Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 26 ное 2017, 19:02

Penyo63 написа:
15 ное 2017, 22:44
Не отчита грешка , защото компютъра коригира или по точно успява да коригира работата на IMV клапана. Според някои източници успява да го прави до 30 процента извън параметрите му. Но макар и да е вкаран насилствено в параметрите все пак не е естествена(чиста) работа му. Едно е да регулира 260 бара на 760 оборота, друго е на него да му се правят 120 бара и компа да му пуска принудително още 300 милиампера ток, да го накара да работи като "хората". Та от тази насилствена "хубост" се получават чукане, димене и др. Има и друго - управляващия го сигнал е широчинно модулиран и При не гарантирана стабилна връзка между компа и клапана се получават шумове. Та такива едни теории имам. Който му се занимава може да експериментира, на който не му се бара нищо да си кара колата така.
Днес свалих този клапан, който е на много удобно място /от задната страна на двигателя откъм купето и на гърба на помпата/ след като го свалих нямаше никакви отлагания и буклуци, почистих го с WD напръсках го обилно, продухах го с въздух и го монтирах обратно. Нямаше никаква разлика нито в налягането на рейката нито в работата на мотора. Налягането в рейката си остана 350 бара при нормални 290. Имах подозрения, че клапана е задръстен но той е след филтъра и няма никакви отлагания. Проблема остава.
Изображение

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 26 ное 2017, 20:47

Боби, излишно си се назорил да го сваляш този клапан. може да се провери и без сваляне.Има много начини, по простите са естествено и по- не надежни. Най- сигурните са с осцилоскоп сваляне на диаграма и сравняване с еталона такава. Другото е през диагностиката да се види коефицента на запълване на управляващия сигнал. След това е измерване на съпротивлението на бобинката и мерене на тока. Тези не ги препоръчвам защото са прецизни и леко опасни методи. Най-простия метод и естествено най- нееднозначния е следния: Откачаш маркуча на обратното гориво преди горивния филтър от към помпата и създаваш вакум (Аз го правя с дълга прозрачна шлаухка за да не глътна гориво и уста) При даден контакт на контакния ключ засмукването трябва да е невъзможно. Сам разбираш че последното е супер аматьорско и освен това се иска усет и рутина да усетиш дозатора. Според чуждите форуми като фордталк по чести са проблемите в кабела между компа и дозатора, отколкото самия дозатор. Има и други методи за проверка които не споменавам. Иначе като го свали усетили дали пружината е загубила свойствата си. или пък че не затваря плътно. Сигурно не. Но все пак ентусиазма е нещо от което се започва и винаги го уважавам. Така че не съжалявай че си го свалил. Поздрави и успех в търсене на истината.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 26 ное 2017, 21:49

Penyo63 написа:
26 ное 2017, 20:47
Боби, излишно си се назорил да го сваляш този клапан. може да се провери и без сваляне.Има много начини, по простите са естествено и по- не надежни. Най- сигурните са с осцилоскоп сваляне на диаграма и сравняване с еталона такава. Другото е през диагностиката да се види коефицента на запълване на управляващия сигнал. След това е измерване на съпротивлението на бобинката и мерене на тока. Тези не ги препоръчвам защото са прецизни и леко опасни методи. Най-простия метод и естествено най- нееднозначния е следния: Откачаш маркуча на обратното гориво преди горивния филтър от към помпата и създаваш вакум (Аз го правя с дълга прозрачна шлаухка за да не глътна гориво и уста) При даден контакт на контакния ключ засмукването трябва да е невъзможно. Сам разбираш че последното е супер аматьорско и освен това се иска усет и рутина да усетиш дозатора. Според чуждите форуми като фордталк по чести са проблемите в кабела между компа и дозатора, отколкото самия дозатор. Има и други методи за проверка които не споменавам. Иначе като го свали усетили дали пружината е загубила свойствата си. или пък че не затваря плътно. Сигурно не. Но все пак ентусиазма е нещо от което се започва и винаги го уважавам. Така че не съжалявай че си го свалил. Поздрави и успех в търсене на истината.
Благодаря, ще пробвам и това с вакума а иначе показва някъкви проценти на клапана ама с какъв еталон да го сравня не знам с програма форд скан.
Изображение

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 27 ное 2017, 22:25

Коефициента на запълване е 30 процента на тихи обороти за система Делфи. За другото оборудване като осцилоскоп, токови клещи, индуктивен и капацитивен датчик, са много скъпи в България. Не си струва да се инвестира в тях, освен ако не си решил да си вадиш хляба с това. За това с вакума чрез засмукване показва дали клапана затваря плътно, което изобщо не е малко още повече че е без пари. Можеш също да измериш и съпротивлението на бобинката. Хубаво е да ти покаже 5 ома. Само моля те да не забравиш да свържиш буксата както си е била преди да завъртиш ключа да запалиш. Иначе извън тези неща другото е сложно, което идва от комбинацията ток, компютър и хидравлика( иглата на клапана се подпира хидравлично за да не консумира ток). Най-лесното е да идеш в някой сервиз, дори и МП, да ти кажат какво и е на колата. А можеш да си я караш и така ако не те бърка много много. Това което пиша е и до някъде и да остане написано, ако не на теб, на някой друг може да свърши работа. Преди години така се блъсках с един SPV дозатор на Мазда и изчетох сигурно 100 страници, докато намерих лек за колата. Хубаво е всичко да идва ей така, наготово и лесно, ама сори. Успех.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 28 ное 2017, 20:13

Penyo63 написа:
27 ное 2017, 22:25
Коефициента на запълване е 30 процента на тихи обороти за система Делфи. За другото оборудване като осцилоскоп, токови клещи, индуктивен и капацитивен датчик, са много скъпи в България. Не си струва да се инвестира в тях, освен ако не си решил да си вадиш хляба с това. За това с вакума чрез засмукване показва дали клапана затваря плътно, което изобщо не е малко още повече че е без пари. Можеш също да измериш и съпротивлението на бобинката. Хубаво е да ти покаже 5 ома. Само моля те да не забравиш да свържиш буксата както си е била преди да завъртиш ключа да запалиш. Иначе извън тези неща другото е сложно, което идва от комбинацията ток, компютър и хидравлика( иглата на клапана се подпира хидравлично за да не консумира ток). Най-лесното е да идеш в някой сервиз, дори и МП, да ти кажат какво и е на колата. А можеш да си я караш и така ако не те бърка много много. Това което пиша е и до някъде и да остане написано, ако не на теб, на някой друг може да свърши работа. Преди години така се блъсках с един SPV дозатор на Мазда и изчетох сигурно 100 страници, докато намерих лек за колата. Хубаво е всичко да идва ей така, наготово и лесно, ама сори. Успех.
Благодаря, но съм решил да открия проблема.
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 28 ное 2017, 22:07

ivo_63 написа:
14 ное 2017, 19:11
14.jpg
Това е моята шайба след смяната - място за шпонка не виждам.
Така изглежда шайбата на ангренажа https://www.megaparts.bg/product/1818720735
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 26 дек 2017, 22:02

Възможно ли е от проблеми с геометрия на турбото да пренадува, да работи твърдо и да чука на аванс?
Изображение

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от ivo_63 » 26 дек 2017, 22:20

Моето турбо не е с променлива геометрия и си чука ... Не е лошо да се погледне софтуера все пак. Отложил съм всичко до пролетта, през зимата не ми се занимава.Вероятно ще се разходя до Ямбол за експертно мнение , че тук / в Русе/ всеки има някаква идея от бутален болт до не знам какво си , а подозирам нещо тъпо ще излезе накрая, ама майстор си трябва.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от ivo_63 » 09 яну 2018, 18:06

Както бях писал в друга тема - появи се грешка Engine system fault , но бях в чужбина и излезе от сервиз преди 3-4 дни. Изчаках малко преди да напиша тоя пост , за да съм сигурен , че не е временно , но чукането ми изчезна .... след смяната на 4-те подгревни свещи. Нищо друго не е бутано по колата. Както и сам предполагах , че ще излезе нещо тъпо в крайна сметка. Два пропуска при модела , единия - не показва по никакъв начин изгоряла подгревна свещ и второ - влезе в сервизен режим за такава простотия. Не твърдя , че това е решението - при мен това се оказа.

Потребителски аватар
paintman
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 23 фев 2006, 17:42
Модел на автомобила: Ford SieRRa 2.0i 113hp 89g
Ford Focus 1.8tdci 115 02g
Ford Fiesta 1.25i 82hp 11g
Ford Focus 1.6Tdci 90hp 09g
Ford Focus 1.0 125hp 18g
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от paintman » 09 яну 2018, 22:03

Записва грешка за свещите ако има повече от 2 изгорели.И влиза в авариен режим.

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от boby » 10 яну 2018, 21:09

При мен чукането е само при загрял напълно мотор т. е. при 80 градуса. Като студена нечука. При изгоряла свещ записва грешка Р138 В.
Изображение

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от cvetan.cenkov » 10 фев 2018, 22:32

Да дадете мнение по един проблем.Фокус с мотор ккда1.8 Студен пали и работи нормално.Налягане в реила 280 бара.Проблеми никакви и цял ден да работи.Като го изгася и запаля отново вдига налагането на 430 бара и започва да работи шумно и припушва.Датчика на реила сменен и регулатора за наляганена проблема си остана.Температура на входящия въздух в норма,на мотора в норма на горивота също.Геометрията работи коректно.Системата е сименс с пиезо дюзи и те проверени в сервиз всичко е ок.

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 11 фев 2018, 11:14

Цветане, миналата година четох във форума на TalkFord.com,колегите са стигнали до извода за случаи като твоя, че проблема е от ел. инсталацията от компа до регулатора на помпата. Търсих дискусията за да я приложа към поста си но не успях да я намеря. Още повече че е на английски и иска повече време четене. Има логика защото по кабела върви честотно модулиран сигнал и е възможно да се получат всякакви изкривявания при различни ситуации.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от cvetan.cenkov » 11 фев 2018, 12:53

Имам програма за проверка,в която има всичко.И аз в това вече се съмнявам защото инсталацията е увита със скоч което ме навежда на мисълта че предишния собственик е правил нещо.Собственика на автомобила му звъня поне да каже какво се е случвало но той мълчи като партизанин на разпит.Но интересното е че при един от опитите в момента в който откачих куплунга на датчика за температура на горивото колата заработи нормално.След това пак същата история

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 11 фев 2018, 15:54

Датчика за температурата е с един кабел, и регулатора е с един кабел. И двата кабела са в една оплетка идваща от друга оплетка, а пък другата оплетка идва от компа, Така е по принцип, на твоята кола не знам. И ако има някакво мешане на сигналите то няма да е от типа :"даде на късо и изгърмя бушона" а ще е едно по така............да не казвам какво. Единия сигнал е по К линията. Другия сигнал е по L линията. Има няколко начина да се установи причината каква е, но са все свързани с това, че трябва да се вземе решение на место- гледайки колата, От далече е лесно да се каже "АМИ РАЗПЛЕТИ ОПЛЕТКИТЕ И ВИЖ"
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от cvetan.cenkov » 12 фев 2018, 15:49

Не са колега.Датчика за температурата е горе на излишната нафта.И са два кабела

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 12 фев 2018, 17:39

Разликата е, че масата е в компа, а не на корпуса на двигателя.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от cvetan.cenkov » 13 фев 2018, 19:26

Знам но това куче вече ми писва.А собственика ми е приятел и е кофти

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 13 фев 2018, 20:51

Ако, не ти е много трудно смени горивния филтър. Може да е някой много евтин само заради пробата. Толкова за 15 мин. работа нищо няма да и стане на колата.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от stoqn_dimov1982 » 07 окт 2018, 12:49

Здравейте, има ли някакво развитие по темата?
На мен ми се наложи да сменя демпферната шайба на същия двигател и започна да трака по същия начин, който описва колегата "като аванс".
След това си викам прескочила е зъб на ангренажа, но уви смених ролките и ремъка зацепена е както трябва по белези и пак работи така. Та въпроса ми е следния възможно ли е да е от новата демпферна шайба проблема и да не сработва добре с датчика на коляновия вал?
Благодаря предварително!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта