центровка по нови белези... ако не се реши проблема, значи ще си я карам така. Доказателства и проби.. това му е майката, така мисля ... някой от пловдив?

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от aspasia » 12 сеп 2016, 14:33

Имам един съсед с Seat Ibiza при него същият случай грешно зацепване след смяна на ангренаж сутрин въртеше да запали като обезумял за два месеца два акумулатора скапа иначе ще проверя какви трябва да са стойностите на датчика на коляновият и разпределителният вал.

Потребителски аватар
NETRICA
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от NETRICA » 12 сеп 2016, 15:12

400 ома трябва да е и е :D:. Мен точно това колега ми е, да не прецакам акумолатора с това неистово въртене ... :(: за всичко има решение, трябва да се поумува...жалко, обаче, че не съм по частта с механиката... не мога да барна аз, нито ми чува тиквата от тия неща ...

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от aspasia » 12 сеп 2016, 20:13

Да така е и аз сега погледнах 400ома сензор колянов вал и 460ома за сензор на разпределителните валове. Иначе презацепването стана за около 20 минути само свалиха капака на клапаните и отвъртяха шайбата на коляновият вал и ми струваше 50 кината

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от fordmaniac » 12 сеп 2016, 22:30

Ако толкова лесно се зацепваха точно тези двигатели на Форд, нямаше при мен поне 70% от Фокус, Фиеста и Мондео ( от тях включително с верига 1.8 и 2.0 ) да идват с разместени валове, а тук таме и с изкривени клапани.
От зацепването на разпределителните валове най-много зависи поведението на мотора, така че трябва от там да се почне.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=54854
После се философства за електрониката, която е виновна ...
Поздрави

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от ANGEL4O » 12 сеп 2016, 22:55

колеги как се свалят разпределителните валове за смяна на пуловете в смисъл нужна ли е скоба за зъбните колела или изкачат след отвиване на болта

pavlan
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
Модел на автомобила: Ford Focus MK1
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от pavlan » 12 сеп 2016, 23:13

Струва ми се, че трябва да се направи една тема за "неволите" с тези двигатели и ангренажния... и да се закачи отгоре в раздела.
Защото доста колеги си патят от пишман майстори особено при първоначално обслужване на колата...
Аз самият съм пример... преди 3 години, изтървал болт на ролката на коляновия .. и ми обясниха че такъв болт нов нямало (дори в МотоПфое го нямало)!
В същото време в комплекта на INA той присъства и се сменя задължително.. за зацепването на разпределителните да не говорим...
Да не говорим и как бяха напаснали клапаните след това (10 криви клапана смениха) с изрязана ламаринка и подложена на пул-а , а не с нов пул ! :))

Не мога да кажа читав майстор фордаджия в Пловдив за съжаление. Малко след случката с ремъка правих основен ремонт ( сегменти ) заради зверски разход на масло. В двора на СБА в Пловдив имаше един сервиз, Тошо се казваше човека , но чух че не работи вече.

Иначе по темата - понякога имам проблем с паленето на загрял двигател, пали от втория път или с повечко въртене от обикновено. Колата е същата 1.6 '00г.
Запалителната система е сменена... Незнам дали да подозирам някой инжектор ?

Потребителски аватар
NETRICA
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от NETRICA » 13 сеп 2016, 08:23

Ами, колеги, и аз съм си на мнение, че при тоя модел форд или при тия двигатели зетек ес има някаква особеност при ангренажа и напасването между валовете.. може би защото са двувалки, или не знам, но е факт, сравнявано с 2 автомобила ... предния път центровката ми беше коршум, щом с развален акумолатор палеше докато му покажа ключа. Колкото до дюзите... почиистваха ги, че имало "пикаеща дюза" ... на бензинов двигател ... не знам какво да кажа, явно е до внимателната проверка на ролките и зъбчатките ... не мога да коментирам компетентността на майсторите, но, че ги има и бързаци... има ги.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от cvetan.cenkov » 13 сеп 2016, 14:58

Е сто лева за проверка на ангренаж скъпо ли е .Скъпия два пъти плаща.Затова не си карайте колите при този дето ви взема евтино.После ще си платите пак.Ако искаш мога да те насоча към майстор за ангренажа но няма да ти вземе по малко от това.Като има разминаване във валовете така става

Потребителски аватар
NETRICA
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от NETRICA » 13 сеп 2016, 17:16

Аз проблем с финансите нямам, но не можеш да ме убедиш, че ролките + ангренажен ремък струват 60 лева. общия ремонт е около 160 лева за подмяна на ангренаж. Хубаво, ще ми вземе 100 лева. Ако и той не го направи както трябва, ще ми даде ли гаранция, че ще го напасва докато се оправи :) Или и той ще каже не е от ангренажа, ходи гони Михаля по електрониката ... презацепването на ангренажен ремък варира от 50 до 60 лева за този тип автомобили. Това не е астън мартин, а просто форд фокус от 98-ма :) Да ме прощаваш за крайното мнение.

Пс: и все пак дай някакви координати ... и 100 лева ще дам, стига да имам гаранцията, че няма да изтърве на втората пресечка да ми натупа чисто новите бутала и клапани ... не съм скъпчия, а песимист ... има разлика голяма в това :)

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от antipower » 13 сеп 2016, 20:38

NETRICA написа: Пс: и все пак дай някакви координати ... и 100 лева ще дам, стига да имам гаранцията, че няма да изтърве на втората пресечка да ми натупа чисто новите бутала и клапани ... не съм скъпчия, а песимист ... има разлика голяма в това :)
http://www.hisarbg.com/nikiservice.aspx

В този сервиз сменяха ремъка на баща ми на Фужъна (1.6 16V Zetec-SE 2003г.) и няма никакви проблеми с работата на мотора.
Майстора спомена, че е пипкава работа и че си е купил инструменти за това. С две думи доволни сме.

Аз съм със същия двигател и ходя при един майстор в Карлово. Два пъти ми го е зацепвал и работи перфектно.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от cvetan.cenkov » 13 сеп 2016, 22:40

Приятелю това не се прави с напасване докато стане .Първо се фиксира вала със инструмент.След това се фиксират двата вала със специялна шина и тогава се слага ремъка .Това не е нещо което се напасва.А какъв и този ремък и ролка за 60 лв незнам

Потребителски аватар
NETRICA
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от NETRICA » 13 сеп 2016, 22:49

cvetan.cenkov написа:Приятелю това не се прави с напасване докато стане .Първо се фиксира вала със инструмент.След това се фиксират двата вала със специялна шина и тогава се слага ремъка .Това не е нещо което се напасва.А какъв и този ремък и ролка за 60 лв незнам
Е именно де именно... след като цялата смяна на ангренаж струва 160 кинта... като махнеш 100 за майстора и майсторлъка...частите остават 60 лева... :) И аз се чудя какъв е тоя ремък и ролки за тия пари ... Колкото до другото, зацепването се извършва с дорници, но инструмента не прави майстора ...

Поздрави.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от paci » 13 сеп 2016, 23:18

NETRICA написа: Е именно де именно... след като цялата смяна на ангренаж струва 160 кинта... като махнеш 100 за майстора и майсторлъка...частите остават 60 лева... :) И аз се чудя какъв е тоя ремък и ролки за тия пари ... .
Ползват отстъпки. Ти това не го мисли щом ти е направил цена. Важното е да е кадърен и да ти свърши добра работа.

Потребителски аватар
NETRICA
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от NETRICA » 16 сеп 2016, 13:10

Ами развитие по темата няма .... закарах колата за презацепване и центровка, те ми направиха отново комп диагностика... нищо не показвало... сякаш не им казах. Оставих им я за презацепване, днес си я взех с проверка на белезите - точни били, нямало нужда. Май така ще се кара до следваща смяна. Въпросът е какво може да се е объркало при ремонта та да пали така. Даже и аудио запис направих.

http://www90.zippyshare.com/v/99iVK7NI/file.html

само че е в друг формат и трябва да се свали на компа да се чуе.. е така пали когато си иска, а когато иска пали от раз. Свещи, бубина... какво може друго да е. Единствената грешка, която вади освен това за вала е P1000 ... недозавършен чек на нещо си. Възможно ли е от там да прави тази мизерия.. notworking

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от antipower » 16 сеп 2016, 15:25

NETRICA написа: P1000 ... недозавършен чек на нещо си. Възможно ли е от там да прави тази мизерия.. notworking
И аз карам със същата грешка от много време, но нямам проблеми !

Потребителски аватар
NETRICA
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1

Мнение от NETRICA » 16 сеп 2016, 15:50

antipower написа:
NETRICA написа: P1000 ... недозавършен чек на нещо си. Възможно ли е от там да прави тази мизерия.. notworking
И аз карам със същата грешка от много време, но нямам проблеми !
И аз така съм чувал. До преди малко сменях бубина на заем. Не е от нея ... То не остана :D :D :D Само колата да сменя и ще се оправи подозирам _friends_

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 44 госта