Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Zahariev_88
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 15 яну 2017, 20:51
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Zahariev_88 » 13 апр 2017, 22:33

Здравейте колеги , доста изчетох по форума но не срещам тема с моя проблем за това реших да направя нова ...Моля помагайте
Колата е Мондео ТДЦИ 2.0 , няма проблем с паленето дори на -20 С , сменени са горивен и въздушен филтър преди около 2000 км. След смяната на горивния филтър се появи следния проблем при плавно ускорение на пета предавка към 120 км / малко над 2000 оборота колата придръпва и заглъхва (губи мощност) започва да мига лампата за подгрев но колата не гасне , напротив при леко подаване на газ продължава да ускорява просто по бавно. При гасене на двигателя и повторно запалване лампата спира да мига и проблема се отстранява докато не започне да ускорява отново към на пета отново към 2000 оборота. Проблема се появява само при плавно ускорение , направих експеримент като с пълна газ изредих всички предавки от 0 до 220 няма никакъв проблем но само с мръсна газ .
Помогнете ако сте се зблъсквали с подобен проблем . Благодаря

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Penyo63 » 14 апр 2017, 09:56

Направете си една диагностика и вижте какви грешки има записани. Иначе проблема е странен и достоен за обсъждане. А някакви допълнителни жокери давали колата.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Zahariev_88
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 15 яну 2017, 20:51
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Zahariev_88 » 15 апр 2017, 20:57

Направих диагностика и се появиха следните грешки P 0404 - EGR клапан (той е излючен)
P 1665 - Injection Pu Continu mp Control ous Me Module Co mory Dt mmunication cs (диагностика ми го преведе като повреда в клапан на дюза връщали нафта)
P - 1664- Injector Pu Continu mp Control ous Me Module Mal mory Dt function c (диагностика не може да ми каже какво е това )
P-1211- Injector Con Continu trol Pressur ous Me e Higher/Lo mory Dt wer Than D c esired Engi ne Running (диагностика ми го преведе като повреден клапан за високо и ниско налягане )
P-0251- Injector Pu Continu mp Fuel Me ous Me tering Contr mory Dt ol Mal functi c on ( диагностика ми го преведе като повреда в горивна помпа )
След като ми взе 20 лв.ми каза "не знам какво и е точно но за да изключим вероятно повреда в някоя дюза върви на стенд и ако няма повреда в тях ще търсим в клапана или помпата или и двете ...
Нямам против но за стенд ми искат към 120 лв .после пак диагностика ...струва ми се че не е правилен подход за решаване на проблема .
Колата пали без грешка , държи обороти , не пуши ...
Това което мога да допълня е че когато се движа на втора с 30км обороти около 1000/1100 при подаване на повече газ с цел по бързо ускорение колата не реагира ,набира бавно до към 1300 оборота и едва тогава се "изстрелва " така е и на трета с 40 км.

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Penyo63 » 16 апр 2017, 17:34

Колега, грешките които сте констатирали при диагностиката напълно отговорят на поведението на колата, За съжаление прогнозите не са благоприятни за финансовото състояние на собственика. Повечето сервизи процедират по един и същи начин, което е и правилно, тоест сваляне на помпа, рейл ( шина ) , дюзи и в специализиран сервиз. Цена 1500 лв. плюс минус някой лев. Така бих направил и аз. Целта обаче доколкото разбирам, за да пишете във форума е, ако може да се намали от тази цена. И аз имам резерви относно вашия случай, и мисля че е възможно проблема да се окаже по - малък. Но първо да изолираме големия проблем, който е майката на всички проблеми на Форд Мондео.- стружки от помпата. Ще ви пратя снимки на лични,защото не знам тук как се публикуват. Като цена на изпълнение е мах. 10 лв. теста и желание от ваша страна.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Zahariev_88
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 15 яну 2017, 20:51
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Zahariev_88 » 16 апр 2017, 21:08

Ще съм благодарен ако можете да ми помогнете колега . Съветват ме да сменя горивния филтър отново защото този който съм сложил бил боклук...не че съм се стиснал за 60 лв .но ми се струва излишно.
Не разбирам много но ако имаше някакъв проблем с горивния филтър нямяше ли да губи мощност и при ускоряване на други предавки ? При проблем с дюза не би ли трябвало да има проблем при оборотите тоест да ги мени или да ги държи ниски ? За този клапан за високо и ниско налягане също мисля че трябва да прави проблем например при 2100 и нагоре оборота на четвърта предавка ? А колкото до тези стружки в горивния филтър ли да търся и помпата ако е тръгнала ще има ли някакъв странен шум ?
Ако можеш прати ми снимки Благодаря

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Penyo63 » 16 апр 2017, 22:59

Има коли за които качеството на горивния филтър не е фатален, но нашие случай не е такъв. При теб качеството е важно, а липсата на качество е фатална. Макар че някои колеги казват така " 10 по 60 лв е 600 лв. 10 не сменения на филтъра оправдават един ремонт на помпата и то "евентуално". Има логика и аз я приемам.Колкото до филтъра трябва да е 2 микрона и по възможност да НЕ е немска марка. За снимките явно не мога да ти пратя, освен ако не ми пратиш обикновен имейл на лични. Но то не е толкова важно. Идеята е следната: Маха се тръбата за обратната нафта, слага се маслоустойчив маркуч на нейно място, като се монтира и едно филтърче от лев - два, такова прозрачно като за бензинов автомобил. Затапва се третия най-малкия отвор на горивния филтър. Кара се така докато ти омръзне (100-300км. а може и постоянно ) или пък не видиш нещо в него. Под стружка се разбира не такава като от струг, а те са прах от циментация на лагер, Понякога и цвета на нафтата потъмнява, не е сламено жълт а по тъмен. Ако го има това нещо във филтърчето всички други опити,диагностики и т.н. са излишни.
За въпросите ти от днес отговарям: Симптомите са само тези свети подгрев на свещите. Обикновено святка при рязко ускорение което при теб не е така. Пък което ме и заинтригува и наведи на мисълта че може и да е нещо по дребно. Но първо на изключим наличието на големия проблем.
Ако някой от форума има някакви идеи да помага на човека.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Zahariev_88
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 15 яну 2017, 20:51
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Zahariev_88 » 17 апр 2017, 00:16

Ами сложих горивен филтър Hanks немски е , сложих такъв защото ми казаха цитирам : тоя от 12 лв.е боклук а на Бош не си вземай не стават ,ето ти тоя Heks за 39 лв.тях ги вземат за форд...
Сега един познат ми предлага филтър с марка Maan мисля че и той е немски и струвал 60 лв. Да сменям ли ???
(хрумна ми нещо , възможно ли е засмуква въздух от една от тръбите на филтъра ??? Когато го сменях си бях сложил латексови ръкавици и при монтажа на една от тръбите щипката ми защипа и скъса парче от ръкавицата което си остана на щипката ???

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Penyo63 » 17 апр 2017, 01:07

филтрите на ман нямат никъде обявено качеството на хартията, Даваш парите си като "маук" някакъв и вярваш че като е ман и е 60 лв. значи е хубав. За ръкавицата е възможно, даже напълно възможно. Добре че си припомни.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Zahariev_88
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 15 яну 2017, 20:51
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Zahariev_88 » 17 апр 2017, 13:18

И аз така мисля за филтъра , а за парчето ръкавица ще го махна веднага и ще пиша ...Дано там да е проблема :twistednew:

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от MapTo_D » 17 апр 2017, 15:51

Не се надявай излишно, не в парчето латексова ръкавица ще е проблема. Ако взимаше въздух, може би щеше да работи неравномерно, да трака и пуши повече, но нямаше да влиза в авариен режим. Наистина може да смениш филтъра с оригинален такъв, ако проблема продължава да съществува - ще трябва да се насочиш към място, където са се срещали с такъв проблем, колегите от София може да те насочат. Ако ще сменяш филтър, може да източиш стария в някакъв съд и да огледате за стружки, за жалост помпите на това Мондео съм чувал, че сдават багажа и също трябва да се правят.
Не тормози колата така, да и даваш цялата газ на 1100-1200 оборота, няма как да ускори тогава, а излишно товариш маховика, който пък изобщо не е евтин.

Zahariev_88
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 15 яну 2017, 20:51
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Zahariev_88 » 17 апр 2017, 17:33

Махнах парчето и забелязях че , около тръбата имаше следи от нафта . Скиптичен съм към това проблема да се отстрани "просто така" но да видим...остава да се кача на магистралата по късно .
Колкото до бавното ускорението/поемане на втора или трета питам като правя сравнение с Форд Фокус 1.8 tdci 115 коня , 2002 година - караш на втора без газ и колата ускорява сама ,подържа 1000/1100 оборота и скорост ~30 km/h при натискане на педала колата не се замисля а набира веднага , така и на трета ???
Сега мисля да се изтрелям до Радомир (ако някой от форума е от района да пише за по бира в радомирско )и ако проблема още си е там , ще опитам номера с "малкия горивен филтър " .
Колеги даите инфорация в кой зервиз я да закарам ако не се преборя с проблема с ваша помощ???
Насочват ме към Бош София - при летището ...какво ще кажете?

Zahariev_88
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 15 яну 2017, 20:51
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео ТДЦИ 2.0 2002 губи мощност при ускорение ???

Мнение от Zahariev_88 » 22 апр 2017, 20:42

Здравейте колеги , с малко закъснение проблема беше в парчето ръкавица . Махнах го и колата спря да прави проблеми 😁 . Беше на тръбата за входяща нафта , какво точно се е случвало незнам ...Оставям тълкуването на професионалистите от форума . Поздрави на всички

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 33 госта