Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 04 ное 2017, 23:15

Въпрос с повишена трудност за стендаджии: Може ли на стенд на Бош за дюзи комън рейл да се правят дюзи на други марки Делфи,сименс или Денсо. Ако отговора е "да" значи.........
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от ivo_63 » 05 ное 2017, 12:20

С подобен проблем се занимавам вече две седмици. След покупката на Фокуса , естествено смених първо маслото с 5х30. След 200 км ми светна лампата за маслото и мастера в сервиза отсече , че мотора има хлабини и е на 1 000 000 километра. Колата е внос от Италия и се оказа , че маслото е на доста километри и ми смениха маслото с 10х40 "да уплътни мотора". В последствие нищо не се уплътни и се оказа че съм измил картера с тънкото масло и се е запушил клапана на маслената помпа. След изчистване на картера и клапана проблема изчезна. На следващата сутрин при първо запалване на студен двг с неприязън констатирах , че "чука аванса" при ускорение и чука до загряване на мотора. Ако после чука е недоловимо, поне за мен. Свалих дюзи и стендовах - всичко в норми. На място няма тракане при студен двигател при ниски обороти и при високи също, само в движение при ускоряване. Да сменя пак маслото, да върна на 5х30 или 5х40 или да търся проблема в разпределителни валове, повдигачи и каквото има в главата ?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от specialista » 08 ное 2017, 00:18

Penyo63 написа:
04 ное 2017, 23:15
Въпрос с повишена трудност за стендаджии: Може ли на стенд на Бош за дюзи комън рейл да се правят дюзи на други марки Делфи,сименс или Денсо. Ако отговора е "да" значи.........

И какво значи?
Трябва да си правим заключение за какво?
Всички стендове и тестери могат да управляват дюзи на различни марки.Стендовете не правят дюзите,те само регистрират моментното състояние
на количествата събрано впръскано гориво в различните режими(тест план) и ги сравняват със еталонните за конкретния модел.
Според показаните стойности и в зависимост от марката на дюзата може да се направи заключение дали и какъв ремонт може да се извърши
или е за смяна дюзата.Има дюзи за които няма части на пазара и т.н.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от specialista » 08 ное 2017, 00:29

... че "чука аванса" при ускорение и чука до загряване на мотора. Ако после чука е недоловимо, поне за мен. Свалих дюзи и стендовах - всичко в норми...

По време на проверката "надухте" ли дюзите за проверка на херметичността на разпръсквача?
Ако има проблемен разпръсквач/и мотора пуши бяло и при подаване на газ причуква металически.
В зависимост от състоянието може да се оправи със загряването а може и да не се оправи.
Това е само временно до тоталния край на разпръсквача или дюзата,да не говорим че може и буталото да си отиде и т.н.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 10 ное 2017, 13:15

Проблема с чукането "аванс" и пушенето остава. Пращах дюзите на стенд - били ок. Закачих пак колата с ЕЛМ 327 и форскан - грешки няма и чека не свети. Работи тромаво поради голямото предварение при впръскване но от какво е не се досещам. Нито един от татчиците не едава фрапиращи данни за температура, педала на газта и т.н https://www.youtube.com/watch?v=70141hV7_TA
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от OgiDogi » 10 ное 2017, 17:42

boby написа:
10 ное 2017, 13:15
Проблема с чукането "аванс" и пушенето остава. Пращах дюзите на стенд - били ок. Закачих пак колата с ЕЛМ 327 и форскан - грешки няма и чека не свети. Работи тромаво поради голямото предварение при впръскване но от какво е не се досещам. Нито един от татчиците не едава фрапиращи данни за температура, педала на газта и т.н.
На първо четене, няма как на празен ход да ти дава 45% натоварване и до 2500 оборота да отива на близо 100%. Нещата отиват към педал, дебитомер или детонационен датчик.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 10 ное 2017, 22:20

колега, първо намали броя на параметрите които следиш, с елм327 е хубаво да са до 8 бр. Второ натоварването наистина е малко странно.Тъй като няма датчик който да го мери, той е условен,изчислен, а не специално измерен- Отдавам го на неправилно отчитане от диагностиката, а не от колата. Трето в началото на темата изразих мнение че [b]проблема може да идва от регулатора който е на помпата--регулатор на потока. Дори не точно от него а от кабелите от него до компа. Не се впуснах в моята теория, защо мисля така, щото е дълго като обяснение пък и други битовизми имам на главата си всеки ден, както всеки един от нас. Затова предложих начин за диагностика,който явно не се възприе. Има и по-прости начини, но опасни и затова не съм ги коментирал.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 11 ное 2017, 00:49

OgiDogi написа:
10 ное 2017, 17:42
boby написа:
10 ное 2017, 13:15
Проблема с чукането "аванс" и пушенето остава. Пращах дюзите на стенд - били ок. Закачих пак колата с ЕЛМ 327 и форскан - грешки няма и чека не свети. Работи тромаво поради голямото предварение при впръскване но от какво е не се досещам. Нито един от датчиците не дава фрапиращи данни за температура, педала на газта и т.н.
На първо четене, няма как на празен ход да ти дава 45% натоварване и до 2500 оборота да отива на близо 100%. Нещата отиват към педал, дебитомер или детонационен датчик.
И аз това забелязах, но си го обяснявам с ранното впръскване защото двигателя работи много твърдо. Детонационен датчик незнам да има, макар, че някъде съм чел за по добро ускорение софтуера увеличавал аванса до подавне на сигнал от детонационият датчик /незнам за бензин или дизел/. Педала отчита /абсолют тротъл позишън/ 13% при 1046 оборота. А за дебитомера - нищо не мога да кажа мери някакъв въздух ама колко е нормално при 750 оборота не знам.
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 11 ное 2017, 00:51

Penyo63 написа:
10 ное 2017, 22:20
колега, първо намали броя на параметрите които следиш, с елм327 е хубаво да са до 8 бр. Второ натоварването наистина е малко странно.Тъй като няма датчик който да го мери, той е условен,изчислен, а не специално измерен- Отдавам го на неправилно отчитане от диагностиката, а не от колата. Трето в началото на темата изразих мнение че [b]проблема може да идва от регулатора който е на помпата--регулатор на потока. Дори не точно от него а от кабелите от него до компа. Не се впуснах в моята теория, защо мисля така, щото е дълго като обяснение пък и други битовизми имам на главата си всеки ден, както всеки един от нас. Затова предложих начин за диагностика,който явно не се възприе. Има и по-прости начини, но опасни и затова не съм ги коментирал.


Има ли някакъв начин как да го проверя?
Благодаря предварително.
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 11 ное 2017, 01:09

boby написа:
11 ное 2017, 00:49
OgiDogi написа:
10 ное 2017, 17:42
boby написа:
10 ное 2017, 13:15
Проблема с чукането "аванс" и пушенето остава. Пращах дюзите на стенд - били ок. Закачих пак колата с ЕЛМ 327 и форскан - грешки няма и чека не свети. Работи тромаво поради голямото предварение при впръскване но от какво е не се досещам. Нито един от датчиците не дава фрапиращи данни за температура, педала на газта и т.н.
На първо четене, няма как на празен ход да ти дава 45% натоварване и до 2500 оборота да отива на близо 100%. Нещата отиват към педал, дебитомер или детонационен датчик.
И аз това забелязах, но си го обяснявам с ранното впръскване защото двигателя работи много твърдо. Детонационен датчик незнам да има, макар, че някъде съм чел за по добро ускорение софтуера увеличавал аванса до подавне на сигнал от детонационият датчик /незнам за бензин или дизел/. Педала отчита /абсолют тротъл позишън/ 13% при 1046 оборота. А за дебитомера - нищо не мога да кажа мери някакъв въздух ама колко е нормално при 750 оборота не знам.
"Да се сравни зададено и изпълнено предварение. Ако има някакво разминаване, остава да се бутне малко на закъснение секторната шайба." - това ми се струва най - разумно но как да се сравни и секторната шайба не е ли със шпонка как да се презацепи?
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от OgiDogi » 11 ное 2017, 08:08

boby написа:
11 ное 2017, 01:09
"Да се сравни зададено и изпълнено предварение. Ако има някакво разминаване, остава да се бутне малко на закъснение секторната шайба." - това ми се струва най - разумно но как да се сравни и секторната шайба не е ли със шпонка как да се презацепи?
Не е с шпонка и при смяна на ремък за този мотор (1.6 HDI на Citroen) се използва специален инструмент за фиксиране на шайбата към блока при затягане на централния болт.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 12 ное 2017, 19:37

Здравейте,
днес реших, да проверя зацепването на ангренажният ремък и се оказа, че при форд колелото е със шпонка и не може да се зацепи по друг начин. И така проблема си остава и си мисля, че е нещо по софтуера някой правил ли е препрограмиране на PCM в Мотопфое и имало ли е ефект?
Изображение Изображение
Изображение

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от ivo_63 » 12 ное 2017, 21:51

Не е точно така, примерно:

http://mycar.bg/remachna-shayba_id-SNR- ... arid=18956

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 12 ное 2017, 22:11

ivo_63 написа:
12 ное 2017, 21:51
Не е точно така, примерно:

http://mycar.bg/remachna-shayba_id-SNR- ... arid=18956
Линка е за бобина за ауди не разбирам какво общо има с 1.6 тдци?
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 13 ное 2017, 12:34

shenti_bul написа:
20 апр 2017, 23:24
Благодаря ти за съветите OgiDogi и не става въпрос за пари, стига да знам точния проблем с удоволствие ще си платя за качественото му отстраняване. Майсторите които аз познавам и ходя при тях са едни и същи и ще искат да сменям като колегата всичко по три пъти затова не ми се хвърля на сляпо, ако можеш да ми препоръчаш някой който разбира от тоя двигател или ти ако се занимаваш с такава дейност и имаш време да я видиш с удоволствие ще ти се доверя! Искам да те попитам за налягането в рейката сигурен ли си че на празен ход трябва да е към 260 бара, моята държи на празен ход докато работи на място 375-395 бара и при натоварване в движение стига до 1500бара.А секторната шайба може ли видимо да се познае че не е на точното място, разглобяването не ми е проблем но нямам точния комплект инструменти за зацепване на тоя мотор
Здравейте колега,
решихте ли проблема с Вашият автомобил? Аз имам същия проблем и вече не знам какво да правя, но данните за налягането в рейката и при мен е около 360 бара може би е причината. Нека колегите споделят колко е налягането при тях. Дано открием причината?
Изображение

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от ivo_63 » 14 ное 2017, 19:11

14.jpg
Това е моята шайба след смяната - място за шпонка не виждам.

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 14 ное 2017, 19:27

Продължавам да мисля, че проблемите на нашите фордове е регулатора на потока или регулатора на налягането кой както иска. IMV клапан.
За дюзите попитах може ли да има универсален стенд и едновременно пенкилер майстор. Долу горе отговора е ДА. Да ама не както се казва.
"Так же из опыта знаю, что проверка одних и тех же форсунок на разных стендах может выдавать совершенно разные результаты." и най важното: Бездарность легче прощают человеку, чем талант (Эмиль Кроткий).
Прикачени файлове
изтеглен файл.jpg
изтеглен файл.jpg (6.06 KБ) Видяна 13700 пъти
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 15 ное 2017, 21:09

Penyo63 написа:
14 ное 2017, 19:27
Продължавам да мисля, че проблемите на нашите фордове е регулатора на потока или регулатора на налягането кой както иска. IMV клапан.
За дюзите попитах може ли да има универсален стенд и едновременно пенкилер майстор. Долу горе отговора е ДА. Да ама не както се казва.
"Так же из опыта знаю, что проверка одних и тех же форсунок на разных стендах может выдавать совершенно разные результаты." и най важното: Бездарность легче прощают человеку, чем талант (Эмиль Кроткий).
Здравейте,
и аз бях заподозрял клапана на помпата за налягането но ако има проблеми с него компютъра на колата би засекъл грешка и би я записал в паметта. А при мен грешки не отчита в този ред на мисли си мисля, че проблема може да е механичен /ниска компресия/ или софтуерен /управлението на впръскването PCM/. Може и да не съм прав.
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 15 ное 2017, 21:13

ivo_63 написа:
14 ное 2017, 19:11
14.jpg
Това е моята шайба след смяната - място за шпонка не виждам.
Здравейте,
незнам колега но това по ми прилича на шайба на пистовия ремък а не на секторна шайба/с надлъжни канали и от задната страна има канал на който влиза за да не превърта/ на ангренажния тя е по малка/като зъбно колело с напречни зъби за ремъка/ и има белег за зацепване. Тази на моята снимка съм я правил онзи ден на колата. Може да има различни модели според годината.
Изображение

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 15 ное 2017, 22:44

Не отчита грешка , защото компютъра коригира или по точно успява да коригира работата на IMV клапана. Според някои източници успява да го прави до 30 процента извън параметрите му. Но макар и да е вкаран насилствено в параметрите все пак не е естествена(чиста) работа му. Едно е да регулира 260 бара на 760 оборота, друго е на него да му се правят 120 бара и компа да му пуска принудително още 300 милиампера ток, да го накара да работи като "хората". Та от тази насилствена "хубост" се получават чукане, димене и др. Има и друго - управляващия го сигнал е широчинно модулиран и При не гарантирана стабилна връзка между компа и клапана се получават шумове. Та такива едни теории имам. Който му се занимава може да експериментира, на който не му се бара нищо да си кара колата така.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 67 госта