странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Здравейте колеги, нов съм тук
Имам си от скоро една количка форд фокусче от 98-ма първа генерация. 1.6 16V бензинче с двигател зетек С. Нововноска имаше си проблеми малко, наложи се смяна на бутала, акумолатор и смяна на пуловете на повдигачите. Общо 3 пъти е зацепван ангренажния ремък. 1-ви път скъсан болт на колянов вал или нещо такова - сменен. При третия път след зацепването, двигателя работи идеално, но се появи проблем с паленето. Когато иска пали от воле, когато иска пали за 5 до 10 секунди въртене на стартера(в повечето случаи). Съквартиранта ми има същия фокус, и при него се появи проблем с паленето по същия начин след обслужване на ангренажен ремък. Всички майстори са на мнение, че проблема е в електрониката. Пращат ни за бензинови помпи, и куп други глупости. Диагностиката не показва нищо - единствено данните за положение на коляновия вал се променя постоянно в реално време - бедно - богато или нещо от сорта. Казват, че е датчика на положение на коляновия вал. (глупости, ако питате мен, понеже нов немски датчик е купуван за колата на съквартиранта, а проблема си остана). За мен е проблем в центровката, но не мога да убедя никой майстор да ми презацепи ремъка, а майстора, който ми оправя колата отказва да го направи. Реално ми върна колата с нов проблем. Примерно колата не иска да запали лесно 1-вия път, Като запали и я изгася пали веднага. След 15 20 минути пак пали едва едва... какво мислите вие по въпроса? Датчика го замерих в норми е по данни на аутодата като импеданс в студено и топло положение. Дайте някаква идея да знам като се прибера на Пловдив какво да направя. Всеки майстор започва от точка А, а ми писна да обяснявам всеки път, че бензиновата ми помпа е наред (пробвано е, изчакване припомпване няколко пъти на контакт преди да запали... ефект 0лев). За мен е центровка това чудо. Има ли някой да се е сблъсквал с точно този проблем след ангренажно обслужване ... чистени са дюзи на бензинова рейка, абе всичко е ток. Свещите са нови... и по двете коли е пробвано какво ли не... ефекта е ЗЕРО. Не знам вече какво да пробвам и какво да направя за да съм щастлив един път за винаги. Акумолатора също е перфектен, дизелов автомобил пали от воле без проблем с него.
Благодаря предварително.

Благодаря предварително.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Гаранция че не са то зацепили правилно ремъка при мене беше прескочил с един зъб и показваше богата смес. На диагностиката не показваше че имам разминавания с центровката. Само да не са ти ударили някой клапан щото при мене така стана два пъти се опитваха да го зацепят и сега съм с нови клапани за сметка на майсторите. Иначе помпата се тества лесно проверява се дали прави налягане в рейката или отварях капачката на резервоара някой дава на контакт и се чува как бръмчи.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Колеги, какво означава опитват се да зацепят ангренажния ремък?!!! Ангренажа или се зацепва правилно или ако не знаеш как (не четеш и нямаш необходимите приспособления) не го правиш както трябва и тогава настъпва леш с двигателя. Колега aspasia във всеки нормален сервиз или всеки грамотен майстор ще ти направи проверка на правилното зацепване на ангренажния ремък и при необходимост ще ти го коригира. При теб са сменявани пулове на клапаните - възможно е да имаш проблем с топлинните хлабини и то в посока претегнат клапан (с по-малка от предписанате топлинна хлабина)тогава на студено ще ти пали добре и след като позагрее двигателят ще почне да не работи добре, съответно няма да пали добре. Ако ангренажният ремък е зацепен нормално няма какво друго, според мен, да влияе на работата на двигателя в твоя случай освен топлинните хлабини на клапаните. Успех с решаването на проблема!!!
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Колеги, това е така, да. При мен имаше ремонт на клапани глава, пулове, бутала. Но при съквартиранта нямаше такива екстри и пак същия проблем. Щом вала подава на кранкшафт датчика грешна информация, а самия датчик е ОК, значи остава вала да не е правилно зацепен. Съмнява ме, че набързо са ми я сглобили и един градус да е на криво става леща. ще видим ... тук ми искат космически суми в Пловдив за презацепване на ангренаж... 100 лева. Ще поогледам още малко за по-сносна оферта, пък ще видим. Бензиновата помпа си смуче. Проблем има при оборотите до 2.5 някакво забавяне има се усеща на колата. Иначе, все едно пали на 3 цилиндъра - и на бутане, и на стартер. прихлопва леко и тогава захапва глухо едва едва. Но когато то си пожелае, няма студено, няма топло .. когато пожелае, може 5 пъти да запали чудесно, на 6-тия да мъчи на стартер. Може и 5 пъти да мъчи а 2 да запали ок. И на бутане го прави същия номер. А бедно богато не говоря за сместа а за някакво положение на колянов вал до колкото ми каза компютърджията. Докато колата работи променя някакви данни на вала, които трябвало да не се сменят така. Ще видим казуса, че ми стана интересно ще пренаписваме ли дебелите книги за зацепване на ангренажен ремък за форд фокус зетек ес, че натам ми отиват нещата. Всички казват, че или ще работи или не при зацепването, но никой не ми отговаря на въпроса какво им е на тия две коли при положение елкон ОК, комп ОК помпа ОК свещи бубина ОК ... а проблем има, но не е от ангренажа ... Ще прежаля 60-тина лева за основна центровка по нови белези... ако не се реши проблема, значи ще си я карам така. Доказателства и проби.. това му е майката, така мисля ... някой от пловдив?
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Имам един съсед с Seat Ibiza при него същият случай грешно зацепване след смяна на ангренаж сутрин въртеше да запали като обезумял за два месеца два акумулатора скапа иначе ще проверя какви трябва да са стойностите на датчика на коляновият и разпределителният вал.
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
400 ома трябва да е и е
. Мен точно това колега ми е, да не прецакам акумолатора с това неистово въртене ...
за всичко има решение, трябва да се поумува...жалко, обаче, че не съм по частта с механиката... не мога да барна аз, нито ми чува тиквата от тия неща ...


-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Да така е и аз сега погледнах 400ома сензор колянов вал и 460ома за сензор на разпределителните валове. Иначе презацепването стана за около 20 минути само свалиха капака на клапаните и отвъртяха шайбата на коляновият вал и ми струваше 50 кината
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ако толкова лесно се зацепваха точно тези двигатели на Форд, нямаше при мен поне 70% от Фокус, Фиеста и Мондео ( от тях включително с верига 1.8 и 2.0 ) да идват с разместени валове, а тук таме и с изкривени клапани.
От зацепването на разпределителните валове най-много зависи поведението на мотора, така че трябва от там да се почне.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=54854
После се философства за електрониката, която е виновна ...
Поздрави
От зацепването на разпределителните валове най-много зависи поведението на мотора, така че трябва от там да се почне.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=54854
После се философства за електрониката, която е виновна ...
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
колеги как се свалят разпределителните валове за смяна на пуловете в смисъл нужна ли е скоба за зъбните колела или изкачат след отвиване на болта
-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Струва ми се, че трябва да се направи една тема за "неволите" с тези двигатели и ангренажния... и да се закачи отгоре в раздела.
Защото доста колеги си патят от пишман майстори особено при първоначално обслужване на колата...
Аз самият съм пример... преди 3 години, изтървал болт на ролката на коляновия .. и ми обясниха че такъв болт нов нямало (дори в МотоПфое го нямало)!
В същото време в комплекта на INA той присъства и се сменя задължително.. за зацепването на разпределителните да не говорим...
Да не говорим и как бяха напаснали клапаните след това (10 криви клапана смениха) с изрязана ламаринка и подложена на пул-а , а не с нов пул !
)
Не мога да кажа читав майстор фордаджия в Пловдив за съжаление. Малко след случката с ремъка правих основен ремонт ( сегменти ) заради зверски разход на масло. В двора на СБА в Пловдив имаше един сервиз, Тошо се казваше човека , но чух че не работи вече.
Иначе по темата - понякога имам проблем с паленето на загрял двигател, пали от втория път или с повечко въртене от обикновено. Колата е същата 1.6 '00г.
Запалителната система е сменена... Незнам дали да подозирам някой инжектор ?
Защото доста колеги си патят от пишман майстори особено при първоначално обслужване на колата...
Аз самият съм пример... преди 3 години, изтървал болт на ролката на коляновия .. и ми обясниха че такъв болт нов нямало (дори в МотоПфое го нямало)!
В същото време в комплекта на INA той присъства и се сменя задължително.. за зацепването на разпределителните да не говорим...
Да не говорим и как бяха напаснали клапаните след това (10 криви клапана смениха) с изрязана ламаринка и подложена на пул-а , а не с нов пул !

Не мога да кажа читав майстор фордаджия в Пловдив за съжаление. Малко след случката с ремъка правих основен ремонт ( сегменти ) заради зверски разход на масло. В двора на СБА в Пловдив имаше един сервиз, Тошо се казваше човека , но чух че не работи вече.
Иначе по темата - понякога имам проблем с паленето на загрял двигател, пали от втория път или с повечко въртене от обикновено. Колата е същата 1.6 '00г.
Запалителната система е сменена... Незнам дали да подозирам някой инжектор ?
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ами, колеги, и аз съм си на мнение, че при тоя модел форд или при тия двигатели зетек ес има някаква особеност при ангренажа и напасването между валовете.. може би защото са двувалки, или не знам, но е факт, сравнявано с 2 автомобила ... предния път центровката ми беше коршум, щом с развален акумолатор палеше докато му покажа ключа. Колкото до дюзите... почиистваха ги, че имало "пикаеща дюза" ... на бензинов двигател ... не знам какво да кажа, явно е до внимателната проверка на ролките и зъбчатките ... не мога да коментирам компетентността на майсторите, но, че ги има и бързаци... има ги.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Е сто лева за проверка на ангренаж скъпо ли е .Скъпия два пъти плаща.Затова не си карайте колите при този дето ви взема евтино.После ще си платите пак.Ако искаш мога да те насоча към майстор за ангренажа но няма да ти вземе по малко от това.Като има разминаване във валовете така става
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Аз проблем с финансите нямам, но не можеш да ме убедиш, че ролките + ангренажен ремък струват 60 лева. общия ремонт е около 160 лева за подмяна на ангренаж. Хубаво, ще ми вземе 100 лева. Ако и той не го направи както трябва, ще ми даде ли гаранция, че ще го напасва докато се оправи
Или и той ще каже не е от ангренажа, ходи гони Михаля по електрониката ... презацепването на ангренажен ремък варира от 50 до 60 лева за този тип автомобили. Това не е астън мартин, а просто форд фокус от 98-ма
Да ме прощаваш за крайното мнение.
Пс: и все пак дай някакви координати ... и 100 лева ще дам, стига да имам гаранцията, че няма да изтърве на втората пресечка да ми натупа чисто новите бутала и клапани ... не съм скъпчия, а песимист ... има разлика голяма в това


Пс: и все пак дай някакви координати ... и 100 лева ще дам, стига да имам гаранцията, че няма да изтърве на втората пресечка да ми натупа чисто новите бутала и клапани ... не съм скъпчия, а песимист ... има разлика голяма в това

- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
http://www.hisarbg.com/nikiservice.aspxNETRICA написа: Пс: и все пак дай някакви координати ... и 100 лева ще дам, стига да имам гаранцията, че няма да изтърве на втората пресечка да ми натупа чисто новите бутала и клапани ... не съм скъпчия, а песимист ... има разлика голяма в това
В този сервиз сменяха ремъка на баща ми на Фужъна (1.6 16V Zetec-SE 2003г.) и няма никакви проблеми с работата на мотора.
Майстора спомена, че е пипкава работа и че си е купил инструменти за това. С две думи доволни сме.
Аз съм със същия двигател и ходя при един майстор в Карлово. Два пъти ми го е зацепвал и работи перфектно.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Приятелю това не се прави с напасване докато стане .Първо се фиксира вала със инструмент.След това се фиксират двата вала със специялна шина и тогава се слага ремъка .Това не е нещо което се напасва.А какъв и този ремък и ролка за 60 лв незнам
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Е именно де именно... след като цялата смяна на ангренаж струва 160 кинта... като махнеш 100 за майстора и майсторлъка...частите остават 60 лева...cvetan.cenkov написа:Приятелю това не се прави с напасване докато стане .Първо се фиксира вала със инструмент.След това се фиксират двата вала със специялна шина и тогава се слага ремъка .Това не е нещо което се напасва.А какъв и този ремък и ролка за 60 лв незнам

Поздрави.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ползват отстъпки. Ти това не го мисли щом ти е направил цена. Важното е да е кадърен и да ти свърши добра работа.NETRICA написа: Е именно де именно... след като цялата смяна на ангренаж струва 160 кинта... като махнеш 100 за майстора и майсторлъка...частите остават 60 лева...И аз се чудя какъв е тоя ремък и ролки за тия пари ... .
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ами развитие по темата няма .... закарах колата за презацепване и центровка, те ми направиха отново комп диагностика... нищо не показвало... сякаш не им казах. Оставих им я за презацепване, днес си я взех с проверка на белезите - точни били, нямало нужда. Май така ще се кара до следваща смяна. Въпросът е какво може да се е объркало при ремонта та да пали така. Даже и аудио запис направих.
http://www90.zippyshare.com/v/99iVK7NI/file.html
само че е в друг формат и трябва да се свали на компа да се чуе.. е така пали когато си иска, а когато иска пали от раз. Свещи, бубина... какво може друго да е. Единствената грешка, която вади освен това за вала е P1000 ... недозавършен чек на нещо си. Възможно ли е от там да прави тази мизерия..
http://www90.zippyshare.com/v/99iVK7NI/file.html
само че е в друг формат и трябва да се свали на компа да се чуе.. е така пали когато си иска, а когато иска пали от раз. Свещи, бубина... какво може друго да е. Единствената грешка, която вади освен това за вала е P1000 ... недозавършен чек на нещо си. Възможно ли е от там да прави тази мизерия..

- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
И аз карам със същата грешка от много време, но нямам проблеми !NETRICA написа: P1000 ... недозавършен чек на нещо си. Възможно ли е от там да прави тази мизерия..
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
И аз така съм чувал. До преди малко сменях бубина на заем. Не е от нея ... То не останаantipower написа:И аз карам със същата грешка от много време, но нямам проблеми !NETRICA написа: P1000 ... недозавършен чек на нещо си. Възможно ли е от там да прави тази мизерия..




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта