Придърпване, загуба на мощност и колебаене на празен ход
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 05 окт 2016, 23:55
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4L Duratec 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Придърпване, загуба на мощност и колебаене на празен ход
Здравейте!
Отскоро карам Ford Fiesta 1.4 16v Duratec от 2002г. Беше преди 2 седмици, след студен старт на автомобила забелязах необичайно поведение на колата. Разбира се, диода на Check Engine светна, но заедно с това се появиха и следните проблеми: колата ''колебае'' оборотите на празен ход, при потегляне няма необходимата мощ ( най-осезаемо е на 2ра - 3та предавка) и се усеща как двигателя придърпва и подскача, да не кажа, че и припукване отзад съм чувал. Взех си OBD II скенер с Torque Pro и това, което ми показва софтуера е Misfire в 4-ти цилиндър, O2 Bank1 Sensor 2 ( 2ра ламбда сонда след катализатор, поправете, ако бъркам) и още нещо, което генерира днес Throttle Actuator Control Throttle Body Range/ Performance. Освен това, когато колата бива запалена повторно ( да речем че съм бил на лекции и когато си тръгвам) не показва подобно поведение и си върви стабилно и безпроблемно. Check Engine-a все още свети, но както казах, при повторно палене и потегляне няма проблем. Моля, ако някой се е натъквал или справял с подобен казус, да сподели опит и знания или да даде насоки. Като за начало обмислям да сменя свещите, тъй като може да са износени и не ми се иска да опирам до сервиз толкова бързо. Отдайте го на желание да си разуча колата. Поздрави и безпроблемно шофиране!
Отскоро карам Ford Fiesta 1.4 16v Duratec от 2002г. Беше преди 2 седмици, след студен старт на автомобила забелязах необичайно поведение на колата. Разбира се, диода на Check Engine светна, но заедно с това се появиха и следните проблеми: колата ''колебае'' оборотите на празен ход, при потегляне няма необходимата мощ ( най-осезаемо е на 2ра - 3та предавка) и се усеща как двигателя придърпва и подскача, да не кажа, че и припукване отзад съм чувал. Взех си OBD II скенер с Torque Pro и това, което ми показва софтуера е Misfire в 4-ти цилиндър, O2 Bank1 Sensor 2 ( 2ра ламбда сонда след катализатор, поправете, ако бъркам) и още нещо, което генерира днес Throttle Actuator Control Throttle Body Range/ Performance. Освен това, когато колата бива запалена повторно ( да речем че съм бил на лекции и когато си тръгвам) не показва подобно поведение и си върви стабилно и безпроблемно. Check Engine-a все още свети, но както казах, при повторно палене и потегляне няма проблем. Моля, ако някой се е натъквал или справял с подобен казус, да сподели опит и знания или да даде насоки. Като за начало обмислям да сменя свещите, тъй като може да са износени и не ми се иска да опирам до сервиз толкова бързо. Отдайте го на желание да си разуча колата. Поздрави и безпроблемно шофиране!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Придърпване, загуба на мощност и колебаене на празен ход
Някъде из форума имаше подобна тема. Доколкото помня, пишеше, че се образувал нагар по дроселовата клапа. При затворено положение би трябвало да има лек просвет за да поема въздух на празен ход. Имаше и нещо особено с чистенето на този нагар, но не помня какво. Започни с най-лесното и евтино - смяна на свещите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 42 госта