Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 авг 2016, 23:30
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
Здравейте, имам проблем:
На двигател HCS 1.1 на стара бензинова фиеста от 1994г. при настроена хлабина 0,30мм не се отваря изпускателния клапан на 2ри цилиндър - това е третия клапан, броено откъм водната помпа. Ефекта е, че при форсиране на двигателя гърми във всмукателния колектор - разбираемо защо. Като откача кабела за свеща към 2ри цилиндър и форсирам, гърменето спира.
Като въртя на ръка вала, повдигателния прът от разпределителния вал към кобилицата едвам видимо я повдига, съответно едвам видимо кобилицата натиска горепосочения клапан от другата страна. Всички кобилици са ок, свалях и гледах. За мен са възможни 2 неща - или елипсата на разпределителния вал за 3ти клапан е заминала, или съответния повдигач, който седи между разпределителния вал и пръта да се е деформирал.
Всички други клапани са ок. Фиестата е карана само от мене 160 000 км, не е прегрявана никога. Карана е само на бензин.
Имам 3 въпроса:
1. Какво се прави при такъв проблем?
2. Може ли засега да намаля хлабината на този изпускателен клапан от 0,30 на 0,15, а на всмукателния клапан на същия цилиндър да увелича от 0,20 на 0,30? Това може би ще компенсира донякъде.
3. Ако се свали главата, може ли да се извадят и ревизират повдигачите на клапаните, които стоят между разпределителния вал и повдигателните пръти? Идеята ми е да не се вади двигателя от коша, защото ако причината е в разпределителен вал, хич и не мисля да се занимавам. Толкова ли е калпав този разпределителен вал - само 160 000 км културно каране?
Мерси!
На двигател HCS 1.1 на стара бензинова фиеста от 1994г. при настроена хлабина 0,30мм не се отваря изпускателния клапан на 2ри цилиндър - това е третия клапан, броено откъм водната помпа. Ефекта е, че при форсиране на двигателя гърми във всмукателния колектор - разбираемо защо. Като откача кабела за свеща към 2ри цилиндър и форсирам, гърменето спира.
Като въртя на ръка вала, повдигателния прът от разпределителния вал към кобилицата едвам видимо я повдига, съответно едвам видимо кобилицата натиска горепосочения клапан от другата страна. Всички кобилици са ок, свалях и гледах. За мен са възможни 2 неща - или елипсата на разпределителния вал за 3ти клапан е заминала, или съответния повдигач, който седи между разпределителния вал и пръта да се е деформирал.
Всички други клапани са ок. Фиестата е карана само от мене 160 000 км, не е прегрявана никога. Карана е само на бензин.
Имам 3 въпроса:
1. Какво се прави при такъв проблем?
2. Може ли засега да намаля хлабината на този изпускателен клапан от 0,30 на 0,15, а на всмукателния клапан на същия цилиндър да увелича от 0,20 на 0,30? Това може би ще компенсира донякъде.
3. Ако се свали главата, може ли да се извадят и ревизират повдигачите на клапаните, които стоят между разпределителния вал и повдигателните пръти? Идеята ми е да не се вади двигателя от коша, защото ако причината е в разпределителен вал, хич и не мисля да се занимавам. Толкова ли е калпав този разпределителен вал - само 160 000 км културно каране?
Мерси!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
Износен е разпределителния вал, защо не мога да кажа, километрите ако наистина са толкова са малко.
При ход на клапана около 10мм, намалянето на хлабината с 0.15мм няма да промени нищо.
При ход на клапана около 10мм, намалянето на хлабината с 0.15мм няма да промени нищо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 авг 2016, 23:30
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
Мерси Наско!
Надеждата ми беше че проблема е в повдигачите, т. нар. cam followers на английски, но явно не е. Все пак, тези повдигачи могат ли да се подменят при махната глава на двигателя, или това може да стане само когато се стигне и до разпределителния вал?
Надеждата ми беше че проблема е в повдигачите, т. нар. cam followers на английски, но явно не е. Все пак, тези повдигачи могат ли да се подменят при махната глава на двигателя, или това може да стане само когато се стигне и до разпределителния вал?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
На много от двигателите с долен разпределителен вал повдигачите се вадят без да се сваля главата, за конкретния двигател не мога да кажа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
Разпределителния вал на този мотор си пати от две неща:
1. кофти масло като качество, щото колата била еФ!тина и се сипва кво ли не.
2. ненавременна регулировка на клапаните! Регулират се на 10 000 кМ, при мен са идвали с хлабини над 1.5 мм !!! При повишени хлабини освен чукането като звук, се получават ударни натоварвания на вала и повдигачите, буквално изгризват вала и се износват и те.
Вала и повдигачите са достъпни при разглобен мотор нацяло, само с глава не става.
С настойка на хлабини няма да стане, Наско ти е обяснил що.
Варианти са разглобка на мотора и смяна на вал с кобилици, ама е доста пари, или смяна на мотора с втора ръка, като по-добре вземи 1.3 пак от тези години.
Поздрави
1. кофти масло като качество, щото колата била еФ!тина и се сипва кво ли не.
2. ненавременна регулировка на клапаните! Регулират се на 10 000 кМ, при мен са идвали с хлабини над 1.5 мм !!! При повишени хлабини освен чукането като звук, се получават ударни натоварвания на вала и повдигачите, буквално изгризват вала и се износват и те.
Вала и повдигачите са достъпни при разглобен мотор нацяло, само с глава не става.
С настойка на хлабини няма да стане, Наско ти е обяснил що.
Варианти са разглобка на мотора и смяна на вал с кобилици, ама е доста пари, или смяна на мотора с втора ръка, като по-добре вземи 1.3 пак от тези години.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 авг 2016, 23:30
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
ок, мерси много за информацията! Нещата са ясни.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 авг 2016, 23:30
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
Нагласих хлабината на проблемния изпускателен клапан на 0,15, а на съответния за цилиндъра всмукателен - на 0,40. "Дефорсирането" явно подейства и гърмежите във всмукателния колектор изчезнаха напълно, ще видиме докога ще кара така. Почти не се чува чукането на 0,40, чудя се дали да не го увелича на 0,50 .
Не усещам явна загуба на мощност, но не съм я карал бързо все още. Работи си на 4 цилиндъра, е единия сигурно е половинка. Мерих колко е движението на проблемния клапан нагоре-надолу - 2мм, т.е. не е съвсем кръгъл разпределителния вал.
Засега ще карам така, надявам се и догодина Ако трябва и на три цилиндъра. Все някога чугунения двигател трябва да защити името си
Не усещам явна загуба на мощност, но не съм я карал бързо все още. Работи си на 4 цилиндъра, е единия сигурно е половинка. Мерих колко е движението на проблемния клапан нагоре-надолу - 2мм, т.е. не е съвсем кръгъл разпределителния вал.
Засега ще карам така, надявам се и догодина Ако трябва и на три цилиндъра. Все някога чугунения двигател трябва да защити името си
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 авг 2016, 23:30
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
В крайна сметка гореописания експеримент, който направих завърши неуспешно, както предположихте. За около 500 км каране градско, разпределителния вал явно стана абсолютно кръгъл и сега въобще и не повдига проблемния клапан. Странното е, че останалите седем клапана продължават да си си напълно ок, т.е. вала се "изяжда" само на един клапан. В момента, каквото и да нагласям, колата си гърми във всмукателния и си върви на 3 цилиндъра.
Не мога да си направя сам ремонта с ваденето на двигателя, няма и да я мъча, затова реших да се разделя с колата. Ето детайлите, ако някой проявява интерес:
http://www.mobile.bg/11494094120028152
Поздрави и благодаря за консултациите досега!
Не мога да си направя сам ремонта с ваденето на двигателя, няма и да я мъча, затова реших да се разделя с колата. Ето детайлите, ако някой проявява интерес:
http://www.mobile.bg/11494094120028152
Поздрави и благодаря за консултациите досега!
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 авг 2016, 23:30
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
Уговорих за продажба колата, ще я подновяват цялостно и съм доволен.
Извинявам се, че накрая подмених темата на дискусията и отидох в посока "продажби"!
Извинявам се, че накрая подмених темата на дискусията и отидох в посока "продажби"!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 33 госта