Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от ars3nal » 08 дек 2016, 11:37

Здравейте колеги , има доста теми по въпроса но реших да пусна отделна.Колата ми е Фокус 1.8 TDCI 100 коня със Delphi горивна система , от есента взе да ми прави проблем като запаля работи неравномерно и тресе и даже сега като е студено на първо запалване работи 4-5 секунди и гасне , след това паля и продължава да работи неравномерно но не гасне.Ходих на диагностика и ми правиха живи данни и ми казаха че 3-та дюза не работи както трябва и 1-ва има леки колебания във стойностите , иначе другите са добре , във вървежа колата няма проблем и разхода не е променен , няма да пуши и не влиза във авариен режим или да свети подгрева на свещите във по-високи обороти. Наскоро правих и теста със излишната нафта и на 3-та дюза беше доста повече излишното гориво (близо двойно повече) от на 2-ра и 4-та беше еднакво около 20 мл. за 3 мин.(не съм сигурен дали не бяха и 5 мин) и на 1-ва беше повече малко повече от другите. Интересува ме ако реша да сменя само клапаните на дюзите дали ще има положителен ефект или трябва да се прави пълен ремонт на дюзите . Само да вметна че горивна филтър е сменян лятото и е по 10 000 км и марка Delphi и подгревните свещи са проверени и 4-те работят.
Мерси предварително.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от MapTo_D » 08 дек 2016, 12:43

В общия случай точно от това боледуватTDCi-тата на Форд /а и не само/ от тези години. Би трябвало само със смяната на клапаните всичко да се оправи. Хубаво и препоръчително е да се сменят клапаните и на 4те инжектора. Гледам вече, че сами си ги сменят, не изглежда да е особено трудно. Или поне може сам да си ги набавиш, в сервиз да ти свършат работата, там може да поизчистят и разпръсквачите.

П.П. При мен, преди 6 години началото беше същото, неравномерна работа, гаснене при първи старт, когато температурите са отрицателни. След известен период започна да влиза и в авариен режим и се наложи да сменям клапани.

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от ieiei » 09 дек 2016, 09:08

Пробвал ли си с почистващи добавки?

Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от ars3nal » 09 дек 2016, 10:21

Със няколко вида съм пробвал ефект не виждам със Pro Tech съм пробвал и Bardahl techni line която е по-скъпа от другите и е само за прочистване(около 40 лв е туба 1 литър за 60 литра). Аз си мисля че те добавките може да са изчистили системата но като е заминал клапана на едната от дюзите и тя не може да направи необходимото налягане , и от там другите дюзи почват да се мъчат да компенсират изоставане на другата и почва да работи не равномерно(това са мой лични размишления от прочетения материал за CR системата и принцип на действие на тези инжектори).

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от MapTo_D » 09 дек 2016, 10:49

ars3nal написа:Със няколко вида съм пробвал ефект не виждам със Pro Tech съм пробвал и Bardahl techni line която е по-скъпа от другите и е само за прочистване(около 40 лв е туба 1 литър за 60 литра). Аз си мисля че те добавките може да са изчистили системата но като е заминал клапана на едната от дюзите и тя не може да направи необходимото налягане , и от там другите дюзи почват да се мъчат да компенсират изоставане на другата и почва да работи не равномерно(това са мой лични размишления от прочетения материал за CR системата и принцип на действие на тези инжектори).
На прав път си. Не си давай парите за добавки, те няма да оправят износването в клапана/-ите. Ако все пак не си напълно убеден може да потърсиш и мнение от някой сервиз, който се занимава с тия работи, че парите не са много малко. Скоро гледах някъде, оригинални делфи клапани /нови/ по около 100-110 лв/бр. Та сега явно проблема се оправя за цена, която е почти 1/2 от това, което аз и други колиги от тука давахме. :shock:

Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от ars3nal » 09 дек 2016, 11:05

MapTo_D написа: На прав път си. Не си давай парите за добавки, те няма да оправят износването в клапана/-ите. Ако все пак не си напълно убеден може да потърсиш и мнение от някой сервиз, който се занимава с тия работи, че парите не са много малко. Скоро гледах някъде, оригинални делфи клапани /нови/ по около 100-110 лв/бр. Та сега явно проблема се оправя за цена, която е почти 1/2 от това, което аз и други колиги от тука давахме. :shock:
Ходих по сервизи и те ми казаха че мислят че са дюзите , но проблема е че във Плевен има едно място където се занимават със стенд и ремонт на дюзи , ходих при тях и ми обявиха според мен доста нереална цена за стенда искат ми 160 лева за стенд и от там вече за ремонт и ми заявиха че шеф и като видел дюзи Delphi сменял всичко не само клапаните(ама къде да съм сигурен дали няма да смени клапаните и да не вземи пари за пълен ремонт).От друга страна всички майстори със който съм говорил в град ми казват че не се занимават със него и да забравя да ходя там и директно да се свържа със Авел или Супер дизел.

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от peterpetroff » 10 дек 2016, 01:33

Само мога да ти кажаа ,че си невероятен късметлия, че си с този мотор. Питай колегите си с TDCI за какво става въпрос около и с дюзите им! При тебе едно почистване от сорта на 15-20 лв. на дюза би ти дало тоговор и увереността от тази проверка, която не си правил никога до момента. Ако се окаже нещо друго, поне ще изключиш дюзите.. Успех!

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от MapTo_D » 10 дек 2016, 08:10

peterpetroff написа:Само мога да ти кажаа ,че си невероятен късметлия, че си с този мотор. Питай колегите си с TDCI за какво става въпрос около и с дюзите им! При тебе едно почистване от сорта на 15-20 лв. на дюза би ти дало тоговор и увереността от тази проверка, която не си правил никога до момента. Ако се окаже нещо друго, поне ще изключиш дюзите.. Успех!
Ъъъъ!? :shock: Възможно ли е да кажеш какво точно си написал, не те разбрах?

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от peterpetroff » 11 дек 2016, 01:14

Ами прочел-недопрочел заглавието на темата съм се заблудил, че се пише и пита за TDDI- мотора. И съответната ми реплика е за TDDI. Съжалявам за недоразумението. Моля да ме извините.

Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от ars3nal » 12 дек 2016, 12:24

То ако бях със TDDI нямаше да се чудя толкова , там ремонт е поносим при мен ремонт е сериозна цифра и там са ми дерзанията.Почвам сериозно да се замислям дали да не си сменя клапаните сам , като гледах клиповете и коментарите на колегите смятам че ще успея , и дано да се оправи проблема.

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от ieiei » 12 дек 2016, 13:32

Закарай я на някой ,който 100% разбира.
Това ,което виждаш ,като "корекция" на дюзите го прави компа и не е гаранция, че клапаните са виновни.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от MapTo_D » 12 дек 2016, 14:10

Може да надникнеш в другия форум, там в темата за самостоятелносто сменяне на клапаните имаше и клипове, доста подробни. Също мисля, че човек с минимална техническа грамотност може да си ги смени сам. А като свалиш инжекторите, може да ги закараш някъде поне да минат разпръсквачите на ултразвук...така и така ще са навън.

Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от ars3nal » 12 дек 2016, 14:50

Аз от точно от другия форум видях темата и от там съм решил да пробвам и аз да сменя клапаните.

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи

Мнение от Penyo63 » 07 яну 2017, 15:10

първо трябва да си отговориш защо си решил да ремонтираш дюзите. От написаното до тук на мен не ми стана много ясно. По скоро ми стана ясно че проблеми с дюзите нямаш. Второ- дюзите са следствие на проблеми с помпата. Ремонтирайки дюзите ако е помпата проблема си остава. Вземи едно възвратно клапънче от тия дето приличат на голяма гайка, струват по 10 лв. развий го (разглоби го) и сложи вътре хартия от горивен филтър. Сложи го в тръбопровода за обратна нафта и карай така извесно време. И т.н
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 78 госта