Чегъртане от ангренажа

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Чегъртане от ангренажа

Мнение от valio57 » 20 май 2017, 13:17

Здравейте,
Отново ще ви притеснявам с моите проблеми. Нов ангренаж,нови обтяжни ролки. И постоянно чувам ручене от лагер. Вече не знам къде да търся. Смених онзи ден и обтяжната ролка на ремъка на сервоусилвателя на волана. рученето спря. На празен ход не се чува. Като подам газ да потегля и започва да се чува. Не знам вече къде да го търся. Някакви съвети да ми дадете ако някой е имал такъв проблем. Колата е Форд Ескорт ТД 1.8 ; 66 kW 90 коня. Година на производство е 1998.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от lubomirov89 » 20 май 2017, 15:19

Пробва ли да запалиш без пистов ремък, да елиминираш шумове от Хидравлик, генератор и др?

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от valio57 » 20 май 2017, 18:26

Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от OgiDogi » 20 май 2017, 20:00

valio57 написа:
20 май 2017, 18:26
Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.
Ако помпата смуче въздух от разхлабени скоби на маркучите, ще свири, особено при натоварване от завъртян волан. От пренатяган ремък е възможно лагерът да се е разбил.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от valio57 » 20 май 2017, 20:53

OgiDogi написа:
20 май 2017, 20:00
valio57 написа:
20 май 2017, 18:26
Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.
Ако помпата смуче въздух от разхлабени скоби на маркучите, ще свири, особено при натоварване от завъртян волан. От пренатяган ремък е възможно лагерът да се е разбил.
Кой лагер,на обтегача или на помпата.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от OgiDogi » 20 май 2017, 21:34

valio57 написа:
20 май 2017, 20:53
Кой лагер,на обтегача или на помпата.
На самата помпа. Ако е просвирвала от въздух, някой може да е решил, че ремъкът приплъзва и да е натягал, което води до по-голямо натоварване в определен участък от външната черупка на лагера на оста и може с времето да се е износил там. Това ще предизвика вибрации на оста, когато сачмите преминават през износения участък, от там и лопатките/роторът на помпата ще започнат да стържат в корпуса и т.н.
Свали ремъка и провери дали оста има някакво надлъжно и напречно движение спрямо корпуса.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от ANGEL4O » 20 май 2017, 22:20

Няма ли да се появят течове на масло след като се е стигнало до там да смуче въздух,иначе горе долу ми е ясно мнението и смисъла на отговора

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от OgiDogi » 21 май 2017, 09:07

ANGEL4O написа:
20 май 2017, 22:20
Няма ли да се появят течове на масло след като се е стигнало до там да смуче въздух,иначе горе долу ми е ясно мнението и смисъла на отговора
Обикновено има само леко омасляване по краищата на маркуча към казанчето и металната тръба на помпата и никой не му обръща внимание. Ама, маслото е с много по-голяма плътност от въздуха и минава много по-трудно през малките процепи - повърхностното напрежение го спира. При износен лагер, радиалното изместване на оста може да натиска семеринга и по време на работа да смуче въздух и от там.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от valio57 » 21 май 2017, 10:37

OgiDogi написа:
20 май 2017, 21:34
valio57 написа:
20 май 2017, 20:53
Кой лагер,на обтегача или на помпата.
На самата помпа. Ако е просвирвала от въздух, някой може да е решил, че ремъкът приплъзва и да е натягал, което води до по-голямо натоварване в определен участък от външната черупка на лагера на оста и може с времето да се е износил там. Това ще предизвика вибрации на оста, когато сачмите преминават през износения участък, от там и лопатките/роторът на помпата ще започнат да стържат в корпуса и т.н.
Свали ремъка и провери дали оста има някакво надлъжно и напречно движение спрямо корпуса.
Да разбрах. Но тази проверка я направих когато сменях ролката на обтегача и ремъка бе свален. Луфтове нямаше. Явно ще трябва да се сваля помпата и да се провери лагера. Има ли някой представа кои номер е лагера. Този на обтегача е 6203 Z2.

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от valio57 » 11 юни 2017, 12:33

И така . Установих че рова ручене е от хидравличната помпа на сервото. Постижение. Реших да я ремонтирам . Започнах със свалянето на държача на ремъчната шайба. И си счупих помпата. Вкарах си автогол. Една нова помпа е 150 евро. Намерих от автоморга за 10 евро. Монтирах я и тя ручеше само че в друга тоналност. Така или иначе бях счупил моята оригиналната,та реших да я доразглобя. Да видя какво има вътре. Германеца с гайдата. Ама този път тръгнах от обратната страна. Не откъм шайбата а точно от обратната страна. Има една телена зегерка. Извадих я и свалих капачката. Вътре е самата помпа пластинчата. Пластините излизат навън от центробежната сила и засмукват масло. Та там видчх още една телена зегерка но малка като на стартер откъм бендикса.Извадих и нея. И о чудо, цялата ос се измъкна в посока шайбата. Вътре няма лагери. Там са триещи лагери втулки. И само един семеринг откъм ремъчната шайба. Утре ще купя семеринг и ще разглобя другата помпа за да сменя и ремонтирам една от двете помпи. Която се получи най-добре. Кажете ми как мога да кача снимки и да покажа как се ремонтира за да знаят колегите и да не дават гърбави пари за нова помпа. Като разглобя и другата помпа вече ше мога да кажа със сигурнос какво точно се поврежда в тези помпи. Имам някаква идея но за нея ще пиша утре като се убедя за проблема. Не искам да пиша празни приказки. До утре.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от aspasia » 11 юни 2017, 13:34

Хидравличните помпи на фордовете се разглобяват от задната част има една дупка мушваш през дупката тънко шило и зегерката пада а ремъчната шайба се сваля със специален инструмент иначе се чупи или огъва има един О пръстен отзад един семеринг и един лагер на фокуса струваха точно 13 лева.

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от valio57 » 11 юни 2017, 23:57

aspasia написа:
11 юни 2017, 13:34
Хидравличните помпи на фордовете се разглобяват от задната част има една дупка мушваш през дупката тънко шило и зегерката пада а ремъчната шайба се сваля със специален инструмент иначе се чупи или огъва има един О пръстен отзад един семеринг и един лагер на фокуса струваха точно 13 лева.
Да това го научих по трудният начин. Лагер няма само втулки. От към шайбата е втулка, а от другата страна оста лагерува в капачката. Това е.
Последна промяна от valio57 на 12 юни 2017, 19:09, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Чегъртане от ангренажа

Мнение от valio57 » 11 юни 2017, 23:58

Как мога да кача снимки във форума.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта