Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 24 окт 2016, 17:39

Здравейте на всички,изторията е следната.Преди месец купих въпросната фиеста и всичко беше наред до една сутрин на 6 градуса започна да пали много трудно и със яко тресене,все едно пали на компресия и то с 4,5 подгрявания,след това пали от раз.Проверих свещите 2 от тях отказаха да се развият и не ги напъвах да не вляза в приключение със сваляне на главата само ги замерих с мултицет показаха 0.3 ома ,тези които развих също показваха 0.3 ома ,а ги пробвах и директно на акумулатора и си загряваха.Смених всички маркучи за горивото и сложих клапан преди филтъра,който е чисто нов но ефект нямаше.Ходих при един майстор,и като му расказах всичко това той каза да сложа клапан на обратната нафта,че нафтата изтича от помпата през обратната нафта,сложих клапана с посока към резервоара като си мислех че няма да има ефект,но на другата сутрин колата запали от раз.Температурата беше 10 градуса,но където са 10 там са и 6.Какво ще се случи ако обърна клапана и нафтата изобщо не ходи към резервоара?Дали ще има негативен или положителен ефект?

Потребителски аватар
mclsdreal
потребител
потребител
Мнения: 550
Регистриран: 01 май 2009, 20:44
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
Местоположение: Germany- Saarlouis
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от mclsdreal » 24 окт 2016, 19:58

ПРобвай, тамън ще разбереш истината за нещата
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 24 окт 2016, 20:29

Аз ако знам че няма да прецакам нещо помпата или няма да се разтече нафта навсякъде щях да пробвам,но колата я ползва жената да кара децата на училище и не ми се ще да остане някъде на пътя с 2 деца в колата,а аз да съм на работа през това време.За това реших първо да попитам по вещите по въпроса.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от HACKO » 24 окт 2016, 20:36

Ако обърнеш клапана все едно си затапил маркуча за обратната нафта. Помпата е конструирана да има излишък и този излишък трябва да отиде някъде. В най-добрия случай ще се пръсне маркуча.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 24 окт 2016, 20:42

Значи да не го обръщам ясно.Просто се учудих как само мембранката на клапна повлия на паленето,въпреки че го сложих с посока към резервоара.Някакви други съвети при по нататъшни проблеми с първото палене?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от specialista » 24 окт 2016, 23:48

Аз съм убеден че този клапан на излишното е меко казано ненужен!
И съм убеден че колата пак няма да запали ако паднат температурите.
Освен ако не е имала проблем с подгрева и не е отстранен след ровичкането.
Винаги съм съветвал да се провери по следния начин:Въртиш и не пали-от аспуха излиза ли пушек???
Това е от съществено значение за да разберем къде да търсим проблема.
Ако има пушек е едно,ако няма е друго.Следват проверки които ще дадат яснота за проблема и цената.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 24 окт 2016, 23:57

До сега не съм гледал дали като не запали има пушек но като запли има черен пушек и мерише на нафта.Това е което мога да кажа тъй като при палене в 6 сутринта съм сам и няма кой да ми гледа за пушек.След запалването веднага слизам и ми мерише на нафта а в огледалото се вижда черен пушек при запалване.Свещите много ми се иска да ги сменя но като 2 не искат да тръгнат а колата за сега пали не ми се рискува поради недостик на средства за сваляне на глава и т.н.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от specialista » 25 окт 2016, 00:05

Свещите е добре да се сменят,иначе на две свещи смятай че няма да пали.
Може тези дето не се развиват да се проверят със ампермер,или да се свалят дюзите и да се види
дали и как нагряват.Ако колата има ЕГР ,съветвам незабавно да се изолира.
С коя помпа е колата? Механичната или електронната?
Непременно разбери дали отива и за колко време захранване до свещите!!!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 25 окт 2016, 07:33

Помпата мисля е механична,ЕГР има но не знаех че може да пречи нещо,захранване отива до свещите ,но като ги пробвах на акумулатора свещазапочва да загрява на втора трета секунда а релето изключваше на петата секунда,за това пуснах тук във форума тема къде се намира релето и колко време трябва да подгрява,но нощо не стана.Мисля че някъде има и термо датчик по блока и той командва релето колко време да подгрява но не съм сигурен.

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 25 окт 2016, 08:51

За да не стане недоразомение тъй като аз не съм много запознат с помпите и т.н. качвам и снимки на двигателя и помпата.
Прикачени файлове
20161025_083427.jpg
20161025_083412.jpg

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от specialista » 27 окт 2016, 22:50

Класика в жанра.
Механична помпа Бош.
Затапи ЕГР-а!!!
Разбери дали пуши от ауспуха когато не пали?????
От това зависи какво ще я правим.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 28 окт 2016, 16:51

Свещите най-накрая са сменени след 3 дни пръскане със спрей се развиха,едната беше оригиналната,а 4-тата беше цялата в нагар което ми говори че сигурно не е работела.Утре сутрин го дават студено и ще видя какво ще стане и дали ще запали.Най-вероятно ще се занимая с ЕГР-а утре и ще докладвам какво се е получило.

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 29 окт 2016, 09:20

Тази сутрин в 7:20 беше 0 градуса и реших да пробвам,запали само със едно подгряване без усилие,странното беше че преди да сменя свещите никога не съм чувал релето да щрака,а сега се чуваше много ясно.ЕГР-а ще изчака млко защото открих че е със еврейски звезди,а аз нямам и ще трябва да си купя.

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 09 дек 2016, 18:04

Здравейте отново,напоследък ми протече помпата,закарах колата на майстор и като отидох да си я взема ми каза че автоматичния смукач не ми работи,каза че работи със някакъв вакуум клапан има само една букса и не знам нито как изглежда въпросния клапан,нито къде стои,нито пък къде са маркучите за този клапан.Търсих из гугъла но не можах да се ориентирам,моля който може да помага,ако има снимков материал още по добре.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от S_C » 10 дек 2016, 00:24

Това е т.нар. "авансатор", както го описваш. Клапан-авансатор, обогатител и т.н. го пишат. Ако всичко ти е ОК по колата, ще пали и без него. Разликата...вместо от половин, ще пали от цял оборот.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 10 дек 2016, 00:54

Тя за палене пали но като стане -5 става едно тресене и клатене и т.н. Добре че още е корав акумулатора,а и искам всичко да си е изправно и наред.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от specialista » 10 дек 2016, 22:43

Този "обогатител" трябва да повиши оборотите когато колата е студена.
Ако не си изпълнява функцията на студено оборотите са ниски и за това мотора тресе.
Всичко може да се ремонтира стига цената да е по джоба.
Това включва и течащата помпа!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 11 дек 2016, 00:25

Мисля че не ме разбрахте.Прекрасно знам за какво служи обогатителя,а течащата помпа вече е отремонтирана,това което не знам е как трябва да изглежда вакуум клапана и как точно е свързан към жилото и от къде идва вакуума и тка нататък.При мен стои само жилото,което отива под акумулатора,но там няма нищо друго, само една букса която излиза от един сноп със кабели.Интересува ме как точно изглежда цялата система за да знам какво да търся по моргите.

pi6ligara
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 02 сеп 2016, 23:41
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от pi6ligara » 14 дек 2016, 14:37

Здравейте отново намерих такъв стъпков мотор от едно мондео сложих уж всичко,давам контакт и.....маркуч.Поради липсата на мултицет пробвах на буксата с една пробна лампа но нищо не светва,там са 4 кабела предполагам 2 за едната посока и 2 за обратната,как ли не завирах кабелите но нищо не светва.Ако някой знае кой бушон отговаря за това нещо нека помага,може от това да е.Моторчето е работещо проверено е така че щом не стига ток до него може и бушон да е.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фиеста mk4 1.8d трудно първо палене ?

Мнение от OgiDogi » 14 дек 2016, 17:31

pi6ligara написа:Здравейте отново намерих такъв стъпков мотор от едно мондео сложих уж всичко,давам контакт и.....маркуч.Поради липсата на мултицет пробвах на буксата с една пробна лампа но нищо не светва,там са 4 кабела предполагам 2 за едната посока и 2 за обратната,как ли не завирах кабелите но нищо не светва.Ако някой знае кой бушон отговаря за това нещо нека помага,може от това да е.Моторчето е работещо проверено е така че щом не стига ток до него може и бушон да е.
Няма предпазител, моторчето се управлява директно от компютъра. Като гледам схемите, от Мондео няма да стане (освен всичко друго, то е с помпа Lucas).
Крачета 1 и 3 на буксата са полюсите, а 2 и 4 са за вградения датчик позиция на мотора (потенциометър). На Мондеото, 2 и 4 са свързани към един вграден изключвател, който казва на компютъра, кога моторчето е натиснало планката и може да започне регулиране на оборотите.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта