Чегъртане от ангренажа
- valio57
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Чегъртане от ангренажа
Здравейте,
Отново ще ви притеснявам с моите проблеми. Нов ангренаж,нови обтяжни ролки. И постоянно чувам ручене от лагер. Вече не знам къде да търся. Смених онзи ден и обтяжната ролка на ремъка на сервоусилвателя на волана. рученето спря. На празен ход не се чува. Като подам газ да потегля и започва да се чува. Не знам вече къде да го търся. Някакви съвети да ми дадете ако някой е имал такъв проблем. Колата е Форд Ескорт ТД 1.8 ; 66 kW 90 коня. Година на производство е 1998.
Отново ще ви притеснявам с моите проблеми. Нов ангренаж,нови обтяжни ролки. И постоянно чувам ручене от лагер. Вече не знам къде да търся. Смених онзи ден и обтяжната ролка на ремъка на сервоусилвателя на волана. рученето спря. На празен ход не се чува. Като подам газ да потегля и започва да се чува. Не знам вече къде да го търся. Някакви съвети да ми дадете ако някой е имал такъв проблем. Колата е Форд Ескорт ТД 1.8 ; 66 kW 90 коня. Година на производство е 1998.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Пробва ли да запалиш без пистов ремък, да елиминираш шумове от Хидравлик, генератор и др?
- valio57
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Ако помпата смуче въздух от разхлабени скоби на маркучите, ще свири, особено при натоварване от завъртян волан. От пренатяган ремък е възможно лагерът да се е разбил.valio57 написа: ↑20 май 2017, 18:26Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.
- valio57
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Кой лагер,на обтегача или на помпата.OgiDogi написа: ↑20 май 2017, 20:00Ако помпата смуче въздух от разхлабени скоби на маркучите, ще свири, особено при натоварване от завъртян волан. От пренатяган ремък е възможно лагерът да се е разбил.valio57 написа: ↑20 май 2017, 18:26Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
На самата помпа. Ако е просвирвала от въздух, някой може да е решил, че ремъкът приплъзва и да е натягал, което води до по-голямо натоварване в определен участък от външната черупка на лагера на оста и може с времето да се е износил там. Това ще предизвика вибрации на оста, когато сачмите преминават през износения участък, от там и лопатките/роторът на помпата ще започнат да стържат в корпуса и т.н.
Свали ремъка и провери дали оста има някакво надлъжно и напречно движение спрямо корпуса.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Няма ли да се появят течове на масло след като се е стигнало до там да смуче въздух,иначе горе долу ми е ясно мнението и смисъла на отговора
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Обикновено има само леко омасляване по краищата на маркуча към казанчето и металната тръба на помпата и никой не му обръща внимание. Ама, маслото е с много по-голяма плътност от въздуха и минава много по-трудно през малките процепи - повърхностното напрежение го спира. При износен лагер, радиалното изместване на оста може да натиска семеринга и по време на работа да смуче въздух и от там.
- valio57
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Да разбрах. Но тази проверка я направих когато сменях ролката на обтегача и ремъка бе свален. Луфтове нямаше. Явно ще трябва да се сваля помпата и да се провери лагера. Има ли някой представа кои номер е лагера. Този на обтегача е 6203 Z2.OgiDogi написа: ↑20 май 2017, 21:34На самата помпа. Ако е просвирвала от въздух, някой може да е решил, че ремъкът приплъзва и да е натягал, което води до по-голямо натоварване в определен участък от външната черупка на лагера на оста и може с времето да се е износил там. Това ще предизвика вибрации на оста, когато сачмите преминават през износения участък, от там и лопатките/роторът на помпата ще започнат да стържат в корпуса и т.н.
Свали ремъка и провери дали оста има някакво надлъжно и напречно движение спрямо корпуса.
- valio57
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
И така . Установих че рова ручене е от хидравличната помпа на сервото. Постижение. Реших да я ремонтирам . Започнах със свалянето на държача на ремъчната шайба. И си счупих помпата. Вкарах си автогол. Една нова помпа е 150 евро. Намерих от автоморга за 10 евро. Монтирах я и тя ручеше само че в друга тоналност. Така или иначе бях счупил моята оригиналната,та реших да я доразглобя. Да видя какво има вътре. Германеца с гайдата. Ама този път тръгнах от обратната страна. Не откъм шайбата а точно от обратната страна. Има една телена зегерка. Извадих я и свалих капачката. Вътре е самата помпа пластинчата. Пластините излизат навън от центробежната сила и засмукват масло. Та там видчх още една телена зегерка но малка като на стартер откъм бендикса.Извадих и нея. И о чудо, цялата ос се измъкна в посока шайбата. Вътре няма лагери. Там са триещи лагери втулки. И само един семеринг откъм ремъчната шайба. Утре ще купя семеринг и ще разглобя другата помпа за да сменя и ремонтирам една от двете помпи. Която се получи най-добре. Кажете ми как мога да кача снимки и да покажа как се ремонтира за да знаят колегите и да не дават гърбави пари за нова помпа. Като разглобя и другата помпа вече ше мога да кажа със сигурнос какво точно се поврежда в тези помпи. Имам някаква идея но за нея ще пиша утре като се убедя за проблема. Не искам да пиша празни приказки. До утре.
-
- потребител
- Мнения: 1413
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Хидравличните помпи на фордовете се разглобяват от задната част има една дупка мушваш през дупката тънко шило и зегерката пада а ремъчната шайба се сваля със специален инструмент иначе се чупи или огъва има един О пръстен отзад един семеринг и един лагер на фокуса струваха точно 13 лева.
- valio57
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Да това го научих по трудният начин. Лагер няма само втулки. От към шайбата е втулка, а от другата страна оста лагерува в капачката. Това е.aspasia написа: ↑11 юни 2017, 13:34Хидравличните помпи на фордовете се разглобяват от задната част има една дупка мушваш през дупката тънко шило и зегерката пада а ремъчната шайба се сваля със специален инструмент иначе се чупи или огъва има един О пръстен отзад един семеринг и един лагер на фокуса струваха точно 13 лева.
Последна промяна от valio57 на 12 юни 2017, 19:09, променено общо 1 път.
- valio57
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: Чегъртане от ангренажа
Как мога да кача снимки във форума.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта