Страница 1 от 1
Скоростомер на ескорт
Публикувано: 08 яну 2007, 22:46
от borko 30
Здравейте колеги , честита нова година и за много години. От известно време не ми работи скоростомера ,ходих при майстор огледа всичко -жилото е здраво като го завъртиш на ръка и стрелката мърда ,вади привода гледа го и каза че проблема е вътре в кутията и трябва да се отваря .При студено време сутрин като тръгна работи чат-пат 2км.Искам да чуя и вашето мнение ,защото имам схемата на кутията и виждам че привода е свързан с метално зъбно колело което едва ли ще се износи преди пластмасовия привод.Мисълта ми е дали има начин да се оправи без да се отваря кутията защото съм чувал че отвори ли се веднъж после никога не включват скоростите както трябва
Публикувано: 08 яну 2007, 23:08
от paci
Тоя майстор де е гледал е трябвало да знае.
Там къде се завива жилото в кутията, туй нещо е законтрено с един шплент ли нит ли шпилка ли е кво е ....
Като се завреш в коша и в дясно се пада там къде се завива жилото огледай и то леко стърчи тва което е контра.
Огледай дали ще разбереш дали е сцепена тръбичка.
Ако е сцепена тръбичка е стоманено и е се е вклинило и няма вадене.
Ако не е имаш шанс да го извадиш и другото се отивива и евентално си го намираш в морга и сменяваш.
Обаче иди с колата и там разглобявай и опитвай с "новото" дали ще работи.
Шум в кутията имаш ли?
Теч ?
Ако ги има тези неща направо не се занимавай.
Или отваряй кутията и сменявай каквото е раздробено.
Или взимай друга.
Огледай и ако има неясно питай.
Четвъртограма на жилото дето влиза в кутията здрав ли е ? Гледахте ли го? Да нее просто той счупен ?
Публикувано: 08 яну 2007, 23:29
от borko 30
Кутията е перфектна ,лесно включва не шуми ,не трака и не тече масло .След майстора аз сам вадих привода - едно оранжево зъбно колело с дупка за четириграма на жилото поне видимо здрава.Какво според теб може да се счупи вътре за да не се предава движението на това оранжевото колело,и защо при сгъстено масло сутрин при студено време показва?
Публикувано: 08 яну 2007, 23:37
от kolef
Борко, моя съвет е: НЕ бързай да търсиш проблема на най-солжното место (скоростна кутия) ! Първо погледни в таблото, там жилото се "закопчава" на конус, няма резба, няма шплент.. Понякога там се разхлабва и се получава "тука има, тука няма".За това, първо бръкни ЗАД таблото, напипай жилото и виж дали е добре заклинено, за целта или извади таблото с уредите (километраж, часовник и т.н.) или бръкни от долу.Заклинва се само с натиск, но да не е прекалено силен !! Второ: Има вероятност проблема да е в безконечния пластмасов винт, който влиза в ск. кутия, както каза Паци, при мене се беше счупил, но в този случай скоростомера изобщо не работи... Има и трети вариант: може проблема дае и в самия скоростомер в таблото - там движението от жилото се предава чрез "увличане" на стрелката (центобежни сили ли им казват, не знам) но не е и чрез директен допир.Татам точно може да се е замърсило и от време на време "засича"

Търси причината първо в таблото, после в безконечния винт и тогава ако се окаже че не е там, в скоростната кутия (не дай боже). Пиши какво е станало после ..
Публикувано: 08 яну 2007, 23:44
от borko 30
Да ама като извадя жилото и го завъртя на ръка и скоростомера показва и това пластмасовото за което писах е видимо - поне за мен здраво- какво може да се счупи в кутията ?
Публикувано: 08 яну 2007, 23:49
от paci
Продадох стария ми ескорт с кутия на това дередже :
Шуми, направо виеше последно.
Тече от семрините т.е. е и за лагери.
Не отчиташе скоростомера и изминатото разстояние. т.е. нямаше кой да завърти жилото.
Мъчихме да вадим шплента за които ти писах горе но се оказа стоманен сцепен и не успяхме.
Казах на момчето което купи ескорта и от там нататък той се е оправял.
До колкото разбрах е сменил кутията.
А за твоя случай са ми обяснявали тази червячна предавка в кутията какво представлява но сеа ако се опитам да ти го преразкажа няма се получи нищо.
До колкото разбрах сте вадили това което се завива в кутията и върти жилото и се е оказало здраво, значи е заминало нещото в кутията което го върти него.
А туй нещо в кутията за да се извади и смени трябвало се разглобява кутията и ко се трошело там и трябвало да се купуват и 2-те неща и отделно майстора които ще я пипа колко е кадърен ...
Изчакай има хора във форума които са разглобявали кутии. Дано им се занимава да пишат.
Може и да не се стигне до разглобяване на кутията ами просто до момента да не сме се разбрали кое е гледано кое е здраво.
Публикувано: 08 яну 2007, 23:53
от kolef
borko 30 написа:Да ама като извадя жилото и го завъртя на ръка и скоростомера показва и това пластмасовото за което писах е видимо - поне за мен здраво- какво може да се счупи в кутията ?
Колко бързо и с каква продължителност можеш да въртиш на ръка ?

Може да пробваш така: бормашина с регулируеми обороти, захващаш жилото и пускаш бавно , като следиш на таблото да не развиеш повече от 200км/ч

задръж в продължение на 3-4-5 минути и виж ... ако работи, значи проблема е при ск. кутия, ако откаже - в таблото

Публикувано: 09 яну 2007, 00:28
от borko 30
Това ще го пробвам ама какво може все пак да се счупи в кутията?Колега Колев до колкото разбрах имаме колите от почти еднакво време , с годините се убедих че са страшни машини , дали защото са ФОРД и навремето са правени с тертип и истински части не знам обаче никога не ме е оставял на пътя , няма комп или кой знае какви екстри но така усещам че карам кола . Приятелите ми казват че някой ден ще съжалявам за разходите който съм направил за тази кола ,ама много им здраве ,аз се гордея че карам ФОРД ЕСКОРТ и то точно този!!! Спомените които имам с него не могат да се сравнят с никаква цена , и затова няма да го продам никога , независимо че майсторите ме били виждали"да почвам в енергото ако го ка рам някоя и друга година " , ама ФОРДА за нищо не го давам. Обяснете им колеги какво е това да караш ФОРД на некадърниците -проблемите ми до сега са след бутане от МАЙСТОРИ -не разбираш ли не пипай !!!!!!! Ако обичаш щот шта ........в..........и......!
Публикувано: 09 яну 2007, 00:58
от kolef
така е, количките са мноо яки, аз например до сега шарнир или накрайник не съм сменял, а имам вече близо 200 000 км.. а и по какви "лунни пейзажи" съм карал... Всички проблеми идват от некадърните майстори, и аз съм на това мнение.
п.с. В кутията сум слушал, че некакви лагери като се разбият, и се измества някаква ос.. и там некаде се губи връзката към скоростомера.. Дано при тебе не е това проблема.
Публикувано: 09 яну 2007, 09:10
от diesel1.6
borko 30 написа:Тези дни ако имам възможност ще снимам и моя тигър , че да видите как може да изглежда 26г ФОРД.
хехе, къде се слагаш, моя е 27 годишен и е свален от подиума за да го вземе собственика (който е българин)
и на моя не работи километража, и то то кутията. когато караш, жилото не е върти, а ако спра и завъртя от към километража, се върти свободно вместо да е запънало в кутията.
Публикувано: 09 яну 2007, 18:33
от disc
borko 30,
Най-добре пробай това което е констатирал колегата diesel1.6, скоростомера и се опитай да го въртиш. Ако се върти значи повредата е вътре в скоростната кутия. По принцип не трябва да може да го въртиш, затова напъвай леко!
Паци също е обяснил как може да се свали целият детайл от скоростната кутия, без самата кутия да се разглобява. Щм имаш схема на кутията - там се вижда привода, който представлява червяк и ПЛАСТМАСОВ! Снимката не е много качествена, но само това можах да снимам когато ремонтирах кутията - точно под лагера се вижда така да го нарека "многовинтова резба", това е едната част от червяка и тя не може да се свали без да се разглоби кутята. Най-често се износва другата част от червяка (тази която може да свалиш като махнеш шплента).
Намерих и по-добра снимка (не е моя!)

Публикувано: 10 яну 2007, 13:41
от borko 30
Според мен няма начин да не се върти тази многовинтова резба.И понеже тя е метална,а зъбното колело в привода е пластмасово ,би следвало да се износи пластмасата обаче като го разглобих и извадих пластмасовата предавка не видях по нея нито счупени нито нащърбени(износени)зъби ,може пораженията да са се заличили от маслото-не знам .Между другото преди да го разглобя откачих жилото от километража и като го завъртих се върти свободно-откъм кутията нищо не го спира.
Публикувано: 10 яну 2007, 15:40
от borko 30
Точно досега пак го разглобих като извадя привода заедно с пласмасовия червяк бръкнах в дупката и напипах това колело с многовинтовата резба за което говори DISC и то се въртеше свободно ,явно нещо се е счупило което го държи да се върти с оста си.
Публикувано: 10 яну 2007, 18:23
от disc
Mноговинтовата резба също е пластмасова!
Жалко че е превъртяла

. Сега трябва да се разглоби кутията, да се избие единият лагер на диференциала и да си намериш нова такава част за червяка (многовинтовата резба, в МотоПфое мисля ще е най-лесно да я намериш и не вярвам да струва безбожно много пари!), поставяш я, набиваш лагера на диференциала и събираш кутията...
Този детайл се "законтря" да не се върти спрямо диференциала посредством няколко (мисля 6) ушенца, които влизат в канали на диференциала (на по-добрата снимка с виждат каналите, точно между лагера и "многовинтовата резба", широки около 1 см.). Много ми е странно каква е била причината да се счупят всичките "ушенца"...
Публикувано: 10 яну 2007, 18:36
от borko 30
Заслужава ли си заради километража да се разхвърля кутията и няма ли риск после да не върви както трябва(за скоростите говоря)?
Публикувано: 11 яну 2007, 22:04
от disc
Зависи колко си мераклия

Ако я сглобиш правилно няма да имаш никакви проблеми. Ако е 5 степенна ще ти е нужна особена скоба за да извадиш зъбчатката на 5-та предавка. Събери маслото от кутията и после си го налей обратно! Нама нищо по-хубаво от оригиналното масло
