Страница 1 от 1
Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 08 дек 2016, 11:37
от ars3nal
Здравейте колеги , има доста теми по въпроса но реших да пусна отделна.Колата ми е Фокус 1.8 TDCI 100 коня със Delphi горивна система , от есента взе да ми прави проблем като запаля работи неравномерно и тресе и даже сега като е студено на първо запалване работи 4-5 секунди и гасне , след това паля и продължава да работи неравномерно но не гасне.Ходих на диагностика и ми правиха живи данни и ми казаха че 3-та дюза не работи както трябва и 1-ва има леки колебания във стойностите , иначе другите са добре , във вървежа колата няма проблем и разхода не е променен , няма да пуши и не влиза във авариен режим или да свети подгрева на свещите във по-високи обороти. Наскоро правих и теста със излишната нафта и на 3-та дюза беше доста повече излишното гориво (близо двойно повече) от на 2-ра и 4-та беше еднакво около 20 мл. за 3 мин.(не съм сигурен дали не бяха и 5 мин) и на 1-ва беше повече малко повече от другите. Интересува ме ако реша да сменя само клапаните на дюзите дали ще има положителен ефект или трябва да се прави пълен ремонт на дюзите . Само да вметна че горивна филтър е сменян лятото и е по 10 000 км и марка Delphi и подгревните свещи са проверени и 4-те работят.
Мерси предварително.
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 08 дек 2016, 12:43
от MapTo_D
В общия случай точно от това боледуватTDCi-тата на Форд /а и не само/ от тези години. Би трябвало само със смяната на клапаните всичко да се оправи. Хубаво и препоръчително е да се сменят клапаните и на 4те инжектора. Гледам вече, че сами си ги сменят, не изглежда да е особено трудно. Или поне може сам да си ги набавиш, в сервиз да ти свършат работата, там може да поизчистят и разпръсквачите.
П.П. При мен, преди 6 години началото беше същото, неравномерна работа, гаснене при първи старт, когато температурите са отрицателни. След известен период започна да влиза и в авариен режим и се наложи да сменям клапани.
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 09 дек 2016, 09:08
от ieiei
Пробвал ли си с почистващи добавки?
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 09 дек 2016, 10:21
от ars3nal
Със няколко вида съм пробвал ефект не виждам със Pro Tech съм пробвал и Bardahl techni line която е по-скъпа от другите и е само за прочистване(около 40 лв е туба 1 литър за 60 литра). Аз си мисля че те добавките може да са изчистили системата но като е заминал клапана на едната от дюзите и тя не може да направи необходимото налягане , и от там другите дюзи почват да се мъчат да компенсират изоставане на другата и почва да работи не равномерно(това са мой лични размишления от прочетения материал за CR системата и принцип на действие на тези инжектори).
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 09 дек 2016, 10:49
от MapTo_D
ars3nal написа:Със няколко вида съм пробвал ефект не виждам със Pro Tech съм пробвал и Bardahl techni line която е по-скъпа от другите и е само за прочистване(около 40 лв е туба 1 литър за 60 литра). Аз си мисля че те добавките може да са изчистили системата но като е заминал клапана на едната от дюзите и тя не може да направи необходимото налягане , и от там другите дюзи почват да се мъчат да компенсират изоставане на другата и почва да работи не равномерно(това са мой лични размишления от прочетения материал за CR системата и принцип на действие на тези инжектори).
На прав път си. Не си давай парите за добавки, те няма да оправят износването в клапана/-ите. Ако все пак не си напълно убеден може да потърсиш и мнение от някой сервиз, който се занимава с тия работи, че парите не са много малко. Скоро гледах някъде, оригинални делфи клапани /нови/ по около 100-110 лв/бр. Та сега явно проблема се оправя за цена, която е почти 1/2 от това, което аз и други колиги от тука давахме.

Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 09 дек 2016, 11:05
от ars3nal
MapTo_D написа:
На прав път си. Не си давай парите за добавки, те няма да оправят износването в клапана/-ите. Ако все пак не си напълно убеден може да потърсиш и мнение от някой сервиз, който се занимава с тия работи, че парите не са много малко. Скоро гледах някъде, оригинални делфи клапани /нови/ по около 100-110 лв/бр. Та сега явно проблема се оправя за цена, която е почти 1/2 от това, което аз и други колиги от тука давахме.

Ходих по сервизи и те ми казаха че мислят че са дюзите , но проблема е че във Плевен има едно място където се занимават със стенд и ремонт на дюзи , ходих при тях и ми обявиха според мен доста нереална цена за стенда искат ми 160 лева за стенд и от там вече за ремонт и ми заявиха че шеф и като видел дюзи Delphi сменял всичко не само клапаните(ама къде да съм сигурен дали няма да смени клапаните и да не вземи пари за пълен ремонт).От друга страна всички майстори със който съм говорил в град ми казват че не се занимават със него и да забравя да ходя там и директно да се свържа със Авел или Супер дизел.
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 10 дек 2016, 01:33
от peterpetroff
Само мога да ти кажаа ,че си невероятен късметлия, че си с този мотор. Питай колегите си с TDCI за какво става въпрос около и с дюзите им! При тебе едно почистване от сорта на 15-20 лв. на дюза би ти дало тоговор и увереността от тази проверка, която не си правил никога до момента. Ако се окаже нещо друго, поне ще изключиш дюзите.. Успех!
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 10 дек 2016, 08:10
от MapTo_D
peterpetroff написа:Само мога да ти кажаа ,че си невероятен късметлия, че си с този мотор. Питай колегите си с TDCI за какво става въпрос около и с дюзите им! При тебе едно почистване от сорта на 15-20 лв. на дюза би ти дало тоговор и увереността от тази проверка, която не си правил никога до момента. Ако се окаже нещо друго, поне ще изключиш дюзите.. Успех!
Ъъъъ!?

Възможно ли е да кажеш какво точно си написал, не те разбрах?
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 11 дек 2016, 01:14
от peterpetroff
Ами прочел-недопрочел заглавието на темата съм се заблудил, че се пише и пита за TDDI- мотора. И съответната ми реплика е за TDDI. Съжалявам за недоразумението. Моля да ме извините.
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 12 дек 2016, 12:24
от ars3nal
То ако бях със TDDI нямаше да се чудя толкова , там ремонт е поносим при мен ремонт е сериозна цифра и там са ми дерзанията.Почвам сериозно да се замислям дали да не си сменя клапаните сам , като гледах клиповете и коментарите на колегите смятам че ще успея , и дано да се оправи проблема.
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 12 дек 2016, 13:32
от ieiei
Закарай я на някой ,който 100% разбира.
Това ,което виждаш ,като "корекция" на дюзите го прави компа и не е гаранция, че клапаните са виновни.
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 12 дек 2016, 14:10
от MapTo_D
Може да надникнеш в другия форум, там в темата за самостоятелносто сменяне на клапаните имаше и клипове, доста подробни. Също мисля, че човек с минимална техническа грамотност може да си ги смени сам. А като свалиш инжекторите, може да ги закараш някъде поне да минат разпръсквачите на ултразвук...така и така ще са навън.
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 12 дек 2016, 14:50
от ars3nal
Аз от точно от другия форум видях темата и от там съм решил да пробвам и аз да сменя клапаните.
Re: Ford Focus 1.8TDCI дюзи
Публикувано: 07 яну 2017, 15:10
от Penyo63
първо трябва да си отговориш защо си решил да ремонтираш дюзите. От написаното до тук на мен не ми стана много ясно. По скоро ми стана ясно че проблеми с дюзите нямаш. Второ- дюзите са следствие на проблеми с помпата. Ремонтирайки дюзите ако е помпата проблема си остава. Вземи едно възвратно клапънче от тия дето приличат на голяма гайка, струват по 10 лв. развий го (разглоби го) и сложи вътре хартия от горивен филтър. Сложи го в тръбопровода за обратна нафта и карай така извесно време. И т.н