Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от sangals » 17 мар 2017, 11:01

Здравейте,колеги!
Имам следния проблем:
При стартиране на Мондео 2.0 TDCI Ghia combi 2006 г.
колата пали,НО първите 4-5 секунди работи на ниските 600 оборота и свети оранжевата лампичка вдясно на таблото със символа ”двигател”, като след тези 4-5 секунди двигателя САМ заработва НОРМАЛНО на 850 оборота!
....................
Уточнение: Колата е скоро купена от автотъргоец и съответно измита с пароструика!
Разбира се беше отмита смазката на жилата и щангите на скоростната кутия, които аз вече надлежно смазах!
Възможно ли е да има някъде жила или приводи които да имат отношение към първоначалния пуск на двигателя и да им е отмита смазката и да работят мудно !??
Въпросът и предположението ми са такива,понеже отскоро имам тази кола и не я познавам добре!
Моля,ако има някой запознат с подобен род проблем да сподели!

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от lubomirov89 » 17 мар 2017, 11:42

Колега, докато не се закачи на диагностика, да се види защо ти свети лампата, няма как да ти каже някои от какво е. Една диагностика и ще си каже всичко.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от ЯЛТА » 17 мар 2017, 11:58

И диагностиката ще покаже грешка в някоя дюза................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от sangals » 17 мар 2017, 13:16

Колега Любомиров,по-скоро съм съгласен с теб,отколкото с бързата диагностика на колегата Ялта :D :D ! Шегувам се,Ялта!
Написал съм,че двигателят сам си влиза в нормален режим и лампата си ГАСНЕ,това пропуснах!
Имам Мондео МК 2 1.8 тд и там има някакви жила които имат нещо като датчик в единия край...при него той сам си вдига оборотите и си ги сваля в последствие.Може би и тук има нещо подобно....
Благодаря за отговорите,колеги!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от specialista » 17 мар 2017, 18:39

Аз също смятам че има проблем със дюза!!!
А от тези пароструйки се повреждат електромагнитите на дюзите!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от ЯЛТА » 17 мар 2017, 22:48

sangals написа:
17 мар 2017, 13:16
при него той сам си вдига оборотите и си ги сваля в последствие.Може би и тук има нещо подобно....
Това е стъпковия мотор, който коригира оборотите, примерно при студен мотор, или като пуснеш климатика, при 1.8 td. При комън рейл го няма. Там дюзите са циклови, и могат да впръснат няколко пъти гориво за един такт на буналото, с цел по равномерна работа на мотора. Като се прецака някоя дюза, това не се случва, и мотора заработва неравномерно.
Обяснението ми е лаично, но е така. Диагностиката ще потвърди написаното от мен.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от Penyo63 » 17 мар 2017, 23:38

Дюзите се управляват с ШИМ около 150 волта, ако е виновно миенето (водата) или трябва да изгори или да изсъхне намотката на соленоида. И тъй като това явно се проточва във времето и може да изгори (по неподходящия вариант) на неподходящо място и време, диагностиката си остава най- точния вариант за колегата.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от specialista » 19 мар 2017, 18:54

Проблема със влагата попаднала при соленоида е че дава на късо спрямо корпуса на дюзата.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от sangals » 21 мар 2017, 23:39

Ще се ходи на диагностика явно! В Русе живея до Мото Фое...а преди години Сиерата я диагностицирах в София на Люлин 444 и моментално ми посочиха дефектиралия датчик! Така,че се чудя къде да се надяна : ))

Иначе, вчера ми запали сутринта студена абсолютно нормално веднага с 850 оборота и всички лампи изгаснаха навреме....сещам се,че го беше правила още 2-3 пъти добре паленето! Но обикновено е с проблемните 650 оборота за около 4 секунди... после си се оправя!

Нещо някъде може ли да се пръсне с контактен спрей примерно?!
Пробвах 24 часа с разкачен акумулатор....нищо !

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от Penyo63 » 22 мар 2017, 18:38

Защо се впрегнахме да говорим за дюзи. Като че ли на всички нас все дюзите ни виновни. Ами ако е мудна ( за чистене ) геометрията на турбината.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от HACKO » 22 мар 2017, 19:02

На тези обороти на практика турбото не оказва влияние.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от Penyo63 » 23 мар 2017, 18:29

Наско така е не оказва влияние, но когато всичко е наред. Но ако поради мръсотия в геометрията,отслабена пружината на актуатора (често явление),тя не е отворена колкото трябва при неработещ двигател, В момента на завъртане на ключа за палене какво се случва. Подава се една идея повече въздух отколкото е заложено като необходимо. В следващите секунди геометрията се затваря за максимално подаване и всичко става ок. Това е едно кратко и схематично обяснение, просто заради идеята. Ако е така на диагностиката ще покаже МАП, МАФ. или някой друг датчик. А може и нищо.
Извинявам се ако греша. Просто това е едно предположение.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от HACKO » 23 мар 2017, 19:18

Ами като завъртиш ключа, турбината не се върти, съответно няма никакво значение в какво състояние е, тя просто не работи. Чак след като двигателят заработи, изгорелите газове завъртат турбината и след като достигне определени обороти създава налягане. Когато двигателя е на обороти, турбината създава минимално налягане. Променливата геометрия цели да се избегне така наречената "турбо дупка" или поне да я изнесе максимално напред към ниските обороти за да не се усеща чак толкова осезаемо. Цяла Зима карахме буса със некоректно работещо турбо след смяна на маслена гарнитура, предполагам точно с блокирана или неправилно работеща геометрия. Ефекта е че пали без проблем и няма проблем в работата на ниски обороти, обаче при ускоряване и във високите обороти беше мъка и мощността е поне с 30% надолу.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от Penyo63 » 23 мар 2017, 21:25

тук колегата говори не за работата на двигателя въобще а за първите 3-4 секунди. Като продължение от одеве да продължа с моята теория. И след като колегата е завъртял ключа, двигателя работи "леко" в режим пренадув заради това че геометрията не е достатъчно отворена. Пали двигателя- геометрията не реагира адекватно, а мудно и бавно за секунда две заема положение затворена на макс което е нормалното за тихите обороти. Та исках да кажа движението на актуатора трябва да е с определена скорост а не бавно. Кое е бързо и бавно е относително като понятие и който не се занимава с ремонти едва ли може да го усети. Липсва му рутина. Та затова се получават тези ниски обороти понякога както е писал колегата. В една кола проблемите възникнали веднъж рядко се оправят от само себе си. Ей така за "хатър" на собственика. Но нека колегата да си направи една диагностика за успокоение, ако желае да я сподели с нас, пък аз мисля че може и да се оправи колата с каране и каране и каране.... Думата пренадув в моя случай е налягане не над 1.5 атм. а налягане малко повече от очакваното от компа.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от sangals » 23 мар 2017, 22:07

А възможно ли е колеги,да на се създава достатъчно налягане в системата за гориво и дюзите да си ” пйкат” :)) и след 3-4 секунди да се създаде нормалното налягане и да си пръскат като ” дезодорант” примерно!?
Днес Плевен-Обнова 200км /час 2 минути някъде карах....

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от sangals » 23 мар 2017, 22:53

Уважаеми колеги и приятели,проблемът смятам,че е локализиран и почти отстранен!!!
IMG_20170323_222102.jpg

След вашата дискусия тук в тъмното захапах прожектора и капнах със щеката за маслото няколко капки на пантите/шарнирите на ето това чудо което е на турбото!!!
Тази щангичка( късото рамо ) при стартиране установих,че веднага трябва да мръдне на около 90 градуса в посока към купето на автомобила!!!САМО ТОГАВА двигателят заработва нормално!!!
Снимките са при работещ нормално двигател.
При ТИХАТА работа на двигателя малкото рамо стои изправено и съответно дългата рейка е издърпана към двигателя !
ДОСЕГА е закъснявала с 3-4 секунди.
СЛЕД капването на масло на шарнирните връзки ВЕЧЕ се нормализира ПОЧТИ ВЕДНАГА работата на стартирания двигател!!!
ЯВНО автомивката е виновна!!
Утре ще огледам обстойно ситуацията и дано само механичен да е проблема!!!
Прикачени файлове
IMG_20170323_222037.jpg
IMG_20170323_222016.jpg

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от sangals » 17 май 2017, 10:09

IMG_20170516_152014.jpg
Ето резултата пт Теста в МП Люлин 444
Грешка в софтуера !
Дюзите са ОК
Има 4 изгорели подгревни свещи за смяна-било деликатна работа!
Мондеото пали идеално и работи добре на всички режими!
Цена в МП за услугата-58 лв. с ДДС

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от sangals » 30 май 2017, 23:08

Да уточня, за тези които се интересуват :
При проблема описан в темата - колата си палеше без проблем(но на ниски обороти) и НЕ пушеше синкав дим !
След програмиране на модула на ДВГ в МП колата ВЕЧЕ пали с нормалните обороти, НО пуши синкав дим в началото !
При теста се вижда,че 4 подгревни свещи са изгорели !

ЗНАЧИ : Компа на автомобила сам си е задал параметри при изгорелите свещи и макар с проблемно палене с оборотите, ВСЕ ПАК колата не пушеше !

Колата работи идеално при всички режими на работа !
Ще посетя МП за настройка на компа със РАБОТЕЩИ подгревни свещи !
Сложих словенски свещи ISKRA - 20 лв. бройката!
На старото ми Мондео са същата марка и ДАЯНАТ вече 9 години !
Последна промяна от sangals на 31 май 2017, 16:42, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от Penyo63 » 31 май 2017, 15:30

Сложих бош по 25 лв. бройката и преди зимата си мислех че имам свщи. И 4 изгорели. Бяха ми ги намазали с медна грес за да не запичат, не бяха запекли ама първата се скъса. От какво са направени бог знае. Вече не съм фен на всичко на което пише бош. Колегата си купи дрелка бош професионал. На първато ползване и изгоря. Искра свещи съм се интересувал са по добрия избор.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неустойчиво стартиране на Мондео 3 2.0 TDCI

Мнение от kilikanzer » 02 юни 2017, 19:06

И на ескорта и сега на фокуса съм с Искра.Работят си.На фокуса смяната им е лесна,сам си я направих.

Изпратено от моят Респром

Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 46 госта