Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
GeorgiZ
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 13 юни 2016, 21:59
Модел на автомобила: Focus MK2 1.8 TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Мнение от GeorgiZ » 12 юни 2017, 20:52

Здравейте,

От доста време в колата се усещаше една вибрация при подаване на газ. Последните седмици е нетърпимо и колата е спряна от движение докато не се ремонтира. Днес беше в един сервиз и от там ми казаха че е заминал маховика + някой друг тампон. Изглежда пак ще се дават много пари за ремонти. Това което ме притеснява е че освен маховика може да има проблеми с работата на двигателя. Още преди да почне да се чува характерното чукане на заминал маховик в колата на свободна се усещаха вибрации. Постепенно като че ли се усилиха. Сега гато подам газ и кам 1100 1200 оборота вибрациите са нетърпими иначе си ги има във всички обороти, просто "пикът" на вибрациите е в този диапазон. Като карам по надолнище на скорост без да подавам газ около 2000 оборота пак се усещат вибрации и се засилват постепенно с падането на оборотите. Най леки се усещат вибрациите на свободна когато е към 800 оборота може би но след 1000 е нетъпимо. Чудя се дали всичко това може да се обясни със маховика и тампоните на двигателя/скоростната кутия? Чак следващия понеделник ще я приемат в сервиза за смяна на маховика. Дали през това време да търся някой дизел сервиз да погледнат работата на двигателя или да изчакам смяната?

strong
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 09 апр 2017, 22:35
Местоположение: Първомайци
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Мнение от strong » 12 юни 2017, 21:48

Здравейте,според мен първо да се видят тампоните и после да се търси проблема в маховика.И при мен маховика е тръгнал,но за сега само трака от време на време.Не оказва влияние на работата на мотора/тресене,придърпване и др./

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Мнение от OgiDogi » 12 юни 2017, 22:10

strong написа:
12 юни 2017, 21:48
Здравейте,според мен първо да се видят тампоните и после да се търси проблема в маховика.И при мен маховика е тръгнал,но за сега само трака от време на време.Не оказва влияние на работата на мотора/тресене,придърпване и др./
Очевидно, има проблем с някакъв дебаланс, дали заради маховик или неизправен двигател - трябва да се локализира. Повредени тампони само ще усилят ефекта, а евентуално смяната им само ще замаскира проблема (временно). Изправен двигател и на трупчета да го сложиш да работи, трябва да си стои на мястото.

Виждал съм маховик, който тресе, но на него чак пружините му се бяха показали през кожуха, иначе само тракат при палене/гасене. Затова - по-добре е първо диагностика, пък ако се окаже нещо по мотора - няма да се ръси пачка за маховик и смяна.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

GeorgiZ
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 13 юни 2016, 21:59
Модел на автомобила: Focus MK2 1.8 TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Мнение от GeorgiZ » 12 юни 2017, 22:43

Благодаря ви колеги!

Явно трябва да потърся и някой дизел сервиз да погледне двигателя. Някой има ли идея къде мога да намеря такъв в София в или покрай Люлин? Ще ме е срам да закарам тази кола в motopfohe :oops:

Иначе едва ли ще се спася от смяна на маховик, понеже вече си потраква почти постоянно :) дори и като работи на място

Потребителски аватар
entropia
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 дек 2009, 17:37
Модел на автомобила: Kuga 1.5 TDCI 120 hp, Focus III 1.0 EcoBoost (100hp) Hatchback
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Мнение от entropia » 27 юни 2017, 18:20

Колега оправи ли колата? Моят Фокус имаше същите проблеми, оказа се маховика, хидравличният тампон също заминава и е някакъв ужас в колата. По принцип има вариант пружините на маховика да се вклинят в него и тогава го няма характерното звънтене, а почва яко тресене особено около 1100-1200 оборота, защото е разбалансиран. Маховици на пазара колкото искаш от 350 до 1350 лв, евтините изкарват около 50 000 км.

GeorgiZ
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 13 юни 2016, 21:59
Модел на автомобила: Focus MK2 1.8 TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Мнение от GeorgiZ » 06 юли 2017, 21:37

Да, и при мен се оказа маховика и съответно скъсани тампони. Излезе доста соленко но сега няма вибрации. Благодаря на колегите които се включиха! Аз сложих плътен маховик за да не ми се налага да го сменям пак. Незнам това колко е удачно, но ми излезе малко по-евтино.

След като взех колата от сервиза обача се появи нов проблем. Незнам дали има връзка със смяната на маховика но със сигурност го нямаше преди това. Като натисна педала на газта и придърпва. Същото и като го отпусна, което ми е много странно. Как така колата придърпва след като си пуснал педала на газта? Във високите обороти като че ли го няма, само в ниските до към 1700 да кажем. Също така ми е и много интересно как така това придърпване се появи след смяната на маховика.Не мисля че подобно прекъсване може да е причинено от маховика. Утре ще мина в сервиза да видя какво ще кажат....

А и клаксона не работи след сервиза :D

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Мнение от Penyo63 » 07 юли 2017, 08:16

Причината да се изобретят демферните маховици е тази,че комън рейлите имат големи пулсации при работа. И за да се избегне придърпването при потегляне и превключване се монтират не обикновенни едномасови както ти си направил, а двумасови викат им още демферни.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

GeorgiZ
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 13 юни 2016, 21:59
Модел на автомобила: Focus MK2 1.8 TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.8 TDCI - Маховик и/или проблем с двигател

Мнение от GeorgiZ » 07 юли 2017, 17:56

Напълних резервоара днес и като че ли въпросното прекъсване изчезна. Може да е и от нафтата. А иначе за разликата между двата маховика - усеща се едно леко приритване като отпусна рязко съединителя. Предполагам в това се състои загубата на комфорт но чесно казано ми допада smileys-car-driving Сега върви идеално и дано не се появят други проблеми че ще ме разори тази кола.

Сервиза в който ходих е доста малък но явно момчетата си работят здраво. Останах доволен и мога да го препоръчам на някой. Не съм сигурен как седи въпроса с "рекламата" тук, затова ако някой се интересува да пише :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 52 госта