Ford Galaxy II въпроси

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 15 май 2017, 17:19

Здравейте колеги. От няколко дни, след продължително търсене се престраших и вече съм собственик на Ford Galaxy 2.0 TDCI 140 к.с. 2009 г. Titanium изпълнение. Първите ми впечатления са страхотни, на базата на предишното ми 18 годишно комби. Изникват обаче някои въпросчета/проблеми, за които искам да се допитам до вас. Попрочетох разни неща, но не стигнах до конкретни решения. Ще започна с основния за мен проблем. След около 20-тина км. каране светна "чек лампата" на двигателя и грешката касае DPF филтъра предполагам а именно "Diesel filter overloaded". Не знам дали се дължи на въпросната грешка, но колата губи мощност над 2000 оборота/по мое мнение/. Няма дерман и едва насмогва да набира. В някакъв авариен режим ли е влязла? Как се оправя такова нещо. Минах през един познат сервиз и ме посъветваха да я изкарам извънградско и да я покарам 10-15 км. на около 3500 оборота, за да прочисти DPF-а. Казаха, че ако не е карана интензивно дълго време, а само е припалвана е възможно да се случи това. Другото, което забелязвам е, че при изреждане на предавките отзад пропушва черно повече от колкото ми се струва, че трябва да бъде. Ако не се товари двигателя и поддържа дадена скорост не пуши, поне не го виждам през страничното огледало. Това е първия проблем и най-важния в момента, с който искам да се справя. Кажете как да процедирам и какво мога да направя аз, преди да опра до сервизни услуги евентуално. Благодаря предварително на отзовалите се.

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 17 май 2017, 22:20

Здравейте колеги, за тези, които поне са прочели темата. Без да се обижда никой, но форума е умряла работа. За 2 год. съм отворил 2 теми и само едно безобидно мнение в първата тема. Едва ли марката е най-здравата от всички и когато някой има проблем, просто няма препатили и компетентни да ударят едно рамо. Във форума на предишната марка, която притежавах, на моменти ми се струваше, че не достатъчно активно се отзовават колегите, но все пак в 90% от случаите помагаха и то много. Тук даже и едно добре дошъл няма. Със здраве на всички и дълго и безаварийно от сърце, но трета тема едва ли бих отворил при тази нулева активност.

П.С. Няма да се учудя, ако и сега останете безмълвни.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от OgiDogi » 17 май 2017, 22:35

След като знаеш грешката и си минал през сервиз, в който са те насочили какво евентуално може да се направи "най-безболезнено финансово", какво очакваш от форума - да се появят желаещи да дойдат на място и да отстранят проблема free of charge?
Да, филтърът за твърди частици може да е причина за недостиг на мощност - изгорелите газове не минават достатъчно лесно през ауспуха, следователно цилиндрите не се продухват достатъчно добре. Освен това, по същата причина турбината не може да развърти нормално и като цяло не достига кислород за изгаряне на горивото - ето ти и черен пушек.
Според мен, 10-15 километра не са достатъчни за изгаряне на натрупаните във филтъра сажди, по-скоро 80-100 километра магистрала. Другият вариант е махане на филтъра, физически и софтуерно.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

strong
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 09 апр 2017, 22:35
Местоположение: Първомайци
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от strong » 17 май 2017, 23:17

Здравей,и при мен се прояви този проблем с ДПФ а когато закупих Фокуса.Като опънех колата по магистралата проблем с аварийния режим нямаше,но покарам ли градско отново проблем.След механично и софтуерно премахване на катализатор и ДПФ филтър,вече 30000км никакви проблеми.Удоволствието ми струваше 300лв.Просто караме коли на много км.

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 18 май 2017, 00:48

Към колегата OgiDogi. Ни най-малко очаквам някой да дойде и да ми реши проблемите колега. До сега съм карал бензинова кола и съответно нямам достатъчно добри познания с тези дизели. Принципа на това, което се случва по горивната и изпускателнта система е ясно. Въпроса е друг. Знаете има сервизи и сервизи, така също и разбирачи. Всеки гледа да ти свали кожата от гърба. Именно за това мисля са тези форуми. Да се обсъдят проблеми, евентуални прични, възможни решения и т.н. Все пак ако тези да ги наречем "специализирани" форуми са само за единия "говорилник", в бгмама може да се "дипли" всичко. Ама аз имам проблем с Форд и нормално е да се постави някакъв въпрос тук, а не при мамите или в друг форум на друга марка. Първата тема, която пуснах тук, беше да събера мнения за модела, за възможни болежки и т.н., но уви никой не каза нищо, а съм сигурен, че тук се подвизават доста хора с Galaxy, S-Max или Mondeo. Не искам никой да обидя, просто впечатленията ми са такива.
И ако за някой представлява интерес ще продължа темата, може пък да бъде полезна на някой за в бъдеще.
Вчера закарах "кораба" на диагностика в сервиз. Диагностиката изплю доста грешки, натрупани с времето, повечето безобидни. Не можах да запиша никакви кодове, защото бяха много и нямаше кой да ме чака да записвам или каквото и да е там. Грешката за запушен DPF филтър, както и някаква грешка в EGR-а, както и грешка в дросела бяха на лице също. След изчистване на натрупаните грешки започнахме със статичната регенерация. Доста трудно тръгна процеса, защото имаше и грешка с датчика на разпределителния вал, ще трябва да се сменя явно, защото нямало сигнал от него, но техника подкара все пак процедурата. Лошото е, че процеса стигаше до към 30-35%, светваше лампата на Engine malfuction и до там. 3 опита направихме за регенерация, като последния беше със софтуера си за Форд, но уви без резултат. Грешката след спирането на процеса е, че филтъра е прекалено запушен. Оставих им колата да го чистят физически с разни химикали.
Днес я взех и да се надаваме, че за сега проблема с DPF-а е решен. Към колегата Strong, благодаря, че се включи колега, но от това, което попрочетох тук таме, премахването на DPF е като крайна мярка. Да, вярно е, че едно чистене от финансова гледна точка е колкото премахването сигурно, но реших сега да го изчистя, пък ако се задръсти твърде бързо, може и да го махна.
С филтъра не дава вече грешки, но при вдигане на оборотите над 2500 долу горе пак колата влезе в авариен режим. Грешките бяха в дебитомера и датчика на разпределителния вал. Факт е, че без дебитомер колата си върви и не влиза в авариен режим, но с него не става. От сервиза казаха-да се сменя. И сега тук идва въпроса-какъв или по-скоро каква марка, защото като им гледам цените в интернет започват от 150 лв. някъде та до над 500 лв.
Минах след сервиза през едно момче, занимаващо се с електроника по принцип/третия стоп не свети и дава грешка/та да го питам кога може да го погледне, защото не е изгоряла крушка, проверено. Та му казах за датчиците и той каза, че не е задължително датчика да си е заминал и да трябва нов, а е възможно да има ред други причини.
Ето за това пиша за проблемите ми с колата тук, а не някъде другаде. Все някой трябва да е минал по този или подобен път, да даде съвет, да препоръча сервиз или нещо от рода. Още веднъж, без лоши чувства. Много писах, надявам се да н е досадно.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от OgiDogi » 18 май 2017, 20:09

jika77 написа:
18 май 2017, 00:48
...
С филтъра не дава вече грешки, но при вдигане на оборотите над 2500 долу горе пак колата влезе в авариен режим. Грешките бяха в дебитомера и датчика на разпределителния вал. Факт е, че без дебитомер колата си върви и не влиза в авариен режим, но с него не става. От сервиза казаха-да се сменя. И сега тук идва въпроса-какъв или по-скоро каква марка, защото като им гледам цените в интернет започват от 150 лв. някъде та до над 500 лв...
Ако е имало грешка с EGR, няма да се учудя от там да идва сега грешката за дебитомера. Двата потока - през дебитомера от филтъра и от изгорелите газове, според % отворен EGR - се обработват като цяло и ако клапата не затваря нацяло при достигане на определени обороти и съответно завишено налягане, дебитомерът ще отчита по-малко постъпващ въздух и ще набива грешка. При откачен дебитомер, компютърът игнорира параметър "постъпващ въздух" (което спрямо позицията на педала дава натоварване на двигателя) и си дозира горивото само според настъпен педал.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 20 май 2017, 22:50

Грешката в EGR-а беше в началото при първото закачане на диагностиката. След това не я е давало. Възможно е и да си прав клега. Когато им оставих колата за почистванена DPF-а, ги попитах и за тези грешки в EGR и дросела и дали не е добре и теда се почистят. Каза ми се, че нямало смисъл и че EGR-а бил на много лошо място заврян. На предишната ми кола тези неща си ги чистих сам, но там беше лесно. Какво би ме посъветвал?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от OgiDogi » 21 май 2017, 08:52

Пробвай първо с химия от рода на това (техническа документация и начин на използване на продукта), дано помогне. На един Меган 1.5 dCI разкара мизериите и заработи без грешки, но при градско каране, само за 2 месеца пак се зацапа.
Палиш, подгряваш мотора до нормална температура и на празен ход пръскаш на импулси в маркуча преди интеркулера и всмукателния колектор (може да пробваш и преди дебитомера, че евентуално да му събори мръсотията), като изчакваш да се нормализират оборотите преди следващото пръскане. Изпръскваш целия флакон, оставяш мотора да поработи още 5-10 минути на празен ход - да се продухат остатъците от аерозола, после събираш маркучите и караш още 5-10 минути без да форсираш много. Събаря налепите и нагарите, вдига температурата на изгорелите газове и изгаря саждите по EGR и турбина.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 24 май 2017, 21:29

Колега OgiDogi, този спрей, който си посочил ми се струва трудно откриваем. Можеш ли да ми дадеш други подобни, по-лесно за закупуване? Спомен, че грешката в дебитомера може да се дължи на EGR-а, а за грешката в датчика на разпределителния вал? За да съм по-конкретен днес пак четохмв грешките, с цел за по-подробна диагностика. Дебитомера дава грешка P0101, а датчика на разпределителния вал P0341. Тази на дебитомера мисля, че я разчетох, т.е. несъответстващи стойности или нещо такова. Тази на разпр. вал нищо не ми говори. Възможно ли е грешката в дебитомера да идва от другата грешка в разпределителния вал или не са свързани? Опитвам се да не хвърлям пари на сляпо като подменям датчици, защото е по-вероятно да има други причини за да дават грешки. Моля давайте съвети, за да отстранявам проблемите. От няколко места предположиха за не добре зацепен ангренаж и от там грешката в датчика на разпределителния вал, но дали е така...? Какви са възможните признаци за евентуално неправилно зацепване на ремъка? По отношение на паленето трябва да задържа на стартер 3-4 сек. за да запали. така ли трябва да е-не знам. Благодаря на оказалите съдействие още веднъж.
Сетих се още нещо....струва ми се мудна във високите обороти. Пример: на равен път, при изпреварване на 4-та с около 3000 оборота нещо не наема като хората ами много слабо. Момчето, което днес я диагностицираше също каза, че е мудна и то н кратко разстояние при изреждане на скоростите до 3-та. Дали тази мудност е в следствие на въпросните грешки в датчиците или да гледам и друго?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от OgiDogi » 24 май 2017, 23:40

jika77 написа:
24 май 2017, 21:29
Колега OgiDogi, този спрей, който си посочил ми се струва трудно откриваем.

Вносител за България е Тех-Ко, намираш най-близкият до теб техен магазин и си го купуваш. Ако пак не успееш, ще ти взема един от сливенския магазин и ще ти го изпратя, беше около десетина лева.
jika77 написа:
24 май 2017, 21:29
Дебитомера дава грешка P0101, а датчика на разпределителния вал P0341. Тази на дебитомера мисля, че я разчетох, т.е. несъответстващи стойности или нещо такова. Тази на разпр. вал нищо не ми говори. Възможно ли е грешката в дебитомера да идва от другата грешка в разпределителния вал или не са свързани? Опитвам се да не хвърлям пари на сляпо като подменям датчици, защото е по-вероятно да има други причини за да дават грешки. Моля давайте съвети, за да отстранявам проблемите. От няколко места предположиха за не добре зацепен ангренаж и от там грешката в датчика на разпределителния вал, но дали е така...? Какви са възможните признаци за евентуално неправилно зацепване на ремъка? По отношение на паленето трябва да задържа на стартер 3-4 сек. за да запали. така ли трябва да е-не знам. Благодаря на оказалите съдействие още веднъж.
Сетих се още нещо....струва ми се мудна във високите обороти. Пример: на равен път, при изпреварване на 4-та с около 3000 оборота нещо не наема като хората ами много слабо. Момчето, което днес я диагностицираше също каза, че е мудна и то н кратко разстояние при изреждане на скоростите до 3-та. Дали тази мудност е в следствие на въпросните грешки в датчиците или да гледам и друго?
Възможно е, неправилно зацепване да даде грешка в датчик разпределителен вал (заради разминаване във фазите на колянов и разпределителен с по-голяма от допустимата заложена грешка) и отражение в паленето и работата във високите обороти. Но и постоянно отворен EGR клапан ще оказва влияние - както на дебитомера, така и при паленето и в работата при високи обороти, по-нагоре обясних защо. Промяната в работата с откачен дебитомер насочва към EGR. Ако има и разминаване в центровката на валовете, нещата се влошават още повече - не стигат върнатите изгорели газове, ами и неправилно пълнене и изпразване на цилиндрите.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 25 май 2017, 00:18

Много предположения и много неща за оглеждане. Лошото е, че аз не съм компетентен да проверя и оправя всичко това. Още по-лошо е, че не мога да попадна на читав майстор, който да провери всичко това и да отстрани проблемите. Едните нправиха диагностика, изчистика DPF-a и казаха смяна на дебитомер и датчик разпр. вал, и никой не си направи труда да се опита да разбере защо аджеба са тия грешки и причините, които биха ги породили. Днес момчето при което бях не можа да ми реши проблемите, но това, което по-горе споменаваш за евентуални виновници за грешките го предположи и той и ме посъветва да проверя първо тези неща, преди да сменям датчици, а момчето е по електрониката и тоците по принцип. В крайна сметка мисля да поизчистя до колкото е възможно със спрея, ще почистя датчиците на разпредел. и колянов вал/на коляновия можеш ли да ме ориентираш кой е?/ и МАФ-а. Ще замеря напрежението на акумулатора и на буксите на датчиците и ще видя в някой сервиз поне да погледнат ремъка дали е зацепен правилно. Приемам предложения за сервизи или колеги, които биха свършили работа в София.

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 01 юни 2017, 12:31

Колеги ония ден изпръсках един спрей за почистване на EGR и каквото там чисти и излязох да го поразкърша малко извън София. Лампата за грешка в двигателя изгасна и 10-на км. колата вървеше добре, без да влиза в авариен режим като пропушваше малко. Да но радостта бе кратка, колата пак даде грешка в двигателя и изгуби мощност. Лампата не светна. Светна по-късно вече когато почти се бях прибрал. Днес бях на диагностика в МП и резултата беше смяна на всмукателен колектор заедно с гарнитурите и регенерация на филтъра след това. Препоръката беше колата да не се кара в това положение за да не се задръсти филтъра. Цифрата е дебела на този колектор, а и на гарнитурите. Въпроса ми е да го сменям или има някакви гимнастики за чистене, профилактика или каквато и да е там манипулация?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от HACKO » 01 юни 2017, 15:19

jika77 написа:
01 юни 2017, 12:31
...... Днес бях на диагностика в МП и резултата беше смяна на всмукателен колектор.......
И кое налага такава крайна мярка? :shock:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 01 юни 2017, 17:32

Ами след направената диагностика, това им е заключението. По принцип зоната там където влизат тръбите от интеркулера мисля, зоната около щеката за маслото, е омаслен осезаемо. Испарения ли са някакви, от колектора ли избива не знам. Тъй като не ми разрешиха да присъствам на диагностиката, попитах приемчика дали са сигурни, че от това са грешките в датчиците, филтъра и силното пушене на автомобила. Казаха, че е от колектора. Направо не знам, моя късмет ми изневери, но какво да се прави, ние да сме живи и здрави дет се вика.

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от tikva » 01 юни 2017, 17:52

върви някъде другаде или пак се върни при тях и виж накъде вървят дългосрочната и краткосрочната корекции.Преди това порови из чуждото нет пространството на тази тема.Гледат се цифричките на празен ход , на 1500 и 2500 оборота.На други места го дават на празен ,2000 и 3000.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от ЯЛТА » 01 юни 2017, 18:03

Ако мотора има вихрови клапи в смукателните тръби, то е ясно че са износени ................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от OgiDogi » 01 юни 2017, 18:14

tikva написа:
01 юни 2017, 17:52
върви някъде другаде или пак се върни при тях и виж накъде вървят дългосрочната и краткосрочната корекции.Преди това порови из чуждото нет пространството на тази тема.Гледат се цифричките на празен ход , на 1500 и 2500 оборота.На други места го дават на празен ,2000 и 3000.
Ама първо ще трябва да смени колата с бензинова, че да има краткосрочна и дългосрочна корекции на впръсканото гориво.

Вероятно са предположили в сервиза, че колекторът е запълнен с мизерия и понеже са МП, как ще си оцапат ръцете толкова - направо се сменя колектора. Аз съм чистил на една Астра 1.7 CDTI - заради EGR диаметърът на тръбата към колектора и цилиндрите беше намалял с около 1 сантиметър. Свалям, стържа с каквото мога по цялата дължина и до колкото позволяват извивките, после накисвам с обезмаслител през нощта и на другия ден минавам с пароструйката на 120° - всичко падна и колата си тръгна да върви нормално. Преди това, дърпаше до към 110 и нагоре почваше да се мъчи и да пуши заради недостиг на кислород. И за да не се натрупа отново мизерия, поне не толкова бързо, сложих една ламаринка с 8 mm дупка на EGR-а, колкото да не набива грешка за заседнал клапан.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 01 юни 2017, 19:28

Не знам какво са предполагали, но хич няма да ми е приятно ако се окажат само предположения, защото тоя колектор си е цифра. Надявам се да са рачели грешките правилно и да не ме вземат за опитно зайче на принципа проба/грешка. Продуктовия код на колектора е 1461731 и не знам клапите вихрови ли са, какви са.....Никъде в интернет не можах да видя какви са тия клапи.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от OgiDogi » 01 юни 2017, 21:04

jika77 написа:
01 юни 2017, 19:28
Не знам какво са предполагали, но хич няма да ми е приятно ако се окажат само предположения, защото тоя колектор си е цифра. Надявам се да са рачели грешките правилно и да не ме вземат за опитно зайче на принципа проба/грешка. Продуктовия код на колектора е 1461731 и не знам клапите вихрови ли са, какви са.....Никъде в интернет не можах да видя какви са тия клапи.
Ако това ти е колектора, не виждам вихрови клапи, на този мотор май има нещо като дросел на входа, преди тръбата от EGR:

Изображение
Изображение

И като гледам къде влиза тръбата от EGR, си представям какво има по колектора към 3 и 4 цилиндър. Ако не те мързи и имаш инструменти, можеш и сам да си го изчистиш, като си подготвиш нови гарнитури, защото сигурно оригиналните са станали на кокал. Вероятно и портовете в главата ще имат нужда от чистене, но там си трябва много внимание, превъртане на колянов вал (за да се затварят клапаните на цилиндъра, чиито портове чистиш, за да не падат боклуци навътре и буталото да ги сплеска после към главата), компресор за издухване на изчегъртаното...

Само да придобиеш представа, какво евентуално има в колектора:

https://www.youtube.com/watch?v=3xo3rAdBrNg
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

jika77
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 сеп 2016, 00:11
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy II въпроси

Мнение от jika77 » 01 юни 2017, 21:55

М да........усещам как здраво се прецаках като им я оставих да я правят. Това е колектора и колкото повече гледам, чета и обсъждаме, все повече се чудя защо аджеба трябва да се сменя тази пластмаса ако нистина няма никакви клапи по нея, които да са се износили. По-скоро ако има нещо като дросел на изхода на тръбата от EGR-а, то той да е затлачен. Точно на изхода на тази тръба и около нея има омазняване с черно масло. Иначе никак не ме мързи и смятам, че мога да го почистя, но това с превъртането на коляновия вал и чистенето на портовете на главата не ми е ясно как се прави. А и от немай къде и незнание какво да правя им я оставих днес следобеда. Не знам как да процедирам. :(

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта