Студен двигател чука и други...
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Здравейте, колеги!
Днес запалих колата (вече с 100 октановия бензин от Еко) и отново на 70 градуса се появи това чукане в двигателя. Като загря, чукането изчезна. Вероятно проблемът не е от горивото или това наистина е нормално за тези двигатели. В такъв случай се чудя как за вече две години притежание на автомобила да не съм разбрал за това. Преди да отида отново в Мото Пфое ще съм благодарен, ако може някой притежател на EcoBoost двигател да запише работата на неговата кола при 70 градуса или да се срещна лично с някого от вас (по възможност в област Пловдив), за да чуя как работят вашите автомобили.
Днес запалих колата (вече с 100 октановия бензин от Еко) и отново на 70 градуса се появи това чукане в двигателя. Като загря, чукането изчезна. Вероятно проблемът не е от горивото или това наистина е нормално за тези двигатели. В такъв случай се чудя как за вече две години притежание на автомобила да не съм разбрал за това. Преди да отида отново в Мото Пфое ще съм благодарен, ако може някой притежател на EcoBoost двигател да запише работата на неговата кола при 70 градуса или да се срещна лично с някого от вас (по възможност в област Пловдив), за да чуя как работят вашите автомобили.
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Здравейте, колеги!
По интернет чета за някакви хлабини на клапаните и че от тях можело да се чува почукване, когато двигателят е студен и докато загрявал, заради разширяването на метала. Може ли да обясните какво се има предвид под хлабина на клапана и да не би това да е проблемът? Това, което съм прочел, въобще вярно ли е?
Дано не напиша някоя глупост сега, ама... Тая зима, баш в големите студове, колата си стоя в гаража без да се пали въобще. Ако горното твърдение за разширяването на хлабините е вярно, то вярно ли е и обратното, че с понижаване на температурата хлабината е станала доста по-малка, и сега проблемът е налице?
ПС. Тази седмица ако не, то другата отивам пак в сервиза, пък да видим какво да им обяснявам тогава...
По интернет чета за някакви хлабини на клапаните и че от тях можело да се чува почукване, когато двигателят е студен и докато загрявал, заради разширяването на метала. Може ли да обясните какво се има предвид под хлабина на клапана и да не би това да е проблемът? Това, което съм прочел, въобще вярно ли е?
Дано не напиша някоя глупост сега, ама... Тая зима, баш в големите студове, колата си стоя в гаража без да се пали въобще. Ако горното твърдение за разширяването на хлабините е вярно, то вярно ли е и обратното, че с понижаване на температурата хлабината е станала доста по-малка, и сега проблемът е налице?
ПС. Тази седмица ако не, то другата отивам пак в сервиза, пък да видим какво да им обяснявам тогава...
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Здравейте, колеги!
Днес беше поредното ходене до сервиза в Пловдив и чукане никакво, но...
Единият от механиците предполага, че може да е първичният вал на скоростната кутия (каквото и да е това), а това каква връзка има с температурата е трудно да каже. Посъветва ме да направя тестове със съединителя (натискане и отпускане), както и превключване между отделните скорости на място, и ако намеря промяна в почукването, то проблемът се премества от двигател към скоростна кутия.
Защо ли си мисля, че той ще се окаже прав, а това потракване от скоростния лост, за което споменах в началото на темата, да е всъщност виновникът за всичкото писание тук?
Ще направя последни тестове и ще ходя отново в сервиза...
Поздрави!
Днес беше поредното ходене до сервиза в Пловдив и чукане никакво, но...
Единият от механиците предполага, че може да е първичният вал на скоростната кутия (каквото и да е това), а това каква връзка има с температурата е трудно да каже. Посъветва ме да направя тестове със съединителя (натискане и отпускане), както и превключване между отделните скорости на място, и ако намеря промяна в почукването, то проблемът се премества от двигател към скоростна кутия.
Защо ли си мисля, че той ще се окаже прав, а това потракване от скоростния лост, за което споменах в началото на темата, да е всъщност виновникът за всичкото писание тук?
Ще направя последни тестове и ще ходя отново в сервиза...
Поздрави!
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Здравейте, колеги!
Оставих колата в сервиза...
Оставих колата в сервиза...
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Здравейте, колеги!
Днес си взех колата от сервиза. Развръзката (поне засега) е:
Открили са детонационно горене и бедна горивна смес. Обновили са софтуера на компютъра и ми препоръчаха както да сменя бензиностанцията, така и да използвам обикновен 95-октанов бензин. Бензиностанцията вече я смених, но ще си остана на 100-октановия бензин на Еко. Налягането на горивото било нормално. Свещите и инжекторите също били в добро състояние. Грешки в компютъра също не са били засечени. Кое е породило бедната смес - не се знае. Качих се във Фиеста със същия двигател, но на 1 000км пробег, и при нея също се чуваше почукване, но съвсем тихо и едва доловимо.
Сега на компютъра му трябва време, за да свикне с новия софтуер, както и със стила ми на шофиране. Казаха ми, че за около 50 км трябва вече да се "обучи" наново и да нямам проблем.
Нямам какво повече да кажа. Оставям коментарите на вас.
Днес си взех колата от сервиза. Развръзката (поне засега) е:
Открили са детонационно горене и бедна горивна смес. Обновили са софтуера на компютъра и ми препоръчаха както да сменя бензиностанцията, така и да използвам обикновен 95-октанов бензин. Бензиностанцията вече я смених, но ще си остана на 100-октановия бензин на Еко. Налягането на горивото било нормално. Свещите и инжекторите също били в добро състояние. Грешки в компютъра също не са били засечени. Кое е породило бедната смес - не се знае. Качих се във Фиеста със същия двигател, но на 1 000км пробег, и при нея също се чуваше почукване, но съвсем тихо и едва доловимо.
Сега на компютъра му трябва време, за да свикне с новия софтуер, както и със стила ми на шофиране. Казаха ми, че за около 50 км трябва вече да се "обучи" наново и да нямам проблем.
Нямам какво повече да кажа. Оставям коментарите на вас.
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 09 апр 2017, 22:35
- Местоположение: Първомайци
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Интересно развитие на проблема...обновяване на софта и вече сместа би трябвало да е ОК! Каква ще е сместа на следващата диагностика?Очаквам с интерес резултатите...Какво значи бедна смес..малко количество гориво+повече въздух..или бъркам
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Здравейте, колега! Да, бедна смес означава малко количество гориво и голямо количество въздух (аналогично богата смес означава обратното). Утре ще я запаля и се моля да няма детонационно горене с новия софтуер...
Последна промяна от GeorgiToRuleThemAll на 05 юни 2017, 22:27, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 09 апр 2017, 22:35
- Местоположение: Първомайци
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
И друго ,при бедна смес свещите не би трябвало да са в добро състояние/мое мнение/Колега имаш ли някакъв проблем с ускорението,или си наема нормално в целия диапазон?
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Състоянието на свещите е определено от механика, не съм ги виждал лично, но и не знам как изглеждат свещи в нормално и в "ненормално" състояние. В тази статия - http://enc.drom.ru/2997/ - има снимки на свещи, но не разбирам коя свещ е в добро и коя в лошо състояние. Първата свещ всъщност е в добро състояние, другите носят някакви послания.
Автомобилът набира нормално, но когато използвам подходящата предавка за съответните обороти, разбира се:
Първа предавка набира от 1400 оборота.
Втора предавка набира от 1800 оборота, като дърпа доста здраво и от 2300 оборота.
Трета предавка не съм я пробвал, но предполагам, че от 2100 ще дърпа най-добре.
Четвърта предавка съм пробвал от 1900 оборота, но е доста мудно, като най-добре потегля от 2300 оборота.
Пета предавка не съм я пробвал, тъй като не ми се е налагало да я използвам толкова често. Шофирам основно между Асеновград и Пловдив и обратно и много рядко включвам пета предавка, просто заради това, че пътят между двата града е кратък, не е особено качествен и се движа с максимална скорост 70-80км/ч, която скорост я поддържам на четвърта предавка.
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 09 апр 2017, 22:35
- Местоположение: Първомайци
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Според мен,ако се кара на висока предавка с ниски обороти е възможно да се получават детонации...толкова ли е лош пътя,че да не може да включиш 5 предавка и скорост 100-120км/ч
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Просто приемете, колега, че пътят е в лошо състояние. Да не изпадам в подробности какво смятам за лош и какво за качествен път, но да - за мен пътят Пловдив - Асеновград е в доста лошо състояние. Разбира се, научил съм къде настилката е най-добра и шофирам там. И все пак не се навивам да вдигам 100-120км/ч, защото и без това има луди, които летят покрай мен с по толкова... Просто искам да се прибера жив...
Колкото до високата предавка и ниски обороти - не практикувам този стил на шофиране. Старая се да не ускорявам от ниски обороти, защото така мъча двигателя. Да не забравяме, че е трицилиндров. Не ви разбирам какво общо имат ниските обороти с детонациите.
Последна промяна от GeorgiToRuleThemAll на 06 юни 2017, 06:47, променено общо 2 пъти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Ами точно там се появяват детонациите, при високо натоварване и ниски обороти. И тука идва странното, колкото по-нискооктанов е Бензина, толкова повече са детонациите, тебе са те посъветвали заради детонации да замениш високооктановия Бензин с обикновен!?! Нещо не се вързва. >:D<:GeorgiToRuleThemAll написа: ↑05 юни 2017, 22:45......Не ви разбирам какво общо имат ниските обороти с детонациите.
П.П. Колега, ползвай я тази пета предавка, от нея идва икономията.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Здравейте, колега! Старая се да избягвам това високо натоварване при ниски обороти. Затова не използвам пета предавка, тъй като тя е неадекватна на 2000 оборота и ако натисна, за да изпреваря например, колата просто не помръдва, а двигателят се мъчи. На четвърта винаги мога бързо да ускоря, а и въртящият момент на четвърта при 2300-2400 оборота е максимален и от това си взимам икономията без да имам нужда от пета предавка. Теорията им да използвам 95 вместо 100 е заради добавките в горивото - нямало нужда от тях, затова по-добре да използвам обикновен бензин. И въпреки старанието ми - детонциите са се появили... Продължавам с новия софтуер и 100-октанов бензин, пък да видим докъде ще я докарам.
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Здравейте, колеги!
Днес си мислех нещо, което може и да е много глупаво, но ще го напиша, а вие отсъдете.
Доколкото знам в компютъра на колата е заложена програма, която съдържа т. нар. "таблици", от които компютърът си взима необходимите данни, за да управлява автомобила. Знам, че има първоначални (заводски) параметри, по които компютърът да знае какво да прави. Тези параметри обаче не се обновяват, за разлика от другите в "таблиците". Когато са налице някакви данни от тези "таблици", компютърът се ръководи по тях, а когато "таблиците" са "празни" - използва заводските данни. Тъй като отдавна (вече 17 хиляди изминати километра) съм "записал" някакви данни в "таблиците", то компютърът вече се води по тях. Част от тези данни са и данните за състава на горивната смес. Тези данни се променят в зависимост от това колко натиснат е педалът на газта. Възможно ли е да натискам толкова леко този педал, че да съм направил "таблицата" такава, че да казва на компютъра да впръсква малко гориво; наличието на турбина пък да поддържа високи нива на кислорода и ето - сам да съм си създал бедна горивна смес и детонационно горене?
Обаче има и нещо друго - детонационното горене се чува само на празен ход на двигателя. В движение, при по-високи обороти от тези на празен ход, не чувам детонационно горене, но може и да го има. "Таблицата" за празен ход не е ли всъщност заводската такава или тя също може да бъде променяна?
Така де - разбрахте ме - сам ли съм си създал бедна горивна смес и това въобще възможно ли е?
Днес си мислех нещо, което може и да е много глупаво, но ще го напиша, а вие отсъдете.
Доколкото знам в компютъра на колата е заложена програма, която съдържа т. нар. "таблици", от които компютърът си взима необходимите данни, за да управлява автомобила. Знам, че има първоначални (заводски) параметри, по които компютърът да знае какво да прави. Тези параметри обаче не се обновяват, за разлика от другите в "таблиците". Когато са налице някакви данни от тези "таблици", компютърът се ръководи по тях, а когато "таблиците" са "празни" - използва заводските данни. Тъй като отдавна (вече 17 хиляди изминати километра) съм "записал" някакви данни в "таблиците", то компютърът вече се води по тях. Част от тези данни са и данните за състава на горивната смес. Тези данни се променят в зависимост от това колко натиснат е педалът на газта. Възможно ли е да натискам толкова леко този педал, че да съм направил "таблицата" такава, че да казва на компютъра да впръсква малко гориво; наличието на турбина пък да поддържа високи нива на кислорода и ето - сам да съм си създал бедна горивна смес и детонационно горене?
Обаче има и нещо друго - детонационното горене се чува само на празен ход на двигателя. В движение, при по-високи обороти от тези на празен ход, не чувам детонационно горене, но може и да го има. "Таблицата" за празен ход не е ли всъщност заводската такава или тя също може да бъде променяна?
Така де - разбрахте ме - сам ли съм си създал бедна горивна смес и това въобще възможно ли е?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Радио имаш ли?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Не, не е ирония, просто си на път да се вкараш във невероятен Филм, от който ще излезеш с огромна сметка и раздрънкана кола. Затова пускай радиото по-силно, кефи се на колата и стига си го слушал този двигател. Не случайно от Форд са го заключили.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Ами филм си е да, но Вие спите спокойно, защото за проблемите по вашите автомобили има решения, докато EcoBoost технологията е сравнително нова и тепърва ще й се откриват слабите места.
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Продължение на темата...
Това почукване го има вече и на напълно загрял двигател, като се чува съвсем тихо. Не винаги, но не и постоянно. Освен това се усеща в съдинителя и спирачката. Понякога като държа натисната спирачката на някой светофар, в самия педал се усеща като побутване иззад самия педал, което съвпада точно с проблемния звук от двигателя. Същото и за съединителя - натискам го и в него се усеща побутване отзад, съпроводено с почукването.
Oще нещо - тестовото меню на колата вече показва грешка P0174 System Too Lean (Bank 2). Какво е Bank 2?
П.С. В петък съм в Мото Пфое.
Това почукване го има вече и на напълно загрял двигател, като се чува съвсем тихо. Не винаги, но не и постоянно. Освен това се усеща в съдинителя и спирачката. Понякога като държа натисната спирачката на някой светофар, в самия педал се усеща като побутване иззад самия педал, което съвпада точно с проблемния звук от двигателя. Същото и за съединителя - натискам го и в него се усеща побутване отзад, съпроводено с почукването.
Oще нещо - тестовото меню на колата вече показва грешка P0174 System Too Lean (Bank 2). Какво е Bank 2?
П.С. В петък съм в Мото Пфое.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Студен двигател чука и други...
Провери да няма аксиален луфт на коляновия вал.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 89 госта