Мондео Mk3 2001-2002 - евентуален фабричен дефект

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
krasimir.petkov
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2017, 18:44
Status: Извън линия

Мондео Mk3 2001-2002 - евентуален фабричен дефект

Мнение от krasimir.petkov » 11 яну 2017, 22:05

Здравейте, попаднах на следната статия, както и на (дълга) дискусия в английски форум за Мондео, където се описва как некачествени пластмасови детайли от колектора (?), ако се казва така на български, не съм специалист по темата, се отчупват, барабар с осчицата, влизат в двигателя и в някои случаи го ликвидират. Спасението било да се сменят със следващо поколение детайлите, да се затиснат с някакво лепило изобщо тия изводи, щото били излишни, или (най-скъпото) да се смени целият колектор. На някой от форума случвало ли се е нещо подобно - и чували ли сте за такъв казус? Въпросната дискусия е от преди няколко години, но е доста обширна и като че ли се коментира и в момента. Аз имам Мондео точно в опасния интервал (2001г.) и се чудя дали има опасност да му е дошло времето на износване на тоя чарк; или пък щом е изкарало толкова до момента, ще издаяни и остатъка от живота си. Има вариант и предишният собственик да е сменил тия части, ама без проверка няма да има яснота по темата. Предполагам, че в тоя форум има какви ли не спецове, така че би трябвало да се е чуло ако наистина върлува такава опасност. Благодаря предварително на отговорилите по темата!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео Mk3 2001-2002 - евентуален фабричен дефект

Мнение от S_C » 11 яну 2017, 22:35

Има клапи и принципно-да, могат при голямо износване на осите да изпаднат в мотора. На колкото повече км е, толкова по-вероятно да се случи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео Mk3 2001-2002 - евентуален фабричен дефект

Мнение от aspasia » 12 яну 2017, 16:35

Просто се чупят а после се купуват компект от МП руснаците доста се оплакват от Duratec-He там ги преправят по свой начин
https://www.youtube.com/watch?v=ut-BH5oFXkc

krasimir.petkov
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2017, 18:44
Status: Извън линия

Re: Мондео Mk3 2001-2002 - евентуален фабричен дефект

Мнение от krasimir.petkov » 12 яну 2017, 20:19

Един вид, според вас не е толкова драматично положението, колкото го описват англичаните? Предполагам, че не всяко такова откъртване води до ликвидация на двигателя, но наличието на такава вероятност е притеснително. На някой случвало ли му се е да дефектират, за да сподели личен опит? Моето Мондео е на 180 000км, та хем от една страна да не са малко и да се очаква да стане, хем от друга - са достатъчно много да е дефектирало досега, ако щеше да става... То и англичаните са много придирчиви и се впечатляват от такива неща, даже търсят в дискусията си как да нахейтят Форд пред тамошното КЗП, ама все пак не съм склонен да отпиша напълно техните предупреждения.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео Mk3 2001-2002 - евентуален фабричен дефект

Мнение от S_C » 12 яну 2017, 21:06

Първите мотори, при които беше масов дефект, бяха едни дизелови БМВ-та. Та от тогава не е непознато явлението.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео Mk3 2001-2002 - евентуален фабричен дефект

Мнение от fordmaniac » 13 яну 2017, 09:10

До сега съм сменял клапи на разни такива мотори, а един път съм виждал прецакан след счупване на ос. За да се счупи, трябва водача хич да не слуша какво става под капака или да не му пука.
До 2002 са с една конструкция, след това са променили доста.
Първия вариант са към 400 лВ в Мото Пфое, друг не ги произвежда. Доста са променили конструкцията на комплекта и издръжливостта му много повече от тези монтирани едно време.
След 2002 се различава много варианта и е несъвместим. Износва се по малко, макар че и такива вече съм сменял. Хубавото е цената : към 120 лВ.

Варианта с премахването влошава много динамиката на двигателя в ниски и средни обороти, отразява се и на разхода, ама е толкова умряла колата, че се не трае и е се тая колко гори. Наскоро газаджии, дупчейки за дюзи, бяха блокирали с монтажа клапите и не върви...
Поздрави

krasimir.petkov
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2017, 18:44
Status: Извън линия

Re: Мондео Mk3 2001-2002 - евентуален фабричен дефект

Мнение от krasimir.petkov » 13 яну 2017, 20:09

fordmaniac написа:
13 яну 2017, 09:10
След 2002 се различава много варианта и е несъвместим. Износва се по малко, макар че и такива вече съм сменял. Хубавото е цената : към 120 лВ.
Благодаря за подробния отговор. Как така е различен вариантът след 2002 - въпросните англичани обсъждат, че спасението било да смениш оригиналното с такова от кола след промяната на конструкцията (някъде ноември 2002 май). То има ли особен смисъл да се смени лошото оригинално с друго такова скапано - кой знае дали новото няма да е по-ненадеждно. И до Мото-Пфое ли се опира - не е ли по-практично да се вземе от автоморга? Иначе ако се познава по боботене и шум, няма страшно, въпросът е, че тия описват някакви драматични аварии изведнъж - но сигурно са пресилили метафората, а и са свикнали да им работят нещата.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 46 госта